Bantuan Kemanusiaan S Pura Berjaya Tapi Mp Pancing


 
Misi menggugurkan bantuan menggunakan pesawat pengangkut C-130 milik RSAF yang dijalankan dengan kerjasama rapat Tentera Udara Jordan. - Foto ihsan FB The Republic of Singapore Air Force
Singapura berjaya laksana misi gugur bantuan kemanusiaan pertama ke Gaza
SINGAPURA: Singapura berjaya melaksanakan misi menggugurkan bantuan kemanusiaan pertamanya ke Gaza semalam, sebagai sebahagian daripada peringkat ketiga bantuan kemanusiaan negara itu ke kawasan konflik.
Dalam hantaran di Facebook, Angkatan Udara Republik Singapura (RSAF) berkata misi menggugurkan bantuan itu menggunakan pesawat pengangkut C-130 milik RSAF yang dijalankan dengan kerjasama rapat Tentera Udara Jordan.
-ADVERTISEMENT-Ads by
"Kami berharap misi menggugurkan bantuan ini akan membawa sedikit kelegaan kepada situasi kemanusiaan di Gaza," menurut RSAF.
Pakej kemanusiaan Singapura mengandungi pek makanan dan bekalan kritikal termasuk peralatan perubatan.
BERITA BERKAITANAMERIKA Mac 2, 2024 @ 12:11pmBagaimana bantuan kemanusiaan untuk Gaza digugurkan dari udara?AMERIKA Mac 3, 2024 @ 1:17pmAS gugurkan bantuan kemanusiaan pertama ke GazaASEAN Feb 14, 2024 @ 5:16pmKapal misi kemanusiaan Indonesia ke Gaza tiba di MesirASIA Jan 5, 2024 @ 3:21pmJordan gugur bantuan perubatan ke hospital medan di Gaza

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bantuan kemanusiaan S'pura berjaya, tapi AS lebih berjaya bontoti Israel. 


Komen lagi, 'Isu pancing MP hangat Dewan Rakyat'  

MINGGU lepas diuar-uarkan Timbalan Perdana Menteri (TPM) akan membentangkan usul bagi menggantung seorang ahli parlimen. Ia seperti diagenda lebih awal.
Perkara itu tertera dalam agenda mesyuarat hari tersebut. Isu terbabit juga dikesan pihak media. Usul itu bertujuan menggantung Ahli Parlimen (MP) Tasek Gelugor, Wan Saiful Wan Jan.
Disebut juga akan digantung kehadiran selama 6 bulan. Tentunya ramai bertanya apa kesalahannya. Sebelum itu ahli parlimen terbabit dilapor mendakwa perdana menteri seorang pemimpin korup.
Kisah itu cukup menarik. Ternyata MP Tasek Gelugur benar-benar berani. Wan Saiful mendakwa beliau dipancing bagi menyokong PMX.
“Mereka hubungi saya melalui telefon, akhirnya saya ambil keputusan tak apalah, jom kita jumpa. Pertemuan pertama pada 17 Januari 2024 di The Westin Bukit Bintang.
“Kemudian pindah di JW Mariot. Selepas itu saya diam, sebab salah seorang yang bertemu itu kawan saya. Sehingga pada istiadat pembukaan Parlimen, saya didekati lagi,” dedah Wan Saiful.
Pendedahan Wan Saiful cuba disekat MP Pakatan Harapan (PH). Mereka bangun dengan mengangkat Peraturan Dewan. Paling bersungguh cuba menghalang Wan Saiful bersuara MP Jelutong. 
Isu tersebut sebenarnya tidak pelik. Sebelum ‘drama politik’ menimpa Wan Saiful jerat sudah mengena enam MP Bersatu. Akhirnya mereka kalah dan membuat ikrar menyokong PMX.
Sesiapa yang mengikuti siaran langsung hujah Wan Saiful terkejut. Dewan Rakyat menjadi tegang seketika. Akhirnya pengerusi mesyuarat mendesak Wan Saiful mohon maaf kepada PMX dan Yang di-Pertuan Agong.
Ahli parlimen terbabit berjiwa besar dan akur. Tidak terhenti isu pancing memancing di situ. Wan Saiful juga mendakwa ada dihubungi SPRM.
Sekali lagi MP PH kepanasan. Mereka mendakwa Wan Saiful berbohong lagi.
Namun, andaian MP PH meleset. Terjah mereka memalukan diri sendiri.
Akhirnya pada kenyataan media, SPRM memberitahu ada menghubungi Wan Saiful. Laporan media Ketua Pesuruhjaya SPRM Azam Baki menyebut MP Tasek Gelugor diberi tempoh sehingga 10 Mac untuk tampil ke SPRM berkaitan pendedahan di parlimen. Siapa bohong? (Ikuti selanjutnya  – HARAKAHDAILY 13/3/2024)
Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.






Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

Siri kebangkitan 'damai' se dunia Israel/AS berakhir.. 
1. S'pura kutuk HAMAS. DAP,/PAP/S'pura/Israel sama?2. Doa rakyat K'tan-M'sia untuk Paleestin. & DAP/PAP ...3 .Kebangkitan 'damai' se dunia.. & burung unta soro...3. Kepada peminat filem, Gaza karya fiksyen?5. Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan..6.Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++7. Israel kalah perang di Gaza. & kesan di M'sia..8. AS Tiba-Tiba 'Bela' Hamas, mengapa?9. Gencatan senjata, Israel/HAMAS awal kemenangan Is...10. Rahsia kekuatan HAMAS. & Misteri wanitanya..11. Ini, Mossad Israel, buru HAMAS hingga ke M'sia, ki...12. Ini, Abu Ubaidah jadi hujung tombak Al-Qassam HAMAS.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/03/bantuan-kemanusiaan-spura-berjaya-tapi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Foto Tni Kirim 900 Payung Udara Ke Yordania Untuk Salurkan Bantuan Kemanusiaan Ke Jalur Gaza

Foto Tni Kirim 900 Payung Udara Ke Yordania Untuk Salurkan Bantuan Kemanusiaan Ke Jalur Gaza

papar berkaitan - pada 29/3/2024 - jumlah : 55 hits
Payung udara orang maupun barang saat ini sangat dibutuhkan untuk menyalurkan bantuan kemanusiaan ke Jalur Gaza Palestina melalui jalur udara
Saya Berani Tapi Donghae Rating 0 Hingga Tamat Lee Seol Ulas Babak Seksual Dalam Man Woman

Saya Berani Tapi Donghae Rating 0 Hingga Tamat Lee Seol Ulas Babak Seksual Dalam Man Woman

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 77 hits
Perasan tak semakin lama semakin banyak K Drama yang memaparkan babak seksual berlebihan ARTIKEL BERKAITAN Sudah pun menamatkan siaran Lee Seol telah menjalani sebuah temuramah untuk berkongsi mengenai pelbagai cerita di sebalik drama Man W...
Kilang Edar Stoking Kalimah Allah Tutup Tapi Macam

Kilang Edar Stoking Kalimah Allah Tutup Tapi Macam

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 323 hits
Sebuah kilang di kawasan perindustrian Sri Gading di Batu Pahat Johor yang terbabit dengan isu penjualan stoking kalimah Allah di kedai serbaneka KK Mart dilaporkan menutup operasinya bermula hari ini Penutupan kilang itu dibuat sehari sele...
Berita Tidak Jelas Polis Bertindak Kasar Tapi Isu Tergantung

Berita Tidak Jelas Polis Bertindak Kasar Tapi Isu Tergantung

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 104 hits
Penasihat kumpulan hak asasi manusia Lawyers for Liberty N Surendran mendakwa polis menyalahgunakan kuasa apabila menyiasat penyampai berita yang mendakwa dua anggota polis bertindak kasar terhadapnya baru baru ini Bercakap kepada Surendran...
Tak Pa Pala Penuh Kaki Ketaq Poket Penuh Tapi Tak Sedaq

Tak Pa Pala Penuh Kaki Ketaq Poket Penuh Tapi Tak Sedaq

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 79 hits
Iswardy MorniPASTI bukan entiti perniagaan Ia entiti Sukarelawan Maka ia tidak wajib bayar EPF Ini menurut MP Alor Setar Ini susulan siasatan Kementerian sumber manusia terhadap PASTI yang gagal membayar Carumah KSWP kepada pekerja mereka T...
Pekuda Penyokong Kerana Allahtaala Tapi Mana Tanggungjawab Hangpa Sebagai Pemimpin

Pekuda Penyokong Kerana Allahtaala Tapi Mana Tanggungjawab Hangpa Sebagai Pemimpin

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 84 hits
Gino Marvela Bukan kerajaan nak menekan Pasti Sriti Smiti tu tapi dah tempohari ada rungutan dari pekerja tadika milik parti politik hanya di bayar gaji RM500 ada yg di bayar RM400 sebulan malah ada yg dh 3 bulan tak dapat gaji sebelum meny...
Kecoh Ajaran Ayah Pin Dihidupkan Kembali Penduduk Setempat Buka Mulut Baru Baru Ini Memang Ada Majlis Tapi Itu

Kecoh Ajaran Ayah Pin Dihidupkan Kembali Penduduk Setempat Buka Mulut Baru Baru Ini Memang Ada Majlis Tapi Itu

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 112 hits
Kecoh baru baru ini dakwaan bahawa wujudnya cubaan menghidupkan semula ajaran Ayah Pin oleh gerakan tertentu di sekitar Besut Terengganu Seperti kita semua tahu ajaran Ayah Pin atau nama sebenarnya Ariffin Muhamad telah diwartakan sesat ole...
Video Anggota Dpr Keras Depan Menpora Disuruh Berprestasi Tapi Kaki Diikat Tak Bisa Lari

Video Anggota Dpr Keras Depan Menpora Disuruh Berprestasi Tapi Kaki Diikat Tak Bisa Lari

papar berkaitan - pada 21/3/2024 - jumlah : 72 hits
Anggota Komisi X DPR mengkritisi kebijakan internal Kemenpora mengenai automatic adjustment
Pentingnya Muhasabah Diri

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Sindiket Scammer Didalangi Warga Asing Tumpas

Mak Terpaksa Buat Banyak Kerja Untuk Dapat Rm700 Tiap Minggu Rupanya Ini Abang Buat Pada Mak

Pengalaman Anak Anak Sertai Poomsae Di 7th Hypermax Junior Taekwondo Invitational Championship 2023

Lumira Kawasan Rumah Moden Dan Ideal Di Eka Heights

Rethink Reuse Refill Challenging The Disposable Smoking Accessory Market

Batang Besi Sepanjang 0 75 Meter Yang Jatuh Dari Lori Tertusuk Lengan Dan Rusuk Kiri Seorang Pemandu Kereta