Awas Kulit Putih Pink Mungkin Petanda Anda Guna Kosmetik Mengandungi Steroid


AWAS! KULIT PUTIH PINK MUNGKIN PETANDA ANDA GUNA KOSMETIK MENGANDUNGI STEROID. Takkan dan takkan pernah serik untuk saya terus menyampaikan kesedaran tentang produk produk berisiko & bahaya yang banyak di jual kat malaysia ni biarpun ada yang sinis, ada yang kata menyibuk & tak kurang juga yang cakap tak serik dengan apa yang berlaku. Kalau semua orang takut menyampaikan kebenaran.. Maka yang lemah, bodoh, kurang ilmu akan terus di tipu & di tindas oleh pengeluar produk tak bertanggungjawab. Kalau kau pernah berada dalam golongan di perbodohkan kau akan rasa betapa bermaknanya orang orang yang tak jemu terus bagi awareness ni. Bukan nak cakap den ni bermanafaat.. tapi den pun pernah berada dalam golongan bani bangang yang terguna produk kosmetik beracun sebab waktu tu kurang pendedahan.

Selain merkuri, hidrokinon & tretinion yang selalu di kesan di campurpalsu dalam produk kosmetik.. Steroid juga adalah bahan terlarang yang di gunakan dalam sesetengah produk kosmetik. Sebab kesan penggunaan steroid ni boleh mencerahkan kulit dalam masa 2 minggu dengan cara menipiskan kulit. Bila kulit menipis ia menyebabkan bahagian bawah kulit yang mempunyai salur dan kapilari darah lebih terdedah. Benda tu yang menyebabkan kulit nampak pinkish ala ala oink oink walau tanpa makeup. So kalau hangpa pakai produk sampah, produk tak berdaftar, produk tak ada RnD, produk tak ada labtest, tak ada dermatology test bagai.. hati hati la yer kalau muka hangpa yang macam tempe basi lepas guna sesuatu produk tu tak sampai sebulan muka dah pinkish like oink oink tu.


Nampak macam cantik la kulit pinkish ala ala oink oink tapi sebenarnya ia boleh menyebabkan berlakunya komplikasi kesihatan yang serius. Bila kulit makin menipis ia lebih senang steroid untuk menyerap masuk ke dalam badan & memberi kesan jangkamasa panjang kepada kesihatan hangpa. Tapi biasa la kan.. Jenis manusia yang asalkan lawa.. masih sihat.. dia rasa semua ok. Orang habaq bahaya pun dia tetap menafikan sebab dia kata dia pakai ok. Esok esok dah sakit menanti malaikat Izrail datang memanggil.. Masa tu baru rasa apa dia dok guna selama ni bahaya.

Kalau nak tahu produk kosmetik hangpa guna mengandungi steroid atau tak.. Lets check it out! Kalau anda kesan kesan macam di bawah.. Berkemungkinan produk anda mengandungi steroid..

☠ Kesan pencerahan yang ketara seawal 2 minggu

☠ Kulit muka menjadi nipis (Yang ni jangan cakap tak perasan sebab boleh nampak ok kulit menipis tu. terkena kuku sikit pun boleh berdarah)

☠ Muka merah pink 'Flushing'

☠ Kulit menjadi sensitif bila kena cahaya matahari

☠ Kulit mudah alergik alergik, kering & berjerawat


Ada orang rasa ok bila dia guna dah lama tapi masih sihat walepatliat. Tak mati mati pun katanya.. Tapi tahukah hangpa. Dengan penggunaan berterusan dalam jangka panjang boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang, masalah endokrin, Osteoporasis dan banyak lagi. Bila dah tua tua kena osteoporasis dia cari pulak supplement overclaim telan. Sedang elok la sepanjang hidup dok bebankan organ dalaman dengan produk berisiko & bahaya. Kalau terus mati ok la kan.. kalau sebelum mati dok sakit lama di sebabkan kebebalan sendiri ambil produk bukan bukan.. tak ke menyusahkan orang.

Cantik tu tak semestinya putih, pinkish.. Cantik tu hangpa kena paham bila kulit & badan sihat. Benda tu akan menyerlahkan kecantikan kita tanpa perlu menukar warna kulit pun. Kalau hanya orang berkulit putih je cantik.. habis bangsa yang memang sejak azali berkulit hitam tu semua hodoh la yer???

Moral of the story.. orang dah hidang informasi untuk bantu hangpa kalau tetap tak nak terima, mereput pi la. Jadilah pengguna bijak, anda mampu mengubahnya.

Sumber : Facebook Public health Malaysia 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.lekatlekit.com/2019/08/awas-kulit-putih-pink-mungkin-petanda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Henti Guna 7 Produk Kosmetik Mengandungi Racun Kkm

Henti Guna 7 Produk Kosmetik Mengandungi Racun Kkm

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 122 hits
BANGI 5 Zulhijjah 1440H Selasa Kementerian Kesihatan menggesa orang awam untuk mengelakkan daripada membeli dan menggunakan tujuh jenis produk kosmetik kerana dikesan mengandungi racun Tujuh produk berkenaan adalah Fjura Face Polish Dnars G...
Terkini Polis Sahkan Penemuan Mayat Perempuan Kulit Putih Ketika Misi Mencari Nora Anne

Terkini Polis Sahkan Penemuan Mayat Perempuan Kulit Putih Ketika Misi Mencari Nora Anne

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 326 hits
Polis mengesahkan penemuan satu mayat perempuan berkulit putih dalam keadaan masih sempurna lebih kurang dua kilometer dari lokasi gadis Ireland Nora Anne Quoirin 15 menginap di sini Ketua Polis Negeri Sembilan Datuk Mohamad Mat Yusop berka...
Terorisme Kulit Putih Sejalan Dengan Kebangkitan Isis

Terorisme Kulit Putih Sejalan Dengan Kebangkitan Isis

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 58 hits
Ada rekrutan pemula yang berkumpul di sudut sudut gelap media sosial bekerja sendiri menggerakkan radikalisme
Pasukan Sar Temui Mayat Wanita Kulit Putih Di Kawasan Pencarian Nora Anne

Pasukan Sar Temui Mayat Wanita Kulit Putih Di Kawasan Pencarian Nora Anne

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 298 hits
Pasukan SAR menemui mayat seorang individu di kawasan pencarian remaja perempuan warga Ireland Nora Anne Quoirin 15 di Gunung Berembun berhampiran sebuah resort di Pantai Seremban hari ini lapor Harian Metro Ketua Polis Negeri Sembilan Datu...
Hina Nabi Pemilik Mungkin Guna Akaun Facebook Palsu Kata Polis

Hina Nabi Pemilik Mungkin Guna Akaun Facebook Palsu Kata Polis

papar berkaitan - pada 4/8/2019 - jumlah : 154 hits
Hina Nabi Pemilik mungkin guna akaun Facebook palsu kata polis Dikemas kini 32 minit yang lalu Diterbitkan pada 4 Aug 2019
Lapisan Putih Pada Lidah Bayi Mungkin Kulat Susu Kena Rajin Bersihkan Dengan Kain Lembap

Lapisan Putih Pada Lidah Bayi Mungkin Kulat Susu Kena Rajin Bersihkan Dengan Kain Lembap

papar berkaitan - pada 11/8/2019 - jumlah : 248 hits
Kesan atau lapisan putih pada lidah bayi kerap kali timbul Adakah ia berbahaya Bimbang kalau ia boleh menyakitkan bayi BAYI MENYUSU SUSU IBU FORMULA BOLEH ALAMINYA Kerap kali mama dan papa mendapati kesan ini pada lidah bayi Ia tidak hanya ...
Petua Kulit Putih Cantik Dan Berseri

Petua Kulit Putih Cantik Dan Berseri

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 195 hits
Hai korang Setiap wanita ingin memiliki kulit putih cantik dan berseri Sampaikan sanggup berhabis duit semata mata untuk menjaga kecantikan Ada juga yang makan berbagai jenis supplement kecantikan kerana ingin memiliki kulit putih Siapa yan...
Anak Batuk Urut Dada Belakang Guna Minyak Bawang Putih Campur Daun Sirih

Anak Batuk Urut Dada Belakang Guna Minyak Bawang Putih Campur Daun Sirih

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 147 hits
Bahan semulajadi yang digunakan dalam kehidupan seharian sebenarnya boleh membantu merawat sakit Cuma bagaimana cara digunakan itu bergantung kepada kesesuaian dan masalah penyakit yang dialami Selain makan ubat dan mendapat nasihat doktor ...
Awas Kosmetik Ilegal Marak Beredar Di Tangerang

Awas Kosmetik Ilegal Marak Beredar Di Tangerang

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 33 hits
Balai Pengawas Obat dan Makanan Kabupaten Tangerang mengamankan sejumlah produk kosmetik tanpa izin edar dari dua toko kosmetik di wilayah Kecamatan Pagedangan dan Kelapa Dua Kabupaten Tangerang Kamis
Makcik Tu Tanya Sekali Dengan Tunai Ka Jawablah Ya Atau Tidak

Selalu Rasa Sakit Sakit Badan Dr Rizal Kongsikan Cara Buat Air Aloe Vera 3 Bahan

17 Adegan Diperagakan Tersangka Penusuk Syekh Ali Jaber Warga Geleng Kepala Kok Sadar Katanya Gila

Saya Abah Paling Popular Muhyiddin Video

Bahaya Punca Kematian Tidur Dalam Kereta Take Note Guys

Terkenal Feminin Ini 8 Potret Masa Lalu Putri Diana Yang Tomboi Tetap Cantik

Terjadi Lagi Dana Bantuan Untuk Warga Miskin Di Kota Tangerang Dikorupsi

Playstation 5 Launch Sets Up Xbox Head To Head



Penemuan Mengejutkan Bukti Kewujudan Hidupan di Planet Zuhrah

Info Dan Sinopsis Drama Kampung People 2 Musim 2 Slot Lestary

Bagaimana EA Tentukan Skor Setiap Pemain Dalam Siri FIFA

Kisah Pesakit Covid 19 Yang Masih Belum Sembuh Selepas 6 Bulan

5 Tragedi Kehilangan Individu Secara Misteri Dari Kapal Pesiaran


Snek In My Mug

Terima Kasih Buat Saya Percaya Bahawa Saya Layak Untuk Dicintai Bcl

Paling Sakit Ujian Melibatkan Hati Perasaan Lisdawati Buat Ramai Tertanya Tanya

Firasat Tajam Syekh Ali Jaber Sebelum Ditusuk Alpin Andrian

Sektor Pembinaan Mengalami Kerugian Sehingga Rm11 6b Sebulan Sejak Pkp Mbam

Mui Tegaskan Tidak Ikut Sertifikasi Dai Dan Menolak Program Kemenag Tersebut