Apabila Terjaga Pukul 3 Hingga 5 Pagi Tandanya Rahmat Allah Telah Sampai Kepadamu Dan Bacalah Doa Ini


Apabila Terjaga Pukul 3 Hingga 5 Pagi Tandanya Rahmat Allah Telah Sampai Kepadamu Dan Bacalah Doa Ini..

Ramai orang terbangun di waktu yang sama waktu malam hari. Sayangnya, keadaan ini sering kali diabaikan. Namun, tahukah kamu bahawa ini adalah cara tubuh dan Allah berkomunikasi denganmu.
Pengubatan tradisional Cina menggunakan titik energi untuk teknik akupunktur. Titik-titik tenaga ini terhubung dengan sistem jam yang dipercayai memberi energi untuk bahagian tubuh tertentu.
Jadi, dilihat dari waktu kamu bangun di malam hari, tubuhmu sedang mengalami ransangan tertentu. Ini juga sebuah cara fizikal dan emosi menyampaikan masalah padamu.
Terbangun di tengah malam sebaiknya jangan diabaikan. Dalam pengubatan Cina, fasa tidur menjadi waktu kita menerima pesanan dari Allah.
Jika terbangun dari tidur, cubalah baca doa ini:
Pesanan-pesanan ini yang dapat mengungkapkan perjalanan spritual kita. Jika kamu kesukaran tidur di antara pukul 9 sampai 11 malam, itu adalah tanda stress.
Ini adalah jam tidur bagi kebanyakan orang. Jika kamu malah merasa sukar tidur, tandanya kamu sedang stress dan khuatir. Solat hajat boleh jadi solusi untuk masalah ini.
Terbangun pada pukul 11 malam hingga 1 pagi petanda kamu mengalami kekecewaan emosi. Pengubatan Cina kuno mengatakan bahawa ini adalah waktu dimana pundi hempedu aktif.
Bangun pada jam ini menunjukkan kekecewaan. Cubalah untuk tenang dan memaafkan dirimu sendiri, maka akan membantu. Bangun antara pukul 1 hingga 3 pagi menunjukkan kemarahan.
Titik energi terhubung dengan hati. Bangun pada jam ini memnunjukkan bahawa kamu sedang marah dan memiliki energi Yang berlebihan.Cuba minum air dingin dan meditasi agar boleh tidur kembali.
Jika kamu bangun pukul 3 hinggal 5 pagi, tandanya Allah sedang berusaha berbicara padamu.
Jam ini menunjukkan bahagian paru-paru dan kesedihan. Jika kamu bangun di jam ini, maka dipercayai Allah sedang membimbingmu untuk jadi lebih baik.
Cuba bernafas perlahan dan berdoa agar boleh kembali tidur. Fasa bangun tidur terakhir adalah pukul 5 hingga 7 pagi. Jika kamu bangun di jam ini, dipercayai kamu sedang memiliki emosi yang tertahan.
Begini cara Allah menyampaikan taufik dan hidayah kepada umatnyaKamu tak perlu langsung duduk, pergi ke kamar mandi, mengambil minum, atau malah tidur lagi. Tetaplah dalam kedudukan baring sambil membaca zikir yang diamalkan oleh Rasulullah . Zikir apakah itu?
Dari Ubadah bin Shamit, dari Nabi bersabda, Siapa terbangun di waktu malam lalu membaca:
Laa Ilaaha Illallaahu Wahdahu Laa Syariikalahu, Lahul Mulku, Walahul Hamdu, Wahuwa Alaa Kulli Syai-in Qadiir. Alhamdulillaah Wasubhanallaahu Walaa Ilaaha Illallaahu Wallahu Akbar, Walaa Haula Walaa Quwwata Illaa Billaahi, kemudian ia berdoa Ya Allah, ampuni Aku atau berdoa pasti dikabulkan doanya. Jika ia berwudhu dan shalat, pasti diterima shalatnya, (HR. Al-Bukhari).
Dari segi ilmiah, ini petanda kamu mengalami masalah di usus besar namun boleh diatasi dengan renggangkan otot atau pergi ke toilet agar boleh kembali tidur.
Tubuh menyimpan begitu banyak rahsia. Jika kita belajar mengambil tahu dan mendengar, maka tubuh sebenarnya sedang memberi tahu kita informasi. Kita juga boleh meningkatkan kesihatan fizikal dan spiritual dalam kehidupan kita.

Sumber : cari

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://belogsjm.blogspot.com/2020/09/apabila-terjaga-pukul-3-hingga-5-pagi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FbXzFd+%28%23JMBELOG%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hanya Kerana Terlewat Sediakan Makanan Anak Didakwa Pukul Ibu Guna Penggiling Hingga Maut

Hanya Kerana Terlewat Sediakan Makanan Anak Didakwa Pukul Ibu Guna Penggiling Hingga Maut

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 320 hits
Seorang anak didakwa membunuh ibu kandungnya yang sudah lanjut usia hanya kerana terlewat menyediakan hidangan makanan untuknya Menurut laporan yang dipetik dari Gulf News kejadian yang mengejutkan seluruh penduduk kampung tersebut berlaku ...
Rahmat Allah Swt Itu Paling Berharga

Rahmat Allah Swt Itu Paling Berharga

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 722 hits
Assalammualaikum wbtRAHMAT ALLAH SWT ITU PALING BERHARGA Hidup berkasih sayang Saling menghormati Sentiasa mengingatkan InshaAllah sejahtera kehidupan baik peribadi sendiri keluarga masyarakat dan seterusnya negara Aman kerana suasana menja...
Allah Susunkan Jalan Cerita Yang Terbaik Untukmu Hidayah Muatnaik Doa Dan Ini Reaksi Netizen

Allah Susunkan Jalan Cerita Yang Terbaik Untukmu Hidayah Muatnaik Doa Dan Ini Reaksi Netizen

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 254 hits
Balu arwah Abam Nor Hidayah Mohd Ali 28 menerima kata kata sokongan daripada pengikutnya selepas tersebar isu s4man terhadap adik iparnya Ali Puteh Sebelum ini Ali mengakui mengeluarkan s4man terhadap Hidayah selepas kakak iparnya itu menge...
Doa Memohon Syurga Allah

Doa Memohon Syurga Allah

papar berkaitan - pada 7/9/2020 - jumlah : 1211 hits
Doa Memohon Syurga Allah Berdoalah untuk perkara yang dihajati dengan penuh keyakinan khusyuk dan tawadduk hanya kepada Allah Allah Maha Mendengar doa hamba hambaNya Lakukan dengan penuh pengharapan dan keyakinan Berserahlah kepadaNya bersa...
Titipkan Setiap Pagi Ya Hafiz Ya Muhaimin Moga Anak Suami Dalam Jagaan Allah

Titipkan Setiap Pagi Ya Hafiz Ya Muhaimin Moga Anak Suami Dalam Jagaan Allah

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 500 hits
Titipkan nama Allah Ya Hafiz Ya Muhaimin Allah Yang Maha Menjaga dan Allah Yang Maha Memelihara Kedua dua nama seakan akan sama maknanya jika dibaca selapis Namun apabila digabungkan ketika dalam doa ia membawa keyakinan yang jitu kepada Al...
Alhamdulillah Anak Itu Rezeki Dan Rahmat Allah

Alhamdulillah Anak Itu Rezeki Dan Rahmat Allah

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 382 hits
Parking our memories here 4 girl and 1 boy finally Syukur ke hadrat ilahi di atas kurniaan Nya Doa saya kini hanya untuk kesejahteraan keluarga kami Semoga Allah kurniakan kami kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan kami sekelu...
Sebutan Allah Yang Betul

Sebutan Allah Yang Betul

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 245 hits
Sebutan Allah yang betul Sebutan Allah yang betul adalah Entri ulangsiar dari Laman Kangkung Sebagai sebaran serta perkongsian terkini dan trending di Malaysia Semoga bermanfaat dan sila sebarkan ke sosial network sekiranya Sebutan Allah ya...
4 Janji Allah Swt Di Dalam Al Quran

4 Janji Allah Swt Di Dalam Al Quran

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 255 hits
4 janji Allah SWT di dalam Al Quran 1 Surah Ghafir Ayat 60Dan Tuhan kamu berfirman Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu Sesungguhnya orang orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu akan ...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau