Apa Pasal Lu Takut Sangat Umat Islam Bersatu



Kenapa mempersoalkan Umno dan PAS berkawan. Persoalannya ialah: bagaimana orang berasal dari Umno di dalam PKR dan PPBM boleh berkawan dengan DAP? Umno tidak menolak Islam. Sebaliknya, DAP yang menolak Islam. Mereka hanya boleh menerima Islam tetapi kena ‘langkah mayat mereka dahulu’ (over my dead body, kata Karpal Singh). Tetapi maseh boleh terima DAP sebagai kawan! THE CORRIDORS OF POWER
Raja Petra Kamarudin
Nampaknya Pakatan Harapan takut sangat apabila Ummah Islam bersatu. Bukankah Islam mewajibkan Ummah Islam bersatu dan jangan berpecah atau bergaduh sesama sendiri? Jadi sebab apa ada di kalangan orang Islam sendiri yang dengki dan sakit hati apabila orang Islam dari Umno dan PAS berhenti bergaduh dan bermuafakat?

Apa pasal lu takut sangat Umat Islam bersatu? Mengikut ajaran Sun Tzu, kita perlu pecah belahkan musuh sekiranya kita ingin mengalahkan mereka. Jadi inilah yang apa DAP buat. Mula-mula mereka pecahkan PAS dan wujudkan Amanah atau PAN. Lepas itu mereka pecahkan Umno dan wujudkan Bersatu atau PPBM.
Oleh kerana itu orang Islam hilang kuasa semasa PRU14 pada bulan Mei 2018.
Sekarang orang Islam sudah sedar tentang game DAP ini. Dan disebabkan itu, orang Islam sudah mula mencari jalan untuk bersatu. Dan ianya bermula dengan Umno dan PAS. Selepas ini, Melayu dari PKR, Amanah dan Bersatu juga akan bersatu dengan Melayu dari Umno dan PAS.
Pada masa itulah Melayu akan kembali berkuasa.

DAP tetap tidak akan terima Islam Apa salahnya sekiranya Umno dan PAS berpakat atau pun bersatu? Isu yang Umno dan PAS bermusuh semenjak sebelum Merdeka, jadi mustahil untuk mereka berpakat atau bersatu, bukanlah satu isu pun.
Umno dan PAS bermusuh hanya kerana Umno menolak hukum Allah, tidak lebih dari itu. Sekiranya Umno berhenti menolak hukum Allah, maka permusuhan diantara Umno dan PAS juga boleh diberhentikan.

Islam tidak ada tempat di dalam negara sekular Umno dan DAP juga bermusuh semenjak tahun 1965. Dan DAP ialah barua PAP dari Singapura. Tetapi, selepas lebih dari 50 tahun bermusuhan, orang Umno di dalam PKR dan PPBM tidak ada sebarang masalah untuk berkawan dengan DAP.
Kenapa mempersoalkan Umno dan PAS berkawan. Persoalannya ialah: bagaimana orang berasal dari Umno di dalam PKR dan PPBM boleh berkawan dengan DAP? Umno tidak menolak Islam. Sebaliknya, DAP yang menolak Islam. Mereka hanya boleh menerima Islam tetapi kena ‘langkah mayat mereka dahulu’ (over my dead body, kata Karpal Singh). Tetapi masih boleh terima DAP sebagai kawan!
***********************************************************************

Saifuddin persoal kempen bersama UMNO-Pas (Utusan Online) – Ketua Setiausaha Sekretariat Pakatan Harapan (PH), Datuk Saifuddin Abdullah mempersoalkan kempen bersama UMNO dan Pas dalam pilihan raya kecil (PRK) sama ada sesuai dengan suasana politik negara ketika ini.
Menurut Ahli Parlimen Indera Mahkota itu, dalam setiap perjalanan PRK, persoalan yang timbul bukan sahaja siapa dan pihak mana akan memenanginya tetapi bagaimana bentuk kempen itu dilaksanakan.
“Adakah bentuk kempen iaitu UMNO dan Pas bekerjasama sesuatu yang sesuai untuk politik Malaysia yang seharusnya bergerak ke tengah ataupun sebaliknya. Ini persoalannya bagi saya adalah lebih besar dari menang dan kalah.
“Kempen berasaskan kaum dan agama apabila disatukan sedemikian rupa adakah itu sesuatu yang memang dikehendaki oleh rakyat? Satu berasaskan kaum dan satu lagi berasaskan agama, dalam bentuk yang ada sekarang, adakah itu sesuatu yang sihat untuk Malaysia,” katanya.
Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menyempurnakan pelancaran jurnal ‘Current Southeast Asian Affairs Special Issue, The 2018 Malaysian General Election: The Return of Mahathir and the Exit of UMNO’ di Universiti Sunway, di sini hari ini.
Kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam PRK Parlimen Cameron Highlands baru-baru ini disifatkan banyak pihak sebagai bukti di blok pembangkang bahawa perpaduan semakin kukuh di antara UMNO dan Pas.
Malah berdasarkan faktor tersebut juga, Pas telah menyerahkan mandat kepada BN untuk meletakkan calon dalam PRK Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih yang dijadual diadakan pada 2 Mac ini.
Sementara itu, Saifuddin memberitahu, Mesyuarat Majlis Presiden PH yang akan diadakan pada 1 Februari nanti akan membincangkan mengenai kekalahan di PRK Cameron Highlands dan mengenai PRK Semenyih.
“Tentu kita akan buat post-mortem tentang PRK Cameron Highlands dan tentu ada perbincangan mengenai PRK Semenyih,” katanya.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/01/28/apa-pasal-lu-takut-sangat-umat-islam-bersatu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umat Islam Wajib Bersatu Pilih Pemimpin Elak Agama Dicabar

Umat Islam Wajib Bersatu Pilih Pemimpin Elak Agama Dicabar

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 497 hits
LIPIS Umat Islam wajib bersatu dan memilih pemimpin Islam yang mampu mempertahankan agama dan negara dalam keadaan umat Islam yang semakin tercabar pada masa ini Pre siden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata sehubungan itu umat Islam ti...
Ini 10yearchallenge Paling Menohok Hati Umat Islam

Ini 10yearchallenge Paling Menohok Hati Umat Islam

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 409 hits
Awal tahun 2019 netizen heboh dengan 10YearChalleng di media sosial Laman facebook instagram twitter dan media sosial lainnya ramai dengan tagar ini Dari sekian banyak unggahan postingan 10yearchallenge ini paling menohok hati ummat Islam C...
Salib Sikap Dolak Dalik Mujahid Kecewakan Umat Islam

Salib Sikap Dolak Dalik Mujahid Kecewakan Umat Islam

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 307 hits
Oleh Athirah Huda Zalhe Pengasas pemaju bangunan aktif promosi agenda kristianisasi PAS BANGI PAS mendesak Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mujahid Yusuf Rawa menyatakan pendirian tegas berhubung isu pancaran lampu berbentuk lambang...
4784 Mas Iklan Masakan Babi Sensitiviti Umat Islam Utusan Malaysia 21 1 19

4784 Mas Iklan Masakan Babi Sensitiviti Umat Islam Utusan Malaysia 21 1 19

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 569 hits
KUALA LUMPUR 20 Jan Pertubuhan Pribumi Per kasa Malaysia membantah promosi makanan dan gambar daging babi yang diterbitkan dalam iklan majalah Going Places dalam pesawat Malaysia Airlines keluaran Januari 2019 Naib Presiden merangkap Pe nge...
Waketum Pan Nilai Ucapan Said Aqil Picu Pecah Bela Umat Islam

Waketum Pan Nilai Ucapan Said Aqil Picu Pecah Bela Umat Islam

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 275 hits
Wakil Ketua Umum Partai Amanat Nasional Hanafi Rais mengomentari ucapan Ketua Umum Pengurus Besar Nahdlatul Ulama Said Aqil Siradj yang mengatakan imam Masjid Khatib dan KUA harus berasal dari NU Dia menilai ucapan Said terlalu ego sektoral
Mujahid Umat Islam Ada Had Sabar

Mujahid Umat Islam Ada Had Sabar

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 430 hits
Wartawan Watan Online Jangan ingat amaran beliau digeruni oleh umat Islam ujar ahli Parlimen Kuala Terengganu Ahmad Amzad Hashim ketika menolak amaran Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa mengenai isu lantikan lemb...
Timses Jokowi Nilai Sikap Kubu Prabowo Terima Dukungan Anak Pki Lukai Umat Islam

Timses Jokowi Nilai Sikap Kubu Prabowo Terima Dukungan Anak Pki Lukai Umat Islam

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 299 hits
Direktur Komunikasi Politik Tim Kampanye Nasional Jokowi Ma ruf Usman Kansong menilai pernyataan tersebut kontroversial Sebab biasanya pendukung Prabowo Subianto memfitnah petahana Joko Widodo sebagai keturunan PKI
Mengapa Israel Sangat Sangat Takut Dengan Briged Al Qassam Rupanya Ini Puncanya

Mengapa Israel Sangat Sangat Takut Dengan Briged Al Qassam Rupanya Ini Puncanya

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 922 hits
Baru ni tentera Israel bunuh seorang wanita Palestin Kemuncaknya Briged Al Qassam dari Gaza telah beri kata dua kepada Israel Persoalannya apa hebatnya Al Qassam ni sampai Israel pun boleh berubah keputusan Ikuti jawapannya di bawah BILANGA...
Ingat Umat Islam M Sia Ada Had Kesabaran Amaran Mp K T Ganu

Ingat Umat Islam M Sia Ada Had Kesabaran Amaran Mp K T Ganu

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 293 hits
Amaran Jangan beri laluan campur tangan DAP MENTERI di Jabatan Perdana Menteri Dr Mujahid Yusof jangan ingat amaran dari beliau digeruni oleh umat Islam Beliau dilaporkan memberi amaran jangan mempertikaikan pelantikan wakil DAP sebagai Ahl...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang