Barangan Wanita Rosak Selepas Tiga Jam Mencari Di Lapangan Terbang




Seorang wanita baru-baru ini berkongsi kisah pahitnya berurusan dengan sebuah syarikat penerbangan selepas dia mendapati kes bicara anaknya rosak selepas dia mendaftar bagasi semasa penerbangan dari Indonesia ke Malaysia.
Untuk menambah garam ke dalam “luka”, barang-barang rosak itu bernilai sekitar RM5,000.
Norishah Jaafar berkongsi kesalahannya dalam pos Facebooknya, menyatakan bahawa dia tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) bersama suaminya dan tiga anak dari Indonesia pada pukul 12 pagi (masa tempatan) selepas penerbangan mereka ditangguhkan pada hari Ahad (28 April).
Dia berkata dia mendaftarkan lapan barang yang merupakan beg beg keluarganya tetapi dua kes bicara anaknya dan sebuah beg bagasi telah dilabel sebagai “bagasi berlebihan” dan dinyatakan sebagai barang yang rapuh oleh kakitangan syarikat penerbangan Indonesia sebelum menaiki penerbangan.
Ketika Norishah dan keluarganya membuat jalan mereka ke KLIA, dia hanya mendapati enam beg beg keluarganya dan pembungkus plastik yang digunakan untuk satu kes bicara anaknya dan selipar.
Apabila dia bertanya kepada seorang kakitangan lelaki tentang isu yang dihadapi, dia mendakwa bahawa dia dengan kasarnya memberitahunya bahawa dia “tidak tahu bahawa barangnya akan tiba dalam keadaan begini” dan menyuruhnya menyemak di bahagian bagasi berlebihan kemudian dia dan suaminya bergegas untuk berbuat demikian dan berjaya mendapatkan satu kes bicara.
Dengan kes bicara anaknya yang lain hilang, dia sekali lagi bergegas ke kawasan tuntutan bagasi dan mendapati pembungkus plastik bagi kes bicara anaknya yang hilang dan segera melaporkan kepada kakitangan syarikat penerbangan tetapi diminta untuk menunggu lebih lama dan untuk pulang ke rumah dan menunggu mereka mengembalikan kes bicara yang hilang tetapi Norishah tidak mahu berundur dalam pencariannya.
“Saya merayu kepada (kakitangan) untuk membantu mencari kes bicara Qalesya. Salah seorang kakitangan perempuan memberitahu saya untuk menunggu dua hingga tiga jam sambil memberi arahan kepada kakitangan lain untuk mencarinya di kargo.
“Kami menunggu hingga 2.30 pagi. Sementara itu, saya juga menunjukkan gambar kes bicara kepada kakitangan tuntutan bagasi lain, merayu kepada mereka untuk mencari kes bicara.
“Lima minit kemudian, kakitangan dari bahagian bagasi berlebihan membawa barang-barangan di atas troli dan kami mendapati kes bicara Qalesya dan dua kerusi kecil yang dibalut bersama tetapi mereka tidak dalam keadaan asal,” kata Norishah.
Apa yang menjadikan pengalaman itu lebih teruk ialah apabila seorang kakitangan tuntutan bagasi menerangkan kepada Norishah bahawa kes bicara boleh terjebak di antara mesin konveyor.
Dia juga berkata bahawa laporan untuk barang yang hilang kemudian diubah kepada laporan untuk barang yang rosak oleh salah seorang kakitangan syarikat penerbangan yang juga memberitahunya bahawa dia boleh membuat permohonan untuk tuntutan pampasan, dan bahawa dia boleh membuat tuntutan dengan insurans.
Bukan itu sahaja, kakitangan memberitahunya bahawa laporan beliau tidak akan diluluskan pada masa tersebut kerana sudah larut malam tetapi mendapati bahawa dia boleh dengan mudah membuat laporan secara dalam talian, yang lebih membangkitkan kemarahan ibu tiga anak itu.
Pada pukul 4 pagi apabila semuanya selesai, Norishah terpaksa memberitahu anak perempuannya berkenaan kes bicara yang rosak, meninggalkan peminat panahan berumur 10 tahun itu menangis kerana dia mempunyai latihan dan permainan untuk dihadiri.
Norishah mengemaskini posnya pada hari Isnin (29 April) bahawa syarikat penerbangan tidak menghubunginya dan bahawa dia hanya menerima e-mel yang memberitahunya bahawa laporannya telah diterima.
Hingga hari ini, dia mengatakan bahawa kesnya masih tertangguh, dalam “barisan” disebabkan syarikat penerbangan menangani kes yang lain.



Source link
The post Barangan wanita rosak selepas tiga jam mencari di lapangan terbang. appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/barangan-wanita-rosak-selepas-tiga-jam-mencari-di-lapangan-terbang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lapan Jam Diambil Keterangan Apa Nasib Mb Perlis Selepas Ini

Lapan Jam Diambil Keterangan Apa Nasib Mb Perlis Selepas Ini

papar berkaitan - pada 1/5/2024 - jumlah : 67 hits
HarapandailyMenteri Besar Perlis Mohd Shukri Ramli dibebaskan kira kira lapan jam diambil keterangan dengan jaminan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Sebelum itu pemimpin Perikatan Nasional berkenaan ditahan pagi tadi bagi membantu sia...
Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 6/5/2024 - jumlah : 117 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu com dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi seklian Maha tahu ada antara korang kat sini memang kaki travel luar negara menggunakan pengankutan udara Tak kiralah negara ASEAN ...
Perdana Menteri Memperingatkan Imigrasi Tentang Kepadatan Di Lapangan Terbang

Perdana Menteri Memperingatkan Imigrasi Tentang Kepadatan Di Lapangan Terbang

papar berkaitan - pada 3/5/2024 - jumlah : 64 hits
Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim mengkritik Jabatan Imigresen hari ini atas isu kesesakan di sempadan negara khususnya di lapangan terbang Beliau membandingkan teguran beliau dengan kasih sayang ibu bapa dan berharap bahawa...
Tiga Pencapaian Anak Pemimpin Pn Yang Membanggakan Giliran Siapa Pula Selepas Ini

Tiga Pencapaian Anak Pemimpin Pn Yang Membanggakan Giliran Siapa Pula Selepas Ini

papar berkaitan - pada 25/4/2024 - jumlah : 63 hits
HarapandailySatu demi satu pencapaian anak beberapa pemimpin Perikatan Nasional muncul dan hangat diperkatakan rakyat Malaysia Pada masa sama penyokong tegar pembangkang yang mesra dipanggil walaun dilihat tidak pula berbunyi apabila keluar...
Wanita Berkongsi Bagaimana Dia Tidak Diberikan Mc Separuh Hari Selepas Pengsan

Wanita Berkongsi Bagaimana Dia Tidak Diberikan Mc Separuh Hari Selepas Pengsan

papar berkaitan - pada 4/5/2024 - jumlah : 56 hits
Pada Hari Buruh baru baru ini Dr Ahmad Samhan berkongsi pengalaman yang menyentuh hati di laman Facebooknya Seorang pesakit telah masuk ke kliniknya dan mengejutkannya apabila dia segera meminta cuti sakit selama dua hari Dalam posnya dia m...
Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak

papar berkaitan - pada 6/5/2024 - jumlah : 117 hits
tiga beranak ditemukan tidak lagi bernyawa selepas mandi manda di Sungai Balak Kegembiraan tiga beranak mandi manda di Sungai Balak Jalan Genting Lama Batang Kali bertukar tragedi apabila mereka ditemukan meninggal dunia dipercayai lemas Le...
Dia Tiba Tiba Mesej Cakap Bercinta Selepas Kahwin Byul Imbau Memori Ketika Dilamar Haha

Dia Tiba Tiba Mesej Cakap Bercinta Selepas Kahwin Byul Imbau Memori Ketika Dilamar Haha

papar berkaitan - pada 22/4/2024 - jumlah : 60 hits
Byul telah berkongsi kenangan permulaan hubungan cintanya bersama Haha Artikel Berkaitan Pada 19 April Byul telah membuat kemunculan sebagai tetamu dalam rancangan YouTube milik penari Aiki Di mana dia telah menceritakan kisah percintaannya...
Warga Indonesia Putus Kaki Kiri Digilis Treler Selepas Tikam Pengawal Keselamatan

Warga Indonesia Putus Kaki Kiri Digilis Treler Selepas Tikam Pengawal Keselamatan

papar berkaitan - pada 22/4/2024 - jumlah : 73 hits
Zatul Iffah Zolkiplyzatuliffah hmetro com myChukai Pekerja ladang warga Indonesia yang cuba melarikan diri selepas menikam pinggul pengawal keselamatan di ladang di Bandar Seri Bandi di sini semalam putus kaki kiri selepas digilis treler Ke...
10 Mangsa Meninggal Dunia Selepas Dua Buah Helikopter Bertembung Di Lumut

10 Mangsa Meninggal Dunia Selepas Dua Buah Helikopter Bertembung Di Lumut

papar berkaitan - pada 23/4/2024 - jumlah : 68 hits
Dua helikopter dilaporkan terhempas selepas bertembung ketika membuat latihan di Pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia Lumut Dalam satu rakaman tular memaparkan kedua dua pesawat ringan itu bertembung di udara sewaktu melakukan latihan sem...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Disyaki Seleweng Rm8 Juta Dalam Akaun Amanah 2 Firma Guaman Disiasat

Agc Rejects Sanusi Bid To Dismiss Sedition Charges