Bila Jiwa Bengkok 9309



Bersih-Bersih Rumah Bisa Kurangi Stres dan Rasa Khawatir
by Sodikin

SIAPA pun tak bakal betah dengan tempat tinggal yang berantakan. Selain merusak pemandangan tempat tingga berantakan juga bisa memicu stres. Karena itu penting bagi kita untuk membenahi dan membersihkan tempat tinggal. Tahukah Anda, bersih-bersih ternyata bermanfaat bagi kesehatan mental dan kebersihan. Pasalnya, lingkungan punya peran atas situasi mental orang.

Berikut manfaat bersih-bersih tempat tinggal yang dikutip dari DW: 
1Mencegah frustasiSudah pernah frustasi karena mencari sebuah benda di ruangan yang penuh? Lebih baik jika semua dalam kondisi rapi. Tidak ada salahnya memiliki strategi membenahi rumah dengan urutan langkah tertentu. Misalnya: pertama membereskan meja, kedua lemari, dan seterusnya. Kita akan merasakan keberhasilan, karena bisa menyelesaikan setiap langkah satu per satu
BACA JUGA: Stres dengan Rutinitas? Rihlah Yuk!2Merasa KuatMembersihkan rumah membuat orang merasa kuat, dan mampu mengontrol situasi. Membenahi rumah ternyata mendorong rasa percaya diri, jika sedang menghadapi kesulitan hidup. Akhirnya bersih-bersih bukan jadi pekerjaan membosankan, melainkan membantu orang untuk merasa tenang
3Bentuk aktivitas fisikSudah diketahui sejak lama, aktivitas fisik bisa mendorong kesehatan mental. Sebagian orang mengira itu harus berupa olah raga. Tapi sebenarnya bersih-bersih rumah juga bisa jadi alternatifnya. Memang tidak semua pekerjaan membersihkan punya efek itu. Yang jelas gerakan tubuh harus banyak, misalnya menyapu atau mengepel lantai
4Menyumbang barang berbuah rasa senangJika orang membenahi rumah secara teratur orang kerap menemukan benda-benda yang tidak dipakai lagi. Jika benda-benda tersebut bisa dijual dan hasilnya didonasikan, orang akan mendapat perasaan senang, yang akhirnya mendorong kesehatan mental
BACA JUGA: Beribadahlah dengan Pakaian Bersih5Bisa jadi ritual yang menolongUntuk sebagian orang, membersihkan bisa menolong karena menjadi ritual yang membuat mereka lupa stres yang dihadapi sepanjang hari. Setelah bekerja mereka bisa memfokuskan diri pada aktivitas yang mereka kenal dengan baik. Membersihkan lantai atau menyetrika bisa membuat rileks. []SUMBER: DW.DEhttps://www.islampos.com/bersih-bersih-rumah-bisa-kurangi-stres-dan-rasa-khawatir-141611/?

5 Tahun Pacaran, Pria Ini Hanya Jadi Tamu Undangan di Pesta Pernikahan Mantan Kekasihnya
Minggu, 31 Maret 2019 16:38

SERAMBINEWS.COM - Bayangkan saja ini. Anda pacaran lima tahun dengan seorang perempuan, tapi di ujung cerita Anda hanya jadi tamu undangan di pernikahan si dia
Bagiamana rasanya? Sakit, getir, sok tegar, atau tidak apa-apa
Cerita satu ini mungkin akan menunjukkan kepada kita bagaimana getirnya ditinggal kekasih menikah
Belum lama ini, akun Instagram @makassar_iinfo memosting foto dan video seorang pria meneteskan air mata saat menghadiri suatu pernikahan.
Bagaimana tidak meneteskan air mata, itu adalah pernikahan mantan kekasihnya
Sebagai keterangan, akun itu menulis begini:“Pacaran 5 tahun, pria ini hanya bisa menjadi tamu undangan buat sang matan
“Lihat betapa tegarnya pria ini, sebelum turun dari panggung, pria ini menyempatkan salam, yang biasa dilakukan sewaktu pacaran…”Awalnya dia terlihat tegar.


Tapi akhirnya menangis juga saat berpelukan dengan ibu si mempelai
Dia terlihat menangis setelah mantan calon mertuanya itu juga menangis terisak-isak
Selepas dipeluk sang ibu, pria ini baru menghampiri mantan kekasihnya yang sudah bersanding dengan pria lain
Lagi-lagi, pria yang mengenakan batik berwarna merah muda ini mencoba untuk tegar
Mereka saling berpelukan dalam waktu yang cukup lama. Tapi kita bisa melihat, ada air mata yang meleleh di situ
Melihat sang mantan kekasih berurai air mata, mempelai perempuan ini lantas menghapus air matanya
Mereka pun lantas melakukan tos—sepertinya tos ini sering mereka lakukan saat masih pacarana
Lepas dari itu, berapa lama waktu pacaran yang ideal
Dalam studi Penn State University yang disebut proyek PAIR, Profesor Ted L.Huston meneliti 168 pasangan pengantin baru selama 14 tahun dan memetakan kebahagiaan hubungan pasangan masing-masing
Hasil penelitian menunjukkan, pasangan yang rata-rata berpacaran selama 25 bulan sebelum menikah memiliki pernikahan paling bahagia
Sementara itu pasangan yang terburu-buru menikah, rata-rata hanya berpacaran 18 bulan kebanyakan bercerai setelah usia pernikahan lebih dari 7 tahun
Penelitian lain dari Emory University telah mensurvei lebih dari 3.000 orang di Amerika Serikat yang telah menikah
Hasilnya adalah pacaran selama 1-2 tahun menurunkan risiko perceraian hingga 20% daripada yang masa pacarannya kurang dari satu tahun
Pacaran hingga 3 tahun akan lebih besar mengurangi risiko perceraian dan seterusnya
Jadi menurut penelitian ini, semakin lama waktu pacaran, semakin kecil pula risiko untuk bercerai setelah menikah
Namun, perlu diingat bahwa lamanya waktu pacaran bukan satu-satunya penentu kelanggengan hubungan
Hampir semua ahli merekomendasikan setahun sebagai waktu yang sehat untuk pacaran sebelum menikah
"Saya menyarankan minimal satu tahun agar masing-masing pasangan memiliki pemahaman yang baik dan jelas tentang apa yang mereka cari dari pasangan," kata Stephen J. Betchen, DSW, penulis Magnetic Partners
John Amodeo, MFT, penulis Dancing with Fire: A Mindful Way to Loving Relationships setuju bahwa kencan satu hingga dua tahun adalah yang paling aman
Meski demikian, para ahli juga setuju bahwa keberhasilan pernikahan lebih berkaitan dengan kesiapan diri daripada lamanya waktu pacaran. (Suar.ID/Moh. Habib Asyhad)
Nota: Pacaran haram di sisi Agama Islam. 
5 Tahun Pacaran, Pria Ini Hanya Jadi Tamu Undangan di Pesta Pernikahan Mantan Kekasihnya - Serambi Indonesia

Mufti Perlis 'sound' kadi yang suka buli pengantin sehingga terketar-ketar Astro Awani
 Mac 31, 2019 11:40 MYT

DR MAZA: Jika jawapan yang diperlukan begitu ringkas dan jelas, dan pengantin pun telah melakukannya, mengapa pula ada tok kadi yang sengaja bertanya hadirin: Perlu ulang ke? -Gambar fail

TIDAK disyaratkan mesti satu nafas atau dua nafas atau berjabat tangan dalam akad nikah, kata Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Malah, Mohd Asri yang lebih dikenali sebagai Dr MAZA menegaskan proses ijab kabul sebenar-benarnya adalah mudah dan akad nikah sudah menjadi sah jika bakal suami menjawab, “Aku terima nikahnya.”

"Tidak timbul terpaksa berulang kali seperti yang dibuat oleh sesetengah pihak membuli pengantin," tegur mufti itu menerusi satu status Facebook baru-baru ini.

"Jika jawapan yang diperlukan begitu ringkas dan jelas, dan pengantin pun telah melakukannya, mengapa pula ada tok kadi yang sengaja bertanya hadirin: Perlu ulang ke?

"Lalu mereka pun dengan sukanya menyebut beramai-ramai ‘sekali lagi!, sekali lagi!' Ini adalah permainan buli yang cuba dicampur aduk dengan hukum syarak."

Perbuatan sesetengah kadi yang mendera pengantin agar mengulang lafaz terima ijab kononnya belum sah telah menggambarkan proses akad sebagai itu sebagai amat sulit sehingga ada pengantin lelaki yang terketar-ketar untuk menyebutnya.

"Padahal akad nikah hanyalah bagi menggambar persetujuan kedua belah pihak menjadi suami isteri yang sah. Apa-apa sahaja lafaz yang membawa maksud tujuan tersebut maka ia sah," tulis Dr MAZA.

"Jika bapa bakal isteri menyebut ‘saya nikahkan saudara dengan anak saya Fatimah”, lalu bakal suami menjawab: “saya terima, atau saya bersetuju” atau ditambah “saya terima nikahnya” atau “saya bersetuju bernikah dengannya” seperti yang diminta oleh sesetengah sarjana dalam Mazhab al-Syafi‘i, maka sahlah ijab dan kabul tersebut," tegur tokoh agama berkenaan.

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/mufti-perlis-sound-kadi-yang-suka-buli-pengantin-sehingga-terketar-ketar-202697?

Apa Saja Kesalahan Orangtua yang Bikin Anak Gampang Sakit?
Minggu, 31 Maret 2019 17:56 WIB

Sejumlah anak-anak bermain di RPTRA Taman Kenanga, Gambir, Jakarta Pusat, Selasa (28/9). Pemerintah Provinsi DKI Jakarta menargetkan pada tahun ini akan membangun 16 Ruang Publik Terpadu Ramah Anak (RPTRA). Di mana taman tersebut akan dibangun di Jakarta Utara, Barat dan Pusat. Di mana empat RPTRA di Jakarta Pusat, lima di Jakarta Utara, dan dua di Jakarta Barat. Warta Kota/Angga Bhagya Nugraha 

TRIBUNNEWS.COM - Kadangkala anak-anak bermain di tempat yang kotor. Kemudian orangtua melarang mereka karena alasan kesehatan
Namun, benarkah hal itu menjadi penyebab utamanya? Faktanya tidak demikian
Ada beberapa hal yang mungkin jarang diketahui orang tua, ternyata hal itulah yang menjadi penyebab utama anak gampang sakit
Seperti dirangkum melalui Rd, setidaknya ada 5 hal yang menyebabkan anak gampang sakit, simak di bawah ini
1. Terlalu keras memandikan bayiTahukah Anda, terkadang orang tua tidak menyadari ketika sedang memandikan bayi menggosoknya terlalu keras
Baca: Makanan yang Cocok untuk Penambah Darah bagi Ibu HamilEntah dengan menggunakan sabun atau tangan, hal itu ternyata juga bisa menyebabkan anak gampang sakit
Seperti dikatakan oleh Dr. Gilbert, "Menggunakan air untuk membersihkan area pribadi mereka, dan kain lembab untuk mencuci kulit mereka kadang-kadang jauh lebih baik."2. Tidak mensterilkan dot bayiIni adalah salah satu hal yang sering terlupakan oleh orang tua, yaitu mensterilkan dot bayi. Faktanya adalah, dot bayi adalah suatu benda yang sering dijatuhkan oleh bayi ke lantai
Maka dari itu, Anda harus memperhatikan hal tersebut. Salah satu caranya adalah mencucinya dengan air panas untuk menstimulasi mikroba yang menempel
3. Singkirkan tisu basahTisu basah ternyata bisa menjadi penyebab anak gampang sakirt menurut Dr Gilbert ketika digunakan untuk mencuci tangan dan wajah mereka
Salah satu cara yang benar adalah membersihkannya dengan menggunakan air hangat, karena cara ini dinilai lebih aman ketimbang menggunakan tisu basah
4. Tidak membuka jendela rumahJendela rumah merupakan salah satu hal penting, dalam rumah dan membukanya ternyata menguntungkan bagi kesehatan anak Anda
Menurut Dr Gilbert, membuka jendela bisa memberikan udara yang lebih baik ke dalam rumah Anda
Namun yang perlu diingat adalah, setidaknya Anda tidak tinggal di kawasan berpolusi tinggi. Tetapi di kawasan dengan udara yang masih bersih dan segar
5. Mensterilkan makanan sebelum 5 detikAnda mungkin sering mendengar makanlah makanan sebelum 5 detik, ternyata aturan itu berlaku jika Anda memiliki anak kecil
Sebab, makanan yang jatuh dibutuhkan waktu beberapa milidetik sebelum mikroba menempel pada makanan itu
Kecuali pada makanan yang memang sudah tidak layak di makan, oleh karena itu, salah satu caran untuk mengantisipasinya adalah dengan mesterilkan makanan itu
Karena dengan cara itu, Anda bisa mengurangi paparan infeksi dari mikroba yang menempel pada makanan si anak
Karena hal itu bisa melemahkan sistem kekebalan tubuh mereka.(*)

Apa Saja Kesalahan Orangtua yang Bikin Anak Gampang Sakit? - Tribunnews.com

Tanda Anak Miliki Kecerdasan dan IQ Tinggi Sejak Kecil, Salah Satunya Bisa Membaca di Usia Dini
Minggu, 31 Maret 2019 18:20

SERAMBINEWS.COM - Orang tua menginginkan anaknya untuk tumbuh pintar, cerdas dan berprestasi
Orang tua lalu melakukan berbagai usaha agar si kecil menjadi orang yang berhasil dan sukses di kemudian hari, seperti mengajari mereka beberapa skill
Ciri-ciri anak cerdas bisa dilihat dari beberapa hal lho
Laman learningliftoff memuat, anak cerdas biasanya sering menunjukkan beberapa sifat berikut ini:

1. Memiliki Memori Luar BiasaIngatan yang baik penting bagi anak untuk belajar dan menyimpan informasi baru, baik di sekolah maupun di rumah
Menurut psikolog dan penulis Tracy Packiam Alloway, anak yang memiliki memori yang baik dapat mengambil keputusan di dalam kesehariannya
"Memori kerja terkait tidak hanya dengan belajar (dari TK hingga perguruan tinggi), tetapi untuk pengambilan keputusan dalam kegiatan sehari-hari," ungkapnya
2. Keterampilan Membaca Sejak DiniRata-rata, anak-anak yang sangat cerdas sudah mulai bisa membaca sebelum berusia empat tahun
Sementara kebanyakan anak, biasanya baru dapat membaca ketika usia enam atau tujuh tahun
Tentu terdapat banyak tahap membaca, namun anak harus belajar mengenali serta memahami kata-kata sebelum dapat mulai membaca sendiri
Anak yang cerdas biasanya sangat menyukai membaca dan seringkali menjadi ketagihan.

3. Rasa Ingin TahuApakah Si Kecil memiliki rasa ingin tahu yang besar
Jika iya, itu artinya Si Kecil mempunyai tanda kecerdasan sejak dini
Anak yang sering mengajukan banyak pertanyaan menunjukkan keinginan mereka untuk belajar
Anak mencari peluang untuk belajar di mana pun berada, dengan demikian semakin mengembangkan pikiran dan kecerdasannya
4. Rasa HumorAnak yang mempunyai rasa humor sedari kecil, merupakan salah satu tanda ia anak yang cerdas
Ketika anak melakukan sesuatu yang lucu, maka jangan langsung memarahinya
Jangan pula menganggap remeh selera humor anak, bukan tidak mungkin ia menjadi seorang anak yang berhasil di masa depannya nanti
5. Kemampuan Musik

Sebuah studi menunjukkan adanya hubungan antara musik dan kecerdasan
Peneliti percaya, anak mendapat manfaat akademis ketika mereka menerima pendidikan musik
Maka dari itu, mulailah mengenalkan musik pada anak sedari kecil bahkan jika anak tidak memiliki bakat musik tertentu
Para peneliti meyakini, pelatihan musik dapat berdampak pada otak dan membuka kemampuan anak untuk berpikir kreatif
6. Menetapkan Standar TinggiAnak yang cerdas dan orang dewasa yang sukses, cenderung menetapkan standar yang tinggi untuk diri sendiri
Mereka memiliki kebutuhan naluriah untuk meningkatkan dan melakukan yang lebih baik di bidang yang penting untuknya.

Dorongan ini juga membantu mereka mempelajari keterampilan baru dan mata pelajaran sekolah dengan kemampuan terbaik yang dimiliki
Tidak hanya itu, sangat fokus pada bidang minat tertentu juga bisa menjadi tanda jika anak memiliki IQ tinggi
7. Bicara dengan Orang Dewasa


Anak berbakat biasanya lebih paham tentang peristiwa terkini, dan kecenderungan untuk mengobrol dengan orang dewasa dibandingkan dengan anak-anak seusianya
Anak yang cerdas kemungkinan memilih mengobrol dengan orang dewasa di pesta ulang tahun daripada bermain dengan anak-anak lain. Selain itu, tanda kecerdasan anak juga bisa dilihat dari bagaimana cara anak menikmati percakapan dan berbicara tentang berbagai mata pelajaran
Maka dari itu, untuk mendukung anak tumbuh pintar dan cerdas, peran orang tua sangat dibutuhkan guna memastikan kesuksesan masa depan anak
Pastikan pula anak cukup membaca, memiliki pola tidur yang baik, jadwal makan teratur, konsumsi makanan bergizi, hingga olahraga. (Poetri Hanzani) Artikel ini tayang pada Intisari Online dengan judul : 7 Tanda Anak Miliki Kecerdasan dan IQ Tinggi Sejak Kecil, Salah Satunya Bicara dengan Orang DewasaTanda Anak Miliki Kecerdasan dan IQ Tinggi Sejak Kecil, Salah Satunya Bisa Membaca di Usia Dini - Serambi Indonesia

60,000 Pekerja Malaysia di Singapura Bakal Terjejas Untuk Masuk Singapura
Posted on Saturday, March 30, 2019 | 3/30/2019

Bermula pada Isnin ini, Kerajaan Singapura tidak akan membenarkan kenderaan yang memiliki denda tertunggak dari memasuki negara republik berkenaan.

Kesan dari itu, ia akan menjejaskan kira-kira 60,000 pekerja Malaysia dari memasuki negara berkenaan.

Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Abdul Karim turut ada menyuarakan agar kerajaan melakukan rundingan bersama kerajaan Singapura agar peraturan baharu itu tidak menjejaskan nasib pekerja Malaysia

Sebelum ini, beberapa agensi kerajaan Singapura dalam satu kenyataan bersama menyebut tidak akan membenarkan kenderaan asing yang mempunyai sejumlah denda yang belum dijelaskan bagi kesalahan trafik, parkir atau pelepasan asap kenderaan daripada memasuki republik itu mulai 1 April.

+ Baca Respon Pembaca di Facebook Oh! Media.

Sumber: Oh! Media
60,000 Pekerja Malaysia di Singapura Bakal Terjejas Untuk Masuk Singapura | TERENGGANU 11

Seorang Suami Mengadu Rezekinya Selalu Sempit, Jawapan Dari Ustaz Ini Buat Si Suami Terus Terdiam

Setiap hubungan yang dibina sudah pasti perlu diwangikan dengan kejujuran, keikhlasan dan iman untuk mendapat sebuah hubungan yang bahagia dan dirahmatiNya

Selalu kita terdengar cerita ikatan perkahwinan merupakan satu asbab tuhan limpahkan rezeki kepada kita dan pasangan, tapi ada segelintir mendakwa apabila berkahwin kehidupannya makin sempit

Kenapa ianya terjadi? sudah pasti ada salah dan silap yang kita lakukan atau tidak sedar

Menulis di laman Facebook oleh Ustaz Ebit Lew dalm satu posting terbarunya membuatkan ramai suami bahkan isteri terkesan dengan penulisan beliau mengenai rezeki

Beliau menulis kisah seorang lelaki yang mengadu rezekinya sempit, semuanya rasa tidak cukup, namun jawapan yang diberikan oleh Ustaz Ebit Lew ternyata membuatkan sang suami terdiam dan insaf

Jom kita baca, apa yang ditulis oleh beliau

Seorang suami mengadu rezekinya asyik sempit. Semua serba tak cukup. Terasa dunia ni sempit. Dah usaha macam-macam. Semua cara dah buat. Hati pun resah dan rasa nak marah jer..kenapa yer ustaz
Abang ada ibubapa lagi ke? Mak ayah saya dah tiada. Abang ada isteri tak? Ada ustaz. Saya ada 3 orang anak..

Saya beri 2 kunci rezeki dan ketenangan datang dalam hidup kita. Sayang dan jaga isteri dengan baik. Dan jaga solat. Sebelum mula kerja solat 2 rakaat. Nak buat apapun. Minta pada Allah dulu.

Dia diam termenung. Kemudian dia cakap betul ke rezeki kita ada kaitan dengan isteri. Jawab saya bagaimana keberkatan nak datang dalam hidup kita jika menyedihkan dan menyakitkan orang yang setia dan berkorban tinggalkan keluarganya untuk bersama kita..sangkaan dan isi hati mereka doa yang kuat untuk kita.

Silaturrahim asbab rezeki terbesar. Allah janji rezeki dan umur berkat dengan jaga silaturrahim dan menyambungkannya

Jika kita sakitkan kucing atau tipu kucing pun kita akan rasa hidup ini tak tenang kerana kita sedang buat salah. Inikan pula isteri kita.

Saya lihat dalam hidup ini semua orang yang bahagia dan berjaya bermula bila mereka bahagia bersama isteri mereka. Saat kita mula menipu, menyakitkan, menyusahkan pasangan, hidup jadi serba tak kena..

Cuba abang mulakan dengan buat baik terhadap isteri. Mencintai dan menghargainya.

Tak lama dia jumpa saya. Katanya ya Allah rezeki saya bertambah. Semuanya jadi mudah dan lapang. Hati saya tenang. Bila saya betulkan silap saya. Saya jaga hatinya dan hargainya. Saya buat apa yang dia suka.

Silaturrahim membuka pintu rezeki...inikan bersama isteri kita yang tercinta

Dulu pernah seorang pekedai dia rasa kedainya dibuat orang. Kena sihir. Dah buat macam-macam. Tapi tetap rugi. Dia jumpa saya. Saya kata padanya abang ada buat buruk kepada isteri tak

Jawabnya yer ustaz. Saya tipu isteri saya. InsyaAllah saya betulkan. Selepas itu rezekinya mencurah-curah.

Ramai orang kaya raya hidupnya jadi sempit dan tak tenang kerana lupa diri dan menyakitkan hati orang tersayang amanah Allah

Sebenarnya bersyukur dan menghargai ibubapa, isteri dan anak-anak itulah rezeki paling besar
Sumber: SiakapkeliSeorang Suami Mengadu Rezekinya Selalu Sempit Jawapan Dari Ustaz Ini Buat Si Suami Terus Terdiam

Enggan Menari Untuk Rakan Baik, Suami Pukul & Botakkan Isteri Sendiri..

ISLAMABAD: Seorang lelaki di Pakistan ditahan selepas didakwa memukul isterinya dan turut membotakkan kepalanya hanya kerana mangsa enggan menari untuk rakannya.

Perbuatan Mian Faisal terbongkar selepas wanita dikenali sebagai Asma Aziz dari Lahore itu bertindak mendedahkan perkara itu menerusi media sosial dan turut merayu bantuan orang ramai.

ARTIKEL MENARIK: Isteri nekad gantung diri selepas dimarahi suami kerana kerap bermain Facebook

“Mereka bertindak membogelkan saya dan mencukur rambut saya. Dia kemudiannya memukul saya menggunakan paip besi. Suami saya juga mengancam untuk menggantung saya pada kipas dalam keadaan bogel,” katanya sambil menangis menerusi video dimuat naik pada Rabu lalu.

Ibu kepada tiga anak itu berkata, suaminya sering menjemput rakan-rakannya berparti di rumah mereka dan tingkah laku suaminya yang penyayang ketika awal perkahwinan kira-kira empat tahun lalu berubah selepas enam bulan mereka mendirikan rumah tangga.

Jelasnya, dia cuba membuat laporan di balai polis, namun pihak berkuasa enggan menerima kes itu kerana wanita terbabit tidak dapat memberi rasuah kepada mereka.

“Mereka juga enggan mendapatkan akses rawatan perubatan kepada saya,” ujarnya lagi.

Selepas video itu menjadi tular, Menteri Hak Asasi Manusia, Shireen Mazari menerusi Twitter telah mengarahkan penahanan suami Asma dan pekerjanya, Rashid Ali. – Daily Mail / Astro Awani

Enggan Menari Untuk Rakan Baik, Suami Pukul & Botakkan Isteri Sendiri..

Seorang Ustaz Melanggan 8 Orang Pelacur Sekaligus! Lihat Apa Yang Ustaz Ini Lakukan

Dengar sahaja gelaran ustaz, sudah pasti sudah pasti mereka adalah antara lelaki yang sangat kuat agamanya dan tugas seorang ustaz adalah membimbing sesiapa sahaja yang berada didalam kegelapan hatinya

Kisah yang hendak dikongsikan ini adalah tentang seorang ustaz yang niat dihatinya sangat baik, iaitu mahu memperbetulkan akidah wanita-wanita pelacur. Bukan mudah ya hendak menasihati mereka yang sudah berumur, kebanyakkan dari mereka sukar untuk menerima teguran

“Satu malam Ustaz hadir ke pusat pelacuran, beliau telah lakukan satu “tindakan” yang melampau apabila melanggan 8 orang pelacur sekaligus

Seorang ustaz yang juga merupakan pensyarah universiti yang berusia 40 tahun telah membayar 8 pelacur dan di bawa kedalam sebuah bilik hotel

Membawa 8 pelacur kedalam sebuah bilik hotel tentu dilihat sangat pelik oleh setiap orang,namun ustaz tersebut hanya menebakalkan muka demi niat di dalam dada

Kerana sudah di bayar, ustaz tersebut sudah tentu boleh melakukan apa saja kepada 8 pelacur tersebut.Di dalam bilik tersebut,kelapan pelacur itu merasa pelik,ustaz pun meminta mereka duduk di atas tilam sebelum mecabut alas tilam untuk menutup aurat mereka

“Tolong tutup aurat kamu semua dengan kain ini,saya tidak mahu melihatnya”kata ustaz itu

Ke 8 palacur tersebut menurut saja dan tidak lama selepas itu ustaz itu mulai membuka mulut dan menasehati mereka dengan panjang lebar tentang buruknya perangai yang mereka lakukan,tentang uang haram dan dosa kelakuan mareka serta dosa anak yang durhaka kepada orang tua tidak lupa dengan bahaya penyakit seks bebas

“Cuba anda bayangkan kalau anda semua memiliki anak seperti kamu,kamu nak tak? cuba bayangkan kalau ibumu tahu tentang pekerjaan kamu ini tentu hati mereka sakit dan malu.inikah balasan pada ibumu yang susah payah membesarkan dan mendidik kamu?”
“ibumu membesarkanmu dengan penuh pengorbanan dan mendidikmu siang malam dengan sangat lelah dan penuh penderitaan, dan memberikan kamu perluang pergi ke sekolah untuk jadi sampah seperti ini?”
“Saya benar-benar hairan, betapa jahatnya kamu semua pada ibumu. Kamu sanggup mengkhianati mereka, kamu mempersetankan pengorbanan mereka”
“Kamu tahu tak, saat kamu sedang melakukan pekerjaan kotor ini dan dapat uang haram, ibumu sebenarnya sedang menjerit menangis di rumah,didalam kubur,Kamu tahu tak, sekarang ini api neraka sedang menunggu kamu semua!”
Selama 2 jam di nasihatkan,tangisan mulai terdengar di ruang bilik itu,semu menyesali perbuatan mereka,satu persatu mereka menceritakan kisah hidup mereka hingga menjadi seorang pelacur,ada yang bermula dari mangsa rogol,kecewa ditinggal suami,kurang perhatian dari orang tua,dipandang rendah kerana kehidupannya yang miskin,masalah ekonomi,ada pula yang dipaksa suami

Seminggu kemudian,ustaz tersebut membuat lawatan semula dan mengunjungi rumah pelacuran itu,alahkah terkejutnya dia apabila 8 nama pelacur yang tempoh hari di boking telahpun keluar dari bisnes tersebut

Perkenalan mereka terus berjalan sampai beberapa bulan melalui laman media sosial dan handphone ,hinggalah ustaz tersebut menziarahi ke 8 kampung pelacur tersebut untuk memastikan mereka berada di jalan yang benar

8 perempuan yang masih muda muda dan memiliki wajah yang cantik itu kini telah berubah,ada yang berniaga,kerja kilang dan lain lain dan mereka mengaku merasa bahagia selepas keluar dari pekerjaan kotor mereka itu

Dari 8 pelacur itu seorang terpaksa melacurkan diri atas suruhan suami, malah ia juga di ugut untuk bercerai karena enggan untuk melacur semula, ustad tersebut menyuruhnya untuk bercerai, karena suami telah menjerumuskan isterinya kedalam lembah yang paling hina”alangkah dugu dan bodohnya suami kamu, isteri sudah sedar tetapi tidak menerima, bermakna dia adalah manusia berhati setan, minta ceria dengan dia dan saya akan tolong kamu carikan jodoh”katanya”
Setelah mendegarkan cerita itu, kami kagum dan bertanyakan bagaimana ustaz tersebut berjumpa dengan 8 pelacur itu, beliau berkata

“Saya tidak tahu, saya hanya kebetulan melalui di kawasan itu dan masuk kedalam, awalnya saya tidak tahu nak buat apa, tapi bila saya tengok wajah mereka, masyaAllah….wajah mereka nampak tersiksa di situ, tapi tidak tahu bagai mana cara keluar dan bagai mana cara untuk memulakan semula hidup baru, entah bagai mana hati saya terdetik kuat mengatakan mereka takut dan perlukan penunjuk jalan, saya kemudian berniat cuba membimbing mereka dengan memulai perkataan bismillah. katanya

Kisah ini diceritakan kepada admin eberita, kejadian berlaku pada bulan jun tahun lalu, nama ustaz tersebut sengaja tidak disebut untuk menghindari riak

Seorang Ustaz Melanggan 8 Orang Pelacur Sekaligus! Lihat Apa Yang Ustaz Ini Lakukan - Sehinggit Media News

Test Subjects:

- cube google "malayan funds"... ade sikit clue
- cube google plak "Crowne Agents"..

Sunday, 15 January 2012
Untold History : Tabung Emas Rahsia Raja-Raja
2009.. classmate, senior aku yg bekerja kat KDN ade menceritakan.. kewujudan beribu2 tan emas dari Malaya yang disimpan di UK.  He's the one officer yg selalu ke sana untuk buat audit.. tapi.. jumlahnya tidak dinyatakan.. cume kuantiti je dia tau.
At 1st.. aku ingat cume borak kosong yang merapu... until recently.. one by one clues emerged:
PLAUSIBLE FACTS
1.  pada tahun 1916, Sultan-Sultan Melayu bagi P$500,000.00 + another P$500,000.00 disumbangkan kepada Britain untuk kos perang WW1 dan kos membina kapal HMS Malaya
Facts ni ramai tau, but.. ramai x tau 'dari' mana except dari Raja-Raja Melayu (Siapa.. x tau)
2.  Pada tahun 1938, dorang lagi sekali menyumbangkan P$ 10,000,000.00 untuk perbelanjaan pertahanan Singapore + another few million untuk pertahanan semasa perang 1942-1944
3.  Tahun 1945 onwards, beberapa Juta lagi disumbangkan (jumlah tidak diketahu) untuk kos penempatan, senjata dan gaji askar2:
- MSG dan Burma Rifles- 2 Batallion British- 1 Batallion India- 1 Regiment British Volunteer- 2 Divisions Regiment Gurkha- Internal securities (special branch and Police)
THAT'S.. sumbangan dari 'negeri-negeri' bukan bermakna KERAJAAN NEGERI YG BAGI... sebab... negeri melayu masih dibawah British.. semua hasil British yang kaut.. 
BERMAKNA, sumbangan tersebut merupakan dari Raja-Raja Melayu... 
Dari mana????? dari... TABUNG RAHSIA RAJA-RAJA
Jumlah awal dikira sebanyak P$60,000,000.00 pada tahun 1938.. dinamakan "MALAYAN FUNDS"... dan dipegang oleh "Crowne Agents" sebagai Pemegang Amanah
Signatories nye pulak - cume Raja-Raja Melayu.... = 9 signatories, baru boleh keluarkan.. mcm sign cheque yg memerlukan 9 signatures..
Even, pegawai2 tinggi British yg power2 kt Colonial Office pun tak mampu nak buat ape2 utk keluarkan uang itu..
CUBAAN MEROMPAK YANG GAGAL
However, pada 23rd April 1943... Pegawai2 Colonial Office menggunakan tabung tersebut untuk membiayai kos mereka
AKAN TETAPI.... mereka sedar akan implikasi tersebut tapi telah terlambat, yg akan menyebabkan British Queen, Crowne Agents dan seluruh kerajaan British dihadapkan ke Mahkamah
Dorang dah rompak, tapi.. bile sedar implikasi.. dorang jadi takut.... LALU :
Pada 1945-1945... dorang cuba menubuhkan Malayan Union 
PENIPUAN BUKU TEKS
Kita diajar yang "Malayan Union" ditubuhkan untuk memindahkan hak eksekutif Raja-Raja Melayu kepada British Crowne Representative.. cume 1 kuasa eksekutif di Malaya, dan Raja2 Melayu cume dalam bidang adat dan agama...
SEBENARNYA....
Dengan 'memindahkan' kuasa eksekutif itu.. maka, signatories untuk Tabung Rahsia tersebut dengan automatik jatuh kepada 1 signatory sahaja - Crowne Agent
Ini adalah sebab utama "Malayan Union" ditubuhkan... untuk merompak tabung tersebut, bukan untuk bagi kerakyatan kepada pendatang atau pentadbirang yang lebih baik
- Dari mane dorang dapat sumber utk tabung2 itu?? x tau...
- Ape term yg diberi semasa Crowne Agents diamanahkan pegang tabung tu??? x tau.... implikasinya amat menakutkan Britain.. 
- Kenape pulak Malayan Union dibatalkan tanpa bantahan keras British??? --- ... heheheheheee...... 
Test Subjects:
- cube google "malayan funds"... ade sikit clue- cube google plak "Crowne Agents"..

Kreated by : Mo Razzi at 18:35 Untold History: Untold History : Tabung Emas Rahsia Raja-Raja



























Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2019/03/bila-jiwa-bengkok-9309.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Ada Jiwa

Bila Ada Jiwa

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 86 hits
Assalammualaikum wbtBILA ADA JIWA Penting sangatkah jiwa ni perasaan Dalam jiwa itulah mewah dengan rasa Suka sedih bahagia marah benci gembira macam macam Semuanya ada satu pakej KREDIT GOOGLE IMAGEJiwa itu pemacu pada cergasnya tubuh Cerd...
Keindahan Golden Lake Village Menggamit Ketenangan Jiwa

Keindahan Golden Lake Village Menggamit Ketenangan Jiwa

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 77 hits
Ramai warga kota masih tercari cari kawasan untuk melepaskan diri dari hiruk pikuk kota metropolitan atau lebih tepat lagi untuk merasai suasana ala ala kampung yang berhampiran dengan bandar Kini anda tidak perlu lagi risau atau khuatir un...
Rawat Jiwa Dengan Al Quran

Rawat Jiwa Dengan Al Quran

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 126 hits
Kebesaran Al QuranApabila sebut Al quran rata rata semua muslim tahu tentang kebesaran dan kelebihannya Al quran mampu merawat jiwa yang gundah gulana Betul kan Pernah tak anda mengalami keadaan ini sering merasa resah gelisah nak buat kerj...
176 Orang Dengan Gangguan Jiwa Di Singkawang Timur Dipastikan Bakal Mencoblos

176 Orang Dengan Gangguan Jiwa Di Singkawang Timur Dipastikan Bakal Mencoblos

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 60 hits
Rumah Sakit Jiwa Provinsi Kalimantan Barat di Singkawang Timur merekomendasikan 176 orang dengan gangguan jiwa berhak memberikan hak pilih pada pemilu tanggal 17 April 2019
Video Bergetar Jiwa Dengar Muhammad An Naim Yasim Suara Di Sebalik Laungan Azan Di Bumi Kiwi

Video Bergetar Jiwa Dengar Muhammad An Naim Yasim Suara Di Sebalik Laungan Azan Di Bumi Kiwi

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 125 hits
Bergetar Jiwa Dengar Muhammad An Naim Yasim suara di sebalik laungan azan di bumi Kiwi Hari ini merupakan Jumaat pertama selepas tragedi menyayat hati yang menimpa umat Islam di New Zealand Setelah seminggu kejadian tersebut berlalu hari in...
Meski Sukar Anwar Pilih Streram Kerana Jiwa Kemanusiaan

Meski Sukar Anwar Pilih Streram Kerana Jiwa Kemanusiaan

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 69 hits
Meski sukar Anwar pilih Streram kerana jiwa kemanusiaan Posted By on March 18 2019Dr Streram Sinnasamy dipilih menjadi calon pilihan raya kecil Rantau untuk PKR selepas peluang beliau bertanding pada pilihan raya umum lalu dinafikan secara ...
Diy Dinding Cara Akzonobel Terbit Rasa Gembira Dalam Jiwa Juga Kediaman

Diy Dinding Cara Akzonobel Terbit Rasa Gembira Dalam Jiwa Juga Kediaman

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 42 hits
Tahukah kamu bahawa Hari Gembira Sedunia disambut setiap tanggal 20 Mac secara global di seluruh dunia Ini adalah bagi memberi kesedaran kepada masyarakat dunia betapa pentingnya meraikan kegembiraan diri bagi meningkatakan positiviti dalam...
Keluarga Sebut Pelaku Penusukan Di Halte Bkn Cawang Alami Gangguan Jiwa

Keluarga Sebut Pelaku Penusukan Di Halte Bkn Cawang Alami Gangguan Jiwa

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 46 hits
Sudah datang Menurut keluarga dia gila kata Kapolsek Kramatjati Kompol Nurdin AR
Diduga Gangguan Jiwa Ibu Di Purwakarta Kubur Bayi Dalam Keadaan Hidup

Diduga Gangguan Jiwa Ibu Di Purwakarta Kubur Bayi Dalam Keadaan Hidup

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 67 hits
Pelaku yang juga ibu bayi itu diduga mengalami gangguan kejiwaan sejak bayinya masih dalam kandungan hingga peristiwa terjadi jiwanya belum stabil
Buymuslimfirst Tak Mahu Ikut La

Kau Berahi Sorang Sorang Apahal

4281 Mana Senarai Produk Mana Senarai Peniaga Islam Tv Ppim 13 09 2019

Suara Pemimpin Kerajaan Tak Kedengaran

Resepi Onde Onde Buah Melaka

Sup Cendawan Berkrim

Dalam Ramai Ramai Kawan Mesti Ada Sorang Jadi Palaotaologist

Aidan 3 Bulan 10 Hari Di Kenduri Makcik Hukiza



Pelari Olimpik Ini Menang Pingat Emas Selepas Disahkan Mati

Biodata Elvina Mohamad Pelakon Drama Demi Rindumu

Asal Usul Nama Genre Muzik Terkenal Dunia

Info Drama Encik Suami Mat Salih Celup Slot Dahlia

Sejarah Permulaan Sistem Pendidikan Sekolah Pondok di Tanah Melayu


Skrab Peria Menghilangkan Daki Di Ketiak

Isteri Lepas Ni Jangan Dari Kelantan Walaupun Dah Duduk Kl 10 Tahun Ini Nasihat Peminat Kepada Sharnaaz Ahmad

Guru Lelaki Maut Ketika Water Rafting

Jangan Abai Kebangkitan Syarikat Tambang Rmurah Fernandes Beritahu Agensi Penerbangan

Jakim Nafi Dakwaan Ismail Sijil Halal Kini Bawah Kementerian Kewangan

Tak Sampai Sebulan Bertunang Bakal Isteri Dijangka Hanya Ada 2 Minggu Untuk Hidup