5 Manfaat Asuransi Perjalanan Apa Saja Yang Didapat Ketika Keluar Negeri


Bagi yang hobi travelling ke luar negeri terutama ke negara Amerika, Eropa, dan beberapa negara di Asia pasti sudah mengetahui bahwa memiliki asuransi perjalanan merupakan satu hal yang wajib untuk dipenuhi.
Asuransi perjalanan wajib dimiliki untuk mencegah terjadinya hal-hal yang tidak diinginkan terjadi selama perjalanan dilakukan. Dan asuransi ini sudah harus diurus dan dipersiapkan sebelum keberangkatan.
Manfaat Asuransi Perjalanan Asuransi perjalanan merupakan salah satu jenis perlindungan terhadap seseorang yang sedang melakukan perjalanan baik itu untuk tujuan travelling atau urusan pekerjaan keluar negeri.
Berikut ini beberapa manfaat yang akan didapatkan jika menggunakan asuransi perjalanan, antara lain:
1. Pertanggungan Biaya Perawatan Medis Tidak ada satupun yang menginginkan dirinya mengalami kecelakaan atau cedera ketika sedang melakukan perjalanan keluar negeri. Akan tetapi segala kemungkinan bisa saja terjadi.
Asuransi perjalanan akan meng-cover uang pertanggungan dari perawatan dan pengobatan medis yang didapatkan selama kita berada di negara tersebut bila hal tersebut terjadi.
2. Santunan Atas Kematian Apabila resiko yang terjadi lebih fatal lagi yaitu sampai meninggal dunia, pihak asuransi akan memberikan uang pertanggungan sesuai nilai tertanggung dalam premi asuransi perjalanan yang akan diberikan kepada pihak keluarga sebagai ahli waris.
3. Ganti Rugi Kehilangan atau Kerusakan Barang Dalam melakukan perjalanan jarak jauh, ada kemungkinan kita mengalami bagasi atau barang yang dibawa hilang atau rusak. Jika kita memiliki asuransi perjalanan, maka bisa klaim ganti rugi atas terjadinya kehilangan ini.
4. Kompensasi Atas Pembatalan atau Keterlambatan Perjalanan Mengalami pembatalan atau keterlambatan perjalanan dikarenakan masalah cuaca buruk, kondisi kendaraan yang tidak layak jalan, atau masalah lainnya merupakan hal yang mungkin saja terjadi.
Asuransi perjalanan akan memberikan kompensasi jika hal ini terjadi. Bentuk kompensasi yang diterima oleh peserta peserta bisa berbeda-beda, salah satunya adalah memperoleh makanan dan minuman atau penginapan gratis di hotel yang bermitra dengan maskapai penerbangan tersebut.
5. Pertanggungan dari Kerugian Lainnya Nah, ada juga beberapa perusahaan asuransi menambahkan pertanggungan terhadap bencana alam dan aksi terorisme yang tidak bisa diprediksi kapan akan terjadi.
Jika kita memiliki asuransi perjalanan dengan jenis tanggungan seperti ini maka kerugian berupa finansial atau fisik bisa ditanggung oleh pihak asuransi.
Biasanya jasa asuransi perjalanan profesional akan menyediakan pelayanan perlindungan termasuk evakuasi medis selama 24 jam setiap harinya selama kita melakukan perjalanan dan aktivitas di lokasi tujuan.
Kesimpulan Dari penjelasan mengenai 5 manfaat asuransi perjalanan diatas, dapat dipahami bagaimana keuntungan yang akan didapatkan selama melakukan perjalanan. Apapun perjalanan yang akan dilakukan, baik itu sifatnya business trip maupun traveling, pastikan kita terlindungi dengan memiliki asuransi perjalanan. Dengan memiliki asuransi perjalanan, pikiran lebih tenang dan perjalanan akan lebih menyenangkan. (DW)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bloggerborneo.com/manfaat-asuransi-perjalanan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kkm Cadang Kebenaran Rentas Negeri Untuk Balik Beraya Ditangguhkan Bazar Juga Mungkin Ditutup Jika Wujud Kluster Bazar

Kkm Cadang Kebenaran Rentas Negeri Untuk Balik Beraya Ditangguhkan Bazar Juga Mungkin Ditutup Jika Wujud Kluster Bazar

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 221 hits
KKM cadang kebenaran rentas negeri untuk balik beraya ditangguhkan bazar juga mungkin ditutup jika wujud kluster bazarPeningkatan kes positif Covid 19 yang begitu ketara sejak kebelakangan ini menimbulkan kebimbangan ramai Kementerian Kesih...
Menjadi Perbualan Di Kalangan Warganet Wanita Ini Dedah Bagaimana Cara Dia Rentas Negeri Tanpa Ada Sekatan Jalanraya

Menjadi Perbualan Di Kalangan Warganet Wanita Ini Dedah Bagaimana Cara Dia Rentas Negeri Tanpa Ada Sekatan Jalanraya

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 284 hits
Ternyata satu perkongsian ini tular dan menjadi perbualan di aplikasi Tiktok kerana memaparkan seorang wanita dikatakan merentas negeri
Kkm Cadangkan Rentas Negeri Untuk Sambutan Hari Raya Aidilfitri Ditangguh Dr Adham Baba

Kkm Cadangkan Rentas Negeri Untuk Sambutan Hari Raya Aidilfitri Ditangguh Dr Adham Baba

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 231 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia hari ini mencadangkan rentas negeri untuk sambutan Aidilfitri pada bulan depan ditangguh Perkara itu dimaklumkan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Adham Baba Selain itu beliau berkata bazar Ramadan juga akan dit...
Ribut Petir Di Jangka Akan Melanda Sembilan Negeri Di Semenanjung Malaysia Petang Ini

Ribut Petir Di Jangka Akan Melanda Sembilan Negeri Di Semenanjung Malaysia Petang Ini

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 196 hits
PETALING JAYA Ribut petir dijangka melanda sembilan ibu negeri dan dua Wilayah Persekutuan petang ini Menurut Jabatan Meteorologi ribut petir dijangka melanda di Kuala Lumpur Putrajaya serta Shah Alam Selangor Melaka Seremban Negeri Sembila...
Apakah Menteri Dalam Negeri Tahu

Apakah Menteri Dalam Negeri Tahu

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 123 hits
Tamrin Tun GhafarRabu 1 Saya tidak berminat hendak menyentuh tentang Perhimpunan Agung UMNO atau PAU kerana keputusannya TELAH PUN DIJANGKA 2 Majlis Kerja Tertinggi menyerah kepada Perwakilan membuat keputusan tapi hari ini PAU serah semula...
Terpulang Jika Ada Nak Buat Spekulasi Isu Komen Jangan Rentas Negeri Fazura Nafi Sindir Sesiapa

Terpulang Jika Ada Nak Buat Spekulasi Isu Komen Jangan Rentas Negeri Fazura Nafi Sindir Sesiapa

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 247 hits
Umum mengetahui terdapat beberapa kes melibatkan selebriti dan instafamous yang dikecam netizen selepas memaparkan mereka merentas negeri ketika situasi pandemik yang masih belum surut ini Pun begitu komen Fazura sebagai juri semasa Muzikal...
Blahhhh Wanita Dipercayai Guru Tolak Campak Murid Sebelum Menghalaunya Keluar Dari Kelas

Blahhhh Wanita Dipercayai Guru Tolak Campak Murid Sebelum Menghalaunya Keluar Dari Kelas

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 567 hits
Viral di media sosial sejak tengah hari tadi video seorang wanita yang dipercayai guru di sebuah pusat pendidikan kanak kanak bertindak mengasari seorang murid lelaki mengundang kemarahan netizen yang tidak berpuas hati dengannya Biarpun ti...
Mudik Dilarang Anies Tunggu Pemerintah Pusat Soal Aturan Keluar Masuk Jakarta

Mudik Dilarang Anies Tunggu Pemerintah Pusat Soal Aturan Keluar Masuk Jakarta

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 253 hits
Karena kalau peraturan maka petugas di lapangan bisa bertindak petugas di lapangan bisa bekerja karena petugas tidak bisa bekerja tanpa ada dasar hukum ucapnya
Tidak Hadir Sebutan Kes Mahkamah Keluar Waran Tangkap Pengasas Sugarbook

Tidak Hadir Sebutan Kes Mahkamah Keluar Waran Tangkap Pengasas Sugarbook

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 143 hits
Mahkamah menetapkan 15 Mei depan sebagai sebutan waran tangkap tersebut dan untuk tertuduh menyatakan sebab tidak hadir pada prosiding hari ini Pengasas aplikasi Sugarbook Chan Eu Boon Gambar Bernama Mahkamah Majistret mengeluarkan waran ta...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya