Biodata Khairul Aming Influencer Dan Usahawan Kelantan Serta Pemilik Sambal Nyet Berapi


Sentiasa tular mengenai usahawan Kelantan, Khairul Aming atau nama sebenarnya adalah Khairul Amin Bin Kamaruzaman yang merupakan seorang influencer terbaik dalam Malaysia. Beliau adalah merupakan seorang yang baik hati sehinggakan diibaratkan tiada peminat yang tidak menyukainya.
Usaha beliau untuk menjadi seorang usahawan berjaya kini tercapai. Namun, beliau tidak berhenti disitu dan sentiasa mengorak langkah untuk terus kehadapan. Ikut maklumat lebih lanjut berkenaan saudara Khairul Aming yang mesra disapa “KA”.
Berkenaan Khairul Aming Seorang Usahawan Berjaya Khairul Aming adalah merupakan seorang usahawan berasal dari Kelantan berumur 32 tahun (2024). Beliau dilahirkan pada 25 September 1992. Beliau dikenali sebagai seorang Youtuber, Influencer dan kini usahawan.
Terdapat banyak maklumat lanjut berkenaan beliau memandangkan beliau adalah merupakan seorang usahawan melayu yang berjaya.
Biografi Khairul Aming Berikut adalah merupakan biografi berkenaan Khairul Aming:
BiografiMaklumatNamaKhairul AmingTarikh Lahir25 September 1992AsalKelantanBangsaMelayuPendidikan-SMK Ismail Petra, Kota Bharu, Kelantan
– Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan (Kejuruteraan Mekanikal) Universiti Vanderbilt , Amerika SyarikatStatusBujangAgamaIslamTinggi180+cmKerjayaYoutuber, Influencer, UsahawanPencapaianAnugerah Tiktok 2023
Anugerah penjual baharu shopee terbaik 2022
Anugerah khidmat pelanggan terbaik 2022 Kerjaya Khairul Aming Permulaan Khairul Aming adalah asalnya bermula sebagai seorang pekerja di syarikat Oil and Gas. Selepas itu beliau mula berjinak-jinak dalam dunia perniagaan. Perniagaan pertama beliau lakukan adalah khidmat katering, upah resume dan lain-lain.
Kemdian beliau bermula dengan menghasilkan beberapa konten berkenaan resepi dan masakan. Melalui page Facebook “Rasapop” ketika itu mendapat tumpuan ramai dan berjaya mewujudkan YouTubenya sendiri. Namun ianya masih belum memuaskan.
Pad tahun 2018, beliau hadir dengan cara baharu iaitu memperkenalkan dirinya dengan “Khairul Aming” di Instagram. Menerusi rancangan memasak beliau iaitu “30 hari, 30 resepi” berjaya menarik minat ramao sehingga follower mencecah jutaan. Beliau semasa itu hanya memfokuskan resepi sepanajng bulan ramadhan.
Produk Sambal Nyet Berapi Khairul Aming Biodata Khairul Aming - Influencer dan Usahawan Kelantan Serta Pemilik Sambal Nyet Berapi 28 Sejak dari itu beliau berusaha semula bangkit dalam dunia perniagaan dan berjaya menghasilkan produk sambal bernama “Sambal Nyet Berapi” pada tahun 2021. Bermula pengenalan produk itu, Sambal Nyet Berapi terus mendapat permintaan tinggi dan berjaya habis dijual dalam beberapa saat sahaja. Jualan pada tahun 2021 adalah sebanyak RM7.5 juta. Kemudian pada tahun 2022, berjaya menjual RM14juta. Kini, beliau berjaya membuka dua kilang sambal di negeri Kelantan.
