Atas Permintaan Ramai Artikel Ini Diulang Siar Semula




MENARIK UNTUK DIBACA...SEMOGA MENTERI PH TIDAK LAGI JADI BODO

MOHD ASRI ABU BAKAR

Lama betul saya tak muncul....namun hari ini saya nak tulis sikit jer lah!.

Betul...semuanya betul berkaitan pengkhianatan dari Muhyiddin dan Azmin. Saya juga bersetuju bahawa...mereka itu BERDOSA kerana melanggar amanat rakyat yang memilih PH. Ya betul sangat-sangat semuanya itu. Tun M jugak melakukan kesilapan yang besar...itu pun betul!. Mungkin Tun M ada agenda lain, mungkin itu pun betul juga.

Tetapi bukan itu yang saya nak tulis hari ini. Selain kita duk menyalahkan akibat DOSA, KEBIADABAN dan PENGKHIANATAN oleh Muhyiddin dan Azmin....sepatutnya pemimpin-pemimpin PH juga perlu sedar kelemahan dan kesilapan yang mereka sendiri telah lakukan.

Sejujurnya....pemimpin-pemimpin PH memang telah gagal dalam melaksanakan tanggungjawab di Kementerian masing-masing. Apa yang Gobind Singh lakukan sehingga KKMM (SKMM ) gagal menyekat segala fitnah, hasutan dan penghinaan terhadap pemimpin-pemimpin PH?. Cytro-cytro Pembangkang begitu berleluasa dalam menimbulkan keresahan serta ketegangan kaum, agama dan masyarakat. Fitnah berlambak-berlambak....tetapi di mana suara dan ketegasan Gobind?. Kamu hanya mengharapkan cytro-cytro @ facebooker-facebookers PH (yang tak berbayar) untuk menjawabnya?

Lebih teruk...para Menteri-menteri PH juga agak lembam dan lembap dalam menangani segala fitnah dan gagal dalam membantu sesama pemimpin PH.

Lebih Malang:

1. Menteri-menteri @ MP-MP PH suka sangat mengambil bekasan UMNO dan PAS untuk menjadi PA, Pegawai Khas @ Setiausaha sulit.

2. Menteri, Adun-adun dan MP PH sombong serta gagal BERTEMU dengan penyokong-penyokong dan rakyat. Tiada Program besar-besaran untuk bertemu rakyat jelata dan penyokong PH khususnya (ini melibatkan semua pemimpin-pemimpin dari parti-parti komponen PH).

3. Konon-kononnya nak TELUS...tetapi parti memerlukan dana. Jika kamu tak memberikan Projek kepada penyokong-penyokong, mana mungkin mereka boleh memberikan PULANGAN @ POLITICAL FUND kepada parti?.

4. Kebanyakan Projek-projek di berikan atau di miliki oleh orang-orang UMNO kerana mereka berpengalaman. Tidak mungkin pula mereka memberikan POLITICAL FUND kepada PH. Sudah tentu mereka akan salurkan dana tersebut kepada UMNO.

5. Dalam keadaan rakyat sedikit kecewa tentang pengurusan kewangan/ekonomi negara yang tidak pulih...ada pulak Menteri-menteri bodoh yang telah menghina perokok-perokok dan ada jugak yang mewajibkan pemilik-pemilik kereta menyediakan/memasang tempat duduk khas untuk kanak-kanak dan tali pinggang untuk penumpang-penumpang belakang. Tiada sebarang kajian atau cuba mendapatkan pandangan masyarakat.

6. PKR menjadi liabiliti kepada pakatan PH (bukannya PPBM sebenarnya). Pergaduhan @ persengketaan dalaman antara team Anwar dan Kartel telah menjejaskan perjalanan PH dan melunturkan semangat ahli-ahli serta penyokong-penyokong mereka sendiri akhirnya merebak ke dalam pengurusan PH.

7. Namun, kesilapan terbesar oleh PPBM adalah mengambil MP-MP dari UMNO atau itu memang menjadi agenda tersembunyi oleh Tun M dan Muhyiddin?. Mereka turut bersekongkol dengan Yiddin, UMNO dan PAS untuk mensabotaj atau menjatuhkan kerajaan yang di pilih oleh rakyat.

8. Ada ahli-ahli, adun dan MP-MP DAP yang terlalu lantang bersuara dan melontarkan isu-isu perkauman namun gagal di tegur/di sekat oleh pemimpin-pemimpin  DAP itu sendiri.

Namun begitu..memang kita nampak (hanya selepas kejadian rampasan kuasa ini) bahawa ada banyak usaha-usaha perbuatan sabotaj yang di lakukan oleh Muhyiddin, Azmin, Zuraida dan Saifuddin Abdullah bagi menggagalkan kerajaan PH ini. Itu,  semua orang pun dah tahu...

Mereka (kumpulan-kumpulan pengkhianat) ini memiliki kuasa wang....maka dengan mudah juga mereka membeli jiwa-jiwa yang tidak mempunyai kesetiaan kepada parti. Cukuplah kekecewaan ini sebagai pengajaran yang cukup pahit untuk di telan. 


Kepada pemimpin-pemimpin  PH...cukup-cukuplah mempergunakan penyokong-penyokong untuk kejayaan yang kemudiannya tidak bersambung semasa kamu di era pemerintahan. Sombong itu tak kemana-mana yob!!!. Kalian (pemimpin-pemimpin  PH) PERLU INGAT bahawa kalian masih memerlukan kami untuk KEJAYAAN untuk hari ini atau di masa hadapan!!




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/03/atas-permintaan-ramai-artikel-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Permintaan Maaf Raja Willem Atas Penjajahan Di Indonesia Mengejutkan Publik Belanda

Permintaan Maaf Raja Willem Atas Penjajahan Di Indonesia Mengejutkan Publik Belanda

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 124 hits
Dalam lawatan kenegaraan ke Indonesia Raja Belanda Willem Alexander menyampaikan permintaan maaf atas kekerasan berlebihan yang terjadi selama masa penjajahan Belanda di Tanah Air
Imbas Semula Larang Baca Ayat Quran Km Melaka Bersuara Untuk Siapa

Imbas Semula Larang Baca Ayat Quran Km Melaka Bersuara Untuk Siapa

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 218 hits
Ketua Menteri Melaka Adly Zahari sepatutnya memberikan respon yang lebih neutral atau memilih untuk berdiam daripada menjadi penyambung suara kepada Timbalan Speaker DAP Datuk Dr Wong Fort Pin Selasa lalu tersebar video suasana tegang ketik...
Sebahagian Resort Shanghai Disneyland Dibuka Semula

Sebahagian Resort Shanghai Disneyland Dibuka Semula

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 159 hits
SHANGHAI 9 Mac Sebahagian resort Shanghai Disneyland kembali beroperasi semula pada Isnin tetapi terhad untuk aktiviti membeli belah sajian makanan dan rekreasi yang terdapat di Disneytown Wishing Star Park dan Hotel Disneyland lapor agensi...
Permohonan Semak Semula Keputusan Spm

Permohonan Semak Semula Keputusan Spm

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 411 hits
Permohonan Semak Semula Keputusan SPM Minggu lepas keputusan Sijil Peperiksaan Malaysia telah diumum Tahniah kepada semua pelajar yang berjaya Yang kurang bernasib baik mungkin boleh berusaha lagi dalam bidang bidang kemahiran yang lain Bag...
Pertimbang Lantik Semula Exco Ph Km Melaka

Pertimbang Lantik Semula Exco Ph Km Melaka

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 215 hits
KEDUDUKAN empat Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang memberi sokongan kepada gabungan Perikatan Nasional negeri akan ditentukan selepas bertemu dengan ketua parti masing masing dalam tempoh terdekat Ketua Menteri Melaka yang baharu Da...
Beberapa Muka Lama Dilantik Semula

Beberapa Muka Lama Dilantik Semula

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 171 hits
BEBERAPA muka lama yang sebelum ini pernah menjadi menteri dilantik semula ke jawatan itu dalam pembentukan Kabinet baharu di bawah kepemimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Selain itu beberapa bekas Ahli Parlimen PKR yang sebel...
Pasangan Mata Wang Eurusd Menandakan Penarikan Semula Sedang Menghampiri

Pasangan Mata Wang Eurusd Menandakan Penarikan Semula Sedang Menghampiri

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 202 hits
Pasangan mata wang EURUSD berjaya mencapai setinggi pada tahap 1 1495 dan kini sedang membuat penarikan semula Dengan pengayun jangka pendek pada tahap terlebih belian dan peningkatan hiperbolik saya percaya ia adalah tentang masa yang harg...
Carta Emas Memberi Amaran Kepada Kenaikkan Harga Berikutan Kemunculan Penarikan Semula

Carta Emas Memberi Amaran Kepada Kenaikkan Harga Berikutan Kemunculan Penarikan Semula

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 228 hits
Harga emas telah mencapai sasaran AS 1 700 setelah mebuat penarikan semula ke arah kawasan AS 1 600 AS 1 580 seperti yang diharapkan oleh analisis masa lalu kami Bagaimanapun harga emas yang tinggi tidak disusuli oleh paras tinggi yang lebi...
Gerakan Mahu Kerajaan Pertimbang Laksana Semula Gst Dengan Kadar Lebih Rendah

Gerakan Mahu Kerajaan Pertimbang Laksana Semula Gst Dengan Kadar Lebih Rendah

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 230 hits
Kuala Lumpur Parti Gerakan Rakyat Malaysia menyarankan kerajaan agar menimbang semula pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan dengan kadar lebih rendah iaitu tiga peratus ke bawah serta menggantung bayaran Cukai Jualan dan Perkhidmatan un...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord