Beli Gadis Jadikan Isteri Di Pasar Ini Bolehkah Laksana Di M Sia



PASAR adalah tempat jualan dan pembelian. Biasanya item yang dijual berkaitan dengan keperluan harian, seperti makanan dan pakaian.

Walau bagaimanapun, sesetengah pasar mempunyai ciri-ciri khusus unik dan tidak dapat dibandingkan dengan yang umum, seperti 7 pasaran di bawah. Ciri-ciri ini boleh berbeza-beza, dari tempat-tempat, barang-barang yang dijual, hingga sejarah penubuhan pasar.

1. Pasar Labah-labah, Kemboja.

Seperti namanya, pasaran ini menjual labah-labah. Bukan untuk penyelenggaraan, tetapi sebaliknya digunakan sebagai makanan ringan. Mungkin kita berasa geli dan jijik, bayangkan bagaimana rasanya untuk makan labah-labah. 

Tetapi kata orang yang mencubanya secara langsung, ia rasanya sedap dan enak, seperti campuran ayam dan ikan. Di tempat ini, anda boleh mencari beribu-ribu jenis labah-labah, dari kecil hingga tarantula sebesar tapak tangan. Mahu cuba?

2. Pasar Sihir Aneh, Bolivia

Barang-barang yang dijual di sini bukanlah peralatan sihir dalam gaya pelajar Hogwarts dalam filem "Harry Potter". Disebut juga Pasaran Witch, kerana apa yang dijual adalah objek aneh. Di antaranya adalah janin haiwan kering, bangkai katak, haiwan ternakan, bulu burung hantu, dan batu asteroid.

Pasar Witch atau pasar sihir terletak di La Paz, Bolivia. Mereka yang datang ke sini adalah dukun biasa, juruwang, dan penyelidik astrologi.

3. Voodoo Market Fetish Perubatan Tradisional - Togo


Ini adalah pasar Voodoo terbesar di dunia. Beberapa contoh peralatan Voodoo yang dijual termasuk anak patung Voodoo, tengkorak, hati kuda, hingga kaki gajah. Rata-rata objek ini adalah bahan asas ubat-ubatan atau bahan-bahan tradisional.

Doktor di Togo percaya herba itu terbukti dapat menyembuhkan pelbagai penyakit. Pasaran ini juga sering digunakan sebagai "farmasi" bagi orang yang tidak mempunyai harta untuk mendapatkan rawatan perubatan.

4. Mercado de Sonora Ritual Mistik, Mexico


Avenida Fray Servando Teresa, Mexico, juga mempunyai pasaran yang menjual barangan untuk ritual mistik. Anak patung Voodoo, patung syaitan, lilin upacara, hingga ramuan misteri boleh didapati di sini. Ramai ahli sihir atau dukun dari seluruh dunia datang ke kedai ini.

Bukan sahaja menjual keperluan ritual, pengikut supernatural biasanya juga membuka gerai di Mercado de Sonora. Pelanggan boleh meminta perkara yang tidak biasa, seperti fetishes kepada pelet untuk menarik pasangan.

5. Pasaran Bisu Koto Baru, Sumatera Barat


Biasanya, di pasar terdengar bising sesak kerana aktiviti tawar-menawar antara penjual dan pembeli. Tetapi di Sumatera Barat, terdapat pasar yang melakukan transaksi dengan bahasa isyarat. Atas sebab ini ia dipanggil pasaran bisu.

Bukan dengan berbual, penentuan perjanjian itu dilakukan dengan berjabat tangan di bawah sepotong kain. Mereka mempunyai kod menggunakan jari yang dapat menunjukkan jumlah tertentu, mulai dari ratusan ribu hingga jutaan rupiah Indonesia.


6. Maeklong Market Laluan Keretapi, Thailand

Pasaran Maeklong di Thailand boleh dikatakan agak melampau, kerana ia berada di pinggir lintasan keretapi aktif. Bangunan separa kekal didirikan di tengah-tengah laluan keretapi itu. 

Sekiranya terdapat tanda keretapi akan berlalu, mereka akan menghentikan proses belian dan penjualan dan tergesa-gesa untuk membersihkan barang dagangan. 

Pedagang akan mengubahkan khemah di hadapan pasar mereka beri laluan keretapi melewati. Tetapi selepas itu, jualan aktiviti berterusan.

7. Pasar Gypsy Beli Isteri, Bulgaria



Pekan Stara Zagora, Bulgaria, akan menjadi tempat untuk membeli dan menjual setiap Hari Todorovden atau Saint Todor. Hari yang jatuh pada pertengahan bulan Mac. Jangan bandingkan dengan amalan pelacuran, kerana ini adalah kebiasaan yang telah dilakukan selama beberapa generasi.

Kanak-kanak cantik menarik akan berkumpul di sana menunggu seorang lelaki yang akan menjadi pasangan hidup. Lelaki dan wanita yang hadir akan disertai oleh setiap keluarga. 




Video:PASAR INI jual calon Istri - jaminan perawan - JOMBLO jangan mupeng


Video:BISA BELI ISTRI ! 7 Pasar Ini Bikin Kamu Bengong Saking Anehnya
Mereka juga akan menentukan kriteria untuk menantu perempuan yang ideal. Lelaki yang berminat dengan wanita mesti meminta izin dan berbual dengan keluarga perempuan. 

Bolehkah pasar begini diwujudkan di Malaysia? Dari sudut hukum Islam, bagaimana? Bolehkah disesuaikan dengan syariat? (IH)


Lihat lagi..Ini Peluang Kerja Dan Jadi Usahawan. (1)Hanya 30 Hari, Dapat Kerja Dan Boleh Jadi Usahawan...(2)Pembelanjaran Gunting Rambut Secara Ringkas..(3)Dari Ambil Alih Kedai Gunting Bapa, Kini Jadi Juta...(4)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2019/07/beli-gadis-jadikan-isteri-di-pasar-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bnn Gerebek Pasar Segiri Samarinda 30 Orang Antre Beli Sabu Diangkut Ke Truk

Bnn Gerebek Pasar Segiri Samarinda 30 Orang Antre Beli Sabu Diangkut Ke Truk

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 167 hits
Penggerebekan dilakukan sekira pukul 13 30 WITA Petugas BNN berpakaian preman menyasar areal masuk pasar dari Jalan Perniagaan Belakangan terlihat banyak orang antre di salah satu lorong sempit di dalam pasar
Isteri Tangkap Suaminya Lakukan Hubungan Intim Dengan Gadis 15 Tahun Di Salun Lalu Dipotong Rambut Sebagai Balasan

Isteri Tangkap Suaminya Lakukan Hubungan Intim Dengan Gadis 15 Tahun Di Salun Lalu Dipotong Rambut Sebagai Balasan

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 358 hits
The ReporterSeorang pemilik salun di Vietnam menangkap suaminya yang sedang melakukan hubungan intim dengan kekasih berusia 15 tahun di premisnya dan mengambil keputusan untuk memberi pengajaran dengan mengunting rambutnya Difahamkan remaja...
Jangan Jadikan Semangat Kebangsaan Batu Penghalang Laksana Semula Ppsmi Tun Mahathir

Jangan Jadikan Semangat Kebangsaan Batu Penghalang Laksana Semula Ppsmi Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 275 hits
Imej via The StarKUALA LUMPUR Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan mengkaji pelaksanaan semula dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris menggunakan sistem baharu Perdana Menteri berkata menerusi sistem...
Di Kota Ini Gadis Perawan Dijual Di Pasar Untuk Dinikahi Jika Gadis Itu Tidak Perawan Mereka Memanggil Kami Pelacur

Di Kota Ini Gadis Perawan Dijual Di Pasar Untuk Dinikahi Jika Gadis Itu Tidak Perawan Mereka Memanggil Kami Pelacur

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 260 hits
Untuk mendapatkan istri biasanya berawal dari pandangan saling jatuh cinta antara pria dan wanita Namun berbeda dengan komunitas Kalaydzhi di Bulgaria ini para wanita perawan yang ingin menikah dijual oleh keluarga mereka di sebuah pasar Hu...
Gadis Ayu Dalam Gambar Perkahwinan Viral Kini Sah Menjadi Isteri Dulang Boy

Gadis Ayu Dalam Gambar Perkahwinan Viral Kini Sah Menjadi Isteri Dulang Boy

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 591 hits
Jodoh itu ketentuan Allah sehebat mana kita merancang kalau tiada jodoh pasti tidak bersama Namun kadang kadang tanpa kita sangka jodoh ada dekat kita tidak perlu mencari jauh kerana Dia permudahkan perjalanan tersebut We got married Hi hus...
Bila Isteri Kata Penat Maksudnya Bukan Tak Larat Tapi Dia Cuma Nak Kita Tahu Suami Tolonglah Faham

Bila Isteri Kata Penat Maksudnya Bukan Tak Larat Tapi Dia Cuma Nak Kita Tahu Suami Tolonglah Faham

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 431 hits
Hidup suami isteri haruslah saling bantu membantu dan banyak bertolak ansur dalam segala hal Lebih lebih lagi hal melibatkan urusan rumah tangga dan anak anak Adakalanya isteri kita penat seharian uruskan anak anak tetapi suami buat tak fah...
Jangan Amalkan Suami Isteri Tidur Berasingan Disebabkan Anak Anak Ia Memberikan Kesan Buruk

Jangan Amalkan Suami Isteri Tidur Berasingan Disebabkan Anak Anak Ia Memberikan Kesan Buruk

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 357 hits
Sedar atau tidak sudah menjadi kebiasaan pada masa kini pasangan suami isteri terpaksa tidur berasingan disebabkan anak anak Pertamanya kerana ada anak kecil Untuk satu katil bersaiz queen atau king sekalipun memang agak sempit dan membahay...
Tak Sempat Sambut Orang Baru Jenazah Suami Isteri Bayi Dikebumikan Satu Liang Lahad

Tak Sempat Sambut Orang Baru Jenazah Suami Isteri Bayi Dikebumikan Satu Liang Lahad

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 642 hits
Jenazah suami isteri dan bayi dalam kandungan yang maut akibat terkena renjatan elektrik di Sungai Buloh Selangor kelmarin selamat dikebumikan Tanah Perkuburan Islam Kampung Lembah di sini semalam Kredit Gambar Metro Jenazah Wan Hasheliza W...
Tiga Kali Keguguran Isteri Jamal Abdillah Kini Hamil 6 Bulan Bakal Timang Baby Girl

Tiga Kali Keguguran Isteri Jamal Abdillah Kini Hamil 6 Bulan Bakal Timang Baby Girl

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 385 hits
Penyanyi Datuk Jamal Abdillah melahirkan rasa teruja apabila bakal menimang cahaya mata sulung bersama isterinya Datin Zai Izzati Khiruddin 25 yang kini hamil enam bulan Jamal atau nama sebenarnya Jamal Ubaidillah Mohd Ali 60 berkata isteri...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Islamic Studies Expert The Act Of Likening Humans To Dogs For Patronising Mcd S Is Sinful



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur