2 Beradik Bunuh Member Sebab Berak Merata




Dua beradik yang mempunyai kaitan dengan kes pembunuhan seorang lelaki berusia 22 tahun ditahan polis pada Rabu, 18 November 2020. 


Candra, 23, dan Calvin, 19, disyaki membunuh mangsa, Fran, yang baru sahaja mendirikan rumah tangga, kerana didorongi dendam lama kerana Candra sebelum itu pernah ditusuk dengan pisau oleh Fran. 


Difahamkan sebelum kejadian itu berlaku, Fran dan Candra bersama rakan lain sedang melepak bersama di sebuah pondok berhampiran rumah mereka di Jalan Meranti Sungai Buaya, Daerah Kertapati, Palembang, Indonesia. 


Ketika itu, Fran sempat membuat air besar di sebatang pokok berdekatan dengan pondok tempat mereka melepak. Candra yang ternampak perbuatan Fran itu terus menegurnya dan teguran itu membuatkan Fran berang. 


"Saya kata, nak berak tu beraklah jauh sikit. Jangan di pokok berhampiran. Tetapi dia terus marah dan memaki hamun saya sampai hampir tercetus pergaduhan. Mujur berjaya dileraikan oleh rakan yang lain," kata Candra. 


Setelah insiden itu, Candra mengambil keputusan untuk pulang ke rumah. Namun secara tiba-tiba Fran menyerangnya dari belakang dengan menusuk pisau di bahagian ketiak. 


"Bila sampai di rumah, baru saya terasa sakit dan bila pegang bahagian belakang, ada kesan darah. Saya tidak melaporkan kejadian itu kerana mahu menunggu dia meminta maaf. Tetapi dia langsung tidak berbuat demikian, seperti tiada apa-apa yang berlaku," kata Candra. 


Kesal dengan sikap Fran, Candra akhirnya membuat keputusan untuk berjumpa dengan Fran yang ketika itu sedang bekerja di bengkel. Candra dan adiknya, Calvin, terus menyerang Fran dengan senjata tajam.


"Setelah kejadian itu, kami terus lari ke rumah bapa saudara. Adik saya ini sebenarnya tidak tahu apa-apa. Dia hanya mengikuti saya kerana melihat saya membawa senjata tajam.


"Bapa saudara tidak tahu yang kami baru terbabit dalam kes itu. Kami berikan alasan hendak mencari pekerjaan dan bersembunyi di sini hampir tiga minggu," katanya. 


Calvin juga menjelaskan, dia tidak tahu apa permasalahan yang menimpa abangnya itu dan ketika kejadian, dia spontan hendak membantu abangnya. 


"Abang masa itu pulang terus membawa parang, jadi saya pun ikut, termasuk menikam mangsa di bahagian perut sebanyak dua kali," katanya. 


Sementara itu, jurucakap polis Palembang, Anom Setiyadji berkata, kes pembunuhan itu berlaku akibat dendam lama di antara suspek dengan mangsa yang berselisihan faham. 


Dua beradik terbabit telah ditangkap ketika bersembunyi di kediaman keluarganya dan akan didakwa di atas perbuatan mereka di mahkamah atas tuduhan membunuh yang memperuntukkan penjara selama 15 tahun. 


Menurut kakak mangsa, Maladewi berkata, adiknya meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital. Fran disahkan meninggal dunia akibat kecederaan parah di bahagian kepala. 


Ananda, isteri kepada mangsa, menangis ketika dimaklumkan bahawa suaminya telah meninggal dunia. Anda seolah-olah tidak percaya, lelaki yang baru dinikahinya tiga bulan lalu sudah tiada. 




"Dia adalah suami yang bertanggungjawab. Dia selalu berusaha memenuhi apa yang saya minta," katanya yang sedang mengandung anak Fran dengan usia kandungan satu bulan. 


Fran dan Ananda baru sahaja menikah pada Ogos 2020. Sebelum Fran keluar dari rumah pada hari kejadian, dia sempat mencium perut isterinya serta berpesan untuk menunggunya di rumah sementara dia keluar pergi mencari rezeki. 


"Dia sempat kata, dia pergi kerja dulu untuk mencari rezeki buat beli susu anak, sambil mencium perut saya," katanya. 


Ketika itu Ananda sempat merasakan ada sesuatu yang tidak kena dan ketika dia sedang memasak, secara tiba-tiba dadanya berdebar kencang dan terus teringat pada suaminya. - Agensi


Sumber : thereporter.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/11/2-beradik-bunuh-member-sebab-berak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Disindir Tidak Cantik Miskin Motif Bunuh

Disindir Tidak Cantik Miskin Motif Bunuh

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 172 hits
DISINDIR TIDAK CANTIK MISKIN MOTIF BUNUH KUALA BERANG 031120 Polis tidak menolak kemungkinan perasaan tidak puas hati akibat sering disindir dipercayai menjadi punca pembunuhan Siti Nur Surya Ismail 19 di Kampung Lubok Batu Telemong di sini...
Suspek Kes Bunuh Siti Nur Surya Buang Bahan Bukti Ke Dalam Sungai

Suspek Kes Bunuh Siti Nur Surya Buang Bahan Bukti Ke Dalam Sungai

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 451 hits
Sebahagian anggota penyelam PGM Wilayah Tiga yang melakukan pencarian bahan bukti kes bunuh Siti Nur Surya di dalam sungai di Telemong Hulu Terengganu semalam HULU TERENGGANU Suspek kes pembunuhan Siti Nur Surya Ismail 19 dipercayai membuan...
Kesal Ibu Sering Dianiaya Adik Bunuh Kakak Kandung Odgj Di Kampar

Kesal Ibu Sering Dianiaya Adik Bunuh Kakak Kandung Odgj Di Kampar

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 216 hits
Ternyata pelaku merupakan adik kandung dari korban yang merupakan Waluyo Korban diketahui mengalami Orang Dengan Gangguan Jiwa
Ini Semua Laki Aku Punya Pasal Wanita Ugut Terjun Bunuh Diri Kesal Suami Abai Tanggungjawab

Ini Semua Laki Aku Punya Pasal Wanita Ugut Terjun Bunuh Diri Kesal Suami Abai Tanggungjawab

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 409 hits
Tindakan seorang wanita berusia lingkungan 40 an berdiri di tepi belabas jambatan dipercayai mahu membunuh diri menggemparkan warga penduduk yang kemudian menghubungi pihak berkuasa untuk meminta bantuan Dalam kejadian yang berlaku pada jam...
Tak Diberi Uang Kompensasi Galian Sekuriti Aniaya Dan Ancam Bunuh Buruh

Tak Diberi Uang Kompensasi Galian Sekuriti Aniaya Dan Ancam Bunuh Buruh

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 143 hits
Salah satu pekerja hampir terkena kaca etalase dan kursi yang dilemparkan pelaku ke galian Pelaku mendekati salah satu korban lalu meremas mulut dan mencekik leher korban sambil mengucapkan kalimat ancaman
Pasukan Prancis Bunuh Pemimpin Senior Al Qaidah Di Mali

Pasukan Prancis Bunuh Pemimpin Senior Al Qaidah Di Mali

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 103 hits
Pasukan Prancis membunuh Bah ag Moussa seorang pemimpin militer Al Qaidah cabang Afrika Utara dalam sebuah operasi di Mali
Suspek Bunuh Siti Nur Surya Didakwa Di Mahkamah

Suspek Bunuh Siti Nur Surya Didakwa Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 197 hits
Siti Nur Athirah Azmi 19 berdepan pertuduhan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan MARANG Seorang pelajar perempuan tingkatan 6 dihadapkan ke Mahkamah Majistret hari ini atas pe...
Rakan Baik Dituduh Bunuh Siti Nur Surya

Rakan Baik Dituduh Bunuh Siti Nur Surya

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 245 hits
MARANG Seorang pelajar tingkatan enam dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas pertuduhan membunuh Siti Nur Surya yang ditemui dalam keadaan ngeri pada dua minggu lalu Tertuduh Siti Nur Athirah Azmi 19 yang merupakan rakan bai...
Suspek Bunuh Siti Surya Direman 7 Hari

Suspek Bunuh Siti Surya Direman 7 Hari

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 266 hits
SUSPEK BUNUH SITI SURYA DIREMAN 7 HARI MARANG 031120 Pelajar perempuan Tingkatan Enam yang dipercayai terbabit dalam pembunuhan Siti Nur Surya Ismail 19 dengan mengelar beberapa kali pergelangan tangan kiri mangsa sehingga putus direman sel...
8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nostalgia Bedak Sejuk



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional