Bayern Mengumumkan Bahawa Tuchel Akan Meninggalkan Pada Akhir Musim Ini




Bayern Munich mengumumkan pada hari Rabu bahawa mereka akan berpisah dengan pengurus Thomas Tuchel pada akhir musim ini, kerana juara Jerman sedang berjuang untuk kekal dalam perlumbaan kejuaraan Bundesliga.
“Pada musim panas, kami telah membuat keputusan untuk mengakhiri hubungan kerja kita secara saling bersetuju,” kata CEO Bayern, Jan-Christian Dreesen, dalam satu kenyataan, mengikuti perbincangan dengan Tuchel.
Jurulatih yang kontraknya sepatutnya berjalan sehingga 2025, akan meninggalkan kelab itu pada 30 Jun tahun ini.
“Sehingga masa itu, saya akan terus melakukan segala yang saya boleh dengan barisan jurulatih saya untuk mencapai kejayaan maksimum,” kata Tuchel dalam kenyataan itu.
Bayern akan mencari “arah bola sepak baru” di bawah pengendali yang berbeza musim depan, kata CEO Dreesen. Tindakan terlebih awal penyingkiran Tuchel berikutan tiga kekalahan berturut-turut, termasuk kekalahan 3-0 yang pedih kepada pesaing liga Bayer Leverkusen.
Dengan 12 perlawanan tinggal dalam musim ini, Bayern duduk lapan mata di belakang pasukan Xabi Alonso, yang belum kalah sepanjang kempen.
Leverkusen sedang dalam rentetan 32 perlawanan tidak terkalah dalam semua pertandingan, menyamai rekod yang ditetapkan oleh Bayern Hansi Flick pada musim 2019-20 dan 2020-21.
Selepas kekalahan kepada Leverkusen, Bayern tewas 1-0 kepada pasukan Itali Lazio di pusingan 16 Liga Juara-Juara dan kekalahan 3-2 yang memalukan kepada Bochum di liga.
Selepas rentetan keputusan yang buruk, Tuchel mengakui peluang Bayern untuk memenangi gelaran Bundesliga adalah “tidak begitu realistik”.
Pengurus itu menolak desas-desus yang dia mungkin akan diganti dengan segera, tetapi penyingkiran yang dirancang menunjukkan piawaian tinggi di kelab raksasa Bavaria itu.
Dreesen berkata bahawa dia akan “menegur pasukan” atas persembahan mereka untuk memastikan kejayaan musim ini.
Perlawanan seterusnya Bayern adalah menentang RB Leipzig pada Sabtu, manakala perlawanan balas menentang Lazio di Munich dijadualkan pada 5 Mac.
“Khususnya dalam Liga Juara-Juara… kami yakin bahawa kami akan mencapai separuh akhir di Allianz Arena yang dipenuhi dengan penyokong kami,” kata Dreesen.
Tuchel mengalami nasib yang sama dengan penggantinya, Julian Nagelsmann, yang dipecat pada Mac tahun lalu dengan juara Jerman itu berada di tempat kedua dalam liga.
Bos Bayern tergesa-gesa membuat Tuchel, pengurus yang dianggap tinggi, menjadi pengurus mereka selepas dia digugurkan dari Chelsea pada akhir 2022, menyebabkan pengurus baru itu “tergamam” dengan pelantikannya dengan kata-katanya sendiri.
“Saya benar-benar terkejut. Masa itu terkejut,” kata bekas pengurus Borussia Dortmund dan Paris Saint-Germain pada masa itu.
Pengurus baru diberikan amanat untuk menyelamatkan musim Bayern dan bersaing dalam semua pertandingan, di dalam dan luar negara.
Tangannya bermula dengan satu permulaan yang campur, menewaskan Dortmund 4-2 pada perlawanan pertamanya untuk melompati saingan mereka dalam liga sebelum keluar dari Piala Malaysia di tangan Freiburg.
Bayern kemudiannya disingkirkan dari Liga Juara-Juara pada suku akhir oleh Manchester City dan berbasikal melalui hujung musim liga.
Kekalahan 3-1 di kandang kepada Leipzig meninggalkan Bayern di tempat kedua di belakang Borussia Dortmund menjelang hari terakhir musim Bundesliga.
Hanya kelalaian oleh Dortmund, yang seri 2-2 dengan Mainz, membolehkan pasukan Tuchel melepasi untuk mengecapi gelaran ke-11 berturut-turut Bayern.
Bayern masuk musim ini sebagai perancang utama untuk menjadikannya dua belas trofi Bundesliga berturut-turut.
Tandatangan penyerang England Harry Kane dari Tottenham Hotspur menjadi corona urusniaga musim panas Bayern.
Tetapi walaupun Kane menjulang liga dengan 25 gol, Bayern terkandas dalam liga dan tidak selamat dari perlumbaan piala Jerman oleh pasukan kelas tiga Saarbruecken.
Bentuk menarik Alonso dengan Bayer Leverkusen telah menjadikan namanya dihubungkan dengan kelabnya terdahulu Bayern, serta beberapa pasukan papan atas lain, termasuk Real Madrid dan Liverpool.
Pengumuman Juergen Klopp bahawa dia akan meninggalkan Liverpool pada akhir musim, bermakna Bayern juga boleh membuat percubaan lain untuk meyakinkan bekas jurulatih Dortmund itu untuk mengambil alih di Allianz Arena. – AFP



Source link
The post Bayern mengumumkan bahawa Tuchel akan meninggalkan pada akhir musim ini appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/bayern-mengumumkan-bahawa-tuchel-akan-meninggalkan-pada-akhir-musim-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bayern To Part Ways With Tuchel At End Of Season

Bayern To Part Ways With Tuchel At End Of Season

papar berkaitan - pada 21/2/2024 - jumlah : 205 hits
Thomas Tuchel will leave Bayern at the end of the season despite a contract until 2025 BERLIN Bayern Munich have decided to end their collaboration with coach Thomas Tuchel at the end of the current season despite a contract until 2025 the ...
Berlepas Tuchel Bersandar Pada Kebangkitan Bayern

Berlepas Tuchel Bersandar Pada Kebangkitan Bayern

papar berkaitan - pada 24/2/2024 - jumlah : 93 hits
Pengurus Bayern Munich Thomas Tuchel mengatakan Jumaat lalu bahawa kepergiannya musim panas ini boleh memberi tumpuan kepada skuadnya dengan berkata Saya boleh menjadi lebih tegas selepas pengumuman tersebut Bayern dan Tuchel mengeluarkan k...
Resipi Popcorn Karamel Homemade Masak Guna Periuk Kudapan Untuk Anak Anak Musim Cuti Sekolah

Resipi Popcorn Karamel Homemade Masak Guna Periuk Kudapan Untuk Anak Anak Musim Cuti Sekolah

papar berkaitan - pada 26/2/2024 - jumlah : 123 hits
Popcorn karamel homemade antara kudapan yang sesuai dinikmati anak anak ketika musim cuti sekolah Biasanya popcorn menjadi snek ringan yang cukup popular jika pergi menonton wayang Resipi Popcorn Karamel Homemade Masak Guna Periuk Susah san...
Peristiwa Sebelum Dan Semasa Israk Mikraj Sebagai Pedoman Akhir Zaman

Peristiwa Sebelum Dan Semasa Israk Mikraj Sebagai Pedoman Akhir Zaman

papar berkaitan - pada 8/2/2024 - jumlah : 506 hits
Salam Israk Mikraj kepada Seluruh Mukmin Israk mikraj adalah salah satu peristiwa penting dalam kalendar islam hijriyah Peristiwa israk mikraj mengandungi kisah yang boleh dijadikan panduan di akhir zaman ini ada petunjuk dan pedoman yang m...
Pelataran Solusi Bagi Masyarakat Untuk Urus Administrasi Pertanahan Di Akhir Pekan

Pelataran Solusi Bagi Masyarakat Untuk Urus Administrasi Pertanahan Di Akhir Pekan

papar berkaitan - pada 12/2/2024 - jumlah : 83 hits
PELATARAN utamanya diimplementasikan pada Kantor kantor Pertanahan yang berkedudukan di Ibu Kota Provinsi
Liga Malaysia Sah Pemain Import Dari Ukraine Mykola Ahapov Pengempur Baharu Sri Pahang Fc Musim Depan

Liga Malaysia Sah Pemain Import Dari Ukraine Mykola Ahapov Pengempur Baharu Sri Pahang Fc Musim Depan

papar berkaitan - pada 23/2/2024 - jumlah : 121 hits
KUANTAN Pemain import dari Ukraine Mykola Ahapov jadi pilihan Sri Pahang bagi memperkuatkan jentera serangan dalam saingan Liga Malaysia musim 2024 2025 Pemain berusia 30 tahun bakal bergandingan dengan Kpah Sherman dari Liberia dalam usaha...
The Colours Of Life Cuti Akhir Persekolahan Sesi 2023 2024

The Colours Of Life Cuti Akhir Persekolahan Sesi 2023 2024

papar berkaitan - pada 9/2/2024 - jumlah : 160 hits
The Colours of Life Cuti Akhir Persekolahan Sesi 2023 2024 Selamat bercuti bersama keluarga tersayang Sentiasa jaga keselamatan dan gunakan masa dengan bijaksana dengan mengisi masa dengan aktiviti yang bermanfaat mknaceunlimited mknace the...
Stacy Anam Di Sebalik Topeng Bunga Matahari Juara The Masked Singer Malaysia Musim Ke 4

Stacy Anam Di Sebalik Topeng Bunga Matahari Juara The Masked Singer Malaysia Musim Ke 4

papar berkaitan - pada 19/2/2024 - jumlah : 168 hits
Akhirnya misteri siapa di sebalik topeng Bunga Matahari akhirnya terungkai Dinobatkan sebagai juara The Masked Singer Malaysia musim keempat Stacy adalah selebriti di sebalik maskot tersebut Stacy Anam 33 menyampaikan lagu Cinta nyanyian as...
Bekas Penjaga Gol Penang Fc Azfar Arif Sarung Jersi Sri Pahang Fc Liga M Musim 2024 2025

Bekas Penjaga Gol Penang Fc Azfar Arif Sarung Jersi Sri Pahang Fc Liga M Musim 2024 2025

papar berkaitan - pada 11/2/2024 - jumlah : 149 hits
KUANTAN Bekas penjaga gol Penang FC Azfar Arif Mohd Sukri dikatakan menyarung jersi Sri Pahang FC bagi saingan Liga Malaysia musim 2024 2025 Sumber Kelab Bolasepak Sri Pahang berkata pemain berusia 24 tahun itu sedia menabur bakti bersama s...
Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura

Tahniah Izzat Upkk

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Student Black Shirt Campaign Not Protest Shows Uitm Identity Vc

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found

Man City Lakar Sejarah Raih Gelaran Epl Keempat Berturut Turut

Jalan Jalan Tengok Rumah Contoh Dekat Durian Tunggal 2024

Pet Expo Midvalley 2024