Anwar Gembira Untuk Membuka Semula Siasatan Mh370 Jika Terdapat Bukti Yang Mencukupi




Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata hari ini beliau akan “gembira untuk membuka semula” siasatan mengenai penerbangan MH370 jika terdapat bukti yang “memaksa”, membuka pintu kepada siasatan baru sepuluh tahun selepas pesawat itu hilang.
“Jika terdapat bukti yang memaksa untuk membuka semula, kami pasti akan gembira untuk melakukannya,” katanya apabila ditanya mengenai perkara tersebut semasa lawatan ke Melbourne.
Kata-katanya itu datang ketika keluarga-keluarga merayakan 10 tahun pesawat itu lenyap di Lautan Hindi dengan 239 penumpang di atas pesawat.
“Saya tidak fikir ini adalah isu teknikal. Ia adalah isu yang mempengaruhi kehidupan orang ramai dan apa sahaja yang perlu dilakukan mestilah dilakukan,” katanya.
Penerbangan Malaysia Airlines 370, pesawat Boeing 777, hilang dari skrin radar pada 8 Mac 2014 semasa dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing.
Walaupun siasatan terbesar dalam sejarah penerbangan dilakukan, pesawat itu tidak pernah ditemui dan operasi itu dihentikan pada Januari 2017.
Sebanyak 500 saudara-mara dan penyokong-penyokong mereka berkumpul semalam di sebuah pusat membeli-belah berhampiran ibu negara Malaysia, Kuala Lumpur untuk “hari peringatan”, dengan ramai yang jelas terjejas dengan kesedihan.
Beberapa dari keluarga-keluarga datang dari China, di mana hampir dua pertiga penumpang pesawat malapetaka itu berasal.
“10 tahun yang lalu telah menjadi sebuah rollercoaster emosi yang tidak berhenti bagi saya,” Grace Nathan, seorang peguam Malaysia berumur 36 tahun yang ibunya, Anne Daisy, 56, berada di dalam penerbangan itu, memberitahu AFP.
Berucap kepada orang ramai, beliau menyeru kerajaan Malaysia untuk menjalankan siasatan baru.
Menteri Pengangkutan Anthony Loke memberitahu wartawan bahawa “sejauh Malaysia berkenaan, ia komited untuk mencari pesawat tersebut… kos bukanlah isu”.
Beliau memberitahu keluarga-keluarga yang berkumpul bahawa beliau akan berjumpa dengan pegawai-pegawai dari firma eksplorasi marin berpusat di Texas, Ocean Infinity, yang menjalankan siasatan sebelum ini, untuk membincangkan operasi baru.
“Kami kini sedang menunggu mereka untuk memberi tarikh yang sesuai dan saya berharap dapat berjumpa dengan mereka tidak lama lagi,” katanya.
Siasatan terdahulu yang dipimpin oleh Australia yang meliputi 120,000 kilometer persegi (46,000 batu persegi) di Lautan Hindi hampir tidak menemui sebarang jejak pesawat tersebut, dengan hanya beberapa serpihan serpihan debris yang ditemui.


Source link
The post Anwar ‘Gembira Untuk Membuka Semula’ Siasatan MH370 Jika Terdapat Bukti Yang Mencukupi appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/anwar-gembira-untuk-membuka-semula-siasatan-mh370-jika-terdapat-bukti-yang-mencukupi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Serius La Caring Jaga Kekasih Netizen Gembira Lihat Bukti Lee Minho Kim Goeun Sedang Bercinta Kini

Serius La Caring Jaga Kekasih Netizen Gembira Lihat Bukti Lee Minho Kim Goeun Sedang Bercinta Kini

papar berkaitan - pada 4/3/2024 - jumlah : 158 hits
Pernah bekerjasama menerusi drama The King Eternal Monarch Lee Min ho dan Kim Go eun sekali lagi terpalit dalam khabar angin percintaan ARTIKEL BERKAITAN Kini Kim Go eun sedang membintangi filem barunya iaitu Exhuma yang telah berjaya merai...
Kisah Hitam Yang Disembunyikan Lama Mula Terbongkar Semula Lpah

Kisah Hitam Yang Disembunyikan Lama Mula Terbongkar Semula Lpah

papar berkaitan - pada 25/2/2024 - jumlah : 95 hits
Apabila sejarah hitam yang disorok dan dirahsiakan sekian lama kembali muncul menghantui hidup The Winter Lake Tom ialah seorang lelaki muda yang introvert dan bermasalah yang tinggal bersama ibunya Elaine Mereka baru sahaja berpindah ke ru...
Tawaran Pas Hidup Semula Mn Tak Ikhlas Kata Zahid

Tawaran Pas Hidup Semula Mn Tak Ikhlas Kata Zahid

papar berkaitan - pada 26/2/2024 - jumlah : 153 hits
freemalaysiatoday com 25 Feb 2024 7 05pmPresiden Umno mengingatkan bahawa PAS yang keluar dan menikam belakang Zahid Hamidi berkata PAS menikam kami dari belakang ketika ditanya mengenai tawaran menghidupkan semula Muafakat Nasional CYBERJA...
Bersatu Tuntut Prk Semula Kosongkan Kerusi 6 Mp Paling Tadah

Bersatu Tuntut Prk Semula Kosongkan Kerusi 6 Mp Paling Tadah

papar berkaitan - pada 3/3/2024 - jumlah : 128 hits
Bersatu berusaha mengosongkan enam kerusi parlimen yang dipegang anggota parti itu yang baru baru ini mengumumkan sokongan mereka kepada Perdana Menteri Anwar Ibrahim Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin berkata pihaknya bercadang untuk menyer...
Saya Tertanya Tanya Juga Kenapa Hun Haqeem Akhirnya Bersuara Tentang Isu Bersama Mig Terkejut Bila Kecoh Semula

Saya Tertanya Tanya Juga Kenapa Hun Haqeem Akhirnya Bersuara Tentang Isu Bersama Mig Terkejut Bila Kecoh Semula

papar berkaitan - pada 1/3/2024 - jumlah : 154 hits
Pelakon yang semakin meningkat popular Hun Haqeem berkata dia terkejut dengan dakwaan bekas pihak pengurusnya MIG dan penerbit David Teo yang telah menuntut ganti rugi sebanyak RM600K susulan isu penamatan kontrak lebih awal Tidak mengeluar...
Pjd Link Boleh Melanjutkan Dengan Penjajaran Semula

Pjd Link Boleh Melanjutkan Dengan Penjajaran Semula

papar berkaitan - pada 25/2/2024 - jumlah : 114 hits
Kerajaan Selangor telah menasihati pemaju Jalan Raya PJD Link Petaling Jaya untuk mempertimbangkan semula laluan jalan raya yang dicadangkan agar mengelakkan kawasan di mana masyarakat menolak pembinaannya kata Menteri Besar Dato Seri Amiru...
Doa Barang Hilang Memohon Agar Barang Ditemui Semula

Doa Barang Hilang Memohon Agar Barang Ditemui Semula

papar berkaitan - pada 22/2/2024 - jumlah : 180 hits
Doa Barang Hilang Memohon Agar Barang Ditemui Semula Pernah tak cari barang tak jumpa jumpa Dah puas cari sana sini setiap sudut dah cari tapi tak jumpa jumpa Mesti letih dan geram kan Lebih lebih lagi kalau barang tu barang yang berharga a...
Kenderaan Baru Pm Kurniaan Ydp Agong Polis Buka Kertas Siasatan Terhadap Chegubard

Kenderaan Baru Pm Kurniaan Ydp Agong Polis Buka Kertas Siasatan Terhadap Chegubard

papar berkaitan - pada 5/3/2024 - jumlah : 167 hits
Isu kenderaan baharu PM polis buka kertas siasatan terhadap ChegubardSITI NUR ZAWANIKehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Parlimen minggu lalu dengan menggunakan kenderaan baharu jenama Mercedes antara momen yang menarik perhatian media Ken...
Creative Com Domain Name Ideas

Bahaya Bahan Pewarna Kimia Dalam Kehidupan Seharian

Trip Mengejut Ke Guangzhou China

Madrasah Terapung 6 Hari Bergambar Gisbh Seleweng

Exquisite Diamond Pendants Malaysia Diamond Talk

Rafique Gives Statement To Police Over Ceramah About Pm

Penafian Sprm Tak Cukup Anwar Mesti Saman Bloomberg Peguam

Free Credit Rm50 No Deposit How To Boost Your Bankroll Without Spending A Dime


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Lembayung 2024 Adaptasi Kisah Benar Lakonan Pelakon Malaysia Anna Jobling


Port Sarapan Warung Selekoh Kambing Jenderam Hulu

Suami Bakar Isteri Suka Berhutang

Pengundi Dun Mahkota Pilih Wakil Rakyat Hari Ini

Mahkota Poll A Test For Dap To Ensure Chinese Voters Back Bn

Kain Rentang Provokatif Cemari Proses Prk Mahkota Ahmad Maslan

Bahaya Isi Minyak Kereta Bila Tangki Hampir Kosong