Amaran Keselamatan Tidak Disambung Dengan Selamat


Menurut enjin carian Google, laman web yang selamat akan diberi keutamaan dalam menentukan kedudukan. Ini bermakna laman anda boleh dinilai lebih tinggi jika ia bermula dengan awalan “HTTPS:”. Ini adalah kerana lapisan soket selamat melindungi pelawat daripada beberapa jenis penipuan dengan menyulitkan penghantaran data. Ia adalah jauh lebih sukar untuk mengintip dan mencuri maklumat.
Sijil SSL? SSL adalah Secure Sockets Layer, ianya merupakan teknologi keselamatan standard global. Ini membolehkan komunikasi disulitkan antara pelayar web dan pelayan web. Sijil SSL sebenarnya merupakan sekumpulan fail data kecil yang mengikat kunci kriptografi secara digital kepada butiran organisasi.
Apabila anda memasang sijil SSL di laman web anda, ia mengaktifkan mangga dan protokol https. Ini membolehkan sambungan selamat daripada pelayan web ke pelayar. Masa dahulu, Sijil SSL biasanya hanya boleh didapati di laman web yang melaksanakan transaksi kewangan dan mengambil maklumat peribadi.
Pertama kali sijil SSL menjadi popular hanya didapati di semua laman media sosial. Kemudian, Google mula menggalakkan semua laman web untuk mempunyai sijil SSL semasa tahun 2017. Hari ini, ia amat disyorkan untuk mempunyai sijil SSL di laman WordPress anda.
Memasangkan Sijil SSL Pemasangan sijil SSL ke WordPress anda adalah amat mudah. Anda perlu buat sedikit pengekodan atau perubahan sahaja. Hanya pergi ke halaman plugin WordPress anda dan mencari nama plugin yang anda ingin selepas itu memasang dan mengaktifkannya itu saja.
Amaran Keselamatan Tidak Disambung dengan Selamat Dalam sesetengah kes, anda akan diberi amaran SSL walaupun anda mempunyai Sijil SSL yang sah. Ini berlaku apabila halaman WordPres anda mempunyai kandungan bercampur yang menggabungkan URL HTTPS yang selamat dan URL HTTP yang tidak selamat. Ia juga boleh menjadi bencana kepada anda.
Anda boleh cuba menyelesaikan masalah itu dengan langkah-langkah berikut:
Konfigurasi seting WordPressKesalahan DNSMengubah .htaccessMengubah NginxMenggunakan plugin SSL WordPressMengenalpasti dan mengemaskini campuran URL 1. Konfigurasi seting WordPress Selepas memasang plugin untuk menlaksana SSL anda, tiba masanya untuk menukar seting di WordPress. Proses ini tidak sukar, dari halaman WordPress anda, klik pada Settings > General.
Anda akan melihat kotak teks untuk “Site Address”. Pastikan awalan domain anda menunjukkan “https.” Ini akan membantu peralihan kandungan selamat anda dan akan menyelesaikan beberapa masalah halaman yang tidak dipaparkan dengan betul.
2. Kesalahan DNS Jadi apakah alamat IP Laman web saya? Anda perlu memastikan bahawa kedua-duanya Laman WordPress alamat IP dan rekod DNS untuk web adalah sama. Menyiasat domain dan alamat IP. Dapatkan maklumat Pedaftar (Registrant), rekod DNS, dan Dapatkan maklumat lanjut di central ops.
3. Mengubah .htaccess Sekiranya anda ingin mengubah suai .htaccess secara manual, pengekodan agak mudah. Hanya buka fail dalam editor dan masukkan baris berikut:
# HTTP TO HTTPS # <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteCond %{HTTPS} off RewriteRule .* https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301] </IfModule> 4. Mengubah Nginx Mari kita Edit fail konfigurasi Nginx virtual host:
vi /etc/nginx/example.com.conf dan tambahkan kandungan di bawah. Tukar example.com dengan nama domain sebenar anda. Juga, tambah sebarang seting lain yang diperlukan khusus untuk hos anda.
# Force all users to https://www.example.com server { listen 80; server_name example.com www.example.com; return 301 https://www.example.com$request_uri; } server { listen 443 ssl; server_name example.com; ssl_certificate /etc/nginx/ssl/www.example.com.pem; ssl_certificate_key /etc/nginx/ssl/www.example.com.key; return 301 https://www.example.com$request_uri; } server { listen 443 ssl; server_name www.example.com; root /var/www/html error_page 403 /error/404.html; error_page 404 /error/404.html; error_page 500 502 503 504 /error/50x.html; ssl_certificate /etc/nginx/ssl/www.example.com.pem; ssl_certificate_key /etc/nginx/ssl/www.example.com.key; } Selepas membuat perubahan kepada fail konfigurasi, mulakan semula Nginx anda.
5. Menggunakan plugin SSL WordPress Berikut adalah dua plugin yang saya telah cuba dalam pelbagai laman WordPress.
Really Simple SSL Plugin Really Simple SSL ini tidak memerlukan tambahan ataupun pemasangan dan pengaktifan yang berlainan. Jika SSL dikesan di laman WordPress anda ia akan secara automatik membuat perubahan kepada fail .htaccess anda. Anda juga boleh melihat seting konfigurasi apa yang telah dikawal oleh plugin.
Cloudflare Flexible SSL Bagi mereka yang menggunakan Cloudflare sebagai sijil SSL mereka, plugin ini adalah diperlukan. Dengan memilih SSL fleksibel dalam Cloudflare anda, ia dapat mengelakkan redirect yang tidak terhingga apabila melayari Laman WordPress anda. Plugin Cloudfare Flexible SSL ini adalah paling sesuai jika anda menggunakan Cloudflare.
6. Mengenalpasti dan mengemaskini campuran URL SSL Insecure Content Fixer Anda boleh memasang plugin SSL Insecure Content Fixer plugin ini untuk mengenalpasti dan mengemaskini campuran URLs di laman WordPress anda.
Kesimpulannya Menambahkan sijil SSL WordPress adalah sangat-sangat mudah daripada apa yang anda fikirkan. Ia boleh membantu pengunjung berasa yakin dalam laman web perniagaan anda sambil meningkatkan carian laman anda dalam enjin carian. Maklumlah, terdapat sijil SSL yang percuma di pasaran. The Let’s Encrypt SSL/TLS certificate adalah percuma and Cloudflare juga mempunya sijil SSL percuma juga. Oleh kerana Google telah mula meletakkan lebih keutamaan dalam kedudukan carian laman web yang mempunyai sijil SSL, ianya pasti idea yang terbaik untuk memasangkan Sijil SSL untuk WordPress anda.
The post Amaran Keselamatan Tidak Disambung dengan Selamat appeared first on Wordpress Tip Guide Support Solution.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.jonloh.com/amaran-keselamatan-tidak-disambung-dengan-selamat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Somalia Ucap Selamat Hari Kebangsaan Kepada Malaysia

Somalia Ucap Selamat Hari Kebangsaan Kepada Malaysia

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 513 hits
Dutanya di Malaysia Abukar Abdi Osman dalam kenyataan semalam turut berdoa untuk keamanan kesejahteraan dan kemajuan negara ini serta Malaysia dapat mengatasi pandemik COVID 19 Bagi pihak negaranya beliau juga mengucapkan tahniah kepada Yan...
Selamat Hari Kemerdekaan Ke 63

Selamat Hari Kemerdekaan Ke 63

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 1062 hits
Assalamualaikum Setiap tahun dan tarikh keramat 31 Ogos kita semua masyarakat di Malaysia akan menyambut Hari Kemerdekaan Alhamduillah pada tahun ini kita menyambut Hari Kemerdekaan kali ke 63 tahun Dan tahun ini kita semua menyambut di dal...
Indonesia Tidak Akan Selamat Waktu 1 5 Bulan Tidak Cukup Hindari Resesi

Indonesia Tidak Akan Selamat Waktu 1 5 Bulan Tidak Cukup Hindari Resesi

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 238 hits
Perekonomian Indonesia hampir pasti bakal mengalami resesi akibat dampak dari pandemi Covid 19 Menurut ekonom Indef Bhima Yudistira mengatakan waktu 1 5 bulan tidaklah cukup untuk menyelamatkan ekonomi Indonesia dari resesi Sulit untuk kelu...
Koleksi Ucapan Selamat Hari Guru Kepada Guru Tersayang

Koleksi Ucapan Selamat Hari Guru Kepada Guru Tersayang

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 2019 hits
Selamat Hari Guru Kepada semua guru di dalam dunia Tanpa guru kita pun tak tahu dah jadi apa sekarang ni Betul tak Guru umpama dian menerangi kegelapan murid muridnya dari teraba raba nak menvenal huruf sampailah dah pandai mengajar balik s...
Pamer Baby Bump Kini Giliran Anushka Sharma Umumkan Kehamilan Pertamanya Selamat

Pamer Baby Bump Kini Giliran Anushka Sharma Umumkan Kehamilan Pertamanya Selamat

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 299 hits
Aktris berusia 32 tahun itu mengumumkan kehamilannya melalui sebuah postingan di Instagram
Selamat Menyambut Hari Kebangsaan Ke 63 Negaraku Tercinta

Selamat Menyambut Hari Kebangsaan Ke 63 Negaraku Tercinta

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 1260 hits
Selamat Menyambut Hari Kebangsaan Ke 63 Negaraku Tercinta Negaraku Negaraku Dirgahayu negaraku yang tercinta Alhamdulillah Malaysia masih aman Malaysia masih lagi berdaulat Berlatarbelakangkan berbilang kaum negara kita antara model negara ...
Selamat Hari Kebangsaan Malaysia Ke 63

Selamat Hari Kebangsaan Malaysia Ke 63

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 582 hits
SELAMAT HARI KEBANGSAAN MALAYSIA KE 63 Semoga Malaysia terus maju jaya dan bersatu padu Moga kemakmuran dan perpaduan negara kita terus kekal selama lamanya Jangan sia siakan perjuangan nenek moyang kita dan pahlawan negara yang berjuang un...
Selamat Hari Merdeka

Selamat Hari Merdeka

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 564 hits
hai assalammualaikumSelamat Hari Merdeka Merdeka Merdeka Merdeka Selamat Hari Merdeka you alls So cuti ni korang pergi mana Nad duduk rumah buat kerja apa yang patut Tahun ni sambut dengan keadaan langkah berjaga jaga disebabkan covid Nak p...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City