Produk Dendeng Nyet Berapi Kini pada tahun 2023, bersamaan tarikh 2 Februari 2024 beliau hadir dengan produk terbaru iaitu Dendeng Nyet Berapi yang merupakan produk ready to eat berasaskan rendang. Kali ini jualannya mencatat rekod paling tinggi dalam sejarah apabila berjaya mengahbiskan jualan sebanyak 80,000 unit dalam 3 minit sahaja dan memperoleh hasil jualan sebanyak RM1juta lebih.
Koleksi Resepi Khairul Aming Biodata Khairul Aming - Influencer dan Usahawan Kelantan Serta Pemilik Sambal Nyet Berapi 29 Khairul Amin di awal kemunculannya amat terkenal dengan koleksi respi 30 harinya kerana resepi yang disediakan adalah sangat mudah dan sedap dinikmati. Bagi anda yang ingin merujuk koleksi resepi Khairul Aming seperti :
Ayam ala Kenny rogers Breakfast Egg Mufin Kek Pisang Coklat Jus Limau Kasturi Asam Boi Roti Sangkaya Ayam Sihat (Dapur Lonely) Kek Batik Semua resepi KA anda boleh dapatkan dengan merujuk laman koleksi resepi Khairul Aming.
Pencapaian Khairul Aming Menerusi segmen rancangan miliknya, 30 hari resepi Khairul Amin berjaya melonjakkan namanya sehingga setiap kali puasa akan terngiang-ngiang “Hello, Whatsapp Guys!”. Rancangan inilah yang membuatkan beliau disayangi oleh ramai peminat dan penggemar masakan.
Anugerah Khairul Aming Biodata Khairul Aming - Influencer dan Usahawan Kelantan Serta Pemilik Sambal Nyet Berapi 30 Khairul Aming terus mencipta nama apabila beliau berjaya memenangi anugerah seperti:
Anugerah Tiktok 2023 Anugerah Penjual Baharu Terbaik Shopee 2022 Anugerah Khidmat Pelanggan Terbaik Shopee 2022 Usaha dan pencapaian beliau sangat dihargai kerana dengan pembawakan beliau yang santai dan jauh dari kontroversi.
Berjaya Jual Produk Dalam Masa Beberapa Minit Fenomena terbaru yang dibawa oleh Khairul Amin apabila beliau berjaya mencetuskan jualan ribuan produk habis terjual dalam beberapa minit. Permulaannya dengan jualan Sambal Nyet Berapi yang mencatat jualan tinggi sehingga cecah jutaan produk terjual di Shopee.
Untuk tahun 2024, Dendeng Nyet Berapi pula mencipta rekod apabila dinobatkan jualan tertinggi dalam Tiktokshop.
Layak digelar Influencer terbaik sepanjang zaman dengan pembawakan positif dan nilai-nilai murni yang baik. KA juga seorang yang bersifat sederhana biarpun jualannya mencecah jutaan, namun beliau menegaskan bahawa beliau hanya mempunyai kereta Bezza dan menyewa sebuah rumah. Kisahnya menjadi inspirasi bahawa menjadi seorang yang menunjukkan contoh teladan yang baik juga dapat menjadikan seseorang itu berjaya dan terkenal.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/02/biodata-khairul-aming.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Untung Rm20 Juta Jual Sambal Nyet Khairul Aming Umum Lancar Produk Baru Dendeng Nyet Berapi

Untung Rm20 Juta Jual Sambal Nyet Khairul Aming Umum Lancar Produk Baru Dendeng Nyet Berapi

papar berkaitan - pada 30/1/2024 - jumlah : 65 hits
Siapa saja yang tidak mengenali pempengaruh dan usahawan terkenal Khairul Aming atau KA yang sangat popular dengan video video masakan di media sosial serta produk keluaran syarikatnya iaitu Sambal Nyet Produk baru akan dilancar pada Jumaat...
Khairul Aming Cipta Fenomena Dendeng Nyet Berapi Khairul Aming Sold Out Kurang Empat Minit

Khairul Aming Cipta Fenomena Dendeng Nyet Berapi Khairul Aming Sold Out Kurang Empat Minit

papar berkaitan - pada 3/2/2024 - jumlah : 107 hits
Usahawan yang juga pempengaruh Khairul Aming sekali lagi cipta fenomena apabila produk keluaran keduanya Dendeng Nyet Berapi habis terjual sebentar tadi Khairul Aming cipta fenomena Sempena kempen jualan 2 2 di TikTok Shop Khairul Aming
Fenomena Dendeng Nyet Berapi Khairul Aming 80 000 Pek Terjual Dalam Masa 3 Minit 39 Saat

Fenomena Dendeng Nyet Berapi Khairul Aming 80 000 Pek Terjual Dalam Masa 3 Minit 39 Saat

papar berkaitan - pada 3/2/2024 - jumlah : 140 hits
Khairul Aming fenomena Dendeng Nyet Berapi Macam mana 80 000 pek terjual dlm masa 3 minit Aku adalah salah seorang di antara 3 8 juta followers Instagram Khairul Aming yang tertunggu tunggu nak beli produk kedua Khairul Aming selepas 3 tahu...
Harga Dan Cara Beli Dendeng Nyet Berapi Khairul Aming

Harga Dan Cara Beli Dendeng Nyet Berapi Khairul Aming

papar berkaitan - pada 3/2/2024 - jumlah : 176 hits
Khairul Aming baru sahaja melancarkan produk terbarunya iaitu Dendeng Nyet Berapi yang merupakan produk kedua Khairul Aming Brand Produk ini ternyata laris di pasaran apabila baru saja dilancarkan pada pukul 9 00 malam tadi produk dendengny...
Khairul Aming Umum Produk Kedua Ambil Masa Setahun Buat Research

Khairul Aming Umum Produk Kedua Ambil Masa Setahun Buat Research

papar berkaitan - pada 30/1/2024 - jumlah : 102 hits
Usahawan dan pempengaruh media sosial Khairul Aming umum produk kedua keluaran syarikatnya yang bakal dilancarkan Jumaat ini Menerusi satu perkongsian di platform X usahawan berusia 31 tahun itu memuat naik video teaser produk tersebut iait...
80 000 Paket Dendeng Nyet Berapi Sold Out Dalam Masa 3 Minit Lebih 200 Ribu Orang Beratur Nak Beli

80 000 Paket Dendeng Nyet Berapi Sold Out Dalam Masa 3 Minit Lebih 200 Ribu Orang Beratur Nak Beli

papar berkaitan - pada 3/2/2024 - jumlah : 84 hits
Sedia maklum pempengaruh popular yang juga merupakan seorang usahawan berjaya Khairul Aming membuat pelancaran produk barunya selepas Sambal Nyet iaitu Daging Dendeng Nyet Berapi pada hari ini Sold out dalam masa 3 minit Seakan akan tidak p...
Kejayaan Khairul Aming Masyarakat Cina Turut Berbangga

Kejayaan Khairul Aming Masyarakat Cina Turut Berbangga

papar berkaitan - pada 4/2/2024 - jumlah : 161 hits
Adrian Lim Chee AnSemalam akhbar China Press menyiarkan berita dengan tajuk USAHAWAN INFLUENCER JUAL DENDENG SECARA LIVE 3 MINIT 39 SAAT CECAH SALES SEJUTA RINGGIT Secara umumnya ramai komen berbahasa Cina mengucapkan tahniah dan berasa ban...
Try Juga Lah Buat Mc Ming Burger Ala Ala Khairul Aming

Try Juga Lah Buat Mc Ming Burger Ala Ala Khairul Aming

papar berkaitan - pada 2/2/2024 - jumlah : 186 hits
nbsp Hebat insan bernama Khairul Aming nih kan Alhamdulillah influencer yang baik baik sahaja perkongsian dan contentnya Mengajar resepi resepi masakan pastilah mendapat pahala perkongsian yang bermanfaat nbsp Saat entri ni di terbitkan kak...
Khairul Aming Belanja Ibu Barang Kemas Ramai Cuba Nasib Jadi Menantu

Khairul Aming Belanja Ibu Barang Kemas Ramai Cuba Nasib Jadi Menantu

papar berkaitan - pada 7/2/2024 - jumlah : 119 hits
Usahawan selebriti Khairul Aming belanja ibu barang kemas sehingga video bersama insan tersayang itu tular di media sosial baru baru ini Menerusi satu perkongsian di TikTok kedaiemassriindah pemilik akaun itu telah memuat naik video Khairul...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

How The Kkb By Election Might Itself Trigger Of More By Elections

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Tersangkut Offer Kasut Lewre Kat Sogo

Lirik Lagu Bukan Sebuah Rindu Andmesh Yovie Widianto

Cara Aminkan Doa

Learning From May 13 For Lasting National Reconciliation

Ringgit Slips On Expected Us Policy Tightening

Doa Itu Senjata Orang Mukmin Penjelasan Doa Vs Musibah Kapan Bisa Menang