Aircond Jenama Gree 2 0 Hp Berbaloi Ke Tak


Assalamualaikum,Selamat malam.
Aircond Jenama Gree 2.0 HP, Berbaloi Ke Tak? | Alhamdulillah, rezeki anak-anak akhirnya boleh duduk di rumah sendiri dah hampir 3 tahun. Bersyukur dengan apa yang ada, kelengkapan rumah masih lagi ada yang kurang. Tapi tak pe, kita kena bersabar. In Shaa Allah, satu hari nanti pasti mencukupi jugak. Apa yang penting, konsep minimalis kena kekalkan. Beli barang hanya ikut keperluan. Kan?

Bercakap mengenai kelengkapan rumah, entri harini Fiza nak reviews tentang aircond jenama gree. Alhamdulillah, setakat ni kami hanya mampu pasang 1 aircond di ruang menonton. Bilik dan ruang tamu masih lagi kosong untuk plug aircond. Cukupla satu sementara untuk sejukkan rumah. Kena ukur baju di badan sendiri. Lagi-lagi dengan keadaan sekarang, kena jugak menyimpan untuk kes kecemasan.
SETELAH 2 TAHUN LEBIH GUNA AIRCOND GREE Dah 2 tahun lebih guna aircond gree. Bolehla reviews. Kan? Last two years memandangan duit monotorium ada, encik suami ambik keputusan untuk pasang satu aircond dan jenama yang ada pada masa tu di kedai adalah gree. Jadi encik suami ambikla yang berkuasa 2.0 HP. So far, dah hampir 2 tahun lebih guna... Bil elektrik tak pernah lagi mencecah RM150. Paling tinggi pun RM134. Semua alat elektrik ada ye... Seperti penapis air cuckoo, peti sejuk, tv, mesin basuh dan kipas, laptop 2 buah dan juga charger untuk handphone. Murah ke mahal? Berbaloi ke tak?. Masing-masing ada pandangan masing-masing. Kan?

Pada Fiza, setakat harini Alhamdulillah... Memang berbaloi. Aircond pun masih lagi berfungsi dengan baik dan tiptop. Apa yang Fiza amalkan...

#1. Guna aircond dengan teknologi inverter
Pertama, Fiza akan pasang aircond pada jam yang sama setiap hari. Lebih kurang lah ye... Dari pukul 3 petang sampailah 11 malam. Kat sini, ada masa kami akan guna kipas siling je. Tak nak bagi anak terlampau biasa atau 'pateh' kata orang Sarawak dengan aircond. Nanti payah nak pergi mana-mana... Asyik nak mencari aircond.

Kemudian, aircond yang kami pilih jenis inverter. Fungsi inverter pada aircond adalah untuk menstabilkan penggunaan motor atau kompresor. Selalu dah set 25°C, so secara tidak lansung ianya dapat mengurangkan penggunaan elektrik.

#2. Jangan selalu On dan Off
Ini pasti ramai yang buat kan? Bila rasa bersalah tu datang, aircond akan ditutup. Bila terlampau panas, dibuka semula. Kalau boleh, elakkan. Lebih kerap kita on dan off aircond ini, lebih kuat penggunaan elektrik sebenarnya.

Ingat, aircond gunakan elektrik yang kuat semasa di-on kan! Kalau on off banyak kali, lagi banyaklah penggunaannya.

#3. Lakukan servis setiap 6 ke 9 bulan sekali
Kemudian, Pasal servis aircond pulak... Paling kurang pun, setidaknya servislah aircond berkenaan setahun sekali. Ingat, aircond yang tidak diservis akan jadikan ianya kurang sejuk. Secara tak langsung, ini akan membuatkan kita sering naik turunkan suhu, tukar setting dan sebagainya.

Ada juga yang ingat gas habis, padahal filter dah penuh dengan habuk kotoran. So far, Alhamdulillah encik suami rajin cuci filter aircond sendiri. Manakala, Untuk full servis pulak, kami akan panggil tukang servis. Dalam masa 2 tahun lebih, Dah 3 kali kita servis. Sekali servis, RM60 je. Alhamdulillah, aircond masih lagi dalam keadaan baik.

Bagi Fiza setakat harini, memang berbaloilah guna aircond jenama gree. Korang pulak bagaimana? Mesti ada pandangan lain kan.

Actually, sama je sebenarnya. Apa yang membezakannya cara kita mengendali dan menggunakannya. Kalau dah 24 hours aircond on... Kemudian, tak reti nak servis. Mana tak rosak. Kan?

Kemudian, bergantung jugak dengan tukang pasang dan tukang servis aircond. Kalau jenis cincai... Memang output pun tak berapa nak bagus... Sebab ada jugak saudara Fiza yang pasang aircond sama tapi dengan tukang yang lain. Asyik bocor je gas aircond dia. Sian pulak Fiza tengok. That why, kena survey jugak tukang pasang aircond ni. Jangan main bantai. Sekarang ni, nak duit... Semua boleh mengaku dia mahir. Kan?

Tula cerita dia... Pasal penghawa dingin jenama gree. Lain orang lain pendapat. Ada yang kata jenama gree ni tak bagus. Tapi, bagi Fiza ok je. Nama pun manusia. Mana pernah sama pendapat. Kan? 
Siapa pernah pasang aircond gree? Jom share pendapat korang di ruangan komen yeah! 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fizacrochet.com/2023/08/aircond-jenama-gree-20-hp-berbaloi-ke.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kyut Skin Pelancaran Jenama Penjagaan Kulit Lokal Mampu Milik

Kyut Skin Pelancaran Jenama Penjagaan Kulit Lokal Mampu Milik

papar berkaitan - pada 1/8/2023 - jumlah : 169 hits
Tahniah Kyut Skin jenama penjagaan kulit lokal yang simple dan mudah untuk diingat Produk penjagaan kulit milik Fabulove Sisters Empire ini meraikan kemunculannya ke dalam industri kecantikan didalam sebuah majlis pelancaran memperkenalkan ...
Harga Beras Di Malaysia Perbandingan Jenama Gred Jenis

Harga Beras Di Malaysia Perbandingan Jenama Gred Jenis

papar berkaitan - pada 30/7/2023 - jumlah : 450 hits
Nasi merupakan makanan ruji rakyat Malaysia dan oleh itu kita mestilah cakna mengenai turun naik harga beras di negara kita Harganya ditentukan dari segi jenama gred jenis dan sebagainya Sekitar 90 peratus beras di pasaran adalah beras puti...
Buasir Otak Tv Bila Kasut Jenama Palsu

Buasir Otak Tv Bila Kasut Jenama Palsu

papar berkaitan - pada 3/8/2023 - jumlah : 174 hits
Setiap kali bila kau nak beli kasut berjenama tapi dapat yang tiruan Jom tonton animasi ini
Rasai Kombinasi Dua Jenama Ikonik Pizza Hut Malaysia Dan Coca Cola

Rasai Kombinasi Dua Jenama Ikonik Pizza Hut Malaysia Dan Coca Cola

papar berkaitan - pada 3/8/2023 - jumlah : 202 hits
Pizza Hut Malaysia dan Coca Cola teruja mengumumkan kolaborasi ikonik dua jenama terkemuka yang menampilkan dua variasi perisa baharu yang lazat Hawaiian Cola Pizza dan Krispy Cola Wingstreet Menariknya setiap hidangan adalah hasil gabungan...
Dikhianati Agensi Lama Kerjaya Song Jihyo Diuruskan Bawah Jenama Kecantikan Kini

Dikhianati Agensi Lama Kerjaya Song Jihyo Diuruskan Bawah Jenama Kecantikan Kini

papar berkaitan - pada 16/8/2023 - jumlah : 149 hits
Umum mengetahui bahawa Song Ji hyo telah dilayan dengan buruk oleh agensi lamanya iaitu Uzurocks ARTIKEL BERKAITAN Tidak dibayar hampir 900 juta won dari bayaran pengiklanan wanita itu akhirnya menfailkan saman bagi menuntut bayaran itu ter...
Temu Mesra Azira Shafinaz Duta Jenama Boh Pure Green Tea

Temu Mesra Azira Shafinaz Duta Jenama Boh Pure Green Tea

papar berkaitan - pada 11/8/2023 - jumlah : 190 hits
TEMU MESRA AZIRA SHAFINAZ DUTA JENAMA BOH PURE GREEN TEA Assalammualaikum semua Ruby masih tersenyum gembira apabila dapat bergambar dan melihat senyuman manis Azira Shafinaz secara dekat Beliau mempunyai personaliti yang lemah lembut manja...
Patutlah Bil Elektrik Melambung Bila Guna Aircond Rupanya Ini Rahsia Disebalik Suhu Aircond 16 Darjah Celsius

Patutlah Bil Elektrik Melambung Bila Guna Aircond Rupanya Ini Rahsia Disebalik Suhu Aircond 16 Darjah Celsius

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 177 hits
Patutlah bil elektrik melambung bila guna aircond rupanya ini rahsia disebalik suhu aircond 16 darjah celsius PENGHAWA dingin bukan lagi lambang kemewahan malah dikira satu keperluan dalam masyarakat hari ini Mana tidaknya perubahan iklim s...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan