Apakah Padanan Lampin Paling Fit Mengikut Peringkat Perkembangan Si Manja Anda


Setiap perkembangan bayi adalah unik dan mereka membesar mengikut keupayaan masing-masing. Pada peringkat tumbesaran yang berbeza bayi akan mula melalui beberapa kemahiran motor, fizikal dan perkembangan mental.
Oleh itu, pemilihan lampin yang betul penting mengikut saiz yang tepat serta sesuai dengan perkembangan aktiviti mereka.
Kebanyakan ibu bapa merasakan masalah kebocoran sering berlaku kerana kuasa serapan lampin yang kurang bagus. Sebenarnya, itu bukan masalah utama. Ciri paling penting untuk mencegah kebocoran adalah dengan pemilihan saiz lampin yang betul.
Berikut tahap perkembangan fizikal bayi yang perlu ibu bapa ketahui mengikut usia anak.

Peringkat usia 0-3 bulan
Dalam tempoh ini bayi biasanya tidur lebih dari 12 jam sehari. Dengan kata lain, 70-80 peratus masanya dihabiskan dengan tidur dan hanya banyak berbaring.
Disebabkan dalam tempoh ini pergerakan bayi terhad, pentingnya lampin yang selesa untuk memastikan bayi mendapat tidur yang berkualiti dan mengelakkannya daripada meragam serta memberi keselesaan buat si manja anda.
Antara kriteria pemilihan lampin untuk bayi di usia ini adalah mesti mempunyai perlindungan depan dan belakang untuk mengelakkan kebocoran ketika bayi berbaring pada perut atau belakang.
Lagi satu yang ramai ibu bapa terlepas pandang adalah kesesuaian lampin dengan kulit bayi yang masih lembut dan sensitif. Selain memastikan ia muat dan sesuai, lampin yang halus dan lembut penting supaya kerengsaan kulit boleh dielakkan.
Drypers Drypantz LayDownFIT TM (saiz S) pilihan tepat untuk bayi dalam usia lingkungan ini. Dengan inovasi terbaru lapisan teras penyerap panjang untuk mencegah kebocoran depan dan belakang apabila bayi berbaring atau meniarap, ciri lampin ini juga mempunyai elastik lembut dan penggunaan glu yang lebih kurang berbanding dari saiz yang lebih besar untuk keselesaan kulit bayi.
Peringkat usia 4-8 bulan
Biasanya pada peringkat usia begini, bayi mula belajar mengangkat kepala dalam posisi meniarap dan mula pandai mencari suara ibu apabila dipanggil. Selain itu, bayi juga sudah mula belajar merangkak. Fasa ini anak dalam proses untuk meneroka.
Bagi memastikan bayi di usia ini aktif bergerak, pemakaian lampin yang mempunyai padanan yang baik dengan reka bentuk badan bayi terutama di bahagian pinggang dan kaki secara tak langsung akan memudahkan pergerakan bayi ketika duduk dan merangkak.
Drypers Drypantz CrawlFIT TM (saiz M) direka khusus untuk memberi keselesaan untuk bayi bebas bergerak selain mempunyai ciri yang lembut mendakap paha kaki bayi agar lebih selesa. Menariknya juga rekaan elastik tambahan yang lembut dapat mendakap perut dan menyokong pergerakan bayi ketika merangkak.
[embedded content]
Peringkat 9 bulan ke atas
Memandangkan bayi semakin aktif, tumbesarannya juga makin cepat. Dalam usia 8-9 bulan bayi sudah boleh mengangkat tubuhnya ke posisi berdiri. Biasanya si kecil akan memegang kedua-dua tangannya pada meja, kerusi atau perabot rumah atau apa sahaja yang boleh menahan berat badannya.
Jika anda memegang kedua tangannya, dia akan menapak dan mula melangkah. Lama kelamaan, otot-otot kakinya semakin terlatih dan kuat. Si kecil juga kian semangat mencuba kemampuannya berjalan.
Di usia 11 bulan, ia sudah mampu berdiri sendiri dalam waktu sekitar dua saat tanpa bantuan apa pun kerana ia memang sudah pandai menjaga keseimbangan badan. Anak akan mula mencuba untuk melangkah sendiri dua tiga langkah.
Peringkat 12 bulan ke atas
Pada usia 12 bulan, si kecil anda biasanya sudah boleh berjalan walaupun ada ketikanya masih terhuyung-hayang.
Disebabkan perkembangan bayi yang begitu cepat dan perubahan pola pemakanan, semestinya si kecil anda memerlukan lampin yang lebih mesra untuk mereka.
Dalam tempoh ini ibu bapa akan menitikberatkan pemilihan lampin yang boleh menakung kuantiti air kencing yang banyak di samping mempunyai padanan yang baik terutamanya pada bahagian kaki. Ini kerana pergerakan anak semakin aktif dan tak boleh duduk diam.
Pemilihan Drypers Drypantz MoveFIT TM (saiz L-XXL) bertepatan kerana apabila bayi semakin aktif, “Double Leak Guard” ini memastikan lampin muat dan padan dengan reka bentuk badan bayi malah ia sesuai untuk pergerakan bayi aktif seperti berjalan atau berlari.
Liputan menyeluruh untuk penyerapan unggul bagi mencegah kebocoran juga turut diberi penekanan dan yang pastinya mempunyai elastik optimal dan regangan yang muat serta lembut mengikut badan bayi bagi menetapkan posisi lampin ketika waktu aktif atau menampung air kencing yang banyak.

Kering & Selesa Sehingga 10 Jam
Lampin terbaik bukan sahaja fit pada bayi tetapi juga mempunyai kuasa serapan yang bagus. Dengan kombinasi dua ciri tersebut, lampin ini pilihan terbaik buat bayi anda.
Seperti Drypers Drypantz dilengkapi dengan CushionAbsorb+ yang mempunyai 6 lapisan yang gebu dan empuk.
Selain itu, setiap lapisan turut berfungsi untuk menyerap, menyalur dengan sekata dan memerangkap air kencing untuk mengelakkan kebocoran serta memastikan kulit bayi sentiasa kering dan selesa sehingga 10 jam.

Kesimpulannya sangat penting untuk ibu bapa memastikan lampin yang sesuai dan fit untuk anak kecil yang sedang membesar. Ini kerana lampin yang ideal untuk bayi mestilah fit dan mempunyai penyerapan yang bagus dan membolehkan bayi meneroka secara bebas, selesa dan terus membesar menjadi superhero di hati anda!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beautifulnaara.blogspot.com/2019/10/apakah-padanan-lampin-paling-fit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Mungkin Ada Lagi Tiga Tahun Paling Lama Kata Mahathir

Saya Mungkin Ada Lagi Tiga Tahun Paling Lama Kata Mahathir

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 325 hits
Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak mempunyai banyak masa untuk menyelesaikan banyak perkara Bercakap pada sesi dialog anjuran Majlis Hubungan Luar di New York semalam Dr Mahathir menegaskan beliau akan melepaskan jawatannya sebagai pe...
Tidak Layak Menang Alif Satar Hos Paling Best Netizen Bantah Kemenangan Siti Nordiana

Tidak Layak Menang Alif Satar Hos Paling Best Netizen Bantah Kemenangan Siti Nordiana

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 300 hits
Nampaknya ramai juga yang tidak berpuas hati dengan keputusan pemenang pada malam ABPBH 32 lalu Banyak juga keputusan yang agak mengejutkan langsung tidak menepati ramalan berdasarkan populariti dan hasil kerja artis Antara yang hangat dipe...
Reksadana Pendapatan Tetap Jadi Instrumen Investasi Paling Diminati

Reksadana Pendapatan Tetap Jadi Instrumen Investasi Paling Diminati

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 298 hits
SVP Wealth Management Bank BCA Adrianus Wagimin mengungkapkan saat ini reksadana jenis pendapatan tetap paling diminati oleh investor Selain itu jenis reksadana lainnya adalah pasar uang dan campuran
Paling Lama 3 Tahun Lagi Saya Serah Kuasa Kata Dr M

Paling Lama 3 Tahun Lagi Saya Serah Kuasa Kata Dr M

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 225 hits
Dr Mahathir Mohamad berkata beliau akan melepaskan jawatan perdana menteri sebelum pilihan raya umum ke 15 Saya berjanji akan berundur sebelum PRU akan datang dan memberi laluan kepada calon lain Jadi saya mungkin ada tiga tahun lagi paling...
Respon Kepada Kadir Jasin Antara 2020 2030 Dan 2050 Tentulah 2020 Paling Munasabah

Respon Kepada Kadir Jasin Antara 2020 2030 Dan 2050 Tentulah 2020 Paling Munasabah

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 284 hits
Penasihat Media dan Komunikasi Perdana Menteri A Kadir Jasin berkata tiada tarikh khusus ditetapkan berhubung peralihan jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir Mohamad kepada pengganti yang telah dipersetujui Anwar Ibrahim Kata beliau...
4 Zodiak Paling Kutu Buku Kamu Juga

4 Zodiak Paling Kutu Buku Kamu Juga

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 238 hits
4 Zodiak paling kutu buku antara lain Virgo dan Capricorn
Iklan Adsense Yang Paling Mudah Jana Income

Iklan Adsense Yang Paling Mudah Jana Income

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 380 hits
Adakah anda sedang memasang iklan Adsense di blog atau website anda Bagaimanakah hasilnya setakat ini Jika masih belum berjaya jangan patah semangat Apa kata anda pasang iklan Adsense yang mudah jana income Apakah iklan Google Adsense yang ...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping