Berkelah Young Syefura Lima Rakan Hadir Ke Ipd Sepang


Didakwa Rentas Negeri Untuk Sambut Hari Jadi, Young Syefura Terima Kecaman Netizen – “Sila Letak Jawatan” Ahli Parlimen Ketari Young Syefura Othman memohon maaf setelah menerima kecaman netizen gara-gara didakwa melanggar SOP perintah kawalan pergerakan bersyarat (PKPB) yang kini berkuat kuasa di Selangor.Menerusi laman sosial Twitter, Young atau lebih mesra disapa sebagai Rara memuat naik permohonan maaf tersebut untuk tatapan umum.“Saya memohon maaf jika tindakan saya melanggar sebarang SOP Covid-19. Saya tak menggunakan sebarang kelebihan sebagai seorang wakil rakyat untuk bergerak di dalam Selangor, negeri saya bermastautin. “Saya rela disiasat oleh pihak berkuasa jika tindakan saya melanggar sebarang SOP Covid-19. Tq,” tulisnya menerusi satu ciapan.Difahamkan kecaman itu berpunca setelah Rara berkongsi beberapa keping foto sambutan ulang tahun bersama empat temannya sambil berkelah di Avani Sepang Goldcoast Resort, Sungai Pelek, Selangor.Menerusi foto tersebut, kelihatan dia dan teman-temannya tidak memakai pelitup muka, didakwa merentas daerah serta tidak mengamalkan penjarakan fizikal. Namun, Rara sempat mengulas walaupun dirinya Adun di negeri Pahang, dia sebenarnya bermastautin di Selangor.

“Saya tinggal di Selangor. Berulang hampir tiap hari ke Pahang. So yeah kejap nampak kat Pahang kejap nampak kat Selangor. Thanks,” tulisnya menjawab pertanyaan seorang wargamaya.
Meninjau ke ruangan Twitter, ramai wargamaya yang mendesak Rara untuk meletakkan jawatannya sebagai wakil rakyat DAP itu.
“Haa yea bila ahli politik buat salah, mereka minta maaf je. Kecewanya, i sampai tak boleh marah dah. Terlalu penat,” komen seorang wargamaya.
“The sin you mock today, could be the sin you commit tomorrow. Memalukan,” Tegur seorang wargamaya.
“Yang paling mengejutkan bila boleh pulak bodoh upload kat social media. Benda personal celebration you simpan sendiri je la gambar-gambar tu,” luah seorang wargamaya.
“@youngsyefura awak bukan seorang instafamous, awak adalah seorang ADUN, wakil rakyat dan awak adalah public figure. You’re better than this. Ambil la PR team for you please,” kata seorang wargamaya.
“Saya tak boleh berjumpa dengan keluarga untuk sambut Deepavali sebab PKPB dan di sini awak sambut hari jadi di negeri lain!” tulis seorang wargamaya lagi.
Menerusi tinjauan Gempak di Instagram, foto-foto sambutan ulang tahun kelahiran tersebut telah dipadam.
Terdahulu, Rara lantang menyuarakan pendapatnya meminta Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali meletakkan jawatan setelah melanggar SOP yang telah ditetapkan.
 Sementara itu… Berkelah: Young Syefura, lima rakan hadir ke IPD Sepang Young Syefura (kiri) hadir ke IPD Sepang bagi memberi keterangan. FOTO SamadiAhmad Sepang: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ketari dari DAP, Young Syefura Othman hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sepang, bagi memberi keterangan susulan laporan polis yang dibuat terhadapnya.
Adun itu dilihat tiba di IPD Sepang pada 9.15 malam ditemani lima rakan terdiri daripada dua wanita dan tiga lelaki.
Kehadiran wakil rakyat itu susulan gambar percutiannya bersama rakan di Avani Sepang Gold Coast Resort Bagan Lalang tular di media sosial dan mengundang kecaman kerana tidak mengamalkan prosedur operasi standard (SOP)
Beliau dilihat tidak mematuhi penjarakan fizikal serta tidak memakai pelitup muka.
Young Syefura yang ditemui wartawan di perkarangan IPD itu bagaimanapun enggan mengulas lanjut sebaliknya hanya menjawab, “Nantilah saya jawab,”.
Sementara itu, Ketua Polis Ketua Polis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Wan Yusof berkata, pihaknya memanggil Adun terbabit bagi membantu siasatan kes berkenaan selepas menerima dua laporan polis.
Katanya, polis akan menjalankan siasatan mengikut Seksyen 22 (b)Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 (Akta 342)
Sumber: GEMPAK, Harian Metro
The post Berkelah: Young Syefura, lima rakan hadir ke IPD Sepang appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/11/10/berkelah-young-syefura-lima-rakan-hadir-ke-ipd-sepang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kanak Kanak Lemas Berkelah Bersama Ibu Rakan

Kanak Kanak Lemas Berkelah Bersama Ibu Rakan

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 387 hits
Kuala Kubu Bharu Seorang kanak kanak perempuan lemas di Sungai Ulu Yam berdekatan tapak perkelahan sebuah resort di Kampung Ulu Kalong Hulu Yam Bharu dekat sini hari ini ketika singgah mandi di sungai itu bersama rakan selepas bermain basik...
Adun Dap Young Syefura Mohon Maaf Langgar Sop Pkpb

Adun Dap Young Syefura Mohon Maaf Langgar Sop Pkpb

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 455 hits
Adun Ketari Young Syefura Othman memohon maaf kerana melanggar Prosedur Operasi Standard yang ditetapkan kerajaan di negeri Selangor Ia berikutan beliau baru baru ini memaparkan gambar di media sosial sedang berkelah bersama rakan rakannya ...
Young Syefura Serah Kepada Polis Tentukan Tindakan

Young Syefura Serah Kepada Polis Tentukan Tindakan

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 1028 hits
Sepang 8220 Malam ini saya hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Sepang bagi memberi keterangan susulan laporan polis dibuat terhadap saya kerana melanggar prosedur operasi standard 8221 kata Ahli Dewan Undangan Negeri Keta
Adakah Spotify Bakal Hadir Dengan Pelan Khusus Untuk Podcast

Adakah Spotify Bakal Hadir Dengan Pelan Khusus Untuk Podcast

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 213 hits
Spotify pada hari ini sedia mempunyai pustaka penawaran fail audio berbentuk podcast yang sangat tinggi dan tidak ketinggalan juga adalah penerbitan eksklusif untuk platform berkenaan Penawaran podcast telah ditambah sebelum ini di Spotify ...
Oppo Dilaporkan Bakal Hadir Dengan Komputer Riba Pada Tahun Hadapan

Oppo Dilaporkan Bakal Hadir Dengan Komputer Riba Pada Tahun Hadapan

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 169 hits
Oppo pada tahun ini telah mempelbagaikan penawaran produk dibawah mereka Selain telefon pintar semata kini mereka turut telah menawarkan sehingga televisyen pintar dibawah jenama mereka Terbaru kini hadir laporan baru mengatakan Oppo turut ...
Benarkah Hadir Majlis Tahlil Diampunkan Dosa

Benarkah Hadir Majlis Tahlil Diampunkan Dosa

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 181 hits
SOALAN Selepas selesai sembahyang maghrib di sebuah surau imamnya telah memberikan tazkirah Antara yang beliau sebut ialah siapa yang pergi ke masjlis tahlil walau pun dia orang fasiq akan diampunkan dosanya Adakah benar apa yang dikatakan ...
Xiaomi Malaysia Menerbitkan Halaman Mi 10t Lite 5g Adakah Ia Bakal Hadir Tidak Lama Lagi

Xiaomi Malaysia Menerbitkan Halaman Mi 10t Lite 5g Adakah Ia Bakal Hadir Tidak Lama Lagi

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 264 hits
Xiaomi Malaysia kini dilihat telah mengemaskini halaman web mereka dan turut menambah halaman untuk peranti Mi 10T Lite Untuk makluman buat masa ini hanya dua model sahaja telah dilancarkan iaitu Mi 10T dan juga Mi 10T Pro Dengan penambahan...
Aliff Syukri Menger4h Anak Sulungnya Bekerja Di Stor Pembersihan Dan Pembungkusan Sebab Tidak Dapat Hadir Ke Sekolah

Aliff Syukri Menger4h Anak Sulungnya Bekerja Di Stor Pembersihan Dan Pembungkusan Sebab Tidak Dapat Hadir Ke Sekolah

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 424 hits
Berikutan penutupan sekolah ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat usahawan kosmetik popular Datuk Seri Aliff Syukri menyuruh anaknya untuk mempelajari selok belok perniagaaan Menurut Aliff dia membawa anak sulungnya Ammar Ahya...
Samsung Galaxy A51 Kini Hadir Dengan Pilihan Storan 256gb Pada Harga Sama Rm1399

Samsung Galaxy A51 Kini Hadir Dengan Pilihan Storan 256gb Pada Harga Sama Rm1399

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 220 hits
Samsung hari ini mengemaskini penawaran telefon pintar dibawah siri Galaxy A mereka iaitu untuk model Galaxy A51 Kini Samsung Malaysia menawarkan Galaxy A51 dengan storan 256GB pada harga sama seperti sebelum ini iaitu RM1399 Spesifikasi la...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Islamic Studies Expert The Act Of Likening Humans To Dogs For Patronising Mcd S Is Sinful



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur