8 000 Klinik Swasta Pakar Sedia Ambil Alih Program Vaksinasi


Oleh SALEHUDIN MAT RASAD    NOOR Azmi Ghazali (kanan) menyuntik dos kedua vaksin Covid-19 kepada murid SK Sri Buntar, Nur Zahirah Maisara Nurasmizi, di PPV Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Triang 2 di Bera, Pahang. - UTUSAN/SALEHUDIN MAT RASAD BERA: Kira-kira 8,000 klinik swasta dan pakar yang berdaftar dengan Kementerian Kesihatan akan mengambil alih program vaksinasi selepas Pusat Pemberian Vaksin (PPV) ditutup.
Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Dr. Noor Azmi Ghazali berkata, klinik swasta dan pakar terbabit bukan sahaja berfungsi pada hari-hari biasa tetapi juga ketika musim tengkujuh yang dijangka melanda Pantai Timur pada pertengahan bulan depan.
Menurutnya, pada ketika ini pun, sudah banyak PPV termasuk yang berstatus mega ditutup dan kerajaan akan menyerahkan kepada klinik swasta dan pakar untuk meneruskan proses vaksinasi.
“Sebelum ini kita sudah ada lebih 2,000 klinik swasta berdaftar bagi Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK), dan sekarang kita ada 8,000 lebih yang akan meneruskan program ini (vaksinasi).
“Ini bermakna program suntikan vaksin tidak akan terjejas sepanjang musim tengkujuh dan kita juga yakin dapat melengkapkan proses suntikan vaksin untuk remaja pada 21 November ini,” katanya kepada pemberita dalam sidang akhbar selepas melawat PPV Dewan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Triang 2 dekat sini hari ini.
Noor Azmi turut memaklumkan, walaupun kebanyakan PPV sudah ditutup, orang ramai yang masih belum menerima suntikan vaksin boleh mengunjungi klinik kesihatan berhampiran bagi mendapatkan temu janji dan suntikan vaksin mereka.
Dalam perkembangan berkaitan, beliau memaklumkan usaha mengatur pertemuan antara wakil Kementerian Kesihatan dengan wakil kumpulan antivaksin masih belum berhasil.
Beliau berkata, cadangan untuk mengadakan perjumpaan dengan golongan itu adalah bagi memberikan penerangan berkaitan kepentingan vaksin.
“Saya mencadangkan perjumpaan dengan golongan antivaksin adalah bagi memberi penerangan kerana saya bimbang mereka mendapat maklumat yang salah atau persepsi yang salah, anggapan yang salah.
“Tapi setakat ini, tidak ada (kumpulan antivaksin) yang ‘respons’ dengan saya… tidak ada respons, ‘nobody say yes’… mereka tak nak (jumpa),” katanya.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas status cadangan dikemukakan dalam sidang Dewan Rakyat pada 17 Oktober lalu untuk mengadakan perjumpaan dengan kumpulan antivaksin yang masih dengan pendirian menolak pengambilan vaksin Covid-19 ditawarkan secara percuma oleh kerajaan.
Selain membabitkan Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin, pertemuan dirancang itu juga akan mengemukakan data klinikal yang sahih berkaitan kajian membabitkan vaksin kepada kumpulan berkenaan.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/10/8000-klinik-swasta-pakar-sedia-ambil.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Airlangga Minta Swasta Ambil Peran Kebut Vaksinasi Luar Jawa Bali

Airlangga Minta Swasta Ambil Peran Kebut Vaksinasi Luar Jawa Bali

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 151 hits
Setelah sebelumnya Adaro memberikan dukungan berupa ratusan konsentrator oksigen dan ribuan paket vitamin di beberapa wilayah kabupaten yang sama kali ini kami mendistribusikan 15 000 vaksin kata dia
Dukung Program Pemerintah Menuju Herd Immunity Danamon Gelar Vaksinasi Gotong Royong Bagi Nasabah

Dukung Program Pemerintah Menuju Herd Immunity Danamon Gelar Vaksinasi Gotong Royong Bagi Nasabah

papar berkaitan - pada 18/10/2021 - jumlah : 335 hits
Vaksinasi gotong royong yang dilakukan Danamon bersama Kimia Farma ini diperuntukkan bagi 646 nasabah di delapan kota di Kalimantan
Program 2 Bekas Pm Langgar Sop Dikenakan Kompaun Rm24 000

Program 2 Bekas Pm Langgar Sop Dikenakan Kompaun Rm24 000

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 160 hits
Program 2 bekas PM langgar SOP dikenakan kompaun RM24 000Kerajaan telah mewartakan jumlah kesalahan kompaun bagi mereka yang melanggar SOP Pelaksanaan kompaun ini dilihat dapat membantu melandaikan lekuk kes harian Covid 19 Pelaksanaan ini ...
Vaksinasi Nakes Di Palembang Lampaui Target Herd Community Libatkan Swasta

Vaksinasi Nakes Di Palembang Lampaui Target Herd Community Libatkan Swasta

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 121 hits
Vaksinasi Covid 19 bagi tenaga kesehatan di Palembang melampaui target Untuk mencapai herd community awal tahun depan turut melibatkan BUMD dan swasta
Ketika Ph Ambil Alih Melaka Wang Kerajaan Negeri Hanya Ada Rm18 Juta Tapi

Ketika Ph Ambil Alih Melaka Wang Kerajaan Negeri Hanya Ada Rm18 Juta Tapi

papar berkaitan - pada 25/10/2021 - jumlah : 319 hits
Saya masih ingat ketika kita ambil alih kerajaan Melaka dahulu lebihan wang kerajaan negeri hanya RM18 juta Lepas setahun kita urus Melaka lebihan wang kerajaan negeri meningkat jadi RM60 juta Untuk bantu orang Melayu dan Bumiputra saya tub...
Akaun Youtuber Dirampas Diambil Alih Menggunakan Malware Pencuri Kuki

Akaun Youtuber Dirampas Diambil Alih Menggunakan Malware Pencuri Kuki

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 242 hits
Google mengatakan bahawa akaun pencipta kandungan di YouTube telah disasarkan oleh sejenis malware yang mencuri kata laluan Serangan ini dijalankan oleh beberapa pelaku ancaman yang bermotivasikan kewangan Penyelidik Kumpulan Analisis Ancam...
Mengecewakan Susulan Grs Tak Teruskan Rundingan Ambil Alih Sesb Kata Ahli Parlimen Dap

Mengecewakan Susulan Grs Tak Teruskan Rundingan Ambil Alih Sesb Kata Ahli Parlimen Dap

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 343 hits
Ahli Parlimen Kota Kinabalu Chan Fong Hin berkata Ketua Menteri Hajiji Noor memaklumkan bahawa Sabah hanya bersedia mengambil alih SESB untuk urusan penjanaan elektrik di negeri itu dalam masa lima hingga tujuh tahun dari sekarang KOTA KINA...
Macai Bertahun Main Isu Perkauman Alih Alih Ke Spore Juga Jumpa Pap Anak Nak Beranak

Macai Bertahun Main Isu Perkauman Alih Alih Ke Spore Juga Jumpa Pap Anak Nak Beranak

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 181 hits
Bertahun main isu perkauman Jangan sokong Dap Dap itu adik beradik parti PAP di Singapura Kalau sokong Dap negara ini akan jadi macam Singapura Teruk sangat la kononnya Singapura Ada la orang2 melayu yg percaya termasuk walaun bodo Diam2 pe...
Umno Sedia Terima Keputusan Zahid Untuk Tanding Solo Prn Melaka

Umno Sedia Terima Keputusan Zahid Untuk Tanding Solo Prn Melaka

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 223 hits
agendaily com15 10 2021Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan dan Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Keputusan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk bertanding secara solo dalam pilihan raya negeri Melaka diterima den...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Rahsia Katil Homestay Bonda Banda Hilir Melaka

Kembali Menulis

Lagu Popular Thailand Tahun 2024

Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke