8 Tips Cara Nak Hilangkan Parut Jerawat


Macamana cara nak hilangkan parut jerawat. Mau makan masa nak hilangkan parut jerawat ni weiii..jom kita kupas sikit macamana cara nak hilangkan parut jerawat ni. Jerawat bila naik kat muka, bukan main sakan kita picit dengan jari jemari & akibatnya terhasil lah bekas-bekas jerawat yang susah nak hilangkan dari muka. Time keluar kena tepek bedak tebal-tebal untuk hilangkan parut-parut jerawat ni. Nak cover dengan bedak tu boleh tapi tak boleh tebal sangat. Kang obvious perbezaan tona warna kulit muka dengan tangan. Badan tak pe lah, orang tak nampak sebab pakai baju. Tapi tangan, haruslah nampak.
Jadi jom tengok ada tak cara nak hilangkan parut jerawat ni?
Petua Hilangkan Parut Jerawat
>> Aloe Vera @ Daun Lidah BuayaDaun lidah buaya ni mengandungi vitamin yang boleh memudarkan parut-parut jerawat secara perlahan-lahan dan membantu pulihkan kulit muka.
Kalau tak ada Daun Lidah Buaya di rumah, cari je Gel Aloe Vera di farmasi. Senang je nak cari. Banyak dah ada di pasaran.
>> Baking SodaSelain berfungsi sebagai serbuk penaik untuk buat kuih atau kek, baking soda ni ada fungsi lain juga iaitu boleh menghilangkan parut jerawat. 
Baking soda menjalankan fungsi dengan masuk ke dalam kulit untuk bersihkannya dan mengelakkan jerawat baru naik. 
Amalkan 2 hari sekali dan setiap kali lepas gunakan baking soda, sapukan moisturizer pada kulit.
>> Minyak Kelapa DaraTak perlu diragui lagi, minyak kelapa dara lebih berkhasiat dari minyak kelapa biasa kerana penghasilan minyak kelapa dara tidak gunakan haba. Cuma titiskan minyak kelapa dara pada tangan kita & biar seketika di tangan untuk panaskan dengan suhu badan kita. Lepas tu sapu & urut perlahan-lahan pada muka & biarkan seketika, lebih kurang setengah jam untuk bagi minyak kelapa dara bekerja memulihkan kulit muka kita dari parut jerawat.  Selepas tu, cuci dengan pencuci muka. 
>> TimunAda kadar air yang tinggi serta Vitamin A, C & Magnesium. Kesemua sumber ni terbukti baik untuk kulit kita. 
Cara - Hiris timun & letakkan pada kawasan muka yang berparut. Biarkan seketika lebih kurang setengah jam. Lepas tu bilas dengan air sejuk. Amalkan setiap hari sampai parut hilang.
>> MaduCari madu asli yang tak di proses seeloknya. Yang ada di pasaraya kebanyakan telah dicampur dan khasiatnya telah hilang. 
Cara - Ambil sikit madu asli dan sapu di kawasan muka sambil urut perlahan-lahan. Biarkan seketika. 
>> LemonLemon adalah asid alfa hidroksil semulajadi, sejenis asid AHA yang fungsinya untuk pertumbuhan kulit baru dan sekaligus kurangkan parut jerawat.
Cara - Perah sikit jus lemon dalam bekas. Kalau kulit sensitif, campurkan sikit dengan air sejuk. Kalau tak ada masalah, terus je ambil perahan jus lemon  & sapukan ke muka dan biarkan kering. Lepas kering, baru basuh dengan air sejuk. Amalkan setiap hari.
>> Bedak SejukCara paling popular dari dulu lagi, bedak sejuk adalah cara tradisional untuk kecantikan kulit. Fungsi bedak sejuk menyerap minyak.
Cara - campurkan beberapa biji bedak sejuk dengan air & gaul sekata. Tepek di muka semalaman, esok pagi baru bilas dengan air biasa. Amalkan selalu untuk dapatkan hasil yang diingini.
>> Vitamin ERamai sedia maklum Vitamin E bertugas sebagai penjaga kulit. Jadi cara ni paling senang, cari Vitamin E di mana-mana farmasi & kebiasaannya dijual dalam bentuk minyak. Cuma lumurkan minyak vitamin E pada kawasan kulit yang berparut. Biarkan 15 minit & kemudian cuci. 
Malas nak buat tips-tips kat atas ni?Tapi kalau korang jenis malas nak buat tips-tips atas ni iaitu cara nak hilangkan parut jerawat di muka, guna je Obsess Foundation. hehe. Salah satu fungsi Obsess Foundation selain untuk menutup parut-parut jerawat, ia juga boleh hilangkan parut-parut di muka. Tapi tak lah harini guna, esok parut-parut tu hilang. Ambil masa tapi yang penting, KONSISTEN. Dan paling penting lebih senang. cuma dap dap saja dengan Obsess Foundation. tak perlu nak bancuh bagai. K.fiezz tahu bukan semua sejenis rajin.  

Ni antara testimoni dari customer Obsess Foundation yang berjaya hilangkan parut di muka.




So atas ni antara tips cara nak hilangkan parut jerawat. Terpulang pada kerajinan korang. Tapi kalau korang jenis malas, hah wazup je k.fiezz, cakap 'k.fiezz, kita nak order Obsess Foundation' >> 60172579077

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2020/01/8-Tips-Cara-Nak-Hilangkan-Parut-Jerawat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Cara Mengatasi Kulit Berminyak Dengan Menggunakan Bahan Bahan Alami

Tips Cara Mengatasi Kulit Berminyak Dengan Menggunakan Bahan Bahan Alami

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 293 hits
Kadang kita mengalami masalah dengan kulit kita dimana kondisi kulit cenderung berminyak dan pada saat yang lain cenderung mudah kering diruangan ber AC Kondisi tersebut kadang juga diperparah dengan pori pori kulit yang terbuka sehingga me...
Tips Cara Mudah Melepas Kuku Acrylic

Tips Cara Mudah Melepas Kuku Acrylic

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 344 hits
Melepas kuku acrylic sering menjadi masalah sendiri bagi siapa saja yang memasangnya Jika Anda tidak tahu bagaimana cara melepasnya hal ini akan menjadi sesuatu yang sulit bahkan menyakitkan Cara terbaik untuk melepas kuku acrylic adalah de...
Ini Cara Nak Tahu Isteri Takut Taat Kepada Suami Semuanya Bermula Dari Layanan Suami

Ini Cara Nak Tahu Isteri Takut Taat Kepada Suami Semuanya Bermula Dari Layanan Suami

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 310 hits
Pernah saya melihat seorang isteri yang sangat taat kepada suami Di mana dia sangat setia kepada suaminya walau apa saja yang telah dilakukan Bila dimarah di hadapan ramai orang isteri hanya diam Kadang kadang nak pandang muka suami pun tak...
Macam Mana Korang Kurangkan Rasa Sakit Akibat Krem Atau Kejang Haaa Cikla Ada Cara Yang Pantas Nak Bagi Lega

Macam Mana Korang Kurangkan Rasa Sakit Akibat Krem Atau Kejang Haaa Cikla Ada Cara Yang Pantas Nak Bagi Lega

papar berkaitan - pada 11/1/2020 - jumlah : 843 hits
Macam mana korang kurangkan rasa sakit akibat krem atau kejang Haaa cikla ada cara yang pantas nak bagi lega Siapa yang kalau bersukan selalu kena krem Atau pun mereka yang suka hiking panjat bukit ke gunung ke pun ada kena krem gak Halahh ...
Tips Hilangkan Perut Buncit Dan Geleber Selepas Bersalin

Tips Hilangkan Perut Buncit Dan Geleber Selepas Bersalin

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 1679 hits
Assalamualaikum Hi Semua Tips Hilangkan Perut Buncit dan Geleber Selepas BersalinUntungnya bila lepas bersalin bentuk badan kembali kepada asal Lebih untung jika bentuk badan menjadi lebih cantik dan selim melim daripada sebelum itu Apapun ...
Nak Tau Cara Dapatkan Br1m

Nak Tau Cara Dapatkan Br1m

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 281 hits
Assalamualaikum salam 1 Malaysia 3 Di pagi Jumaat yang mulia ini ingin aku kongsikan beberapa informasi terkini mengenai Bantuan Rakyat 1 Malaysia 2 0 yang mana pendaftaran pemohonan BR1M 2 0 baru saja bermula pada 1 November 2012 Antara sy...
Tips Seo Cara Meraih Peringkat 1 Di Google

Tips Seo Cara Meraih Peringkat 1 Di Google

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 340 hits
Meraih peringkat nomor satu di Google menjadi idaman setiap bloger juga internet marketer dan pemiliki website pada umumnya Postingan blog atau artikel di website yang ada Peringkat 1 di Google potensial mendapatkan kunjungan terbanyak Saya...
Cara Cuci Botol Susu Bayi Tips Jimat

Cara Cuci Botol Susu Bayi Tips Jimat

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 425 hits
Banyak benda nak share berkenaan barang barang yang ok dan tak ok based on aku punya experience Maybe boleh bantu orang orang yang memerlukan HeheKita mulakan dengan cara cuci botol susu Haritu aku ternampak orang share artikel dari majalah...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya