Bersatu Mahathir Kalah Kepada Muhyiddin



Minda Syed Ali Alhabshee
1. Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur baru saja pagi tadi menolak permohonan ad interim Tun Dr Mahathir Mohamad untuk status quo bahawa dia masih Pengerusi dan ahli BERSATU. Juga ditolak permohonan anaknya Mukhriz dan konco-konconya yang lain.
2. Maka jelaslah hari ini semua mereka bukan ahli BERSATU. Mereka sudah tidak ada jawatan dalam parti. Tidak ada jawatan dalam kerajaan. Tidak ada apa-apa.
3. Hari ini Dr Mahathir tewas kepada Tan Sri Muhyiddin Yasin. Ini bukan saya kata. Ini mahkamah yang kata. Pastilah peguam Dr Mahathr, peguam Haniff Khatri akan temberang kata ini belum muktamad. Ini sementara sehingga pendengaran penuh pada 9/7/20.
4. Tapi inilah petanda satu lagi kejatuhan Dr Mahathir. Satu lagi kesilapan dari siri kesilapan-kesilapan yg panjang kebelakangan ini. Petanda pengakhiran Dr Mahathir.
5. Hal ini pernah diramalkan oleh almarhum Ustaz Fadzil Noor bekas Presiden PAS. Juga sama firasat oleh Almarhum Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Firasat mereka semua kini terbukti benar. Mereka khasyaf dan tahu apa yang akan berlaku kepada Dr Mahathir. Ini orang alim yang cakap, bukan kutu berahak atau penyangak.
6. Apakah firasat mereka? Arwah Ust Fadzil Noor pernah kata Allah berikan Dr Mahathir umur panjang supaya dia dapat lihat sendiri kemusnahan dan kerosakkan yang dia lakukan kepad negara. Umur panjang Dr Mahathir untuk membuat dia sedar, insaf dan bertaubat.

7. Jadi hari ini adalah bermulanya satu persatu kemusnahan dan kerosakkan Dr Mahathir didedahkan kepad umum. Dr Mahathir disahkan hilang kedudukan sebagai Pengerusi dan sebagai ahli parti. Mudah kata, Dr Mahathir sudah tidak ada parti.
9. Hari ini Dr Mahathir kalah kepada Muhyiddin. Inilah akibatnya bila Dr Mahathir memfitnah dan mentohmah orang budiman macam Muhyiddin. Kalau diperhatikan, Muhyiddin langsung tak menjawab atau berkasar kepada Dr Mahathir. Itulah yang buat Dr Mahathir berang.
10. Kita akan lihat banyak lagi kekalahan Dr Mahathir kepada Muhyidin. Ini bukan saya kata. Ini adalah firasat Almarhum Ustaz Fadzil Noor dan Almarhum Tok Guru Nik Aziz.
11. Apa pun pengakhirannya saya sangat sayang kepada Dr Mahathir. Beliau harus dikenang kerana banyak budi dan baktinya kepada negara. Saya harap penasihat-penasihatnya tidak berterusan menghasut dan memberikan nasihat salah kepada Dr Mahathir seperti Haniff Khatri yang mempunyai motif tertentu melaga-lagakan Dr Mahathir dengan Muhyiddin.
12. Kepada Dr Mahathir, saya nak merayu supaya ambil iktibar dari kekalahan hari ini. Janganlah ikut nasihat undang-undang yang tidak betul. Dapatkan penasihat undang-undang seperti Peguam Rosli Dahlan yang memang terkenal tegas dan bercakap benar.
13. Akhir kata, saya juga merayu Dr Mahathir supaya ingat kepada nasihat arwah Ust Fadzil Noor. Dalam usia melepas senja malah dah larut malam ini, insaf dan bertaubatlah. Gunakan sisa masa yang ada ini untuk muhasabah diri. Janganlah nak bertelagah dengan semua orang.
14.Saya hanya mampu mendoakan agar Dr Mahathir diberikan rahmat dan petunjuk oleh Allah S.W.T. dan menerima hakikat di penghujung usia beliau sepatutnya berehat dan tidak lagi mengejar kepentingan dunia. Wallahhualam.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/06/18/bersatu-mahathir-kalah-kepada-muhyiddin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Black For Black Hearted Mahathir Co Go Black To Protest Against Muhyiddin Black Bersatu Campaign Kicks Off

Black For Black Hearted Mahathir Co Go Black To Protest Against Muhyiddin Black Bersatu Campaign Kicks Off

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 327 hits
BERSATU leaders and members who support Dr Mahathir Mohamad have changed the colour of the Bersatu logo from red to black on social media as a sign of protest against the party s direction under president Muhyiddin Yassin The campaign kicke...
Mesyuarat Mpt Bersatu Muhyiddin Ahli Mpt Tiba Di Paum

Mesyuarat Mpt Bersatu Muhyiddin Ahli Mpt Tiba Di Paum

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 590 hits
Muhyiddin dilihat memasuki kelab rumah tersebut dengan menaiki kenderaan Toyota Vellfire berwarna hitam Astro AWANI KUALA LUMPUR Presiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin dilihat memasuki perkarangan Kelab Rumah Pertubuhan Alumni Universiti...
Muhyiddin Tiba Pada Mesyuarat Mpt Bersatu

Muhyiddin Tiba Pada Mesyuarat Mpt Bersatu

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 292 hits
Yusmizal Dolah Aling danMuhaamad Hafis Nawawiam hmetro com myMUHYIDDIN tiba untuk mempengerusikan Mesyuarat Pimpinan Tertinggi Bersatu di Dewan Bankuet Pertubuhan Alumni Universiti Malaya FOTO Eizairi ShamsudinPERDANA Menteri Tan Sri Muhyid...
Muhyiddin Is Party S Legitimate Acting Chairman Says Bersatu Supreme Council

Muhyiddin Is Party S Legitimate Acting Chairman Says Bersatu Supreme Council

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 284 hits
PETALING JAYA The Parti Pribumi Bersatu Malaysia supreme council recognises Tan Sri Muhyiddin Yassin as the legitimate acting chairman of the party says Datuk Seri Hamzah Zainudin The party s secretary general said the Bersatu supreme counc...
Umno Mahu Hapuskan Bersatu Dengan Menjemput Muhyiddin Sertai Umno

Umno Mahu Hapuskan Bersatu Dengan Menjemput Muhyiddin Sertai Umno

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 359 hits
Tawaran Muhyiddin Kembali Pada UMNO Hanya Untuk Menghapuskan BERSATU dan Membunuh Karier Muhyiddin SahajaSekiranya Muhyiddin Yaasin bijak dia tidak akan menerima pelawaan UMNO ini Jaminan menjadi Perdana Menteri hanyalah jaminan kosong saha...
Hangit Mesyuarat Mpt Bersatu Malam Ini Tun Mahathir Mukhriz Tidak Dijemput

Hangit Mesyuarat Mpt Bersatu Malam Ini Tun Mahathir Mukhriz Tidak Dijemput

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 427 hits
KUALA LUMPUR Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia dijangka mengadakan mesyuarat pada malam ini tanpa menjemput pengerusi parti itu Tun Dr Mahathir Mohamad Satu edaran panggilan mesyuarat oleh Setiausaha Kerja Bersatu Kap...
Pada 27 2 2020 Mahathir Setuju Muhyiddin Jadi Pm

Pada 27 2 2020 Mahathir Setuju Muhyiddin Jadi Pm

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 271 hits
TERKINI Jika Semua Pilih Muhyiddin Jadi PM Saya Ok Tun MVideo ini pada 27 Februari 2020 sama ada dia berseloroh atau nampak riak muka tak melawak Jadi semua ini dia yang rancang mudah faham PUTRAJAYA Mencalonkan Presiden Parti Pribumi Bersa...
Mahathir Will Find A Way To Oust Muhyiddin

Mahathir Will Find A Way To Oust Muhyiddin

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 249 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad who has the distinction of being Malaysia s prime minister twice today said he aspired to the position again because his past successors have ignored his advice in governing the country My experience is when I tried ...
Muhyiddin Dapat Mandat Penuh Mpt Bersatu Sebagai Pm Kelapan

Muhyiddin Dapat Mandat Penuh Mpt Bersatu Sebagai Pm Kelapan

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 364 hits
By 5 June 2020Muhyiddin mendapat mandat dan sokongan penuh MPT Bersatu sebagai PM kelapan KUALA LUMPUR Mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia malam tadi menyokong dan memberikan mandat penuh terhadap kepimpinan P...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Islamic Studies Expert The Act Of Likening Humans To Dogs For Patronising Mcd S Is Sinful



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur

Top Commentators March 2024 Tahniah Blogger Na