Azmin Ali Ziarah Pusara Haron Din Di Californi


Mohamed Azmin berkesempatan menziarahi pusara bekas Mursyidul Am Pas, Allahyarham Datuk Dr Haron Din di Tanah Perkuburan Islam Five Pillars Farm Livermore, California. SHAH ALAM – Menteri Kanan Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menziarahi pusara bekas Mursyidul Am Pas, Allahyarham Datuk Dr Haron Din di Tanah Perkuburan Islam Five Pillars Farm Livermore, California pada Ahad (waktu tempatan).
Ketika ziarah tersebut, beliau berkesempatan menghadiahkan bacaan surah al-Fatihah dan Yasin malah menzahirkan perasaan sedih di atas pemergian Allahyarham.
“Saya hanya mampu berdoa kepada ALLAH SWT semoga Almarhum Tuan Guru Datuk Dr Haron Din dianugerahkan husnul khatimah dan rohnya ditempatkan di dalam syurga yang penuh nikmat ALLAH SWT,” kongsinya di Facebook milik beliau, pada Isnin.
Dalam pada itu, beliau menzahirkan perasaan rindu terhadap Allahyarham Haron, yang merupakan seorang murabbi ummah yang banyak berbakti terhadap umat dan perkembangan Islam di Malaysia dan rantau.
Mohamed Azmin berkata, selain tokoh sarjana muslim yang menyemai intelektual dan tradisi keilmuan, Allahyarham memainkan peranan besar dalam memasyarakatkan penghayatan Al-Quran.
“Kecintaan Tuan Guru terhadap institusi ilmu serta pembangunan masyarakat ilmu telah mendorong beliau untuk membangunkan Masjid Al Umm sebagai pusat pencerdasan umat Islam.
“Usaha ini yang ‘membidankan’ pertemuan kami di Pejabat Datuk Menteri Besar Selangor pada 8 Julai 2015 bersama Jawatankuasa Pembinaan Masjid Al Umm untuk Kerajaan Negeri membantu menyegerakan pembangunan institusi Islam di Bangi,” katanya.
Mengenali sosok Allahyarham secara peribadi serta menyedari tekad Allahyarham terhadap usaha membangunkan umat yang cerdas dengan ilmu dan lengkap dengan amal, maka beliau telah meluluskan peruntukan RM4 juta demi kemaslahatan ummah sekali gus merancakkan perkembangan syiar Islam di Selangor.
“Masih segar dalam ingatan saya betapa eratnya dakapan Almarhum Tuan Guru, tatkala saya hadir ke Masjid Al Umm untuk menunaikan solat Jumaat terakhir bersama beliau dan menyerahkan cek dana pembangunan Masjid Al Umm.
“Masih segar di ingatan saya, Almarhum secara peribadi menghubungi saya dan beberapa kali menziarahi saya di rumah untuk bersarapan pagi. Kami bincang pelbagai aspek yang terkait dengan ummah dan beliau banyak memberikan nasihat dan panduan kepada saya,” tulisnya lagi.
Ketika ini Mohamed Azmin mengetuai misi perdagangan dan pelaburan ke Amerika Syarikat (AS) dalam usaha mengukuhkan cadangan nilai Malaysia sebagai destinasi pilihan dan rakan perdagangan.
Misi yang bermula dari 9 hingga 18 Mei 2022 itu amat penting bagi Malaysia membabitkan diri dengan rakan perniagaan di negara itu dan meningkatkan kerjasama ekonomi Malaysia-AS.
 
Baca Artikel Menarik:
Ismail hulur sumbangan peribadi kepada keluarga pelajar USAS Anwar tak buat persediaan untuk debat – penganalisis Nelayan tangkap ikan pari gergasi Aksi lelaki berdua dalam tandas buat ramai pelik Hang gatal sangat, hang jawab – Sanusi Kerajaan hadapi tekanan hasil apabila PH hapuskan GST Halau nyamuk, tanam 7 jenis pokok ini Najib cadang Petronas ambil alih Sapura Energy 10 fakta Terowong Menora, jajaran maut di Banjaran Keledang Rosnah Mat Aris nafi bomohkan suami Baru nak bernyawa , kena banjir lagi – Tiara Jacquelina PAS cuba hantar mesej tersirat sebelum EGM Umno – Shabery Layari Laman Facebook MYKMU.NET
TMJ jawab punca JDT rai kemenangan seperti final

Tony Fernandes dan Kamarudin terima gaji lebih RM14j tahun lalu

Khir Toyo ziarah Hamid Gurkha

The post Azmin Ali ziarah pusara Haron Din di Californi appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/05/16/azmin-ali-ziarah-pusara-haron-din-di-californi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amazon Sedia Labur Besar Buka Pusat Data Di Malaysia Azmin Ali

Amazon Sedia Labur Besar Buka Pusat Data Di Malaysia Azmin Ali

papar berkaitan - pada 19/5/2022 - jumlah : 121 hits
Amazon Web Services atau lebih sering disebut AWS nbsp sedang berusaha untuk membangunkan nbsp pusat data bagi rantau Asia Tenggara di Malaysia kata nbsp Datuk Seri Azmin Ali Anak syarikat Amazon ini juga dijangka akan membuat pelaburan bes...
Baby Shima Bengang Dikritik Ziarah Pusara Bukan Islam Pada Pagi Syawal

Baby Shima Bengang Dikritik Ziarah Pusara Bukan Islam Pada Pagi Syawal

papar berkaitan - pada 3/5/2022 - jumlah : 162 hits
Sudah menjadi kebiasaan masyarakat Melayu apabila mengambil peluang pada 1 Syawal untuk menziarahi pusara ahli keluarga atau insan tersayang yang terlebih dahulu meninggalkan kita Perkara tersebut turut dilakukan oleh penyanyi kontroversi B...
Hero Sebenar Ebit Lew Ziarah Golongan Tr Nsgender Di Indonesia Raih Pujian Netizen

Hero Sebenar Ebit Lew Ziarah Golongan Tr Nsgender Di Indonesia Raih Pujian Netizen

papar berkaitan - pada 13/5/2022 - jumlah : 146 hits
Baru baru ini pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew telah memuat naik satu hantaran di laman Instagram miliknya yang memaparkan dirinya menziarahi golongan transgender di Surabaya Indonesia Menerusi hantaran video tersebut Ebit mendedahkan bahawa ...
Menhan Prabowo Ziarah Ke Mausoleum Ho Chi Minh

Menhan Prabowo Ziarah Ke Mausoleum Ho Chi Minh

papar berkaitan - pada 15/5/2022 - jumlah : 79 hits
Menteri Pertahanan Prabowo Subianto menyempatkan diri untuk mengunjungi Mausoleum atau monumen makam tokoh revolusi Vietnam Ho Chi Minh di sela sela kunjungan kerjanya Sabtu Kedatangan Prabowo disambut secara resmi sebagai tamu kenegaraan V...
Anwar Ziarah Paksu Mid

Anwar Ziarah Paksu Mid

papar berkaitan - pada 20/5/2022 - jumlah : 69 hits
Alhamdulillah sempat menziarahi Pak Su Mid Kuala Nerang di kediamannya sebentar tadi Mendoakan beliau terus diberi kekuatan dan kesihatan yang baik InsyaAllah
Ganjar Ziarah Ke Makam Pangeran Diponegoro Generasi Muda Jangan Gampang Menyerah

Ganjar Ziarah Ke Makam Pangeran Diponegoro Generasi Muda Jangan Gampang Menyerah

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 106 hits
Setelah ziarah Ganjar mengatakan banyak nilai nilai perjuangan dan kepemimpinan yang bisa diteladani dari sosok Pangeran Diponegoro khususnya dalam melawan penjajah Belanda
Telefilem Mat Ri Ye Pak Din

Telefilem Mat Ri Ye Pak Din

papar berkaitan - pada 8/5/2022 - jumlah : 188 hits
Telefilem Mat Ri Ye Pak Din telefilem istimewa Aidilfitri lakonan Sabri Yunus Sharif Zero Cahaya Nilam Aishah Atan Mak Engku dan ramai lagi bersiaran pada hari Ahad 8 Mei 2022 jam 9 00 malam di Awesome TV Astro 123 dan Myfreeview 112 Tonton...
Pu Riz Hadir Bacakan Yasin Bantu Cangkul Tanah Di Pusara Nabil Haikal

Pu Riz Hadir Bacakan Yasin Bantu Cangkul Tanah Di Pusara Nabil Haikal

papar berkaitan - pada 14/5/2022 - jumlah : 217 hits
Pemergian 5 sahabat akibat nahas yang menimpa mereka di Kilometer 246 Lebuhraya Utara Selatan arah utara sememangnya cukup berbekas dalam kalangan rakyat Malaysia Selepas beberapa hari urusan mengenalpasti mangsa dijalankan akhirnya kesemua...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan