Berbakat Dalam Pelbagai Bidang Ini Senarai Penyanyi Korea Berjaya Jadi Ceo Di Syarikat Sendiri


Nampaknya, setelah beberapa tahun menjadi selebriti yang terkenal, sesetengah dari mereka mengambil keputusan untuk membuka syarikat sendiri.

ARTIKEL BERKAITAN Diarahkan Choi Bopil, D.O. EXO, Zico, Yang Sechan & Ramai Lagi Sah Sertai Program Baru SBS Kalau korang nak tahu, ada beberapa selebriti Korea yang telah berjaya membuka syarikat mereka sendiri.
Jom, KimchiDaily kongsikan senarai bintang idola K-Pop yang telah menjadi CEO untuk syarikat mereka sendiri.
1. Zico
Korang ingat tak kumpulan Block B? Ha, Zico ini merupakan salah seorang ahli dari kumpulan tersebut. Tetapi, ketua kumpulan Block B ini telah meninggalkan kumpulan tersebut pada tahun 2018.
Selepas dia keluar dari kumpulan tersebut, rapper ini memulakan kerjayanya dengan membuka sebuah agensi bernama KOZ Entertainment.
Untuk maklumat, KOZ Entertainment ialah sebuah syarikat hiburan yang diasaskan oleh penerbit dan artis Zico sendiri pada November 2018. Kini, KOZ Entertainment berada di bawah jagaan Hybe Label. Antara artis yang berada dibawah naungan KOZ Entertainment ini adalah DVWM dan FANXY CHILD.
2. PSY
Seterusnya, penyanyi yang terkenal dengan lagu “Gangnam Style” iaitu PSY juga telah membuka agensinya yang tersendiri dikenali sebagai P NATION.
Untuk maklumat korang, PSY dahulunya merupakan seorang artis di bawah naungan YG Entertainment selama 8 tahun. Selepas kontraknya tamat bersama YG Entertainment, dia membuka agensinya sendiri.
Sebaik sahaja dia membuka agensi P NATION, penyanyi itu turut berkata bahawa dia cuba untuk mencipta satu taman permainan buat artis bermain dengan penuh bersemangat dan tidak sabar untuk melihat kegemilangan P NATION.
Antara selebriti yang berada dibawah naungan P NATION adalah, Crush, Heize, Penomeco, Swings dan TNX.
3. Rain
Kepada korang yang mengikuti zaman K-Pop pada tahun 2000 mesti akan kenal Rain kan? Rain ini terkenal dengan lagunya “Rainism”.
Untuk pengetahuan korang, Rain telah membuka sebuah agensi yang diberi nama R.A.I.N Company pada tahun 2016. Dia juga telah menandatangi kontrak sebagai artis dibawah syarikatnya sendiri. Kini, agensinya mempunyai bintang idola K-Pop iaitu kumpulan CIIPHER.
4. Kang Daniel
Bintang idola seterusnya adalah Kang Daniel. Seperti yang kita tahu, penyanyi ini merupakan bekas ahli kumpulan Wanna One.
Selepas dia keluar dari agensinya iaitu LM Entertainment, dia telah membuka sebuah agensi sendiri bernama Konnect Entertainment pada 2019.
Kalau korang nak tahu, artis K-Pop yang berada dibawah agensi Konnect Entertainment adalah CL, Yuju dan Chancellor.
5. Lay EXO
Kepada yang merindui Lay EXO, korang tahu tak sebenarnya Lay ada studio peribadinya sendiri di China.
Sebenarnya, SM Entertainment telah menubuhkan studio peribadi untuk Lay pada tahun 2014 yang dikenali sebagai Zhang Yixing Studio untuk mengendalikan aktivitinya di China.
Kemudian pada Oktober 2020, bintang idola itu telah menubuhkan syarikatnya sendiri yang dikenali sebagai Chromosome Entertainment Group. Ianya sama seperti SM Entertainment, syarikat itu menerima pelatih dan berkemungkinan akan memulakan kerjaya sebagai artis di China. Salah seorang pelatih di bawah agensi itu adalah, Wang Zi-hao.
6. Hyolyn
Kalau sebut je lagu “Shake It”, korang mesti teringat kumpulan SISTAR kan. Walaupun kumpulan ini telah lama dibubarkan tetapi pasti ramai yang tidak tahu sebenarnya Hyolyn iaitu salah seorang ahli tersebut, telah membuka sebuah syarikatnya sendiri.
Pada tahun 2017, selepas keluar dari Starship Entertainment, Hyolyn telah membuka label muziknya sendiri yang dikenali sebagai Bridge.
Kemudian dia menjelaskan bahawa pembukaan labelnya itu bertujuan untuk membantu pemuzik untuk berkarya. Sedikit info, buat masa sekarang ini, tiada lagi artis yang bernaung dibawah Bridge lagi.
7. Ravi
Korang ingat tak kumpulan VIXX yang popular dengan lagu mereka iaitu “Chained Up”? Ha, salah seorang dari ahli kumpulan tersebut iaitu Ravi telah menubuhkan syarikatnya sendiri.
Pada tahun 2019, Ravi telah menubuhkan label hip-hopnya sendiri yang dikenali sebagai Groovl1n. Kemudian, rapper ini menubuhkan sebuah lagi agensi yang memberi fokus kepada pemuzik yang berbakat dalam pelbagai genre dikenali sebagai THE L1VE pada tahun 2021.
Untuk pengtahuan korang, agensi Groovl1n mempunyai 4 selebriti K-Pop iaitu Nafla, JUSTHIS, Xydo dan PrimeKingz. Manakala THE L1VE pula mempunyai seorang sahaja artis iaitu Wheein.
Ada bagusnya juga kan mereka menubuhkan agensi sendiri. Jadi, tak sia-sialah ilmu yang mereka dapat sewaktu menjadi pelatih dulu.
Korang banyak topik ‘hot’ lain tentang dunia hiburan Korea yang nak dibincangkan? Kongsi lah ‘teh’ dengan kami di forum KimchiDaily 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/berbakat-dalam-pelbagai-bidang-ini-senarai-penyanyi-korea-berjaya-jadi-ceo-di-syarikat-sendiri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lirik Lagu Jadi Diri Sendiri Nuha Bahrin Naufal Azrin Nisa Sabyan

Lirik Lagu Jadi Diri Sendiri Nuha Bahrin Naufal Azrin Nisa Sabyan

papar berkaitan - pada 10/4/2023 - jumlah : 186 hits
Ingin diriku jadi seperti mereka Agar aku berharga bisa berbangga Dulu ku sangka ku kan dapatkan semuanya Kiranya aku salah ternyata salah Bukan kau tak perlu harta Untuk jadi sempurna permata indah Hanya di dalam jiwa Bukan bukan karena ha...
Poster Ucapan Selamat Menyambut Ramadan Daripada Syarikat Terkemuka Negara

Poster Ucapan Selamat Menyambut Ramadan Daripada Syarikat Terkemuka Negara

papar berkaitan - pada 23/3/2023 - jumlah : 205 hits
Apabila tiba bulan Ramadan ribuan poster digital ucapan selamat menyambuat ramadan bagi mewakili syarikat atau agensi di posting di sosial media bagi menyampaikan ucapan kepada pelanggan dan semua Jadi jom kita selongkar antara poster selam...
Anak Mahathir Beli Syarikat Bernilai Rm248 Juta Diusia 33 Tahun

Anak Mahathir Beli Syarikat Bernilai Rm248 Juta Diusia 33 Tahun

papar berkaitan - pada 29/3/2023 - jumlah : 167 hits
Mykmu netAnak Mahathir Beli Syarikat Bernilai RM248 Juta Diusia 33 TahunAhli Parlimen Pekan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak kembali membidas Tun Dr Mahathir Mohamad yang mendakwa anak anaknya tidak pernah menjalankan perniagaan sepanj...
Pm Saksi Pemeteraian Mou Antara Syarikat Malaysia Arab Saudi

Pm Saksi Pemeteraian Mou Antara Syarikat Malaysia Arab Saudi

papar berkaitan - pada 25/3/2023 - jumlah : 116 hits
Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim menyaksikan pemeteraian tiga Memorandum Persefahaman antara syarikat swasta Malaysia dan Arab Saudi
Real Madrid Tumbang Di Kandang Sendiri Usai Dipaksa Menyerah Villarreal

Real Madrid Tumbang Di Kandang Sendiri Usai Dipaksa Menyerah Villarreal

papar berkaitan - pada 9/4/2023 - jumlah : 83 hits
Real Madrid Tumbang di Kandang Sendiri Usai Dipaksa Menyerah Villarreal Real Madrid meladeni Villarreal pada laga pekan ke 28 La Liga 2022 2023 Minggu Pada duel yang berlangsung di Santiago Bernabeu Real Madrid dipaksa kalah dengan skor 3 2
Tomyam Ikan Siakap Undang Selera Berbaloi Baloi Masak Sendiri

Tomyam Ikan Siakap Undang Selera Berbaloi Baloi Masak Sendiri

papar berkaitan - pada 7/4/2023 - jumlah : 230 hits
Enaknya dapat menikmati kuah tomyam hirup kuah panas panas Cukup rasa pedas masam dan masinnya Dah biasa dengan tomyam ayam atau makanan laut kali ini kita cuba tomyam ikan siakap yang tak kurang lazatnya Pes tomyam pun antara salah satu fa...
Absolute Power Corrupts Absolutely

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur