Boleh Bergaya Tapi Jangan Over Sampai Orang Mengata


Boleh Bergaya | Tidak salah tetapi biarlah kena dengan caranya. Cubaan bergaya keterlaluan boleh menjadikan kita bahan ketawa orang yang melihat.
Ada beberapa cara yang perlu kita ikut agar gaya tidak pelik dan janggal. Takkan nak ke shopping complex pakai suit. Jika inilah gaya anda, anda perlu bantuan.
Hanya pakai tali leher apabila ia melibatkan dunia pekerjaan. Ramai orang tertanya-tanya perlukah memakai tali leher ketika bermesyuarat? Jawapannya mudah. Pakai tali leher apabila melibatkan wang!
Imej via Pixabay Lebih penting dan lebih selamat untuk tampil lebih baik setiap hari berbanding tampil berbeza setiap hari. Lelaki yang tampil selesa dipandang adalah lelaki yang bijak bergaya.
Lelaki Boleh Bergaya Kasut hitam adalah asas. Semestinya yang asas itu membosankan. Jika anda memakai warna hitam secara keseluruhan, pasti kasut anda juga berwarna hitam. Jika anda menggunakan warna kelabu, biru atau apa saja kombinasi warna. Pilih kasut berwarna coklat kerana kasut warna coklat lebih sofistikated pada hari ini.
Corak garis menegak membantu anda menjadi kelihatan kurus. Maka, bayangkan jika anda mengenakan pakaian bercorak garis melintang. Anda akan kelihatan berisi dan gempal.
Elak mengenakan pakaian yang berkilat. Sebagai lelaki, kurangkan corak dan warna-warna terang pada fesyen anda. Jika anda memilih sut, pilih gaya klasik warna biru gelap atau kelabu dan serikan sedikit warna pada tali leher atau poket anda.
Sentiasa bersedia tampil segak. Hari ini, pandangan kali pertama sering terus dilabel meskipun ketika anda sedang bersantai. Oleh demikian, pastikan anda sentiasa kemas untuk memastikan anda kelihatan seorang yang mengikut fesyen.
Pilih merah jambu jika buntu. Lelaki sering keliru untuk memakai pakaian berwarna krim, kuning dan kelabu cerah sedangkan warna ini bukanlah kurang menarik. Namun, lelaki yang mempunyai kulit pucat tidak digalakkan mengenakan pakaian warna sedemian untuk elak kelihatan sakit.
Ramai lelaki takut untuk mengenakan pakaian berwarna merah jambu sedangkan warna ini menjadikan lelaki kelihatan sihat, berseri-seri dan memikat wanita kerana menunjukkan keyakinan tinggi. Bergaya ketika membeli-belah. Peraturan ini mungkin kedengaran bodoh tetapi percayalah bahawa apa yang anda pakai ketika membeli-belah menunjukkan apa yang anda beli.
Bergaya Jangan Sampai Orang Mengata Lelaki yang menitikberatkan pakaian yang bergosok merupakan lelaki yang senantiasa terkini di dalam fesyen. Cara mudah untuk gosok pakaian adalah memasukkan air biasa. Berbanding menggunakan bahan lain seperti lilin atau kanji kerana boleh merosakkan fabrik.
‘Tuck in’ bertempat. ‘Tuck in’ atau memasukkan pakaian ke dalam seluar itu boleh tetapi biar bersesuaian dengan majlis. Jika anda memilih baju T, adalah lebih baik anda tidak ‘tuck in’ bersama jeans. Ia akan membuatkan anda kelihatan seperti baru mengenali dunia fesyen
Bingkai kaca mata biarlah bersesuaian. Pilih kaca mata yang sesuai dengan bentuk muka anda supaya wajah anda tidak kelihatan besar atau kecil dari tubuh sehingga menampakkan diri yang ‘pelik’.
Pakai pakaian sama usia. Elak menampakkan diri anda seperti terlalu muda atau terlalu tua dari usia sebenar. Kebanyakan lelaki tersepit dengan gaya kolej. Biarkan almari anda mengikut peredaran zaman.
The post Boleh Bergaya Tapi Jangan Over Sampai Orang Mengata appeared first on cikpinz.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.cikpinz.com/boleh-bergaya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Ulangi Silap Saya Ibu Ini Kongsi Masa Anaknya 2 Tahun Dah Bijak Di Anggap Hebat Tapi

Jangan Ulangi Silap Saya Ibu Ini Kongsi Masa Anaknya 2 Tahun Dah Bijak Di Anggap Hebat Tapi

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 585 hits
Kesilapan yang mungkin ibu bapa tak sedar tapi berlaku dalam kalangan anak anak kita hari ini Tengok anak pandai berjalan petah bercakap dah boleh kenal huruf dan nombor kita akan rasa anak kita hebat kerana perkembangan cepat Tapi adakah k...
Pm Jangan Di Tohmah Tapi Mana Ada Rule Of Law Tun

Pm Jangan Di Tohmah Tapi Mana Ada Rule Of Law Tun

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 372 hits
Majlis Raja Raja masih perlu bermesyuarat satu hari lagi Baca di sini Maka belum ada pengumuman tentang status DYMM SPB Agong atau pengganti Malah ada mesej yang di viral pun tak benar dan bercanggah satu sama lain Memang patut kerajaan Kel...
Sikit Sikit Ugut Anak Takut Hantu Memang Berkesan Tapi Kesannya Boleh Jadi Penakut

Sikit Sikit Ugut Anak Takut Hantu Memang Berkesan Tapi Kesannya Boleh Jadi Penakut

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 439 hits
Kenapa masih ada ibu bapa yang menakutkan anak anak mereka dengan ada hantu semata mata untuk memudahkan urusan parenting Kesannya anak anak akan menjadi seorang yang sangat penakut Menurut teknik parenting dengan cara menakutkan anak anak ...
2 Beradik Ekzema Teruk Ibu Kurangkan Makanan Manis Untuk Kawal Tapi Ubat Tak Boleh Putus

2 Beradik Ekzema Teruk Ibu Kurangkan Makanan Manis Untuk Kawal Tapi Ubat Tak Boleh Putus

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 452 hits
2 adik beradik ini mengalami ekzema dan kisah mereka pernah tular Setelah menerima rawatan yang ditanggung Datin Eina Azman suami keadaan kedua duanya semakin baik Nurul suami anak anak ersama Datin Eina Azman suaminya ketika peringkat awal...
Jangan Sesekali Anda Ulangi Silap Saya Anak Saya Seorang Budak Yang Sangat Cerdik Tapi

Jangan Sesekali Anda Ulangi Silap Saya Anak Saya Seorang Budak Yang Sangat Cerdik Tapi

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 380 hits
Ini Ammar anak sulung saya Dia seorang yang cepat berjalan dan cepat bercakap Pada usia dia 2 tahun dia telah mengenal huruf dan dapat memadankan kesemua huruf kecil dan huruf besar Pada usia 3 5 tahun dia mula membaca dan menghafal lebih d...
Tidak Boleh Nak Kata Serik Uqasha Dedah Suka Lelaki Tinggi Tapi Kurang Tertarik Lelaki Sado

Tidak Boleh Nak Kata Serik Uqasha Dedah Suka Lelaki Tinggi Tapi Kurang Tertarik Lelaki Sado

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 578 hits
Jika yang lain meminati lelaki sado tapi bagi pelakon cantik dan terkenal iaitu Uqasha Senrose mengatakan dia kurang tertark dengan lelaki terlalu bertubuh sasa BACA Mira Filzah Pesan Anak Dara Kena Jaga Solat Kalau Nak Bakal Suami Jaga Sol...
Anak Umur 2 Tahun Dah Boleh Pakai Ubat Gigi Berflourida Tapi Dengan Syarat Doktor Gigi Kongsi Tentang Ubat Gigi

Anak Umur 2 Tahun Dah Boleh Pakai Ubat Gigi Berflourida Tapi Dengan Syarat Doktor Gigi Kongsi Tentang Ubat Gigi

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 396 hits
Pemilihan ubat gigi penting untuk anak anda terutama yang berumur 4 tahun ke bawah Tidak semua ubat gigi sesuai untuk anak kecil Ikuti saranan doktor tentang ubat gigi berflorida dan bilakah sesuai digunakan oleh anak anda Doktor anak saya ...
Jangan Biar Bayi Berbaring Je Tummy Time Boleh Kuatkan Otot Merangsang Bayi Umur Sehari Dah Boleh Mula

Jangan Biar Bayi Berbaring Je Tummy Time Boleh Kuatkan Otot Merangsang Bayi Umur Sehari Dah Boleh Mula

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 433 hits
Tummy time atau meniarap banyak manfaatnya kepada bayi Ransangan mudah ini tidak perlukan alatan pun Mama papa boleh mulakan dari umur bayi seawal sehari Meniarap bukan sahaja salah satu perkembangan fizikal bayi Ia juga adalah satu bentuk ...
7 Kecukupan Gizi Harian Yang Perlu Kamu Tahu Nggak Boleh Kurang Dan Jangan Berlebihan

7 Kecukupan Gizi Harian Yang Perlu Kamu Tahu Nggak Boleh Kurang Dan Jangan Berlebihan

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 243 hits
Jangan salah kaprah soal nutrisi Meskipun baik untuk tubuh kalau bisa jangan sampai kelebihan juga Yang pas pas aja
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Yoursay Don T Let Little Napoleons Hold Nation To Ransom

Europe S War Jitters

Menu Cadangan Hidangan Rumah Terbuka Hari Raya

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Al Kisahnya Raya 2024

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Manfaat Daun Kucai Untuk Kesihatan Yang Ramai Tak Tahu

Faisal Asahan Kau Bersalah Aku Mengalah Chord

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Ai Team Subscribers April 18 2024