Bilik Deluxe Sea View Corner Dan Turmeric Restaurant


 



Hi. Selamat pagi! Ini sambungan Part 2 dari Review Cuti-Cuti Malaysia Di Anantara Desaru. Saya nak kongsi gambar Deluxe Sea View Corner Room di Anantara Desaru. Bila semak harga tahun lepas sudah tidak sama lagi dengan harga tahun ni. Sudah 'price increase'.
Layanan Anantara Desaru ternayata lima bintang. Sampai sahaja kereta di lobby, kedatangan disambut mesra oleh staff resort, of course dengan senyuman tapi tak nampak sebab pakai mask kan... dibukakan pintu kereta, diturunkan luggage dari kereta. Lepas park kereta ada buggy datang pick up semula ke lobi. Then sementara hendak check in dihidangkan pula air yang sangatttlah menyegarkan. Tuala panas untuk lap-lap tangan. Aaarrgghh so refreshing lepas berjam-jam kematu punggung dalam kereta dari Shah Alam ke Johor. Dari Shah Alam singgah sebentar rumah parent di Seremban. Breakfast together di garden ibu sambil sembang banyak perkara. Ada saja cerita untuk menyembang. Moment dengan ibu bapa begini sangatlah priceless buat saya. Dalam jam 11 pagi baru gerak ke Johor. Syukurlah kami gerak sehari sebelum cuti Deepavali. Jadi trafik sangat menyenangkan. Aman damai. 
Okay sambung. Masuk sahaja bilik, terkejut tengok ada belon, ada buah, ada kek, tuala berbentuk itik siap menyambut kedatangan kami. Haha. Honestly hubby tak request apa-apa pun. Tapi Anantara Desaru so kind hearted sediakan semua deco ini sempena 13 tahun anniversary kami. Awww so sweet. Sah-sah menjadi percutian yang paling diingati sepanjang kehidupan. Gitu impact dia.






Buka sahaja sliding door untuk ke balcony, terkesima jap dengan keluasan balcony. Lagi terkesima tengok view bilik yang sangat magnificent!




Resort kredit RM150 dihabiskan dengan sekelip mata di Turmeric Restaurant. Kebetulan ada Thai-Laysia Night. Harga dinner buffet RM150 per person. Dinner buffet Anantara memang puas hati. Banyak bethol menu-menu Malaysia dan Thailand. Makan sikit-sikit pun dah kenyang do'oh. Boleh dikatakan semua makanan sedap-sedap belaka. Sangat worth it! Restaurant tak terlalu crowded. One of my favourite recreations... eating with hubby, the service and the ambience.







Lepas makan, jalan-jalan jap tengok suasana resort di waktu malam. Area pantai gelap gelita. Tak berani nak turun. Waktu malam pun sunyi saja resort ni. Tiada bunyi riuh rendah kanak-kanak. Masing-masing beraktiviti di bilik atau di villa masing-masing. Lepas snap sekeping dua gambar malam, balik bilik...lepak atas buaian minum kopi sambil menikmati angin malam sepoi-sepoi. Yang penting takde cicak. Takde binatang. Takde nyamuk. Terima kasih Anantara Desaru, percutian yang sangat menyenangkan dan mendamaikan :) 











Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azyyatiliah.com/2021/11/bilik-deluxe-sea-view-dan-turmeric-restaurant.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
The View

The View

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 82 hits
Dah sampai tadi The view was amazing Angin kuat giler
Budak Nakal Blogspot 10 Juta View

Budak Nakal Blogspot 10 Juta View

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 299 hits
Syukur Alhamdulillah sekarang page Budak Nakal Blogspot dah cecah 10 juta view Terima kasih pada semua kenalan dalam dunia blogger dan para tetamu yang berkunjung ke page ini Semoga kehadiran blog yang nakal ini dapat mencerikan anda semua ...
Cara Mudah View Dokumen Secara Online

Cara Mudah View Dokumen Secara Online

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 210 hits
View Docs Online adalah satu laman web yang membolehkan korang untuk melihat jenis dokumen yang paling biasa dalam cara yang mudah dan cepat Semua orang boleh menggunakan kelebihan ini satunya perkara yang anda perlukan adalah pelayar yang ...
Malaysia Vs Indonesia Sukan Sea Xxvi

Malaysia Vs Indonesia Sukan Sea Xxvi

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 159 hits
Hey nari kita semangat HITAM KUNING terpahat Mari kita berjuang Tempur berperang di padang Sekali lagi Maju lagi Serang lagi Gagah berani sebati Tidak genat tenang Dengar sorakan Gemilang HARIMAU MALAYA PASTI MENANG Selamanya Selamanya Sela...
The Disapperaring Of Aral Sea Fourth Largest In The World

The Disapperaring Of Aral Sea Fourth Largest In The World

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 133 hits
The destruction of the Aral Sea is a well known example of unsustainable development Atlases used to describe the sea as the world s fourth largest lake with an area of 66 000 square kilometres and a volume of more than 1 000 cubic kilometr...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Perlis Tak Ada Airport Tapi Ada Flight

Selamat Hari Raya Aidilfitri Kepada Sahabat Ksdd Yang Tercinta

Barangan Wanita Rosak Selepas Tiga Jam Mencari Di Lapangan Terbang

Malaysian Tigers Senaraikan Dua Pemain Muda

Sekarang Umno Pula Bawa Masuk Dap Ke Selangor Noh Omar

Kerana Terima Isteri Mesej Dari Sayang Suami Nekad Cangkul Isteri Sampai Mati