Barcelona Menewaskan Real Sociedad Untuk Naik Ke Tempat Kedua




Barcelona: Lamine Yamal dan Raphinha mencatat gol untuk membawa Barcelona menang 2-0 atas Real Sociedad pada hari Isnin, menjadikan pasukan mereka di tempat kedua, sebiji mata di atas persaingan Catalan, Girona.
Kekalahan ini merupakan pukulan kepada ambisi La Real untuk bermain di Liga Europa musim depan, meninggalkan mereka di tempat ketujuh di belakang Real Betis, yang menang pada hari Ahad.
Barcelona, juara musim lalu, hanya bermain untuk kebanggaan dalam minggu-minggu terakhir kempen yang mengecewakan ini, dan menamatkan di atas Girona yang cemerlang adalah penting untuk mencapai sedikit kepuasan.
Real Madrid menjuarai La Liga dengan mudah selepas Barcelona dikalahkan 4-2 oleh Girona lebih dari seminggu yang lalu.
Bintang terang Barca, Yamal, membuka jaringan selepas 40 minit dan Raphinha menambah penalti lewat untuk mengesahkan kemenangan.
“La Real adalah pasukan yang hebat, ini kemenangan penting bagi kami, kami bermain dengan baik secara keseluruhan,“ kata Xavi, jurulatih Barca kepada Movistar.
Xavi menurunkan bek tengah Uruguay, Ronald Araujo, yang kurang form musim ini dan kadangkala kartu merahnya menentukan kepada kejatuhan mereka di Liga Juara-Juara.
Dengan Madrid merebut semula La Liga dari Catalonia, mereka menamatkan musim tanpa sebarang gelaran dan terpaksa menjilat luka.
Xavi, yang akan terus mengendalikan pasukan pada musim depan setelah membatalkan rancangannya untuk keluar, memulakan pertandingan dengan defender Inigo Martinez sebagai gantikan Araujo dan Pedri Gonzalez di barisan tengah.
Pemain dari Kepulauan Canary masih dalam proses pemulihan kecergasan selepas beberapa masalah kecederaan menjelang Euro 2024, dan membantu Barca mengawal permainan.
Penyerang Robert Lewandowski aktif dalam mendesak lawan, mungkin dimotivasi oleh perlumbaan menjadi penjaring terbanyak La Liga.
Di hujung padang, Marc-Andre ter Stegen menolak cubaan Sheraldo Becker selepas mengejar melepasi Pau Cubarsi, tetapi pemain dari Suriname itu telah mendorong defender muda tersebut.
Sebentar kemudian, Becker berjaya melepasi barisan tinggi Barcelona lagi dan kali ini menjaringkan gol, tetapi dianulirkan dengan betul kerana dianggap offside.
Penjaga gol Real Sociedad, Alex Remiro, menyelamatkan dengan baik selepas cubaan dari Yamal selepas pemain sayap berusia 16 tahun itu bekerjasama dengan Ilkay Gundogan untuk menembusi kawasan penalti.
Raphinha menyerang tiang selepas hujung separuh masa pertama dengan cubaan dari jarak jauh dan Gundogan menendang rebound itu melebihi selepas jatuh kepadanya pada sudut yang sukar.
Ini adalah amaran yang tidak diambil kira oleh Real Sociedad dengan gol Yamal menyebabkan Barcelona memimpin sebentar selepas itu.
Lewandowski memberikan bola kepada Gundogan dengan bola hujung yang rendah dan pemain Jerman itu memasukkan kepada pemain sayap untuk menjaringkan gol kelima beliau dalam Liga musim ini.
‘Kami Tinggalkan Dengan Kecederaan’
Barcelona memulakan separuh kedua dengan kuat dengan Raphinha dua kali hampir menjaringkan gol jarak jauh dengan cubaan yang cemerlang.
Real Sociedad hampir menyamakan kedudukan apabila Brais Mendez menakluk bola kembali tinggi dan menembak tepat ke sisi jauh tiang Ter Stegen.
Remiro menolak cubaan Ferran Torres daripada Barca dan cubaan Yamal ditolak lecil selepas dribble solo yang cemerlang dengan tuan rumah berusaha untuk membunuh permainan.
Berkatnya, mereka berjaya apabila kesalahan Alvaro Odriozola membawa kepada penalti – dengan VAR memanggil wasit untuk menyemak insiden itu lama selepas berlaku – dan Raphinha menjaringkannya dengan penuh keyakinan.
“Mereka mengambil masa beberapa minit untuk pergi ke VAR (tetapi) jika mereka memberikannya maka itu adalah penalti,“ kata gelandang Real Sociedad, Benat Turrientes.
“Kami tinggalkan tempat ini dengan kecederaan, kami datang untuk menang, kami mempunyai banyak hal berjalan untuk cuba masuk ke dalam Eropah dan saya rasa kami mempunyai peluang, terutamanya pada separuh pertama, untuk mendahului.
“Jika anda tidak menjaringkan, pasukan-pasukan ini akhirnya akan menjaringkan ke atas anda.”
Xavi menurunkan Lewandowski dengan 15 minit lagi dan penyerang Poland, yang telah menjaringkan 17 gol musim ini dalam La Liga, tertinggal tiga gol dari Artem Dovbyk dari Girona, tidak kelihatan gembira dengan keputusan tersebut.
“Kami perlu lebih tenaga, lebih kaki, kami memberikan usaha yang hebat dan Robert berbuat kerja yang sangat baik,“ kata Xavi.
“Saya faham kekecewaan Lewandowski, saya juga tidak suka apabila dikeluarkan.”
Barcelona akan menghadapi Almeria pada hari Khamis dan Rayo Vallecano pada hari Ahad ketika mereka cuba untuk kekal di tempat kedua.


Source link
The post Barcelona menewaskan Real Sociedad untuk naik ke tempat kedua. appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/barcelona-menewaskan-real-sociedad-untuk-naik-ke-tempat-kedua/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Remaja Perempuan Hilang Lepas Naik Teksi E Hailing Ke Tempat Kerja Di Ipoh

Remaja Perempuan Hilang Lepas Naik Teksi E Hailing Ke Tempat Kerja Di Ipoh

papar berkaitan - pada 18/5/2024 - jumlah : 131 hits
RIZAL ZAINAL nbsp Seorang remaja dilaporkan hilang di Jalan Intan Kampung Dato Ahmad Said di Ipoh sejak 24 April lepas SEORANG remaja perempuan berusia 14 tahun dilaporkan hilang di Ipoh Perak sejak 24 April lepas Ketua Polis Daerah Ipoh As...
Foto Aksi Ratusan Buruh Konvoi Naik Motor Menuju Istana Bawa Tuntutan Ini

Foto Aksi Ratusan Buruh Konvoi Naik Motor Menuju Istana Bawa Tuntutan Ini

papar berkaitan - pada 1/5/2024 - jumlah : 87 hits
Ratusan buruh ramai ramai konvoi menuju Istana Merdeka untuk berunjuk rasa selama peringatan May Day atau Hari Buruh Sedunia pada 1 Mei 2024
Gaji Penjawat Awam Naik Lebih 13 Peratus Tertinggi Dalam Sejarah Perkhidmatan Awam Pm

Gaji Penjawat Awam Naik Lebih 13 Peratus Tertinggi Dalam Sejarah Perkhidmatan Awam Pm

papar berkaitan - pada 1/5/2024 - jumlah : 95 hits
BERITA HARIAN Oleh Mei 1 2024 11 31amPUTRAJAYA Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengumumkan berita gembira bahawa penjawat awam bakal menikmati kenaikan gaji lebih 13 peratus yang merupakan kadar tertinggi dalam sejarah perkhidmatan awam n...
Pbb 800 000 Warga Palestina Melarikan Diri Dari Rafah Kini Tak Ada Satu Pun Tempat Yang Aman Di Gaza

Pbb 800 000 Warga Palestina Melarikan Diri Dari Rafah Kini Tak Ada Satu Pun Tempat Yang Aman Di Gaza

papar berkaitan - pada 20/5/2024 - jumlah : 59 hits
Israel meminta warga di Gaza utara dan tengah ke Rafah yang disebut zona aman namun kemudian tetap dijadikan target penyerangan
Ini Kata Kemenkes Soal Kekhawatiran Rs Alami Penurunan Tempat Tidur Karena Kris

Ini Kata Kemenkes Soal Kekhawatiran Rs Alami Penurunan Tempat Tidur Karena Kris

papar berkaitan - pada 15/5/2024 - jumlah : 56 hits
Syahril bukan bermaksud agar rumah sakit mengurangi tempat tidur namun tetap ikut aturan memenuhi kriteria KRIS
Doktor Ditangkap Basah Oleh Suami Sendiri Di Tempat Letak Kenderaan

Doktor Ditangkap Basah Oleh Suami Sendiri Di Tempat Letak Kenderaan

papar berkaitan - pada 13/5/2024 - jumlah : 69 hits
Dua doktor yang sedang berdua duaan di dalam sebuah kereta telah ditangkap basah di kawasan letak kenderaan Mereka telah ditangkap oleh sejumlah penduduk serta suami doktor wanita tersebut sendiri Di tempat letak kenderaan Hospital Wahidin ...
Duduki Tempat Ke 8 Carta Lagu Tertinggi Penonton Nak Eclipse Muncul Di Acara Muzik

Duduki Tempat Ke 8 Carta Lagu Tertinggi Penonton Nak Eclipse Muncul Di Acara Muzik

papar berkaitan - pada 14/5/2024 - jumlah : 37 hits
Dengan populariti berterusan Lovely Runner kumpulan fiksyen ECLIPSE turut mencapai kejayaan dengan lagu lagu mereka Artikel Berkaitan Menurut carta Melon lagu Sudden Shower telah menaiki carta dan menduduki tempat ke 8 dalam carta 100 lagu ...
Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 1/5/2024 - jumlah : 138 hits
Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam 9 Berit baik pada hari ini Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan gaji penjawat awam naik 15 peratus yang pasti akan disambut baik oleh penjawat aw...
Keir Staurmtrooper Says War Against Russia Will Continue

Dissatisfied Chinese Reluctant To Vote Says Analyst

Survei Indikator Politik Kaesang Lebih Populer Dibanding Irjen Ahmad Luthfi Di Pilkada Jateng

Program Madani Rakyat Zon Timur Julai 2024

The J Seri Alam Bawa Konsep Kontainer Food Court Santai Ke Johor Bahru

Baru Nak Muhasabah Diri Hahahaha

Kegagalan Yang Bukan Untuk Ditangisi

Speed Read A Ducati Streetfighter Inspired By The Mandalorian And More



Biodata Terkini Datin Che Puan Norjuma Habib Mohamed Bekas Isteri Nazim Razak Yang Selepas Bercerai Katanya Dah Kahwin Dan Bersuami Tapi Dengan Siapa

8 Fakta Biodata Scha Elinnea Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 Gandingan Jazmy Juma Khan

Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia


Henti Salahkan Orang Lain Bekerja Lebih Keras Johari

1 000 Pelajar Kakitangan Sekolah Keracunan Kerana Kimchi

30 Tahun Tidak Bermain Badminton Farid Kamil Cabar Diri Bawa Watak Rashid Sidek

Tng Ewallet Visa Tawar Pulangan Tunai 2 Untuk Transaksi Di Luar Negara

10 Ciri Lelaki Yang Layak Dijadikan Suami

Belia Tolak Rasuah Tapi Si Tua Nya Dap Goyang