10 Toner Untuk Kulit Kombinasi Di Watsons


Toner Untuk Kulit Kombinasi di Watsons | Pemilik kulit kombinasi pasti buntu dalam memilih produk penjagaan kulit yang tepat. Ini kerana sebahagian kulit agak kering, manakala berminyak di kawasan t-zone. Salah satu cara untuk menangan masalah ini adalah dengan menggunakan toner yang sesuai. 
Ciri toner terbaik untuk kulit kombinasi haruslah ringan dan efektif dalam seimbangkan pH kulit agar dapat kurangkan sebum berlebihan tanpa mengeringkan kulit.  

 Kandungan yang harus ada dalam toner untuk menangani kulit berminyak:
Witch hazel - Untuk menghilangkan minyak berlebihan dan mengecilkan pori-pori tanpa mengeringkan kulit. Rosewater - Ringan, menyegarkan, dan seimbangkan nilai pH kulit. Niacinamide - Bagus untuk kawal extra sebum, mencerah, dan mengurankan kemerahan akibat jerawat. Salicylic acid - Kandungan untuk 'exfoliate' atau keluarkan sel kulit mati agar kulit sentiasa segar dan bersih. Aloe vera - Bantu memberi kelembapan agar kulit tidak tegang dan kawal minyak di kawasan t-zone. Dalam artikel ini saya senaraikan 10 toner untuk kulit kombinasi di Watsons atau yang available di drugstore Malaysia. Saya juga kongsikan link pembelian online agar anda boleh beli pada harga lebih murah. 
1. COSRX AHA/BHA Clarifying Treatment Toner
Toner jenis mild exfoliator, maksudnya mampu menanggalkan sel kulit mati tetapi tidak terlalu kuat. Anda boleh guna setiap hari dan tidak mengeringkan kulit. 
Kandungan BHA amat ideal untuk kulit berminyak dan kombinasi sebab BHA boleh kawal extra sebum di kawasan t-zone. Ia juga efektif dalam membersihkan liang pori agar tidak tersumbat dan mengelakkan blackheads.  

 
Toner ini memang terkenal sekarang, terutamanya di Tiktok. 
Harga: RM27

Beli di sini: https://invl.io/clhq9xh
2. Simple Soothing Facial Toner
Toner terbaik di Watsons dan Guardian kerana jenamanya yang dah well established serta harga yang berpatutan. Ia ringan, hampir sesuai dengan semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. Ini kerana ia seimbangkan nilai pH wajah. 
Hadir dengan beberapa ingredients best seperti niacinamide, Pro-Vitamin B5, Chamomile, dan Witch Hazel. Tidak berbau dan tak ada alkohol. Alkohol dalam toner tu sebenarnya bagus tapi tak semua boleh tolerate, jadi kalau anda tak boleh tolerate dengan alkohol, use this toner! 
Harga: RM16
Beli di sini: https://invol.co/cl3gvgg   
Artikel berkaitan:
+ 10 Toner Terbaik Untuk Kulit Kering
+ 10 Toner Untuk Kulit Kombinasi

3. Hada labo Hydrating Lotion Light
Jenama yang sudah tidak perlu diperkenalkan lagi. Hada Labo memiliki dua jenis hydrating lotion (toner). Untuk kulit kombinasi dan berminyak, pilih yang 'light' dengan garisan berwarna hijau.  

 
Apa yang membuatkan toner in berkesan adalah kerana ia mengandungi 4 jenis Hyaluronic Acids yang mengekalkan kelembapan semula jadi agar kulit sihat dan lembut.
Malah, bahan ceramide yang ada di dalamnya juga boleh 'lock' air dari hilang.Sebabitulah ia adalah toner untuk kulit berminyak dan kering.

Harga: RM37
Beli di sini: https://invl.io/clhqa1g
4. Cosmoderm Niacinamide Salicylic Acid Calming Toning Water
Produk tempatan ini memang hebat. Untuk range berwarna biru yang dikhaskan untuk kulit berminyak dan kombinasi. Toner ini mengandungi 2 bahan utama untuk  memastikan kulit anda kekal sihat dan mulus.  

 
Niacinamide untuk kawal sebum dan slightly mencerah, manakala salicylic acid yang berfungsi untuk keluarkan sel kulit mati dan bersihkan pori dengan efektif. It is very mild dan boleh digunakan setiap hari.

Gabungan dua bahan ini memang padu kalau anda inginkan wajah segar dan bersih. Boleh dikatakan toner terbaik untuk memutihkan kulit.

Harga: RM17

Beli di sini: https://invl.io/clhqa3f
5. Naturie Hatomugi Skin Conditioner
Susah betul nak jumpa produk Jepun ni di Watsons. Asyik sold out je! Toner ini cair tetapi berwarna seakan susu.  

 
Diperkaya dengan vitamin B1 & B2 untuk rawat jerawat, kurangkan minyak, dan baiki tona tidak sekata.

Ia memberikan kelembapan pada kawasan kering dan kawal extra sebum di kawasan t-zone. Ia lembut dan kulit tidak rasa tegang selepas disapu. 
Harga: RM24

Beli di sini: https://invl.io/clhqa72
6. Skintific 5x Ceramide Soothing Toner
Skintific pun dah ada kat Watsons dan Guardian sekarang! Produk popular di Tiktok ini semakin mendapat tempat di hati rakyat Malaysia. 
Ia boleh bantu kuatkan skin barrier, kurangkan kemerahan, dan beri hidrasi kepada kulit terutama pada cuaca panas di Malaysia. 

 
5 jenis ceramide yang menjadi kandungan rasmi toner ini dapat lindungi kulit dari jerawat, terlalu kering, dan memastikan kulit mendapat kelembapan yang mencukupi. Menggunakan formulasi dari Kanada, ringan ada soothing effect selepas disapu. 
Malah ada yang mengatakan ia toner terbaik untuk jeragat di Watsons. 

Harga: RM39
Beli di sini: https://invl.io/clhqaag

7. Axis Y Daily Purifying Treatment Toner
Toner untuk kulit kombinasi di Watsons seterusnya adalah dari Axis Y. Ya, Axis Y pon dah masuk Watsons, tetapi hanya di cawangan terpilih sahaja.  

 
Tak hairanlah kenapa produk ni terkenal. Kandungannya pun penuh dengan kebaikan untuk kulit. Contohnya AHA, BHA, PHA yang boleh tanggalkan sel kulit mati, kecilkan dan bersihkan liang pori. Biarpun bersifat exfoliating, tetapi anda boleh guna setiap hari. 
Memiliki centella, tea tree, dan hawkweed extract yang ideal untuk kulit berminyak dan kombinasi sebab mampu kawal sebum, pudarkan parut hitam dan kemerahan. Ini menjadikan kulit anda tampak segar dan bersih. Highly recommended. 
Harga: RM 45

Beli di sini: https://invl.io/clhqad7
9. Mamonde Rose Water Toner
Rose water memang baik untuk kulit wajah, kerana mencegah pengeluaran minyak berlebihan yang mengakibatkan whiteheads, blackheads, dan yang paling teruk adalah jerawat. Bagi toner ini ia memiliki 90% rose water, which is good bermaksud tiada bahan tambahan lain.  

 
Memberikan solusi kepada kulit berminyak di t-zone dan kering di kawasan pipi. Hyaluronic acid yang terkandung di dalamnya juga banyak membantu dalam menjadikan wajah lembap dan berseri.
Harga: RM40 (250 ml)

Beli di sini: https://invl.io/clhqbol
10. Wardah Lightening Face Toner
Satu jenama yang popular kerana keberkesanan dan harganya yang mampu milik. Wardah memiliki banyak produk skincare dan makeup. Bagi kulit berminyak dan kombinasi, pilih range yang berwarna biru. 

 
Apa yang membuatkan toner ini popular adalah kerana kandungannya yang premium. Toner ini mengandungi niacinamide, Vitamin B3, AHA, Seaweed Extract, dan Vitamin E untuk kesan mencerah. Kesemua ingredients ini biasanya ada pada produk yang dijual pada harga yang mahal tau. 
Ia boleh improve skin texture, melembap, mengurangkan bintik hitam, dan kekalkan pH kulit supaya senang nak serap produk seterusnya seperti moisturizer untuk kulit kombinasi.
Harga: RM7.50
Beli di sini:  https://invl.io/clhqbp9

Pokoknya, toner terbaik bergantung kepada jenis kulit dan kandungan produk tersebut. Semoga artikel ini dapat membantu anda dalam mencari toner untuk kulit kombinasi di Watsons.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nikkhazami.com/2023/03/toner-untuk-kulit-kombinasi-di-watsons.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gkb Probiotics Bantu Tingkatkan Kesihatan Usus Melancarkan Percernaan Serta Mencantikkan Kulit

Gkb Probiotics Bantu Tingkatkan Kesihatan Usus Melancarkan Percernaan Serta Mencantikkan Kulit

papar berkaitan - pada 22/3/2023 - jumlah : 213 hits
Assalamualaikum Tahukah korang bahawa segala penyakit yang kita hadapi berpunca daripada perut Sebab itu kalau kita rasa sakit badan badan jadi lesu kulit berjerawat serta kusam dan banyak lagi masalah yang ada kat badan nie pertama sekali ...
Watsons K Beauty Festa Ini Tawar Goodies Sehingga Rm200 Ini Details Korang Kena Tahu

Watsons K Beauty Festa Ini Tawar Goodies Sehingga Rm200 Ini Details Korang Kena Tahu

papar berkaitan - pada 17/3/2023 - jumlah : 130 hits
Dari menonton marathon K Drama hinggalah layan muzik Kpop sudah ramai antara kita yang terjatuh cinta dengan budaya Korea Bukan saja menyimpan impian untuk travel ke sana salah satu trend dari Korea yang mendapat sambutan seluruh dunia adal...
Tangani Penyakit Kulit Pada Santri Tim Kesehatan Akan Keliling Pesantren Di Bogor

Tangani Penyakit Kulit Pada Santri Tim Kesehatan Akan Keliling Pesantren Di Bogor

papar berkaitan - pada 24/3/2023 - jumlah : 218 hits
Tim ini akan melakukan pemeriksaan kesehatan gratis serta konsultasi gratis untuk para santri dan pengelola di pesantren pesantren di Kota Bogor
Produk Gkb Probiotik Yang Bagus Untuk Usus Dan Kulit

Produk Gkb Probiotik Yang Bagus Untuk Usus Dan Kulit

papar berkaitan - pada 28/3/2023 - jumlah : 180 hits
Assalamualaikum semakin hari semakin bertambah usia Pejam celik tahun ni dah nak masuk 34 Pola makan dan hidup kalau tak diubah lama lama sakit ini sakit itu Ada terbaca haritu yang pengambilan prebiotik bagus untuk kesihatan Kawan sugest G...
Nasa Umum Angkasawan Wanita Lelaki Kulit Hitam Pertama Ke Bulan

Nasa Umum Angkasawan Wanita Lelaki Kulit Hitam Pertama Ke Bulan

papar berkaitan - pada 4/4/2023 - jumlah : 186 hits
Nasa umum angkasawan wanita lelaki kulit hitam pertama ke bulan Dikemas kini 16 minit yang lalu Diterbitkan pada 4 Apr 2023
Tersingkap Kini Rahsia Tersembunyi Kumpulan Kulit

Tersingkap Kini Rahsia Tersembunyi Kumpulan Kulit

papar berkaitan - pada 4/4/2023 - jumlah : 294 hits
Tersingkap kini rahsia tersembunyiYang tak pernah lagi kuketahuiBaru kini aku menyedarinyaTak kusangka kau telah dimilikiSungguh kejamnya engkau bersandiwaraDengan lakonan mainan cintamuSehingga aku terpesona keasyikanDi dunia impian ciptaa...
Vitamin Cantikkan Kulit Harga Menu Rahmah

Vitamin Cantikkan Kulit Harga Menu Rahmah

papar berkaitan - pada 6/4/2023 - jumlah : 467 hits
Korang kalau kira harga vitamin korang kita macamana Kira harga sebotol Jangan kira macam tu Salah tu Harga vitamin tak boleh kita macam harga makanan Kalau harga makanan RM27 sepinggan vs RM5 sepinggan untuk menu yang sama di restoran berb...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Asal Usul Coca Cola

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Kenapa 9 Mei Digelar Hari Bodoh Semalaysia Ini Kah Sebabnya

Pelamin Anganku Musnah

How Niacinamide Benefits To Your Skin

Old Town White Coffee Old Town Asam Laksa Sedap

Nostalgia Raya Di Legoland Malaysia Resort

Embracing Happiness And Mental Well Being At Pasar Besties Bazaar