Captain Marvel



Semalam menonton filem  sinambungan Captain Marvel iaitu Captain Marvel yang pada mulanya kita ingat berasal dari Hala iaitu bangsa Kree rupanya berasal dari bumi atau planet C543 itu panggilan untuk bumi oleh alien kat luar tu ler..

Permulaan cerita ini kita dimomokkan bangsa Kree iaitu dari Hala sedang menentang bangsa Skrull yang mempunyai kuasa menukar bentuk dan wajah. Rupa sebenar bangsa Skrull ini pun memang cukup ganas dan layak jadi penjahat.

Untuk pengetahuan planet Hala atau bangsa Kree ini dipimpin oleh Supreme Intelligent menurut aku ialah super komputer.

Captain Marvel atau namanya Vers panggilan di Hala atau nama sebenarnya  Carol Danvers di bumi, telah terpelanting ke planet C543 atau bumi semasa mengejar bangsa Skrull. Dimana beliau dan kumpulannya telah diserang hendap hingga beliau ditangkap oleh bangsa Skrull. Mereka cuba mengorek memori lama Vers untuk ketahui kordinat rakan lama Vers dibumi iaitu Dr. Lawson. Tapi beliau telah berjaya melarikan diri dengan menggunakan kuasa api yang boleh keluar dari tangannya. Semasa melarikan diri tu ler beliau terpelanting ke bumi.

Untuk pengetahuan filem ini berkisar tahun 1995. Masa itu video rekorder masih ujud lagi.  Ketibaan Captain Marvel telah diketahui oleh Fury dan Coulson yang merupakan orang baru Shield.

Pada mulanya Fury tak percaya tentang makhluk asing tetapi pertemuan pertama dengan Captain Marvel dan bangsa Skrull baru dia ketahui ada bangsa lain di bumi ni selain bumi.

Akhirnya Fury dan Vers telah bekerjasama mencari siapakah Dr. Lawson dan rakan baiknya Marie.

Rupanya Dr. Lawson merupakan bangsa Kree yang sedang membuat eksperimen kelajuan cahaya menggunakan salah satu  infinity gems The Space Stone ( Tesseract)
Salah satu 6 batu abadi yang dicari oleh Thanos....Ingat tak..

Lupakan semua tu. Dr. Lawson telah menggunakan batu The Space Stone ( Tesseract) untuk mencipta kapal kelajuan cahaya  dan ia dipandu uji oleh Vers tapi ia terhempas setelah ditembak jatuh oleh kapal mush.

Selepas kapal terbang tu jatuh yang menggunakan kuasa The Space Stone ( Tesseract). Vers cuba menyelamatkan Dr. Lawson tapi beliau telah mati.
Pada masa yang sama pihak yang menembak kapal mereka rupanya ialah komandan Kree iaitu Yon-Roghh yang cuba mendapatkan teras The Space Stone ( Tesseract) tersebut.

Beliau cuba mendapatkan maklumat dari Vers tapi Vers telah melawan dan mengelakkan dari ia mencuri dari kapal uji tersebut. Vers telah menembak enjin kapal tersebut dan kuasa dari The Space Stone ( Tesseract) telah melantun ke Vers dan beliau telah menyerap kuasa tersebut. Begitulah Captain Marvel memperolehi kuasanya.

Setelah Vers terkena lantunan kuasaThe Space Stone ( Tesseract) ia telah pengsan dan dibawa ke Hala dan dijadikan bangsa Kree. Ingatannya telah dipadamkan. Beliau telah dilatih oleh komandan yang menembak jatuh pesawat Dr. Lawson iaitu Ron-Yoghh untuk memperolehi maklumat darinya.

Rupanya Dr. Lawson ketahui bahawa bangsanya sendiri iaitu Kree merupakan penjajah bukannya  bangsa Skrull yang telah dijajah. Setelah Vers mengetahui bahawa bangsa Kree jahat beliau cuba membantu bangsa Skrull mencari kordinat teras The Space Stone ( Tesseract) agar mereka dapat melarikan diri dan tinggal di galaksi lain dengan tenang.

Komandan Kree yang jahat tu kemudian telah memanggil Ronan iaitu sekutunya membedil bumi setelah Vers ketahui rahsia kejahatan bangsa Kree. Namun dengan kuasa baru Vers dengan kacang dia kalahkan Ronan. Anda tahukan siapa Ronan tu kan...ada dalam filem Galaxy Of Guardian Vol1.

Akhirnya Komandan jahat Kree telah beliau tumpaskan dan beliau membantu bangsa Skrull mencari tempat tinggal baru. Sebelum beliau meninggalkan bumi dan rakannya Marie yang aku tak ceritakan dalam sinopsis ni. Sengaja aku tinggalkan..hehehehe.

Beliau telah memberi Fury satu alat komunikasi jika ada perkara kecemasan gunakan alat itu untuk memanggilnya. Itulah alat yang Fury gunakan dalam episod Avenger: Infinity War sebelum beliau hilang.

Captain Marvel akan memainkan peranan yang amat besar nanti dalam filem terakhir Avenger: Endgame nanti. Rupanya Captain Marvel ni ada kaitan dengan Avenger..nasib baik tengok.

Rating filem ni aku berikan 4.8/ 5...terbaik. Aku tak kasi penuh sebab kita kena imbas kembali semua cerita lama dalam Avenger dan juga Galaxy Of Gurdian serta Thor kalau nak faham secara asas jalan cerita ini.







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.hanifidrus.com/2019/03/captain-marvel.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tgv Cinemas Bermurah Hati Berikan Tiket Movie Captain Marvel Percuma Khas Kepada Semua Wanita 8 Mac Ini

Tgv Cinemas Bermurah Hati Berikan Tiket Movie Captain Marvel Percuma Khas Kepada Semua Wanita 8 Mac Ini

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 803 hits
TGV Cinemas menawarkan sesuatu yang menarik buat para wanita sempena Hari Wanita Sedunia Mac ini TGV Cinemas mahu memberikan pass atau tiket filem Marvel Studios Captain Marvel secara percuma Tiket Movie Captain Marvel Percuma Khas Untuk Se...
Tiket Percuma Ke Filem Captain Marvel Sempena Hari Wanita

Tiket Percuma Ke Filem Captain Marvel Sempena Hari Wanita

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 616 hits
Tiket Percuma Ke Filem Captain Marvel Sempena Hari Wanita TGV Cinemas menawarkan tiket filem Marvel Studios Captain Marvel secara percuma kepada para wanita sempena Hari Wanita Sedunia yang jatuh pada 8 Mac ini Tayangan eksklusif ini khas u...
Sempena Hari Wanita Tgv Bagi Tiket Free Menonton Filem Captain Marvel

Sempena Hari Wanita Tgv Bagi Tiket Free Menonton Filem Captain Marvel

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 392 hits
Hari tu sempena hati wanita sedunia pihak TGV telah memberi tiket free untuk menonton filem Captain Marvel Aku tak pergi awal awal tapi saja saja singgah mana tahu kalau ada rezeki lagi petang tu Tak sangka ada Fuhh first time aku tengok se...
Movie Captain Marvel Pelengkap The Avengers End Game

Movie Captain Marvel Pelengkap The Avengers End Game

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 382 hits
Captain Marvel dah pun berada kat wayang sejak 6 hb Mac dan movie ni lah antara movie yang ditunggu tunggu oleh peminat Marvel Apa yang bestnya Captain Marvel ni Sama macam captain america ke or sama macam superman ke Bagi aku sendiri Capta...
Fakta Menarik Captain Marvel

Fakta Menarik Captain Marvel

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 401 hits
Fakta Menarik Filem Captain Marvel Captain Marvel merupakan filem yang dinanti nantikan penggemar filem khususnya peminat tegar francais Marvel Cinematic Universe Ini merupakan kali pertama Marvel memperkenalkan watak ini kepada peminat Dia...
Captain Marvel Sinopsis

Captain Marvel Sinopsis

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 429 hits
Semalam menonton filem sinambungan Captain Marvel iaitu Captain Marvel yang pada mulanya kita ingat berasal dari Hala iaitu bangsa Kree rupanya berasal dari bumi atau planet C543 itu panggilan untuk bumi oleh alien kat luar tu ler Permulaan...
Captain Marvel Tersenarai Dalam Kutipan Awal Tertinggi Dengan Kutipan Rm1 8 Bilion

Captain Marvel Tersenarai Dalam Kutipan Awal Tertinggi Dengan Kutipan Rm1 8 Bilion

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 311 hits
Tidak sampai seminggu filem adiwira Captain Marvel ditayangkan di seluruh dunia kini ia telah mencatat jumlah jualan sebanyak 455 juta atau RM1 8 bilion dan ini menjadikan ia antara filem yang mendapat kutipan awal terbanyak setakat ini Ini...
Begini Gambaran Tokoh Marvel Dan Kartun Lain Andai Dari Orok Sudah Di Indonesia Merakjat Cuy

Begini Gambaran Tokoh Marvel Dan Kartun Lain Andai Dari Orok Sudah Di Indonesia Merakjat Cuy

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 213 hits
Beginilah penampilan Dr Strange Batman Joker Iron Man dan tokoh lainnya dengan kearifan lokal D
Everything To Know About Marvel S Infinity Stones

Everything To Know About Marvel S Infinity Stones

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 758 hits
Sumber Warning This post contains spoilers for all of the Marvel Cinematic Universe films Captain Marvel chases after the Tesseract the Guardians of the Galaxy steal an orb Thor tries to capture Aether These magical objects may seem like Ma...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024