16 Kelebihan Susu Kolostrum C2joy



Kolostrum adalah susu yang dihasilkan oleh lembu betina dalam tempoh 48 jam pertama selepas melahirkan. Kolostrum mengandung faktor kekebalan tubuh, faktor pertumbuhan dan faktor nutrisi yang sangat diperlukan oleh manusia. Kolostrum lembu (Bovine Colostrum) paling sama dengan kolostrum yang dimiliki oleh manusia dan empat kali lebih kaya atau lebih banyak faktor imunnya dari kolostrum manusia.
 
Kolostrum yang terkandung pada ruicao C2Joy diambil saat 0 – 6 jam setelah lembu melahirkan di New Zealand, iaitu merupakan daerah peternakan lembu yang terbaik di dunia yang bebas polusi, imunisasi, suntikan hormon, antibiotik, bebas penyakit kuku dan mulut.
 
Susu KoloStrum C2Joy merupakan campuran Susu KOLOSTRUM dan Formula KALSIUM ALAMI dengan kualiti TERBAIK. Tiap sachet mengandung 300 mg IgG dan 600 mg TruCal (kalsium alami).
Manfaat Susu C2JOY:Meningkatkan kekebalan tubuhMenormalkan tekanan darahMemperlambat proses penuaan.Meningkatkan daya ingatMengurangi lemak tubuh tanpa dietMemperbaiki jaringan kulitMembentuk otot tanpa lemakMelawan virus, bakteria, kumanMemelihara kekuatan tulang (Osteoporosis dan Persendian)Memelihara fungsi hati, jantung, ginjal, paru-paru, dan saluran pernafasanMeningkatkan dan memperbaiki sistem metabolism tubuhMenurunkan kadar kolesterol dan kadar gula darahAnti Alergi, Anti Peradangan dan Anti ToksinMeningkatkan rasa segar secara keseluruhanMemperbaiki sistem DNA & RNAProduk HALAL dan diluluskn KKM serta mendapat pengiktirafan antarabangsa iaitu FDA.Sesuai untuk semua peringkat umur..

Kurang susu badan, buasir sembelit, darah tinggi dan rendah, kencing manis, jerawat, migrain, sakit dan lenguh2 badan, kencing tidak lawas, kanser dan tumor, ibu mengandung, lumpuh, strok dan sebagainya..insyaallah berkesan!!

CARA PENGGUNAAN
: 1 SACHET PAGI KE DALAM 200ML AIR SUAM DAN DIMINUM KETIKA PERUT KOSONG / SEBELUM SARAPAN.
: 1 SACHET SEBELUM TIDUR.
 
(Untuk anak2 dibawah umur 12tahun..kurangkan penggunaan kepada 1/2 sachet setiap pengambilan)
Bancuh dengan air suam, elakkan AIR PANAS !!


C2JOY adalah produk minuman berfungsi untuk kesihatan sekeluarga, C2JOY menawarkan 2 komposisi yang sangat penting untuk menjaga kesihatan harian kita, iaitu susu Kolostrum nutritif terbaik berasal dari ternakan New Zealand dengan kandungan IgG sebanyak 2.25% / 15g dan TruCal® komposisi Kalsium yang sempurna yang semula jadi yang diekstrak dari susu 2.7% / 15g.Mengapa C2JOY menggabungkan TruCal® dengan Colostrum?
Susu Kolostrum C2JOY diperoleh daripada " First Milk"Iaitu 0-6 jam selepas lembu melahirkan di New Zealand yang mempunyai ladang organik yang terbesar di dunia dan bebas pencemaran. Kolostrum Susu Pertama mengandungi 20% IgG, adalah colostrum yang berkualiti tinggi. Komposisi Kalsium di C2JOY bukan kalsium sintetik tapi kalsium natural dan bukan diekstrak dari tulang binatang atau Lumput laut tapi langsung diekstrak daripada Susu yang alami, bio-technology ini merupakan satu penemuan terbaru di dunia pada tahun 2009 yang dihasilkan oleh Glanbia Nutritional dari Amerika, pengeluar nutrisi yang terbesar di dunia.Formula ini dipanggil TruCal®, komposisi yang 99.9% hampir sama dengan komposisi tulang kita Kolostrum menyediakan faktor-faktor pertumbuhan dan kekebalan tubuh yang menunjang kehidupan serta menyediakan gabungan vitamin dan mineral yang sempurna guna memastikan kesihatan, kecergasan dan pertumbuhan bayi baru lahir. Setiap tetesnya mengandung janji kehidupan: immunoglobulin atau anti bodi, faktor-faktor pertumbuhan, vitamin, mineral, enzim, asid amino dan banyak sebatian-sebatian lain yang direka untuk membantu tubuh menghadapi serangan sepanjang hayat dari bermacam-macam virus, bakteria, alergi dan toksin yang cenderung merosakkan.Pentingnya KOLOSTRUM
Kolostrum mengandungi faktor imun yang berguna untuk menjaga keseimbangan sistem imuniti dalam tubuh ertinya ketika sistem kekebalan tubuh mengalami penurunan maka kolostrum dapat meningkatkan sistem kekebalan tubuh tapi saat tubuh mengalami peningkatan sistem kekebalan tubuh yang berlebihan (auto imun) maka kolostrum boleh menekan sistem kekebalan tubuh kepada keadaan normal. Colostrum juga mengandungi faktor pertumbuhan yang baik untuk pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak, mengekalkan stamina orang dewasa dan orang tua. Setelah masa puber terlewati, tubuh manusia akan mengalami proses penuaan dengan menghasilkan imun (kekebalan) dan faktor pertumbuhan (growth factor) yang makin menurun jumlahnya, yang mana sangat diperlukan untuk melawan penyakit dan menyembuhkan luka pada bahagian badan. Colostrum adalah satu-satunya sumber semulajadi sebagai komponen memberi kehidupan. Penyelidikan beribu-ribu tahun yang lalu telah menunjukkan kemungkinan kolostrum akan bermanfaat untuk beraneka ragam keadaan tetapi tidak terhad untuk: kerosakan sistem kekebalan tubuh, keadaan anti-keradangan, jangkitan kulat, jangkitan bakteria dan virus penjagaan mulut, pengawalan berat badan, ketidak teraturan pencernaan, kesihatan harian dan kecergasan, kerosakan saraf dan alergi.Kenapa Colostrum diambil dari lembu?
Seorang ibu banyak mengalami pencemaran oleh berbagai macam faktor persekitaran dan organisma sehingga sistem kekebalan dalam tubuhnya akan membentuk antibodi selama hidupnya. Dalam pemindahan imun (imun) pasif bagi manusia dalam bayi mereka dilakukan di rahim melalui plasenta. Untuk binatang mamalia lain yang tidak memindahkan antibodi melalui plasenta ini seperti kuda, babi, lembu ini maka bayi mereka mendapat imuniti pasif setelah dilahirkan melalui Kolostrum. Oleh itu, kandungan faktor kekebalan atau imunoglobulin yang terkandung dalam colostrum lembu lebih tinggi daripada kolostrum manusia.Kolostrum New Zealand dikenal sebagai sumber kolostrum dunia. Mengapa ?
Kerana dikumpulkan hanya dari sapi yang sehat, tidak mngandung pestisida, antibiotik dan hormon. New Zealand juga mempunyai kelebihan lain karena setiap 3 bulan ada kelahiran bayi sapi sehingga kolostrum dapat dikumpulkan setiap 3 bulan sekali. Ini bermakna colostrum NZ dikumpulkan banyak dan segar dari penternak dan boleh diproses segera, seperti susu. Ini adalah kelebihan yang jelas kerana pemprosesan yang teliti, yang dikumpulkan dalam suhu rendah (7 ° C) dan dirawat dengan teknologi tinggi akan menghasilkan colostrum dengan komposisi aktif. Di negara lain, Colostrum sedikit supaya ia dikumpulkan terlebih dahulu sehingga jumlah yang cukup baru diproses. Teknik pembekuan cepat dan teknik pencairan cepat sebelum pemprosesan menyebabkan pemusnahan molekul protein dan boleh menyebabkan kemusnahan kesatuan dan aktiviti biologi imunoglobulin, faktor pertumbuhan dan komponen biologi aktif yang lain.Kelebihan lembu New Zealand:
Makan rumput di padang rumput semulajadi (bebas daripada racun perosak, bebas pencemaran, antibiotik dan hormon) Sudah pasteurCuaca dan suhu sesuai dengan keupayaan untuk meningkatkan ternakanTidak diberi imunisasi yang berlebihanLembu adalah sihat: bebas dari kuku dan penyakit mulutJumlah susu yang diperolehi sangat banyak sehingga prosesnya mudah tanpa banyak menunggu dikumpulkan sama seperti mana-mana negara lain kerana jika menunggu bermakna ia perlu dibekukan dan ini akan merosakkan molekul protein dan komponen lain yang terkandung dalam susu ini.Kualiti dan konsistensi termasuk pemprosesan dan pengedaran mengikut piawaian ISO 9001 yang mengesahkan melalui kemudahan ujian dan pemprosesan makmal. Dengan teknologi dan peralatan canggih Colostrum diproses dan dikeringkan pada suhu tidak melebihi 60 ° C. Dalam erti kata lain kawalan kualiti susu yang ketat, setiap hasil koleksi diuji.18 FAKTOR KESIHATAN TENTANG KOLOSTRUM C2JOY
1. 20 Jenis Antibodi2. Immunoglobulins:
IgA : Membentuk pertahanan di air liur, darah serta sistem usus.
IgD : Anti-virus. IgE : Anti-virus.
IgM : Anti-bacteria.
IgG : Melindungi Limpa dan darah serta meneutralkan toksin.3. Prolin Rich Polypeptide (PRP):
Meningkat dan menstabilkan sistem imunisasi yang lemah atau tidak stabil4. Lactoferrin:
Mengelakkan pembiakan bakteria. Laktoferin digunakan dalam rawatan penyakit seperti kanser, HIV, herpes (penyakit kelamin), kelesuan kronik, candidiasis dan jangkitan lain.5. Cytokines:
Antivirus dan antitumor, merawat keradangan (gout) dan kecederaan.6. Lymphokines:
Pemangkin kepada tindak balas imunisasi.7. Oligo-polysaccharides dan Glycoconjugate Sugars:
Mengikat bakteria patogen dan menyekat serangannya, menghalang kemasukan Salmonella, Cryptosporidium dan Clostridia dalam sistem usus.8. Glycoproteins and Trypsin Inhibitors:
Anti-ulcer, melindungi imunisasi & pertumbuhan usus.9. Lysozyme:
Menghancurkan bakteria dan virus. Digunakan dalam makanan bayi.10. Leucocytes:
Melambatkan pembiakan virus, menghalang penembusan dinding sel.11. Lactoperoxidase-thiocynate, Peroxidase dan Xanthine Oxidase Enzymes:
Mengoksidakan bakteria dengan rembesan hidrogen peroksida.12. Lactalbumins:
Aktif melawan pelbagai bentuk barah (kanser) dan virus, meningkatkan tahap serotonin serta mengurangkan paras cartisol (stabilkan emosi).13. Epithelial Growth Factor (EGF):
Memangkinkan pertumbuhan kulit dan membaiki tisu dan sel.14. Insulin like growth factors 1 and 2 (IgF1 and IgF-2):
Memangkinkan pembaikan dan pertumbuhan DNA dan RNA, serta Awet Muda.15. Transforming Growth Factors A and B (TGF A and B):
Merangsang sel-sel pembiakan dalam tisu perantara dan membantu dalam pembentukan sumsum tulang dan tulang rawan.16. Platelet Derived Growth Factor (PDGF):
Membantu pembahagian sel dalam tisu penghubung, otot dan fibroblas serta regenerasi.17. Vitamins and Minerals:
Terdapat jumlah vitamin seperti C, E dan A yang banyak dalam kolostrum untuk anti-oksidan (anti-penuan).18. Aminoacids:
Diperlukan untuk pertumbuhan dan perkembangan bayi yang baru lahir.
FAEDAH SUSU C2JOYMenentang Selsema dan Alahan
Bagi mereka yang kerap mengambil kolostrum, didapati antibodi badan mereka adalah lebih kuat terhadap penyakit. Badan mereka akan mempunyai komposisi anti-kuman dan anti-toksik, amat berkesan untuk meneutralisasi racun atau toksik yang dikeluarkan oleh kurnan atau virus yang menjangkiti pada dinding sistem pemafasan.Menghalang Tulang Rapuh
Osteoclasts merupakan sel yang mengakibatkan tulang rapuh dan lemah. Osteoblasts pula sebaliknya secara langsung membantu penghasilan tulang kuat, menghasilkan IgF. Semakin kurang osteoblasts maka semakin tambahnya jumlah osteoclasts, yang dinamakan osteoporosis atau tulang rapuh.Keseimbangan Kandungan Gula
Seperti yang dinyatakan dalam Journal Diabetis. Kolostrum dapat membantu menukarkan glukosa kepada darah daging manusia, ini justeru merendahkan kandungan gula dalam diabetis secara langsung. Tahap Nitrogen menjadi seimbang membantu mengurangkan berat badan, membantu pesakit diabetis untuk menjaga berat badan yang seimbang.Menentang Kuman Bakteria Yang Menjangkiti Melalui Makanan dan Air Minuman
Kajian menunjukkan Immunoglobullins dalam kolostrum dapat mencegah dan mengubati penyakit. Komposisi dalam kolostrum seperti laktoferrins dapat membunuh kuman E-Coli. lgF yang terkandung dalam kolostrum dapat melindungi usus daripada jangkitan kuman bakteria dan meneutralkan racun toksin. Kajian juga menunjukkan terhadap respon tindak balas kolostrum terhadap kuman dan penyakit cirit-birit.Mengurangkan Kesakitan Sakit Otot dan Keadaan Sistem Imunisasi Automatik
Kolostrum susu lembu mengandungi sejenis protein yang kaya dengan PRE dapat menenangkan sistern imunisasi yang terlampau aktif, dan merangsangkan sistem imunisasi yang kurang aktif. Dengan erti kata lain. lanya dapat membantu mengawal sistem imunisasi badan, dan menghalang serta membunuh kuman yang menyerang pada badan manusia.Mengurangkan Berat dan Lemak Badan
Kolostrum membantu penyerapan glukosa pada otot. menguatkan otot-otot badan dan tenaga. Ini justeru membakarkan lernak badan, mengurangkan lemak badan. Menurut kajian kertas daripada Persidangan Sains dam Perubatan yang diadakan di Australia pada 1998, ahli-alili sukan yang mengambil kolostrum dapat menunjukkan pretasi yang lebih baik, dan dapat memulihkan tenaga mereka dalam masa yang lebih singkat selepas setiap latihan.Kurus dan stabil hormon
Faktor pertumbuhan dalam C2JOY berfungsi untuk membantu membakar lemak dan menjadikannya sebagai bahan api selain sebagai pembina tisu otot. Untuk menurunkan berat badan, anda hanya perlu membakar lemak, dan memisahkan bahagian otot. Adalah penting untuk mengekalkan tisu otot semasa diet, di mana sokongan tisu otot memainkan peranan dalam meningkatkan metabolisme badan. Otot badan kita juga memainkan peranan dalam membakar lemak dan menghasilkan hormon yang dipanggil IgF1.Kepada Sesiapa Yang Ingin Menjana Pendapatan Tanpa Perlu Mengeluarkan Modal , Boleh Daftar Pada Link DibawahDAFTAR DISINIKepada Sesiapa Yang Ingin Menjana Pendapatan Tanpa Perlu Mengeluarkan Modal , Boleh Daftar Pada Link DibawahDAFTAR DISINI

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://informasisantaiku.blogspot.com/2020/04/16-kelebihan-susu-kolostrum-c2joy.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berpanas Jual Tudung Demi Nak Beli Susu Pampers Anak

Berpanas Jual Tudung Demi Nak Beli Susu Pampers Anak

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 390 hits
Malam tadi Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin telah memaklumkan bahawa tempoh Kawalan Pergerakkan akan dilanjutkan lagi sehingga 12 Mei 2020 Memahami kondisi negara yang sedang berjuang dengan pendemik Covid 19 hampir keselur...
Kasihnya Ayah Lelaki Ini Sanggup Jual Tudung Guna Motor Untuk Beli Pampers Susu Anak

Kasihnya Ayah Lelaki Ini Sanggup Jual Tudung Guna Motor Untuk Beli Pampers Susu Anak

papar berkaitan - pada 25/4/2020 - jumlah : 503 hits
Kita rasa kita susah tapi sebenarnya ada orang lain yang lagi susah small Cover image via Penang Kini Facebook small Malaysia pada ketika ini sedang menjalani fasa ketiga tempoh Perintah Kawalan Pergerakan PKP Semalam Perdana Menteri Tan Sr...
Buat Susu Kurma Sendiri Lebih Jimat Untuk Tenaga Berpuasa

Buat Susu Kurma Sendiri Lebih Jimat Untuk Tenaga Berpuasa

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 363 hits
Buat Susu Kurma Sendiri lebih jimat untuk tenaga berpuasa Walaupun di pasaran dah lengkap dibotolkan tetapi ia lebih The post appeared first on
Mangga Susu Hidangan Buah Segar Untuk Berbuka Puasa

Mangga Susu Hidangan Buah Segar Untuk Berbuka Puasa

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 1465 hits
Mangga Susu Hidangan Buah Segar Untuk Berbuka Puasa Walau tak boleh belek belek buah kat shopping complex macam biasa tapi kita masih boleh order buah segar dari atas talian Boleh bayar online juga memudahkan kerja kita semua Yang penting k...
Walaupun Terpisah Dengan Bayi Susu Ibu Berjaya Dihantar Melalui Rentas Sempadan

Walaupun Terpisah Dengan Bayi Susu Ibu Berjaya Dihantar Melalui Rentas Sempadan

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 346 hits
Ibu mana tidak sayangkan anak lebih lebih lagi tatkala bayi baru lahir memerlukan susu badan walhal kedua duanya terpisah akibat terkurung patuh perintah kawalan pergerakan Baca Terpaksa tinggal anak di Malaysia Itulah nasib sekumpulan kaum...
Kisah Kejujuran Gadis Penjual Susu Hingga Dinikahkan Dengan Putera Khalifah

Kisah Kejujuran Gadis Penjual Susu Hingga Dinikahkan Dengan Putera Khalifah

papar berkaitan - pada 25/4/2020 - jumlah : 181 hits
Khalifah Umar bin Khattab dikenal sering blusukan mengelilingi lorong lorong Madinah di waktu malam Pemimpin Kaum Muslimin yang paling disegani itu ingin melihat langsung kondisi rakyatnya dari dekat
Sayu Ayah Naik Motor Jual Tudung Cari Duit Nak Belikan Susu Dan Lampin Anak

Sayu Ayah Naik Motor Jual Tudung Cari Duit Nak Belikan Susu Dan Lampin Anak

papar berkaitan - pada 25/4/2020 - jumlah : 626 hits
Perlaksaan Perintah Kawalan Pergerakan yang akan memasuki fasa keempat sehingga 12 Mei depan adalah satu usaha negara membendung penularan wabak Covid 19 Walau hampir keseluruhan rakyat akur akan perintah tersebut namun tidak dapat dinafika...
Tips Tambah Tenaga Di Bulan Ramadhan Dengan Lazz Susu Kambing

Tips Tambah Tenaga Di Bulan Ramadhan Dengan Lazz Susu Kambing

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 595 hits
Alhamdulillah hari ni dah masuk 1 Ramadhan Semua mesti setuju bahawa sambutan ramadan kita pada tahun ini sangat mencabar Yerlah negara kita bahkan seluruh dunia terkesan dengan wabak Covid 19 yang menyerang Alhamdulillah tahun ni Abe skelu...
Seberangjaya Tiada Wang Beli Susu Lampin Anak Bapa Jual Tudung Di Stesen Minyak

Seberangjaya Tiada Wang Beli Susu Lampin Anak Bapa Jual Tudung Di Stesen Minyak

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 441 hits
Seorang lelaki dilihat sanggup berpanas di bawah terik matahari dengan menjual tudung ketika Perintah Kawalan Pergerakan di sebuah stesen minyak Menurut pengguna Facebook Alin Taharin yang memuat naik beberapa foto lelaki itu dikesan bernia...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional