Abad Dapigs Sasar Persempadanan Semula


Sesiapa pun tidak dapat menafikan bahawa kemelut Politik yang berlaku seminggu yang lalu mempunyai kaitan secara langsung dengan tindakan rakus DAPigs yang sememangnya Gila Kuasa. Perkara itu sudah diketahui umum.
Setakat yang kita tahu, DAPigs sering kali memberi desakan secara terbuka kepada Tun Mahathir untuk melepaskan jawatan Perdana Menteri dan diserahkan kepada Anwar Ibrahim secepat yang mungkin. Kenapa beria sangat? Apa agenda sebenar mereka?
Jika semalam, ada pihak mendedahkan bahawa DAPigs tidak berpuas hati dengan tindakan Tun Mahathir yang dilihat cuba mendahului kroni dalam urusan berkaitan konsesi tol di Malaysia. Adakah 'Perang Kroni' ini menjadi agenda utama DAPigs?
Malah soalan yang paling membungkam dijiwa rakyat, kenapa DAPigs terdesak mahu Anwar menjadi Perdana Menteri sehingga menyebabkan mereka memberi tekanan yang cukup besar kepada Tun Mahathir?
Menurut kajian yang dijalankan, DAPigs bukan sekadar mahu mengaut segala keuntungan dengan menjual aset Negara yang ada. Dalam masa yang sama mereka juga mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah Republik dengan secepat yang mungkin.
Dikhabarkan bahawa DAPigs telah menyusun beberapa agenda bagi membolehkan mereka memenuhi hasrat tersebut sementara masih memegang tampuk kuasa di Putrajaya. Namun tembelang mereka itu dapat dihidu lebih awal.
Ia bukan satu "Kebetulan" Peguam Negara mahu menggugurkan kes berkaitan dengan kumpulan penyokong pengganas LTTE. Ia juga bukan "Kebetulan" Peguam Negara Boneka DAPigs itu mahu KDN mentafsir semula istilah "Pengganas".
Tapi ia merupakan salah satu agenda DAPigs agar dapat 'Membebaskan' kumpulan Komunis supaya tidak lagi dianggap sebagai "Pengganas". Itu tujuan sebenar DAPigs dan ia dilaksanakan oleh Peguam Negara.
Bahkan DAPigs sedang mengatur rancangan untuk menjadikan Persempadanan Semula Kawasan Pilihan Raya sebagai sasaran utama bagi menambah jumlah bilang kerusi Parlimen yang mereka kuasai sebelum ini.
Ambil contoh, kawasan Parlimen Seputeh. DAPigs menang dengan majoriti yang cukup besar iaitu sebanyak 51 ribu undi. Maka kawasan itu boleh dipecahkan lagi bagi menambah jumlah bilangan kerusi sedia ada.
Misalnya setiap kawasan tersebut diagihkan sama rata, setidak - tidaknya DAPigs boleh menambah sebanyak 5 kerusi dalam satu Parlimen itu sahaja. Secara tidak langsung, ia akan turut menambah bilangan wakil mereka didalam Parlimen.
Jika perkara seperti ini berlaku, tidak mustahil sekiranya agenda DAPigs mahu menjadi pemerintah dan melaksanakan segala agenda Cauvanis mereka selama ini akan berjaya. Adakah itu yang rakyat khususnya dikalangan orang Melayu mahukan!!!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://semuthitam80.blogspot.com/2020/03/abad-dapigs-sasar-persempadanan-semula.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bomba Kaji Persempadanan Semula Bantuan Lebih Pantas

Bomba Kaji Persempadanan Semula Bantuan Lebih Pantas

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 190 hits
SHAH ALAM 26 FEB Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia mengkaji persempadanan semula agensi itu di seluruh negara kata ketua pengarahnya Datuk Muhammad Hamdan Wahid berkata kajian dua tahun bermula tahun ini bertujuan memperkemaskan tugasan...
Tun Mahathir Terima Semula Jawatan Pengerusi Bersatu

Tun Mahathir Terima Semula Jawatan Pengerusi Bersatu

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 225 hits
Perrdana Menteri interim Tun Dr Mahathir Mohamad dilaporkan menerima kembali jawatan sebagai Pengerusi Parti Pribumi Bersatu hari ini Loading Perkara itu disahkan oleh Setiausaha Agung BERSATU Datuk Marzuki Yahya Bagaimanapun memetik akhbar...
Boris Bermula Semula Dan Menyerang Pound Sebanyak Tiga Kali

Boris Bermula Semula Dan Menyerang Pound Sebanyak Tiga Kali

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 168 hits
Salam sejahtera pedagang yang disayangi Semalam pasangan mata wang GBP USD diniagakan lemah selepas Boris Johnson enggan menerima pilihan perjanjian perdagangan dengan Kesatuan Eropah Pada Rabu pound merosot 1000p menembusi trend kenaikan h...
Penarikan Semula Pasangan Mata Wang Usd Cad Sedang Berlaku Dibawah Tahap Rintangan

Penarikan Semula Pasangan Mata Wang Usd Cad Sedang Berlaku Dibawah Tahap Rintangan

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 206 hits
Cadangan PerdaganganKemasukan pesanan 1 33054Faktor kemasukan pesanan Ayunan tinggi grafik Penarikan Semula Fibonacci 78 6 Ambil Keuntungan 1 32453Faktor untuk Mengambil Keuntungan Penarikan Semula Fibonacci 61 8 Stop Loss 1 33296Faktor unt...
Untuk Bina Semula Kerajaan Ph Tiada Jalan Lain Bergabung

Untuk Bina Semula Kerajaan Ph Tiada Jalan Lain Bergabung

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 338 hits
JELANG MALAMKEPUTUSAN hasil daripada temuduga dari kalangan 221 ahli parlimen yang berlangsung selama dua hari berturut turut di Istana Negara sudah pun selesai dan diketahui Yang diPertuan Agong telah pun memperolehi keputusan Esok Yang di...
Ph Dijangka Bentuk Kerajaan Semula

Ph Dijangka Bentuk Kerajaan Semula

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 259 hits
Ditanya mengenai kemahuan Umno dan PAS agar pilihan raya umum diadakan Khalid berkata mesyuarat tadi tidak membincangkan hal tersebut Oleh 25 02 2020 9 08 Pakatan Harapan dijangka akan membentuk kerajaan sekali lagi dengan memperolehi major...
Jadilah Dirimu Semula

Jadilah Dirimu Semula

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 122 hits
Duhai dirimu yang kuhormati Jangan kau hilangkan kepercayaan dan harga dirimu yang selama ini terjaga Duhai dirimu yang kuiingati Sabarlah dengan penantian ini Halanglah dirimu daripada menghubungiku Jagalah hati kita agar tidak lalai dari ...
Parlimen Harus Dibubarkan Semula Bagi Memberikan Laluan Kepada Satu Pilihanraya Umum

Parlimen Harus Dibubarkan Semula Bagi Memberikan Laluan Kepada Satu Pilihanraya Umum

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 114 hits
Alhamdulillah telah selesai melaksanakan tugasan sebagai Ahli Parlimen apabila dititahkan mengadap Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung sebentar tadi bersama sama kesemua ahli Parlimen PAS di Istana Negara K...
Nokia Mungkin Melancarkan Semula Peranti Xpressmusic Dengan Rekaan Klasik

Nokia Mungkin Melancarkan Semula Peranti Xpressmusic Dengan Rekaan Klasik

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 273 hits
Mari menaiki mesin cahaya masa dan kembali ke tahun 20o6 Pada tahun tersebut telefon Nokia XpressMusic mula dipasarkan bagi memberikan saingan kepada telefon Sony Ericsson siri W yang menyasarkan penggemar muzik MP3 Bagi peminat yang menant...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan