Begini Bentuk Pemimpin Umat Islam M Sia Pemimpin Perlu Faham Islam



KUALA LUMPUR – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dengkil, Adhif Shan Abdullah, digantung serta merta daripada jawatannya sebagai Ketua ARMADA Selangor.

Tindakan sama turut diambil oleh Majlis Ketua ARMADA Nasional ke atas Penolong Setiausaha badan itu, Ahmad Redzuan Mohamad Shafi.

Ketua ARMADA Nasional, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, berkata keputusan penggantungan kedua-dua pemimpin muda terbabit dibuat dalam mesyuarat Majlis Ketua ARMADA Nasional.

Beliau berkata, penggantungan itu berkuat kuasa serta-merta sehingga selesai siasatan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) terhadap kes yang dihadapi kedua-duanya.

“Susulan penggantungan Ahmad Redzuan, jawatan itu kini dipangku oleh Danial Syahiran Ho Imran Ho yang juga Exco ARMADA Nasional.

“Timbalan Ketua ARMADA Selangor, Anad Akashah Nazri, kini dilantik memangku jawatan Ketua ARMADA Selangor, serta merta,” katanya menerusi satu kenyataan, hari ini.

Syed Saddiq yang juga Menteri Belia dan Sukan, berkata ARMADA merakamkan penghargaan dan berterima kasih di atas khidmat dan bakti kedua-duanya sepanjang memegang jawatan terbabit.

Katanya, mereka turut mendoakan agar siasatan yang dihadapi kedua-duanya dapat dijalankan dengan lancar serta adil mengikut undang-undang negara.

Adhif Shan dipalit kontroversi selepas ditahan polis, bersama 16 yang lain dalam serbuan terhadap sebuah unit kondominium dekat Jalan Puchong awal minggu ini, yang disyaki menjadi tempat penyalahgunaan dadah dan judi.

Hasil saringan awal terhadap 17 individu termasuk enam wanita yang ditahan itu, 16 daripada mereka dikesan positif dadah.

Kesemua mereka kecuali seorang wanita warga asing sudah dibebaskan dengan jaminan polis, sementara siasatan masih dijalankan termasuk menunggu keputusan saringan kedua yang dijalankan. – BH Online

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Beginikah bentuk pemimpin umat Islam Malaysia? Kerana itu kita bersetuju dengan Ameerah PAS Negeri Perak, Nuradila Mohd Kamal yang menyarankan 'Pemerintahan mesti dipandu pemimpin yang faham Islam'.


“Bila sebut mengenai kuasa, Saidina Umar al-Khatab RA berpesan, Allah menghalang sesuatu dengan menggunakan kuasa pemerintahan dan ia tidak boleh dihalang dengan kuasa al-Quran semata-mata.

“Kita baca al-Quran, dan dalam hadis ada sebut, arak adalah bala dan membawa kepada segala kejahatan dan kerosakan akal fikiran, oleh sebab itu Islam mengharamkan arak. Lama dah arak ni haram, namun jika tiada kuasa kita tak boleh nak halang arak ni terus berleluasa,” tegas Nuradila.

Tambahnya, pada era pemerintahan PH sejak memegang tampuk pimpinan negara pasca PRU14 lalu, kebobrokan yang berlaku hari demi hari pastinya membuka mata rakyat untuk menilai prestasi pemimpin PH. 

Tanpa tentangan hebat dan ketegasan dari pihak pembangkang khususnya PAS, pastinya kedudukan Melayu Islam di negara ini mudah diganggu gugat dan diperkotak katikkan. Jelas beliau.

“Di negara kita ini majoritinya adalah Ahli Sunnah Wal Jamaah. Namun apa yang kita lihat pada kerajaan hari ini, mereka lebih takutkan DAP dari takutkan Allah terutamanya dalam menegakkan hukum-hukum Islam,” tempelak beliau lagi. (Harakah) 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2020/01/begini-bentuk-pemimpin-umat-islam-msia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hahaha Pemimpin Islam Nak Tunjuk Hebat Kena Naik Mercedes Tapi Kerajaan Yang Beli

Hahaha Pemimpin Islam Nak Tunjuk Hebat Kena Naik Mercedes Tapi Kerajaan Yang Beli

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 453 hits
Sirah Rasulullah dan kehidupan salah seorang pembesar Islam itu kisah yang dipetik Timbalan Menteri Besar Kelantan semasa memberikan justifikasi terhadap pembelian kereta Mercedes Benz oleh kerajaan negeri baru baru ini Menurut Mohd Amar Ab...
Minta Maaf Pada Umat Islam Ningsih Tinampi Tetap Pd Bilang Bisa Panggil Rasulullah Saw Malaikat

Minta Maaf Pada Umat Islam Ningsih Tinampi Tetap Pd Bilang Bisa Panggil Rasulullah Saw Malaikat

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 205 hits
Paranormal Ningsih Tinampi baru baru ini namanya menjadi perbincangan panas dan viral di media sosial Selasa Adapun dukun Ningsih Tinampi viral lantaran videonya saat mengobati pasien beredar di medsos Pada video itu Ningsih mengaku bisa me...
Kebakaran Semakin Parah Penganut Kristian Sertai Umat Islam Australia Berdoa Minta Hujan Turun

Kebakaran Semakin Parah Penganut Kristian Sertai Umat Islam Australia Berdoa Minta Hujan Turun

papar berkaitan - pada 5/1/2020 - jumlah : 418 hits
Adelaide Berikutan krisis kebakaran yang semakin parah sekumpulan penganut agama Islam berkumpul dan menunaikan secara berjemaah di sini Lebih 50 lelaki wanita dan kanak kanak berkumpul di Bonython Park untuk menunaikan solat sunat berkenaa...
10 Bentuk Hedon Bagi Sobat Miskin Anak Kos Begini Aja Buat Kita Udah Mewah Banget Brooo

10 Bentuk Hedon Bagi Sobat Miskin Anak Kos Begini Aja Buat Kita Udah Mewah Banget Brooo

papar berkaitan - pada 19/1/2020 - jumlah : 230 hits
Bagi mereka hedon mungkin belanja belanja di mal Buat kita sewa PS aja udah foya foya banget rasanya
Sebagai Pemimpin Islam Langkah Ini Adalah Tepat

Sebagai Pemimpin Islam Langkah Ini Adalah Tepat

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 321 hits
Dong Zong datang jumpa Mujahid Sebagai pemimpin Islam Mujahid membuka pintu pejabatnya untuk berbincang dengan Dong Zong Itulah akhlak Islam Selepas mendengar pandangan Dong Zong maka Mujahid pula memberi pandangan dia yang akhirnya Dong Zo...
Ulama Berhak Larang Umat Islam Terbabit Ritual Jejas Akidah

Ulama Berhak Larang Umat Islam Terbabit Ritual Jejas Akidah

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 295 hits
Untuk bandingan Aidiladha perayaan Islam bagi Hindu tentang ajaranBANGI Para ulama berhak melarang umat Islam daripada terbabit dalam ritual agama lain yang bertentangan dengan Islam terutama berkait rapat soal akidah Pengerusi Majlis Ulama...
Masyaallah Inilah Jarak Matahari Di Padang Mahsyar Nanti Umat Islam Wajib Baca

Masyaallah Inilah Jarak Matahari Di Padang Mahsyar Nanti Umat Islam Wajib Baca

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 326 hits
Apabila kelak pada hari kiamat matahari didekatkan hingga tinggal berjarak satu atau dua mil mereka dibakar oleh terik matahari sehingga berkeringat sesuai dengan amalan mereka ada yang tenggelam dalam keringatnya sendiri hingga dua tumitny...
Gubernur Diy Minta Wapres Ma Ruf Amin Jadi Pemimpin Islam Modern

Gubernur Diy Minta Wapres Ma Ruf Amin Jadi Pemimpin Islam Modern

papar berkaitan - pada 25/1/2020 - jumlah : 136 hits
Tindak kekerasan oleh mereka yang keyakinannya tentang agama belum paripurna Padahal bukankah ajaran Islam ada untuk semesta dan memuat tema kemanusiaan ucap Sri Sultan
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional