Akibat Samyang Melayang Rm10k


Gara Gara Makan Samyang, Terpaksa Bedah Perut
Tau ke tak samyang tu amende? Admin tanya sebab admin baru tau samyang tu meggie Korea yang viral di beberapa buah negara termasuk Malaysia. Hebat betul penangan samyang a.k.a meggie Korea ni. Viral sebab apa tak tahu lah. Sebab pedas ke sebab sedap ke? Viral tak viral samyang ni sampai ada yang buat samyang challange kat video.. Ish. Dasyat samyang Korea ni.



Admin pernah makan samyang ni sekali (tau makan je, tak tau nama, haha). Memang pedas. Sedap tu macam biasa je admin rasa

Bercerita tentang makanan pedas.. Rasa korang tentu tahu kalau terlalu sering makan makanan yang pedas, boleh memudaratkan perut, lebih tepat usus. Sebab makanan yang pedas ni, dia macam asid yang boleh mengikis lapisan usus dalam perut. Bila lapisan usus menipis atau luka, tu yang datang penyakit gastrik atau appendix tu

Seorang lelaki berkongsi cerita dimana isteri dia terpaksa menjalani rawatan yang memakan kos RM10K kerana mengalami luka di bahagian usus disebabkan terlalu kerap makan samyang ni.. Jom ikuti perkongsian Brother tu yang menggunakan nama Otad Al Miko

******
Ini kisah tiga tahun lalu. Abang nak ingatkan semua

Isteri abang makan benda ini setiap minggu dan dalam masa sebulan, usus perutnya jadi luka. Ingat tak waktu itu semua orang di Malaysia gila-gila nak buat Ramen Challenge ini

Isteri makan habis sebekas, tetapi setiap kali makan katanya tak pedas sampai langsung tak minum air. Memang abang pun kagum tengok dia makan sambil tak perlukan air

Akhirnya, terpaksa tanggung kos rawatan dan perubatan hampir RM10,000 (dalam satu malam) untuk masukkan kamera dalam perut, mencari puncanya kerana isteri dah terguling-guling menahan kesakitan pada malam kejadian itu
 
Dikejarkan juga ke Hospital Columbia sebab dah ramai sangat orang di Hospital Taiping pada waktu malam kejadian

Dalam kamera dan x-ray dapat tengok bahagian luka itu. Doktor kata lukanya kecil sahaja tetapi azabnya tak terkata. Allah sahaja yang tahu

Luka di bahagian usus amat berbahaya kerana ia kawasan yang sentiasa basah dan sukar untuk sembuh. Makanan pedas dapat menyebabkan luka pada lapisan mukosa yang sensitif atau pada usus kecil yang biasa disebut duodenum (ulkus duodenum), kata doktor


Punca kesakitan yang tak tertanggung itu disebabkan dinding usus atas luka akibat benda pedas ini. Hati-hati ye, tanda-tanda luka itu, pada mulanya perut akan rasa susah nak sendawa dan terasa ada angin dalam perut. Lama kelamaan ia akan jadi sakit seperti dicucuk di ulu hati dan selepas itu baru berguling-guling menangis kesakitan

Abang tak larang korang makan. Nak makan pun, makanlah. Tetapi kalau jadi seperti isteri abang barulah sedar yang terlampau pedas itu boleh memudaratkan. Mungkin lain orang tahan dan mungkin ada orang tak tahan ususnya

Sebenarnya duit boleh dicari, tetapi kesihatan itu tiada gantinya. Lidah dan mulut mungkin boleh menahan pedas, tetapi bahagian dalaman belum tentu




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kongsikanaje.blogspot.com/2019/08/akibat-samyang-melayang-rm10k.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Trafik Sesak 4 Kilometer Hingga Ke Sungai Buaya Akibat Kemalangan Dua Buah Lori

Trafik Sesak 4 Kilometer Hingga Ke Sungai Buaya Akibat Kemalangan Dua Buah Lori

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 192 hits
Kuala Lumpur 8 Ogos Kemalangan melibatkan dua buah lori berhampiran susur keluar Sungai Buaya telah menyebabkan kesesakan di lebuhraya PLUS sebentar tadi Dalam video dikongsikan oleh Bernama News Channel kemalangan tersebut dikatakan telah ...
Taska Di Kem Tentera Batu Kentomen Hampir Musnah Akibat Kebakaran

Taska Di Kem Tentera Batu Kentomen Hampir Musnah Akibat Kebakaran

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 93 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Bksda Obati Gajah Terluka Akibat Jeratan Tali Di Aceh

Bksda Obati Gajah Terluka Akibat Jeratan Tali Di Aceh

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 47 hits
Kondisi gajah itu selesai diobati dalam kondisi normal dan stabil
Tnb Rugi Rm3 2 Juta Di Kuantan Akibat Aktiviti Bitcoin

Tnb Rugi Rm3 2 Juta Di Kuantan Akibat Aktiviti Bitcoin

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 85 hits
KUANTAN 6 Ogos Sebanyak 33 premis sekitar Kuantan diserbu Tenaga Nasional Berhad kerana disyaki melakukan pengusikan ke atas peti agihan elektrik untuk menjalankan aktiviti perlombongan matawang kripto Bitcoin sehingga TNB kerugian RM3 2 ju...
Lagi Pemimpin Dikerjakan Oleh Rakyat Akibat Gagal Tunai Janji

Lagi Pemimpin Dikerjakan Oleh Rakyat Akibat Gagal Tunai Janji

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 95 hits
Sumber GoogleMasih ingat Javier Jiminez datuk bandar yang dipaksa berpakaian wanita dan diarak keliling kota Kali ini nasib yang sama menimpa rakan sejawatnya datuk bandar bagi negeri Chiapas Mexico apabila dia juga gagal menunaikan janji A...
Terbang 20 Menit Citilink Tujuan Aceh Kembali Ke Kualanamu Akibat Kendala Teknis

Terbang 20 Menit Citilink Tujuan Aceh Kembali Ke Kualanamu Akibat Kendala Teknis

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 57 hits
Wisnu sejauh ini hanya mendapat informasi bahwa pesawat mengalami kendala teknis Dia masih menunggu laporan lengkap mengenai kejadian itu
Harimau Sumatera Keluar Habitat Diduga Akibat Kebakaran Hutan

Harimau Sumatera Keluar Habitat Diduga Akibat Kebakaran Hutan

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 68 hits
Febri menilai ada faktor lain yang membuat si belang raja hutan itu muncul ke lokasi dekat pemukiman masyarakat Menurut Febri harimau juga bisa berpindah mencari teritori atau areal baru
Akibat Menyerang Anggota Polis Awang Hitam Dihadapkan Ke Mahkamah

Akibat Menyerang Anggota Polis Awang Hitam Dihadapkan Ke Mahkamah

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 98 hits
Sumber Free Malaysia TodayOrang Petaling Jaya tentu pernah nama Pangsapuri Flora Damansara kan Buat yang tak tahu kawasan pangsapuri tu sekarang tempat Awang Hitanm tinggal menyewa disana sejak beberapa tahun kebelakangan ini Baru baru ini ...
Cara Mudah Kira Zakat Emas Pelaburan Emas Online Hukum Emas Bukan Fizikal

Artis Lari Culik Pengantin Lah Pulak

7 Termasuk 2 Kanak Kanak Maut Alza Bertembung Dengan Lori

Kisah Rumah Di Tengah Jalan Layang Pemilik Ngeyel Tak Mau Digusur

Percutian Ke Cameron Highlands Berakhir Tragedi 7 Ahli Keluarga Meninggal Kereta Bertembung Lori Mingguan Wanita

Diviralkan Mirip Salib Ini Makna Desain Di Spanduk Hut Ri Ke 75

5 New Things Your Android Phone Can Do

Defying China Hong Kongers Rush To Buy Pro Democracy Newspaper



Info Dan Sinopsis Drama Kebaya Kasut Kanvas TV3

Apa Yang Berlaku Kepada Badan Apabila Anda Mengambil Steroid

6 Letupan Akibat Kemalangan Paling Kuat Dalam Sejarah

Kisah Doktor Perubatan Yang Tak Mandi Guna Sabun Selama 5 Tahun

Kenapa Produk Berorientasikan Gamers Buruk Rekaannya


Usai Berhubungan Badan Thabrani Tega Bunuh Dan Bakar Istrinya

Rincian Semua Pelanggan Pln Yang Mendapat Subsidi Tagihan Listrik

Pt Freeport Dan Presiden Ri Segera Bertanggungjawab Atas Hak Hidup 71 Buruh Moker

Baru Beri Amaran Terakhir Kp Johor Berjaya Tahan 4 Suspek Pasang Jalur Gemilang Terbalik

Serdang Jenazah Tujuh Sekeluarga Dikebumi Satu Liang Lahad

Quot Time Seronok Tak Takut Pula Lelaki Tu Suami Orang Quot Bella Astillah