Azmin Kena Heret Ke Mahkamah Sebab Tak Bayar Hutang



Menurut satu writ saman dikeluarkan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur minggu lepas, menteri ekonomi @AzminAli, yang juga timbalan presiden salah sebuah parti mempunyai kerusi terbanyak di parlimen, KEADILAN, dikatakan telah menerima bil melebihi RM300,000, kebanyakannya untuk perjalanan peribadi keluarganya dalam tempoh masa 6 bulan.

Turut tersenarai dituntut oleh agensi pelancongan yang dikatakan kos yang belum dibayar ialah bil yang dikenali sebagai lawatannya ke Sandakan pada Mei (meninggalkan KL pada 10hb dan kembali pada 11hb) pada masa di mana bekas ketua AMK Santubong, Haziq Abdullah Abd Aziz, menuduh bahawa Azmin telah merakam adegan seks sejenis bersamanya di Hotel Four Points.

Video yang dikatakan oleh Azmin sebagai palsu dan mencemarkan nama beliau telah diedarkan di WhatsApp. Siasatan polis menyatakan bahawa mereka belum lagi membuktikan kesahihah video tersebut dan terus menahan sesiapa yang bersalah dalam menyebarkan video intim berdurasi hampir sejam itu.

Apa yang tidak dinafikan oleh Azmin adalah dia berkempen di Sandakan pada masa itu dan syarikat pelancongan tersebut menyatakan bahawa mereka telah menguruskan penerbangan itu, telah menyaman Azmin kerana bayaran tertunggak perjalanan tersebut dan senarai perbelanjaan lain yang walaupun telah beberapa kali diminta untuk dibayar.

Mengkagumkan! Bil perjalanan RM300,000 hanya dalam masa 6 bulan!


Namun apa yang lebih menarik dari kegagalan beliau membayar tambang pergi balik domestik, ialah jumlah bil yang begitu besar yang mana syarikat tersebut, YHA Travel & Tours, menuduh Azmin telah lakukannya dalam masa 6 bulan dan tidak pernah dinafikan oleh Azmin.

Menteri ekonomi ini yang dilihat cuba melompat bosnya untuk jawatan perdana menteri, dikatakan hanya menyenaraikan gaji sebagai Menteri sebanyak RM50,000 sebulan dan sebuah rumah yang hanya bernilai RM1 juta ringgit dalam deklerasi aset yang wajib dilakukan oleh menteri-menteri di bawah undang-undang baru.

Di bawah keadaan ini, adalah suatu yang sukar difahami bagaimana beliau boleh membuat bil dan berhutang sebanyak itu dan bagaimana beliau hendak membayarnya – Kebanyakan penerbangan adalah untuk ahli keluarga yang dilihat sentiasa menggunakan Kelas Perniagaan (Business Class).

Menurut jumlah yang dinyatakan dalam tuntutan yang mencecah RM300,000 antara September 2018 sehingga Jun 2019, yang dilihat sebagai siri penerbangan Business class/First class untuk beberapa ahli keluarga ke luar negara.

Ini termasuk penerbangan sambutan tahun baru ke Maghribi yang tersebar luas selepas ada yang menyatakan keluarga Azmin telah menghabiskan masa cuti hujung tahun di resort mewah bersama keluarga musuh politik mereka yang juga bekas menteri pertahanan, Hishamuddin Hussein, yang merupakan sepupu Najib Razak yang kini berdepan dengan dakwaan banyak kes 1MDB.

Walaupun keenam-enam anak Azmin kini telah dewasa, namun menteri tersebut masih terus membayar mereka dan pasangan mereka untuk bercuti, dan menurut bil yang telah dinyataan dalam Statement of Claim. Adakah anak-anak Azmin akan membayar kos ini dan kalau ya bagaimana?

Hampir RM100,000 (iaitu RM92,280) dari jumlah bil tersebut adalah penerbangan anak Azmin yang baru menikah, Mohamed Ameer Shazrin Mohamed Azmin dan isterinya Mazreen Shanim Shaheen semasa penerbangan mereka ke Marrakech, London dan Geneva.

Bil ini tidak termasuk hotel dan perbelanjaan lain yang terlibat dalam perjalanan ini yang boleh menimbulkan kos lain yang lebih tinggi. Azmin dikenali sebagai seorang yang gemar tinggal di hotel mewah seperti Claridge di UK yang kos semalam boleh mencecah RM4,500 menurut laman sesawang mereka.

Namun begitu, apabila ditanya sama ada bil bejumlah RM300,000 itu terlalu tinggi, menurut YHA bahawa jumlah tersebut tidak pelik dari skala jumlah yang telah dibelanjakan mereka sebelum ini.

Menurut maklumat, perbelanjaan Menteri tersebut mencecah sehingga 1 juta ringgit setahun dan sebelum ini telah dijelaskan oleh orang ketiga dengan tunai. Persoalannya, siapa orang ketiga tersebut? - f/bk  Terjemahan Bebas dari Sarawak Report

Kelmarin kata Islam terancam, hari ni Melayu Islam terlalu 
majoriti pulak dah. Haji Hadi dah lari stesen barangkali...

PAS menyatakan sokongan kepada MCA yang bertanding PRK Tanjung Piai. MCA digambarkan sabagai parti yang tidak ekstrem oleh Hj Hadi. Ini antara pertembungan MCA dengan PAS di masa lalu...
1. Tahun 2011,MCA pernah menyaman Kerajaan Kelantan isu penutupan premis judi.
2. Tahun 2014,MCA menubuhkan Jawatankuasa khas terdiri dari 100 orang peguam untuk menghalang enakmen hudud diluluskan di Kelantan.

3. Akbar milik MCA pernah menyiarkan karikatur monyet memakai serban yang bergayut diatas pokok 355,dengn tujuan menghina RUU355 yang diperjuangkan oleh PAS.
4. Tahun 2016,Ahli Parlimen Tanjung Piai,Datuk Wee Jeck Seng memberi amaran kepada UMNO jika Hadi sekali lagi membentangkan RUU355 di Parlimen akan melanggar semangat Barisan Nasional dan MCA akan keluar daripada BN.
5. Ogos 2019,Timbalan Presiden MCA,Dr Mah Hang Soon mendesak DAP memberi tekanan kepada kerajaan isu tulisan jawi.
Macam tu pun dikira tidak ekstrem oleh Hj Hadi. - f/bk
Mengapa sokong MCA? Respon Presiden PAS Abdul Hadi Awang
Geli ustat hadi oiiii....MCA tolak ruu355 jugak dan lg teruk mca dah disahkan terima duit 1MDB puluh juta jumlahnya. Mcm mane perompak blh jd halal. - Krek Azam
Itu kerusi majoriti melayu, kenapa PAS tak bncg dgn UMNO, dulu ckp kerusi parlimen Melayu dh makin kurang, skrg ni kerusi milik org Melayu nak dibagi kepada bkn Melayu, kalau MCA menang maknanya hilang satu lagi kerusi org melayu dalam parlimen. Dulu ckp pasal penyatuan ummah, skrg penyatuan politik utk keuntungan politik masing2. Org melayu dh brkobar kobar semngat nk kan kembalikan kekuatan Islam dan Melayu dgn BMF, Penyatuan Ummah konon2 nya, tp org politik tetap main politik utk keuntungan parti. - Hizami Aziz
Hidup tipu daya..guna nama islam utk kepentingan politik...main isu kaum utk kepentingan politik pecah belah hbis akibat buatan pasumno ni...nahhh..Allah bayar cash didunia..rakyat dh melihat putar belit lidah kalian...- Rtim kucingpanau
Oo klo dia buat dia cakap tak extreme,muafakat nasional..klo orang lain buat,dia cakap extreme dan haram sokong orang kafir..munafik giler kau hadi - bodak yellow
Dah lupa ke mca tolak ruu 355 dan hudud dulu...cakap belit2 tok lebai politik ni - Mohd Jeilani
Hoist by our own petard...
The appearance of Malaysia’s most wanted man, Low Teik Jho or Jho Low (above, right), is not the concern. Irrespective of how he looks - like a bear or even a Frankenstein monster is of no consequence. The real issue is to get that man – in whatever appearance or guise back on our shores to face trial for fraud and money-laundering.

Inspector-General of Police Abdul Hamid Bador’s (above, left) anger, frustration and disappointment is understandable. Yesterday, in Tawau, he lamented the lack of cooperation from certain countries and accused them of being irresponsible, thus making it difficult for the authorities to discharge their duties.

“We have sought the countries’ cooperation to send him (Jho Low) back, but he seems to get a kind of immunity and protection from the authorities in those countries. We have tried various approaches, but they are giving us various excuses to the extent of saying that he had undergone facial plastic surgery,” he was quoted as saying.

Well, well. Aren’t we getting a taste of our own medicine? Malaysia’s reluctance to send back Zakir Naik, who is wanted in India, is just what others are doing to us. How many times has India made extradition requests? Each time, didn’t we treat him with velvet gloves and turned down the requests?

Isn’t Zakir (below) getting the same privileges like Jho Low – immunity and protection from our own country? Didn’t we claim that he would not get a fair trial or that he would be killed if he set foot on Indian soil? Isn’t Jho Low trumpeting the same thing - that he won’t get a fair trial?

Didn’t our Prime Minister complain loudly that no country wants him? Now, that Jho Low has found a country that wants him and grants him asylum, why are we complaining even louder?

Even much earlier, on how many occasions (during the Barisan Nasional regime) did we frustrate other countries by turning down requests for information under the Mutual Legal Assitance Treaty when foreign enforcement agencies were investigating the 1MDB scandal? (A mutual legal assistance treaty is an agreement between two or more countries for the purpose of gathering and exchanging information in an effort to enforce public or criminal laws.)


Low only applied and was granted asylum but we did the ultimate - giving the so-called religious preacher permanent residency, although he is wanted on terrorism and money-laundering charges.

The state even afforded him platforms – several in almost every state – to preach his brand of Islam, which not many understood because he never spoke in Malay. Even then, he was bold, blatant and flagrant in touching on the rights and allegiance of the Chinese and Indian populace.

While we are throwing the book at anyone and everyone who questions Islam, Zakir seems to have been given a carte blanche to say anything and everything, openly criticising other religions and culture with total disregard for the laws of the land.

He even had the audacity to make police reports against our leaders, and our police, as if they were subservient to him, even recorded statements on his complaints.

He may be wanted by India, but we feted him like a hero and allowed him to transverse the country - on some occasions even enjoying a fleet of outriders and a motorcade.

Both Jho Low and Zakir are fugitives sought by their respective governments. We want the former back, and so does India when it comes to the latter. We are complaining about the road blocks by other governments, but we put barriers when it comes to India.

Two wrongs don’t make a right, and I’m no friend of Jho Low’s and neither a foe of Zakir. But when one seeks equity, one must come with clean hands. - R.Nadeswaran,mk

Kadir wants M'sian authorities to do a Mossad on Jho Low
Menurut pakar hidupan liar, di Cyprus takda beruang. Macam mana Jho Low boleh dapat pasport...
cheers.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alditta.blogspot.com/2019/11/azmin-kena-heret-ke-mahkamah-sebab-tak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Budak Ditemui Dalam Stroller Minta Sedekah Mak Ayah Didakwa Cari Duit Mudah Untuk Bayar Hutang Ah Long

Budak Ditemui Dalam Stroller Minta Sedekah Mak Ayah Didakwa Cari Duit Mudah Untuk Bayar Hutang Ah Long

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 911 hits
Baru baru ini tular beberapa foto mengenai seorang bayi yang didakwa meminta sedekah di Uptown Perda Pulau Pinang Menerusi perkongsian yang dikongsi oleh seorang pengguna Facebook yang bernama ini bayi tersebut dipercayai telah ditinggalkan...
Agensi Pelancongan Saman Azmin Rm329k Tuntut Hutang Perjalanan

Agensi Pelancongan Saman Azmin Rm329k Tuntut Hutang Perjalanan

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 348 hits
Hidir Reduan Abdul Rashid Sebuah agensi pelancongan memfailkan saman terhadap Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin Ali di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur menuntut RM328 901 untuk tiket penerbangan dan penginapan hotel yang belum dibayar Dalam kenya...
Rm13 9 Bilion Terpaksa Dibelanjakan Bayar Hutang 1mdb Src Sejak 2017 Guan Eng

Rm13 9 Bilion Terpaksa Dibelanjakan Bayar Hutang 1mdb Src Sejak 2017 Guan Eng

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 345 hits
Pada 30 Oktober 2019Kenyataan media Menteri Kewangan Lim Guan Eng Seperti yang diumumkan dalam Ucapan Belanjawan 2020 sejumlah RM2 7 bilion telah disediakan untuk 2020 untuk melunaskan bayaran khidmat hutang 1Malaysia Development Berhad dan...
Hutang Usd2 2 Billion Bayar Rm129 Juta Lepas Tu Senyap Untung Niaga Macam Ni

Hutang Usd2 2 Billion Bayar Rm129 Juta Lepas Tu Senyap Untung Niaga Macam Ni

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 301 hits
Bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1Malaysia Development Berhad Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi berkata syarikat dana kekayaan berdaulat itu dibayar hanya RM129 juta oleh PetroSaudi International Limited walaupun ia berhutang dengan 1MDB sejum...
Maszlee Tegur Kerajaan Sarawak Bayar Hutang Peminjam Ptptn

Maszlee Tegur Kerajaan Sarawak Bayar Hutang Peminjam Ptptn

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 341 hits
Apa yang kerajaan Sarawak lakukan adalah terbaik untuk rakyat negerinya Mereka adalah kerajaan yang bertanggungjawab bukan macam PH yang sudah nyata menipu peminjam PTPTN dengan janji janji kosong Mana pendidikan percuma Maszlee Berikut ada...
Pendedahan Sarawak Report Azmin Janji Bayar Bil Perjalanan Tertunggak

Pendedahan Sarawak Report Azmin Janji Bayar Bil Perjalanan Tertunggak

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 307 hits
Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali berjanji akan membayar bil perjalanan termasuk tiket penerbangan dan penginapan hotelnya yang didakwa tertunggak Saya belum lihat writ saman itu lagi Saya telah minta pegawai pegawai saya untuk me...
Ya Allah Tergamaknya Bapak Dia Buat Anak Camni Demi Bayar Hutang Ah Long Bapa Paksa Anak Mengemis Dalam Hujan

Ya Allah Tergamaknya Bapak Dia Buat Anak Camni Demi Bayar Hutang Ah Long Bapa Paksa Anak Mengemis Dalam Hujan

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 490 hits
Bapak h ram j dah Sendiri buat hutang tak boleh bayar pakai anak minta sedekah tulis Joe Bagan yang berang selepas mengetahui kisah sebenar kanak kanak dipaksa mengemis Menurut Joe kejadian itu berlaku di Uptown Perda Pulau Pinang pada mala...
Azmin Punya Masalah Hutang Pun Mahu Dikaitkan Dengan Anwar

Azmin Punya Masalah Hutang Pun Mahu Dikaitkan Dengan Anwar

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 281 hits
Syarikat YHA Travel Tours Sdn Bhd telah membawa kes ke mahkamah untuk menuntut hutang dari Azmin Ali yang dikatakan berjumlah sekitar RM 300K iaitu berupa tiket penerbangan dan penginapan untuk Timbalan Presiden Keadilan itu Pertamanya tahn...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Deko Raya Yang Simple Je Alhamdulillah Tahun Pertama Raya Di Rumah Baru Ni

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam

Bila Ada Ahli Keluarga Dan Kawan Jadi Influencer

Subkontrator Gagal Siapkan

15 Breathtaking Diy Outdoor Furniture Ideas For Your Garden

Innovative Painting Techniques For Modern Homes