Allah Terus Lindungi Anwar Ibrahim Dari Terjebak Dengan Mainan Politik Yang Menjijikkan


 
Apakah perjuangan mendapatkan mandat rakyat ini harus dihentikan? Mengapa takut gagal dan terus gagal lagi? Atau, mahu dibiarkan hak rakyat ini terus dirobek dan diagihkan sesama mereka?

Aku teringat pesanan pemimpin lebai sewaktu mereka belum sesat dulu, iaitu "Allah tidak tanya kamu menang atau kalah, tetapi Allah akan tanya kamu berusaha atau tidak menentang kemungkaran, pengkhianatan dan kezaliman itu?".

Apakah maksud kezaliman? maksudnya, meletakkan sesuatu itu bukan pada tempatnya. Menjadi PM tidak dipilih oleh rakyat, umpama menjadi Imam solat yang tidak diredhoi majoriti Makmum. Imam solat bukan hanya perlu disukai atau dilantik di kalangan ajk2 masjid dan surau saja, tetapi lebih utama adalah oleh makmum solat yang diimamkannya.

PM bukan hanya naik kerana sokongan MP atau istana semata2 tetapi mesti melalui demokrasi pilihanraya. Dari rakyat, untuk rakyat dan kepada rakyat. Bukannya dari rakyat, dirampas, kemudian dipilih siapa PM dari kalangan perampas dan pengkhianat, kemudian jadi PM. Itulah kezaliman yang wajib kita lawan, tidak perlu tunggu PRU15 kerana mereka pun tidak tunggu PRU untuk berkuasa.

Allah berfirman dalam Surah Hud ayat 113;

وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ

“Jangan kalian cenderung menyokong orang yang zalim; kelak kalian akan dibakar oleh api neraka. (ketika itu) kalian tidak akan ada selain Allah sebagai penyelamat dan kalian tidak akan mendapat apa-apa pertolongan.”

Petikan hadith;

" Sesungguhnya selepasku ini akan adanya pera pemimpin yang melakukan kezaliman dan pembohongan. Sesiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan menolongan kezaliman mereka maka dia bukan dariku dan aku bukan darinya dan dia tidak akan mendatangi telaga (di syurga) dan sesiapa yang tidak membenar pembohongan mereka dan tidak menolong kezaliman mereka, maka dia dari kalanganku dan akan dari kalangannya dan dia akan mendatangkan telaga di syurga. (Kata al-Haitami: Hadith ini diriwayatkan oleh oleh Ahmad, al-Bazzar dan al-Tabarani di dalam al-Kabir dan al-Ausod .

Atas prinsip itu, tepatlah langkah Anwar Ibrahim selaku Ketua Pembangkang dan Pengerusi PH terus bertindak dan berusaha sedaya upaya untuk mengembalikan hak kepada yang berhak. Kita juga zalim jika kita tidak mencegah kezaliman. Memang sukar kerana kuasa itu telah berada di tangan pengkhianat, tidak mudah untuk diambil kembali. Namun, apakah itu alasan mudah untuk kita terus benarkan mereka merobek dan mencabuli hak kita, hak rakyat yang memberi mandat?

Alhamdulillah, Allah selamatkan Anwar dari termakan pujuk rayu dan godaan kekuasaan secara jijik dan meloyakan. Allah juga pelihara kita kerana itu kita masih menentang mereka. Sebaik2 pemimpin adalah pemimpin yang paling banyak hadapi ujian dan fitnah. Sejahat2 ulamak adalah ulamak yang mendekati pemerintah yang khianat dan zalim.

WFAUZDIN NS

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/08/allah-terus-lindungi-anwar-ibrahim-dari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mereka Yang Sibuk Pasal Politik Anwar Terus Bercakap Soal Rakyat

Mereka Yang Sibuk Pasal Politik Anwar Terus Bercakap Soal Rakyat

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 137 hits
Tahukah anda berapa banyak persinggahan kumpulan puak2 yang mahu mengekalkan kuasa itu setakat ini Setakat yang saya ingat mereka pernah berkumpul samada siang atau malam di beberapa tempat hanya untuk berbincang bagaimana untuk terus kekal...
Pakatan Harapan Menanti Ketua Mereka Datuk Seri Anwar Ibrahim Untuk Ditabal Perdana Menteri

Pakatan Harapan Menanti Ketua Mereka Datuk Seri Anwar Ibrahim Untuk Ditabal Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 296 hits
agendadaily com23 8 2021Pakatan Harapan menanti Ketua mereka Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk ditabal Perdana Menteri Walaupun ditipu Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya memiliki majoriti untuk menjadi Perdana Menteri blok pembangkang tetap kek...
Unity Government With Anwar Ibrahim As Pm

Unity Government With Anwar Ibrahim As Pm

papar berkaitan - pada 15/8/2021 - jumlah : 233 hits
The only sensible solution will be a UNITY GOVERNMENT being formed for Malaysia to move on after the work together packages offered by PM Muhyiddin Yassin had failed or was not accepted by the Opposition parties The PN government has only 1...
Tok Mat Wants Pm To Just Resign And Hand Power To Anwar Ibrahim

Tok Mat Wants Pm To Just Resign And Hand Power To Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 15/8/2021 - jumlah : 167 hits
While the King is serious in upholding the Federal Constitution by acting within its boundaries Prime Minister Muhyiddin Yassin appears to be using it for his political mileage instead of preserving the integrity of his office says Umno dep...
Waa Depa Nak Sailang Anwar Ibrahim Laa

Waa Depa Nak Sailang Anwar Ibrahim Laa

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 266 hits
Kegagalan Datuk Seri Anwar Ibrahim dipilih sebagai Perdana Menteri dalam krisis politik negara baru baru ini telah mewujudkan gesaan supaya Pakatan Harapan mempertimbangkan wajah lain dan bukan lagi bergantung kepada muka lama Antara yang m...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni