9 Cara Kekal Kurus Dan Kempis Perut Selepas Bersalin


Mesti ramai ibu-ibu di luar sana ingin kekal kurus selepas bersalin ni kan? Nak perut kempis, nak hilangkan stretch mark pada perut, peha dan sebagainya. Kita golongan wanita ni banyak yang nak kena jaga tau. Haaaa.. jom teruskan pembacaan di sini.




Apa yang Ina nak kongsikan kali ini ialah Cara nak kekal kurus selepas bersalin.Ini memang kena kongsi bersama wanita di luar sana sebabnya ada beberapa orang kawan Ina sendiri yang bertanya kan akan hal ini.Badan kekal kurus dari zaman bujang sehinggalah menjadi ibu kepada 4 orang cahaya mata. 


Baca :      Kenapa Isteri Cepat Nampak Tua dan Gemuk!




 Waktu Makan 
1. Jangan skip makan pagi



Ina makan jer apa yang ada.Cuma elakkan minuman manis. Kang diabetes pula menyerang.Walaupun takde, tetapi Ina sentiasa beringat. Nak minum manis pon hanya sekali sehari selebihnya banyakkan minum air suam.


2. Makan Tengahari 

Yang ni, kebiasaannya makan 1 pinggan sahaja. Nasi jika dah habis sepinggan, memang takkan menambah lagi. Ingat! Jangan makan bersulam air yea. Bukan (sulam bedak ek) 



3. Makan Malam 


Macam biasa makan nasi juga.Cuma malam biasanya tak ambil nasi. Petang tu sebelum malam (7 malam dah siap makan kenyang)



4. Jangan Bersulam Air Semasa Makan



Yang ni memang sudah terbiasa. Setiap kali makan, sila  makan sehingga habis.Kemudian barulah minum air.Tetapi kalau korang tercekik tu, minum lah air tu walaupun nasi masih belum lagi habis.


5. Yang ni Part Paling PENTING!



I) Pastikan korang semasa makan tu, pastikan kunyah secara perlahan-lahan kemudian barulah telan makanan tau. Jika tidak! Mampos  tercekik pula nanti. Macam pelahap jer. 
II) Lagi satu minum air masak tu jangan minum yang sejuk. Sila minum air suam. Minuman berais pun tak boleh.


6. BERBENGKUNG




Alhamdulillah, walaupun Ina sudah merdeka 44 hari berpantang ni. Bengkung memang tak pernah miss lagi tau. Bengkung ni memang Ina gunakan dalam tempoh berpantang hari ke-2 sehinggalah sekarang. Dari selepas mandi dan semasa tidur pun, bengkung kekal di perut. 
Baby sampai 4 bulan je Ina berbengkung. Sebab bengkung Ina guna tu jenis bertali.


Sebab bagi Ina sendiri, jika perut dah buncit.Agak sukar lah sedikit jika ingin kembali kempis. Bukannya tak boleh kempis, cuma ambil masa begitu lama. 





7. Bersenam di rumah






Yeah. Walaupun hanya duduk di rumah bersama anak-anak. Tak terikat pun jika ingin bersenam di rumah. Janji dalam diri tu ada kesedaran untuk hidup sihat. Istiqamah! 



Senaman yang biasa Ina lakukan adalah  tabata. Plank,monkey kick dan squat. Buat pun mengikut keselesaan diri.Jika tak larat,Ina akan stop dan tak pernah sesekali paksa diri.Yang paksa tu akan menyebabkan kita akan jadi malas untuk bersenam di rumah.


Medium yang Ina gunakan adalah dengan menonton tutorial di Youtube.  ON youtube dan search mengenai segala senaman yang ada. Jika Ina sendiri, suka follow Marcie  . Workout fokus pada bahagian tertentu wanita. Seperti punggung, perut , lengan dan pinggang. 




8. Bertungku 


Dari berpantang Ina amalkan bertungku selepas makan. Bertungku di kawasan perut dengan lama.Itulah aktiviti selepas makan. 

9. Minum Air Suam 
Yang ini ramai pandang sebelah mata sahaja. Nampak macam pelik.Betul ke minum air suam ni dapat kurus? Bagi Ina yess.Memang betul. Perut tak buncit dan menggelebeh. Badan pun sihat bila minum air suam.


Berkat dari mengamalkan tips Kekal Kurus Selepas bersalin tersebut, dari anak pertama sehingga lah Ina melahirkan anak yang ke-4 tahun 2020. Pinggang tak berubah saiz 27.Syukur sangat dah! Seluar jeans dari zaman bujang pun masih boleh pakai sebenarnya.

 Jika korang nak kekal kurus selepas bersalin, perut kempis dan hilangkan strecth mark boleh gunakan tips ini. 




gambar semasa mengandung pun kurus


 Bagi yang mempunyai masalah perut buncit nak bagi kempis dan ingin menghilangkan masalah stretch Mark  tu. Saya syorkan anda menggunakan COCO WONDER iaitu Set Kempis Lepas Bersalin dari All about Coco.

Pek 2 dalam 1 ini mengandungi Coco No.1 Skin Tightening Cream dan Coco No.2 Stretch Mark Serum Oil. Sangat bagus untuk selepas bersalin. Ia sangat membantu menghilangkan kulit yang lebih longgar di sekitar perut dan menjadikannya lebih tegang & kelihatan lebih muda. Ia juga membantu mengurangkan stretch mark & ​​selulit.
Stretch Mark Serum Oil Losyen yang kaya dan berkrim ini mengandungi Minyak Kelapa Dara Dingin dan Tocotrieonols (Vitamin E) yang menggabungkan faedah menegangkan kulit, menjadikan kulit lembut, licin satin dan lembut. Temukan kulit yang lebih lembap dan lembap untuk badan yang lebih muda dan sihat.
Minyak Kelapa Dara Aromatik Sejuk dengan ekstrak Halia & Curcumin membantu menghidrat kulit, memutihkan dan mengurangkan penampilan stretch mark. Kombinasi inovatif ini melindungi keanjalan kulit sehingga kelihatan lebih halus dan mengencangkan.
Skin Tightening Cream 

Khasiat :

Mengurangkan & memudarkan stretchmarkMenganjalkan kulit supaya kelihatan muda & halusMembantu membuang angin dalam badanMembantu menyeimbangkan warna kulit berbeza akibat stretchmarkMenyerikan kulitMembantu melembapkan kulitMelancarkan peredaran darahMengelak & merawat kejang dan lenguh kaki
Coco No.2 Stretch Mark Serum Oil
✅semulajadi dan selamat utk ibu hamil & menyusu
✅lab tested dan lulus KKM
✅HALAL Jakim
✅terbukti berkesan

Nota :
Satu botol boleh tahan 2 bulan atau lebih. Beza seawal 1 bulan bergantung kepada cara dan kekerapan penggunaan.


Bagi saya walaupun saya sudah bersalin. Saya perlu menjaga kesihatan dan kecantikan. Saya nak kekal kurus tanpa ada masalah seperti stretch mark dan kulit menggeleber.

Saya sebagai seorang pengguna Set Kempis Lepas Bersalin dari All about Coco ini, sangat berpuashati. Hangat badan..
Saya mula menggunakan selepas mandi dan dapat merasakan skin tightening serum  ni meresap ke dalam kulit saya. Tak terlampau panas, paling sedap dipakai terus selepas mandi. Saya sapukan di part seperti peha, lengan dan betis.

Cara saya pakai pula hanya sapukan pada perut dan bahagian peha (bahagian masalah). Saya urutan agar serum dan Stretch Mark Oil meresap. 
Tekstur cream tetapi di packing dalam botol yang cantik! Ekslusif jer nampaknya. 
Manakala Stretch Mark Oil pula, saya sapukan pada rekahan kulit saya. 


Nota :: Wanita dalam pantang patut menggunakan set kempis perut selepas bersalin dari All about coco ni. Ia panas dan sangat sesuai digunakan ketika berpantang juga. 

Paling menarik setiap pembelian Set kempis selepas bersalin dari All about coco ni, pengguna akan dapat sekali pita pengukur! Bagus tau. Tak payah susah nak cari. 














Skin Tightening Cream Harga asal RM84.90

Coco No.2 Stretch Mark Serum Oil
Harga asal RM119.90

Untuk dapatkan DISKAUN guna kod TQ10



Website : https://www.allaboutcoco.com.myFacebook : All About Coco Official Instagram : @allaboutcocoofficial




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2020/04/9-cara-kekal-kurus-dan-kempis-perut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Salam Aidiladha 2020 Kekal Kurus Dan Fit Lepas Raya Ok

Salam Aidiladha 2020 Kekal Kurus Dan Fit Lepas Raya Ok

papar berkaitan - pada 1/8/2020 - jumlah : 337 hits
Salam Aidiladha 2020 Sama sama menghayati nilai pengorbanan yang sebenar dan selamat bercuti Yang driving tu driving elok2 k Tahun ke berapa tak ingat dah tak balik raya haji Ye tahun ni banyak berkorban cuti cuti sekolah dipendekkan hehehe...
Rasa Pening Selepas Makan Durian Ikuti Perkongsian Doktor Ini Untuk Ketahui Punca Cara Atasinya

Rasa Pening Selepas Makan Durian Ikuti Perkongsian Doktor Ini Untuk Ketahui Punca Cara Atasinya

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 444 hits
Kebanyakan rakyat di Malaysia pasti gemarkan durian Namun hakikatnya tak semua orang sesuai untuk menjamah raja buah tersebut antaranya mereka yang mengalami masalah angin Mereka bukan sahaja akan merasa pening malah ada yang menjadi mual s...
Wanita Ini Kongsi Rahsia Perut Buncit Macam Mengandung 6 Bulan Susut Selepas Minum Air

Wanita Ini Kongsi Rahsia Perut Buncit Macam Mengandung 6 Bulan Susut Selepas Minum Air

papar berkaitan - pada 19/7/2020 - jumlah : 285 hits
Seorang wanita di laman facebook yang dikenali dengan nama Hamizah Zakaria ada berkongsi rahsia perut buncit umpama 6 bulan mengandung susut selepas minum minuman yang dibuat semudah abc ini
Uncle Roger Jumpa Hos Bbc Selepas Video Reaksi Cara Masak Nasi Tular Seluruh Dunia

Uncle Roger Jumpa Hos Bbc Selepas Video Reaksi Cara Masak Nasi Tular Seluruh Dunia

papar berkaitan - pada 26/7/2020 - jumlah : 295 hits
Baru baru ini tular di media sosial video seorang comedian Malaysia Uncle Roger memberi reaksi pada video memasak nasi goreng telur oleh hos BBC Hersha Patel yang berjaya menarik perhatian ramai orang Bagi anda yang sudah menonton video ter...
Pengalaman Sembelit Selepas Bersalin

Pengalaman Sembelit Selepas Bersalin

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 360 hits
Bismillah AssalamualaikumPengalaman Sembelit Selepas Bersalin Jika ditanya para ibu selepas bersalin rata rata mengalami pengalaman yang agak perit iaitu sembelit sampaikan ada ibu yang mengambil masa sejam berada di tandas untuk mengeluark...
Doktor Terkejut Temui 190 Biji Manik Dalam Perut Budak 5 Tahun Dipercayai Ditelan Ketika Bermain 2 Bulan Lalu

Doktor Terkejut Temui 190 Biji Manik Dalam Perut Budak 5 Tahun Dipercayai Ditelan Ketika Bermain 2 Bulan Lalu

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 450 hits
Perut seorang kanak kanak berusia lima tahun di China terpaksa dibedah selepas dipercayai tertelan 190 biji manik ketika bermain lapor Daily Mail Difahamkan biji manik itu telah berada di dalam perut kanak kanak tersebut selama dua bulan se...
Seorang Penumpang Pesawat Sembunyikan Sabu Dalam Perut

Seorang Penumpang Pesawat Sembunyikan Sabu Dalam Perut

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 206 hits
AK ditangkap sebelum melewati ruang pemeriksaan petugas di bandara Dari penangkapannya tim operasional yang berada di bawah komando lapangan AKP I Made Yogi Purusa Utama berhasil mengamankan sabu dengan berat bruto dua ons
Tak Pakai Barut Bukan Punca Bayi Kembung Perut Doktor Ini Kongsi 3 Panduan Nak Pakaikan Barut Untuk Anak

Tak Pakai Barut Bukan Punca Bayi Kembung Perut Doktor Ini Kongsi 3 Panduan Nak Pakaikan Barut Untuk Anak

papar berkaitan - pada 2/8/2020 - jumlah : 375 hits
Pemakaian barut kepada bayi sering dikatakan supaya bayi tidak kembung perut Namun hakikatnya itu bukanlah salah satu punca bayi kembung Tapi pemakaian yang terlalu ketat kepada si kecil boleh menyebabkan bayi rasa tak selesa dan tidak meng...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Unveiling The Convenience Of Online Bookstore In Malaysia

Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun