Buka Peluang Kepada Anak Muda Berkebolehan Najib


SHAH ALAM: Kepemimpinan UMNO di setiap peringkat perlu bersikap besar hati dan berfikiran terbuka dengan menerima orang muda yang mempunyai kepandaian serta berkebolehan.
Bekas Presidennya, Datuk Seri Najib Razak, berkata sikap sedemikian perlu bagi memastikan UMNO tidak menjadi parti yang kolot dan tidak maju.
Katanya, baru-baru ini, beliau berkesempatan bertemu dengan dua anak muda yang sudah dua kali menghantar borang permohonan untuk menjadi ahli UMNO, namun borang mereka ‘hilang’.
“Yang duduk sebelah kanan saya pelajar MSU dalam bidang perubatan dan abangnya juga seorang doktor. Apa yang mendukacitakan dia kata dua kali nak jadi ahli UMNO tetapi dia gagal.
“Sebab apa? Hantar borang, borang hilang. Saya kata bukan hilang… borang itu dibakul sampahkan. Jadi kalau kita ni tak besar hati, kalau kita tak buka pintu UMNO kepada orang muda yang ada kepandaian UMNO akan menjadi parti yang kolot dan tidak boleh maju.
“Sebab itu tuan-tuan, kita mesti ubah pemikiran kita. Pemikiran lama kita tolak ke tepi ganti dengan satu pemikiran baharu yang lebih terbuka yang kita nak orang muda yang berkelebihan tampil ke hadapan menjadi ahli UMNO, pemimpin UMNO di semua peringkat supaya UMNO menjadi pilihan utama dalam pilihan raya yang akan datang,” katanya.
Beliau berkata demikian pada program Santai Bersama Datuk Seri Najib, PM Ke-6, di Bangunan UMNO Shah Alam, di sini, petang tadi.
Najib berkata, beliau tidak akan menyatakan UMNO Bahagian mana yang melakukan sedemikian tetapi itu adalah perangai hodoh sesetengah pemimpin UMNO yang tidak memikirkan kepentingan parti atau mahu dicabar oleh anak muda.
“Kita tak nak orang muda yang ada kebolehan lawan kita, tak boleh la macam tu. Sampai bila kita ni tak ada daya kepemimpinan yang mencerminkan kepemimpinan dinamik dalam kalangan orang Melayu yang boleh menjadi kesinambungan kepada perjuangan kita,” katanya.
Sementara itu, Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan berkata, masyarakat Melayu bukanlah bangsa yang pemalas seperti dikatakan sesetengah pihak sebaliknya mereka perlu diberikan peluang untuk berjaya.
Katanya, untuk berjaya, masyarakat Melayu terutama yang berasal dari luar bandar perlu diberikan sedikit kelebihan supaya mereka mampu bersaing dengan masyarakat yang duduk di kawasan bandar, yang mempunyai pelbagai kemudahan.
“Kalau anak yang lahir di Kenny Hill (Bukit Kenny di Kuala Lumpur) dan anak yang lahir di Hulu Jerantut, siapa yang mendapat peluang? Tentu lah orang yang duduk di bandar. Orang Melayu kebanyakannya duduk di mana? Kebanyakan duduk di luar bandar, jadi kena beri peluang.
“Kena beri sedikit kelebihan supaya mereka boleh bersaing pada landasan yang sama. Ketika saya menjadi Perdana Menteri, ada CEO (Ketua Pegawai Eksekutif) yang sanggup tidur di pejabat kerana urusan tak selesai.
“Inilah yang saya katakan, orang Melayu kalau diberi peluang, dididik dan diasuh dengan baik, dia akan setanding dengan orang lain lah, tak ada masalah,” katanya.
The post Buka Peluang Kepada Anak Muda Berkebolehan – Najib appeared first on MySuara.Net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mysuara.net/berita/buka-peluang-kepada-anak-muda-berkebolehan-najib/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Wajar Diberi Ruang Dan Peluang Untuk Melakukan Sesuatu Bagi Dan Bagaimana Dia Harus Dikenang

Najib Wajar Diberi Ruang Dan Peluang Untuk Melakukan Sesuatu Bagi Dan Bagaimana Dia Harus Dikenang

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 238 hits
Apa yang dia buat sepanjang pemerintahannya dan semasa di era paklah Apa akibatnya selepas menjadi penyebab dan pembawa malang kepada umno hungga tersungkur dan tewas mempertahankan Puterajaya Dan selepas puluhan tuduhan jenayah suami ister...
28 Pesanan Berkaitan Kewangan Buat Anak Muda Berumur 20 An Pls Take Noted

28 Pesanan Berkaitan Kewangan Buat Anak Muda Berumur 20 An Pls Take Noted

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 461 hits
Pesanan brsama berkaitan kewangan utk mereka yg berumur 20 an supaya Banyak tip pengurusan kewangan melibatkan menjimatkan wang dan memastikan kami tidak melampaui belanjawan apabila membelanjakan sesuatu Pesanan dari Rasydan Bakar ni tenta...
Pas Pilihan Anak Muda Pru15 Kelak

Pas Pilihan Anak Muda Pru15 Kelak

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 878 hits
Selepas PRU14 yang lalu gelombang anak muda masih di tagih oleh kerajaan baharu Ini adalah kerana undi golongan muda mahu pembaharuan di dalam sistem pentadbiran negara Malaysia secara amnya Akan tetapi sebaliknya yang terjadi janji janji m...
Brasil Buka Peluang Jadi Pangkalan Militer As

Brasil Buka Peluang Jadi Pangkalan Militer As

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 179 hits
Presiden Brasil membuka peluang wilayahnya dijadikan pangkalan militer Amerika Serikat
Pemerintah Buka Peluang Serahkan Pengelolaan Moda Transportasi Jabodetabek Ke Dki

Pemerintah Buka Peluang Serahkan Pengelolaan Moda Transportasi Jabodetabek Ke Dki

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 169 hits
Nantinya penanganan transportasi di wilayah Jabodetabek tidak lagi berada di bawah Kementerian Perhubungan dalam hal ini Badan Pengatur Transportasi Jabodetabek Pelimpahan tanggung jawab tersebut tidak akan membebani Pemerintah Provinsi sec...
Mengapa Kanker Hati Bisa Menyerang Anak Muda Seperti Gebi Ramadhan

Mengapa Kanker Hati Bisa Menyerang Anak Muda Seperti Gebi Ramadhan

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 279 hits
Menurut dokter spesialis penyakit dalam Irsan Hasan kanker hati memang bisa menyerang usia muda tapi dengan jenis yang mungkin berbeda Anak anak biasanya dengan jenis hepatoblastoma Sementara pada mereka yang usia muda belasan tahun atau se...
Tri Indonesia Tantang Anak Muda Indonesia Lewat Creator Reborn

Tri Indonesia Tantang Anak Muda Indonesia Lewat Creator Reborn

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 202 hits
Operator seluler Tri Indonesia konsisten mendukung ambisi anak muda Indonesia komitmennya kali ini diwujudkan dalam program Creator Reborn
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally