Tuan 8864



Ketuanan Melayu jamin keamanan, wajib dipertahankan - PU Faiz 
Kriss Merah  9.12.18  Islam , Melayu
توليسله اڤ يڠ كاو ليهت، چاتتله اڤ يڠ كاو فيكيركن، بيار مريك ايت تاهو بهاوا ملايو ايت بوكن سمواڽ بوليه دڤربودوهكن. كيت اومت ملايو بڠسا يڠ بردولت، اڬام اسلام منجاديكن كيت هيدوڤ برمرواه، برجواڠله ممباڠونكن بڠسا، منڬقكن اڬام دان ممڤرتاهنكن نڬارا. ايڠتله ڤسانكو اين، بيار ڤوتيه تولڠ، جاڠن ڤوتيه مات

Seorang penceramah bebas berpandangan konsep Ketuanan Melayu yang diamalkan di Malaysia tidak bercanggah dengan Islam.
Bagi Naib juara Pencetus Ummah (PU) musim kedua Ahmad Faiz Hafizuddin Rosli, konsep itu telah menjadikan masyarakat berbilang kaum di negara ini hidup dengan aman dan harmoni.
Justeru, katanya lagi, ia bukan saja tidak bercanggah dengan agama malah wajib dipertahankan.
"Indahnya Islam ia tidak membawa satu sistem pemerintahan secara khusus. Ia tidak mengatakan negara perlu ditadbir bawah monarki, demokrasi mahupun republik.
"Malaysia merdeka dengan demokrasi berparlimen dan raja berperlembagaan. Dan perlembagaan memaktubkan ketuanan Melayu dan ketika merdeka nenek moyang kita setuju untuk menjunjung perlembagaan ini.
"Jika (ketuanan Melayu) dihapuskan, ia berisiko menjejaskan keamanan. Maka wajib mempertahankannya," katanya kepada Malaysiakini.
Ketuanan Melayu tiada kena mengena menjadikan hamba kepada mana-mana bangsa, bahkan perlembagaan menjamin setiap hak semua warganegara...kasihan RohingyaKetuanan Melayu jamin keamanan, wajib dipertahankan - PU Faiz - Kriss Merah.comhttp://www.krissmerah.com/2018/12/ketuanan-melayu-jamin-keamanan-wajib.html

Tentaranya Siksa Petani Indonesia, Belanda Enggan Bayar Kompensasi
Muhaimin
Minggu, 9 Desember 2018 - 12:27 WIB
Yasemen, saat masih hidup memberikan kesaksian kepada panel hakim pengadilan di Den Haag, Belanda. Foto/abc.net.au/Prakken d'OliveiraDEN HAAG - Pengadilan di Den Haag memerintahkan Pemerintah Belanda untuk membayar kompensasi senilai Rp125 juta kepada seorang petani Jawa Timur, Indonesia, korban penyiksaan tentara kolonial tahun 1947. Alih-alih membayar, pemerintah Belanda sekarang justru mengajukan banding meski petani itu telah meninggal tahun lalu.
Petani bernama Yasemen disiksa saat dia masih remaja. Sebelum meninggal, dia pernah memberikan kesaksian kepada panel hakim di Pengadilan Distrik di Den Haag. Yasemen yang duduk di kursi roda di sebuah ruang kantor di Jawa Timur memberikan kesaksian via Skype.
Saat itu, dia dengan gemetar mengatakan kepada panel hakim bagaimana tentara Kerajaan Belanda menahannya selama lebih dari setahun dan menyiksanya pada tahun 1947.
Pasukan Belanda pernah berusaha menduduki kembali wilayah Indonesia setelah Perang Dunia II. Yaseman kala itu ditangkap karena dicurigai menjadi pejuang kemerdekaan Indonesia pada puncak perang kemerdekaan 1945-1949.
Dalam kesaksiannya, tentara kolonial Belanda memukul tulang tengkoraknya dengan segumpal kayu dan mematikan rokok di kepalanya.
Ketika para hakim secara online melihat dua bekas luka bulat di kulit kepalanya.
Yaseman kepada panel hakim juga mengaku dipaksa untuk minum air dalam jumlah banyak sebelum ditendang di bagian perut. Tak hanya itu, dia juga disetrum.
"Guncangan itu buruk," kata Yaseman seperti dikutip dalam dokumen pengadilan yang diterjemahkan.
"Anda bisa merasakan pukulan sekali, saya bisa menahannya. Tapi setrum mengalir ke seluruh tubuh dan sakit," ujarnya.
Yaseman berusia 89 tahun ketika dia memberi kesaksian dan bukti. Meskipun sudah uzur dan tubuhnya rapuh, dia mampu menceritakan kisah penderitaannya dengan detail dan meyakinkan kepada panel hakim.
"Dia memiliki ingatan yang tajam," kata cucunya, Iswanto, yang duduk di sampingnya di "ruang sidang virtual".
"Dia sering membicarakan masa lalunya. Setiap kali seseorang datang, teman, tetangga, kerabat, dia akan menceritakan kisahnya kepada siapa pun yang mau mendengarkan," ujarnya.

Sayangnya, Yaseman sudah meninggal saat keputusan hakim di buat. Dia meninggal beberapa bulan setelah memberikan bukti dan kesaksian.

Pengadilan menerima kesaksiannya sebagai bukti bahwa pasukan Belanda memang telah menganiaya dirinya.

Pengadilan menemukan cukup bukti untuk membuktikan klaim Yaseman tentang pemukulan dan luka bakar rokok. Namun, menurut pengadilan, klaim sengatan listrik dan penyiksaan dengan air minum tidak dapat diverifikasi.
MuhaiminMinggu, 9 Desember 2018 - 12:27 WIB
Dalam putusan itu, pengadilan mengakui penggunaan metode penyiksaan seperti itu "sangat mungkin" terjadi.

Pemerintah Belanda diperintahkan untuk membayar kompensasi senilai Rp125 juta.

Namun, Pemerintah Belanda kini mengajukan banding terhadap putusan pengadilan di Den Haag. Sikap itu membuat keluarga dan pengacara Yaseman marah.

"Ini adalah fakta yang diketahui bahwa Belanda terlibat dalam penyiksaan besar-besaran selama perang kemerdekaan," kata pengacaranya di Amsterdam, Liesbeth Zegveld.

"Dari semua korban, hanya satu yang terdaftar di pengadilan, dan itu adalah Yaseman.

"Sungguh memalukan bahwa negara tidak akan bertanggung jawab, bahkan untuk kasus yang satu ini," ujarnya, seperti dikutip abc.net.au, Minggu (9/12/2018).

(mas)
Tentaranya Siksa Petani Indonesia, Belanda Enggan...
https://international.sindonews.com/read/1361269/41/tentaranya-siksa-petani-indonesia-belanda-enggan-bayar-kompensasi-1544333220

Ketuanan Melayu jamin keamanan, wajib dipertahankan - PU FaizKriss Merah pada Kriss Merah.com - 16 minit yang laluSeorang penceramah bebas berpandangan konsep Ketuanan Melayu yang diamalkan di Malaysia tidak bercanggah dengan Islam. Bagi Naib juara Pencetus Ummah (PU) musim kedua Ahmad Faiz Hafizuddin Rosli, konsep itu telah menjadikan masyarakat berbilang kaum di negara ini hidup dengan aman dan harmoni. Justeru, katanya lagi, ia bukan saja tidak bercanggah dengan agama malah wajib dipertahankan. "Indahnya Islam ia tidak membawa satu sistem pemerintahan secara khusus. Ia tidak mengatakan negara perlu ditadbir bawah monarki, demokrasi mahupun republik. "Malaysia merdeka dengan demokrasi b... lagi »Jatuhkan MB Perak: SPRM Mungkin Panggil Semula 6 ADUNBudak Boy pada MYNEWSHUB - 8 minit yang laluIPOH – Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mungkin memanggil semula enam Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Perak untuk memberi keterangan... lagi »Bon Samurai Bukti Keyakinan Kukuh Jepun Terhadap Dr MahathirBudak Boy pada MYNEWSHUB - 8 minit yang laluKUALA LUMPUR – Pakej bantuan kewangan Jepun kepada Malaysia termasuk penerbitan Bon Samurai, merupakan bukti keyakinan kukuh negara itu terhadap...lagi »Lupakan Hasrat Ke Stadium Beli Tiket Final AFF SuzukiBudak Boy pada MYNEWSHUB - 8 minit yang laluKUALA LUMPUR – Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) hari ini meminta peminat bola sepak negara yang berhasrat ke Stadium Nasional Bukit... lagi »Pelajar China Dinobat Juara Pidato PABM 2018Budak Boy pada MYNEWSHUB - 8 minit yang laluKUALA NERUS – Pelajar wanita dari China, Xu Yang dinobatkan sebagai juara Pertandingan Pidato Antarabangsa Bahasa Melayu (PABM) Piala Perdana... lagi »Pengakap Malaysia Lancar Buku Mewah ‘100 Years & Beyond’Budak Boy pada MYNEWSHUB - 8 minit yang laluKUALA LUMPUR – Persekutuan Pengakap Malaysia (PPM) hari ini melancarkan Buku Mewah ‘100 Years & Beyond’ sempena Majlis Malam Apresiasi... lagi »Peserta himpunan kata ICERD strategi Zionist
ReJaM© pada MiLo SuaM - 19 minit yang lalu

SEMALAM salah seorang makcik peserta himpunan ICERD dilihat terkial-kial dan tidak faham kenapa beliau menyertai himpunan itu di Kuala Lumpur. BACA — *Bila peserta himpunan ICERD ditemubual* Satu lagi video tersebar luas di media sosial menyaksikan salah seorang pakcik memberi pendapatnya berhubung ICERD. Ditanya mengenai apa yang beliau faham tentang ICERD ketika perhimpunan semalam, pakcik ini kata apa yang dia tahu ICERD adalah strategi Zionist, dan semua negara-negara yang telah melaksanakan ICERD telah dikawal oleh Zionist. [image: Peserta Himpunan] "ICERD ini Zionist's strat... lagi »Peduli Pendidikan, Yamaha Indonesia Raih Penghargaan KemendikbudWahyu Budi Santoso pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 21 minit yang laluPT. Yamaha Indonesia Motor Mfg. (YIMM) menerima penghargaan dari Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia (Kemendikbud RI)Bertolak ke Jeddah, Menag Bahas Ta'limatul Hajj dengan SaudiSudarsono pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 21 minit yang laluMenteri Agama Lukman Hakim Saifuddin sore ini, Minggu (9/12/2018) bertolak ke Jeddah, Arab Saudi untuk bertemu Menteri Haji Saudi.Interpretasi Seniman Muda atas SejarahKoran Sindo pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 21 minit yang laluSejumlah seniman muda berkumpul memamerkan karya terbaiknya yang merupakan interpretasi atas sejarah yang artistik lewat pameran exi(s)t 2018.
Tentaranya Siksa Petani Indonesia, Belanda Enggan Bayar KompensasiMuhaimin pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 21 minit yang laluMemalukan, pemerintah Belanda enggan membayar dan memilih mengajukan banding meski petani Jawa Timur ini sudah meninggal.Suzuki Umumkan Pemenang AFF Suzuki Penalty Kick ChallengeWahyu Budi Santoso pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 22 minit yang laluEuforia AFF Suzuki Cup 2018 yang masih terasa dimanfaatkan PT Suzuki Indomobil Sales (SIS) untuk mendekatkan diri dengan konsumen setiaSudahi Buang Serabut Putih pada Jeruk, Ketahui Tiga ManfaatnyaTribunnews.com - 32 minit yang laluLalu bagi Anda yang suka makan buah jeruk, apa yang akan Anda lakukan dengan serabut putihnya?HIMPUNAN MELAYU PAS-UMNO TIDAK MAMPU TUMBANGKAN PAKATAN HARAPANemily mc pada Malaysia Chronicle - 59 minit yang laluBerapa ramaikah yang hadir dalam himpunan anti ICERD semalam? Pihak polis mengatakan 55 ribu, Malaysiakini menganggarkan 80 ribu, Malay Mail pula mengatakan jumlahnya melebihi 100 ribu manakala Zahid Hamidi dalam ucapannya menyebut 500 ribu. Tetapi, Tun Mahathir Mohamad kemudiannya menyindir dengan mengucapkan tahniah kerana 1 juta telah hadir dalam himpunan tersebut. Berapa ramai sebenarnya yang hadir? Berdasarkah tinjauan dengan rakan-rakan yang hadir dan melalui gambar-gambar yang dipaparkan di media sosial, angka kehadiran paling munasabah dianggarkan hanyalah antara 80 ribu hin... lagi »BERHIMPUN DEMI KELANGSUNGAN POLITIKemily mc pada Malaysia Chronicle - 59 minit yang laluTOPENG Guy Fawkes menjelaskan semuanya tentang perhimpunan itu. Tidak ramai di sini kenal Mr Fawkes, satu-satunya manusia yang dikatakan jujur dengan prinsipnya. Beliau cuba memusnahkan bangunan Parlimen Britain pada 5 November, berabad lalu. Bagi kebanyakan rakyat Malaysia, topeng itu menggambarkan perjuangan seorang sukarelawan yang mahu menjahanamkan satu kerajaan kuku besi dalam versi fiksyen “V for Vendetta”. Dua jenaka dalam satu? Mungkin. Anda tahu kisahnya. Malaysia di bawah kerajaan baharu Mahathir mahu menandatangani perjanjian Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) termas... lagi »KE MANA SYUKUR DI HIMPUNAN ICERD SEMALAM?emily mc pada Malaysia Chronicle - 59 minit yang laluHimpunan Icerd yang berlangsung semalam sepatutnya berlaku dalam ‘format’ penganjur dan peserta menyertainya dengan penuh kesyukuran. Memang itulah yang dijanjikan oleh penganjur, Gerakan Pembela Ummah (Ummah), ketika mereka bertegas mahu meneruskan himpunan itu pada hari Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mengesahkan tidak akan meratifikasiKonvensyen Antarabangsa Mengenai Pembasmian Diskriminasi Kaum (Icerd), 23 Nov lalu. Tetapi, sepanjang tiga jam himpunan kesyukuran itu berlangsung semalam, yang kedengaran hanyalah: ancaman, amaran, seruan bangkit, serta doa agar kerajaan Pakata... lagi »PAKATAN PERLU AMBIL PENGAJARAN DARIPADA ISU ICERD, KATA KIT SIANGemily mc pada Malaysia Chronicle - 59 minit yang laluHIMPUNAN anti ICERD yang berlangsung semalam adalah peringatan yang tepat kepada kerajaan baharu Pakatan Harapan (PH) supaya cepat belajar daripada kesilapannya, kata veteran DAP Lim Kit Siang. Ahli Parlimen Iskandar Puteri itu berkata himpunan berkenaan tidak akan berlaku jika kerajaan mengendalikan lebih baik cadangannya untuk meratifikasi Konvensyen Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) itu. Katanya, himpunan aman di Kuala Lumpur petang semalam itu adalah kejayaan untuk Malaysia Baharu tetapi satu kesukaran kepada PH. “Saya kata ia kesukaran untuk PH membina Malaysi... lagi »PENCAPAIAN PRU14 BUKTI DAP DITERIMA MELAYUemily mc pada Malaysia Chronicle - 59 minit yang laluPengerusi DAP Selangor Tony Pua berkata pencapaian ketara parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lalu membuang tanggapan bahawa pertubuhan berkenaan tidak terima orang Melayu. Anggota parlimen Damansara itu memberi contoh, antara pencapaian dilakar DAP ialah di kerusi dewan undangan negeri Dusun Tua di Selangor. Katanya calon DAP yang mewakili Pakatan Harapan (PH) berjaya menawan kerusi berkenaan dengan kelebihan lebih 10,000 undi. “Ahli Jawatankuasa DAP Selangor Edry Faizal Eddy Yusof berjaya tewaskan calon Umno dan PAS dengan undi majoriti lebih 10,000. “Ini merupakan satu pencapa... lagi »SKANDAL 1MDB SEJARAH ATAU TIDAK? INI KATA PAKARemily mc pada Malaysia Chronicle - 59 minit yang laluPakar sejarah dilihat berbeza pandangan berhubung sama ada skandal 1MDB yang menjadi tumpuan media tempatan dan antarabangsa boleh dianggap sebagai sebahagian daripada sejarah Malaysia. Prof Dr Sumit K Mandal yang merupakan pensyarah Kajian Budaya dan Sejarah Sosial di University of Nottingham Malaysia menjangkakan sejarawan pada masa hadapan akan menganggap 1MDB sebagai sesuatu yang penting. Jelas Sumit, hal itu kerana 1MDB memberi gambaran kepada situasi semasa negara ketika skandal berkenaan berlaku. “1MDB bukan hanya penyalahgunaan wang negara tetapi ia berkaitan dengan krisis k...lagi »HIMPUNAN ANTI ICERD, RAKYAT SUDAH BERSUARA, KATA NAJIBemily mc pada Malaysia Chronicle - 59 minit yang laluHIMPUNAN membantah ratifikasi anti diskriminasi di Dataran Merdeka semalam adalah kejayaan besar dan ia menunjukkan hasrat semua rakyat Malaysia, kata bekas perdana menteri Najib Razak. Beliau berkata rakyat Malaysia berhimpun secara aman semalam untuk membantah ratifikasi Konvensyen Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). “Kita menghantar mesej yang jelas kepada kerajaan PH. “Rakyat Malaysia mahu hak dan perpaduan terpelihara, menjunjung tinggi semangat hormat menghormati dan prinsip 1Malaysia. Syabas kepada semua,” katanya di laman Facebook. Beliau berkata detik bersej... lagi »JAPAN ISSUING SAMURAI BONDS TO MALAYSIA BECAUSE OF ‘STRONG CONFIDENCE’ IN DR M’S LEADERSHIP – AMBASSADORemily mc pada Malaysia Chronicle - 59 minit yang laluKUALA LUMPUR ― Japan’s strong confidence in the leadership of Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad will lead to financial aid packages to Malaysia, including the issue of Samurai bonds, said Japanese Ambassador to Malaysia Dr Makio Miyagawa. The RM7.4 billion yen-denominated bonds expected to be issued before March next year would not only help reduce the high financial burden Malaysia is suffering through its commitments by the previous government but would invite renewed Japanese investors to make a return to Malaysia, he said. Talks between Malaysia’s Finance Minister Lim Guan ... lagi »YES, PAS IS NOW MAHATHIR’S BOSS! SWAGGERING AFTER ACCOUNTING FOR BULK OF ANTI-ICERD TURNOUT, PAS NOW TELLS PM HE DID THE RIGHT THING TO SNUB HUMAN RIGHTS DAY EVENT – EVEN AS DISAPPOINTED IN DR M, SUHAKAM SAYS ‘ONE LOSES NOTHING BY EMBRACING HUMAN RIGHTS’emily mc pada Malaysia Chronicle - 59 minit yang laluNOTHING is lost or taken away when one embraces human rights, which is taught and applied by every peace-loving religion in the world, said Human Rights Commission of Malaysia (Suhakam) chairman Razali Ismail today. He said even though some perceived human rights to be a threat to their faith, human rights and religion were in fact intertwined. “Human rights are often regarded as a threat to religion but this is not true, this misunderstanding must be corrected,” he said on Human Rights Day, today. “Islam is a religion that accentuates dignity, and that is what human rights are for,... lagi »IS MAHATHIR BI-POLAR? NOW HE SAYS HE REFUSED TO RATIFY ICERD SO THAT MALAYS CAN CATCH UP WITH THE OTHER RACES – BUT WHAT HAS THAT TO DO WITH ICERD? POLITICAL EXPEDIENCY IS ONE THING – TWISTING THE TRUTH ON FACTS WILL ONLY KEEP MALAYS IN IGNORANCEemily mc pada Malaysia Chronicle - 59 minit yang laluSHAH ALAM: Prime Minister Dr Mahathir Mohamad has defended his decision not to ratify an international rights treaty which led to a mammoth rally held earlier today, saying the Malays must be given a leg-up. Otherwise, they risk being left behind, he said. Speaking at UiTM Shah Alam, Mahathir said opportunities must be given to the Bumiputera Malays who are poor and unable to get jobs so they can catch up with the other races. “If we want them (the Malays) to be able to catch up with those in front of them, they must be given the opportunity to catch up,” he said, adding not all race... lagi »ICERD laungan mitosadminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang laluKUALA LUMPUR, 1 Rabiulakhir 1440H, Ahad – Himpunan 812 membabitkan ratusan ribu umat Islam di sini, semalam adalah amaran kepada kerajaan yang banyak membuat pusingan U, kata Presiden Gabungan Pelajar-Pelajar Melayu Semenajung (GPMS), Zamri Mohd Isa. Beliau berkata, perhimpunan itu diadakan bukan untuk menggugat keamanan negara, sebaliknya untuk memberi mesej dan isyarat kepada kerajaan bahawa … The post ICERD laungan mitos appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.PAS puji PM tak hadir sambutan Hari Hak Asasi Manusiasiti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang laluBANGI, 1 Rabiulakhir 1440H, Ahad – Keputusan tegas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk tidak menghadiri sambutan Hari Hak Asasi Manusia Antarabangsa 2018 anjuran Suhakam yang dijadualkan berlangsung hari ini, wajar dipuji dan diikuti pemimpin Pakatan Harapan (PH) lain. Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, ini kerana ia akan mengurangkan mesej … The post PAS puji PM tak hadir sambutan Hari Hak Asasi Manusia appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Himpunan 812: ICERD ancam generasi akan datangadminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang laluKUALA LUMPUR, 1 Rabiulakhir 1440H, Ahad – Keharmonian kaum di tanah air hanya boleh dijamin sekiranya pemerintah tidak mencabuli hal ehwal agama Islam. Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad berkata, sejarah membuktikan perkara ini, apabila British menggunakan modus operandi sedemikian untuk kekal berkuasa “Bab agama tak boleh sentuh. Perjanjian Pangkor kita lihat, soal agama diberikan … The post Himpunan 812: ICERD ancam generasi akan datang appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.9 orang awam maut serangan udara AS di Syriasiti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang laluBEIRUT, 1 Rabiulakhir 1440H, Ahad – Sekurang-kurangnya sembilan orang awam terbunuh, termasuk enam kanak-kanak dalam serangan udara yang dilancarkan Amerika Syarikat (AS) di di Deir Ezzor, wilayah timur Syria. Pasukan Pemantau Hak Asasi Manusia Syria melaporkan, serangan udara pada Jumaat, di bandar Hajin, yang terletak di sepanjang Sungai Euphrates, selatan Dayr al-Zawr itu turut menyebabkan … The post 9 orang awam maut serangan udara AS di Syria appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Bebini Kronologi Penemuan Sekarung E-KTP di Duren SawitEneng Susanti pada Islampos - Sejam yang laluKapolsek Duren Sawit Komisaris Parlindungan Sutasuhut menjelaskan kronologi penemuan e-KTP tersebut The post Bebini Kronologi Penemuan Sekarung E-KTP di Duren Sawit appeared first on Islampos.Anda Pengantin Baru? Kenali 8 Tanda-tanda Kehamilan IniRifki M Firdaus pada Islampos - Sejam yang laluPenting diketahui The post Anda Pengantin Baru? Kenali 8 Tanda-tanda Kehamilan Ini appeared first on Islampos.Ini Sekelumit Fakta Penemuan Sekarung e-KTP di Duren SawitEneng Susanti pada Islampos - Sejam yang laluBagaimana kebenarannya? The post Ini Sekelumit Fakta Penemuan Sekarung e-KTP di Duren Sawit appeared first on Islampos.Ini Sederet Rekor Mohamed Salah di Laga Liverpool Vs BournemouthEneng Susanti pada Islampos - Sejam yang laluPada laga tersebut, Salah mencetak hattrick dan mencatatkan kemenangan Liverpool 4-0 atas Bournemouth. The post Ini Sederet Rekor Mohamed Salah di Laga Liverpool Vs Bournemouth appeared first on Islampos.Sepekan Reuni 212, Malaysia Gelar Aksi Damai 812Eneng Susanti pada Islampos - Sejam yang laluAksi damai 812 oleh oposisi Malaysia dilakukan dalam rangka merayakan keputusan pemerintah yang tidak meratifikasi konvensi tentang ras The post Sepekan Reuni 212, Malaysia Gelar Aksi Damai 812 appeared first on Islampos.
Begini Cara Rasulullah Istirahat SiangRifki M Firdaus pada Islampos - Sejam yang lalu[image: selonjoran ke arah kiblat] Sesungguhnya setan-setan itu tidak pernah istirahat siang The post Begini Cara Rasulullah Istirahat Siang appeared first on Islampos.Umat Islam yang Berilmu Adalah Pewaris Para Nabiyudi pada Islampos - Sejam yang lalu[image: pewaris para nabi] Allah telah menempatkan Adam di surga hal tersebut menandakan bahwa sejatinya kampung halaman manusia adalah di surga, sedangkan dunia hanyalah tempat singgah. The post Umat Islam yang Berilmu Adalah Pewaris Para Nabi appeared first on Islampos.Liarnya PandanganBy Rifki M Firdaus Last updated 9 Desember 2018من أرسل طرفه استدعى حتفه“Barang siapa yang pandanganya liar, berarti telah mengundang kebinasaan sendiri.”Mengumbar pandangan itu seperti kuda yang memasuki gang sempit dimana ia sulit untuk berputar kembali untuk keluar, demikian tutur Ibnu Taimiah
Pandangan itu panah beracun iblis siapa yang meninggalkannya karena takut kepada Allah, maka ia akan mendapatkan lezatnya beriman, begitulah nasihat Nabi SAW terkasih
Yang bahaya itu bukan memandangnya tetapi setelah memandang, begitu Kyai Syukri Zarkasi menasihati kami saat menjadi santri untuk tidak sering menatap santriwati
Ulama berkata;كل الحوادث مبداها من النظر وإنما معظم النار من مستصغر الشرر“Setiap kejadian itu dimulai dari pandangan dan sungguh api yang besarpun bermulai dari percikan.” []Faisal Kunhi
Imam Masjid Sirothol Mustaqim, Ansan Korea Selatan
Gontor ,
S1 UIN Syarif Hidatatullah Jakarta, S2 : Institut Ilmu AlQuran*#Share berkahnya ilmu*
*#Join channel Telegram:*
https://t.me/joinchat/AAAAAERt3deogV8PX4M0Qg untuk mendapatkan tulisan saya setiap hariLiarnya Pandangan - Islampos
https://www.islampos.com/liarnya-pandangan-118914/
Liarnya PandanganRifki M Firdaus pada Islampos - Sejam yang laluBerarti telah mengundang kebinasaan sendiri The post Liarnya Pandangan appeared first on Islampos.Foto hanya ilustrasi. Sumber: Live ScienceBeredar Video Penumpang Pesawat Batik Air Minta Turun gara-gara Mesin Pesawat Mendadak MatiBy Rifki M Firdaus Last updated 9 Desember 2018
JAKARTA—Beredar viral video kepanikan para penumpang pesawat Batik Air rute penerbangan ID 7054 rute Palembang–Jakarta. Dalam video tersebut kondisi mesin pesawat yang ditumpangi mendadak mati.Peristiwa dalam video tersebut terjadi di Bandara Sultan Mahmud Badaruddin II Palembang, Jumat (7/12) lalu. Akibat matinya mesin pesawat, para penumpang harus turun dari pesawat karena khawatir dengan kondisi pesawat tersebut
Ketika dikonfirmasi, Corporate Communication Strategic of Batik Air, Danang Mandala Prihantoro membenarkan soal kejadian tersebut. Batik Air kode penerbangan ID 7054 tersebut melayani rute dari Bandar Udara Internasional SMB II Palembang (PLM) menuju Bandar Udara Internasional Halim Perdanakusuma, Jakarta (HLP)
Danang mengungkapkan pesawat Airbus A320-200 CEO registrasi PK-LAZ tersebut sudah dipersiapkan dengan baik untuk diberangkatkan pada pukul 14.20 WIB, dengan membawa total tujuh kru dan 156 tamu atau penumpang

“Sebelum terbang telah dilakukan pemeriksaan dan dinyatakan laik terbang,” katanya saat dihubungi, Sabtu (8/12)
Ketika penumpang telah masuk ke pesawat dan posisi pesawat masih landing parker di Apron, tiba-tiba Ground Power Unit (GPU) yang merupakan perangkat yang menyediakan sumber energy pesawat mengalami penurunan daya (down). Akibatnya, sistem listrik pada kabin pesawat terganggu
Guna memastikan keselamatan dan keamanan serta kenyamanan penerbangan, teknisi, pilot dan ground handling pun langsung melakukan pengecekan. Hasil pengecekan dan pemeriksaan diputuskan untuk mengganti GPU dengan GPU lainnya. Setelah pergantian tersebut semua sistem kelistrikan pesawat menjadi normal kembali
“Nah, selama proses pergantian tamu yang berada di kabun kami minta untuk kembali ke ruang tunggu terminal,” terang Danang
Danang mengaku, pihaknya langsung menginformasikan penundaan keberangkatan kepada seluruh penumpang. Bahkan, pihaknya pun memberikan kompensasi atas keterlambatan atau delay ini berdasarkan ketentuan
Setelah diperbaiki pesawat ini pun kembali diterbangkan dengan tujuh kru dan 137 tamu. “Kami juga ingin menyampaikan permohonan maaf kepada seluruh tamu atas ketidaknyamanan tersebut,” tutupnya

Sementara itu, Menteri Perhubungan (Menhub) RI, Budi Karya Sumadi mengakui jika dunia aviasi memang sarat dengan regulasi dan aturan. Namun, di sisi lain suatu penerbangan juga harus bertanggung jawab dengan keselamatannya
“Kondisi yang dialami ini tentunya dilema, karena kalau diteruskan tiba-tiba ada apa maka akan lebih fatal lagi akibatnya,” katanya
Budi Karya menyatakan, sejauh ini ada penerbangan ditunda jangan langsung menyalahkan tetapi harus dilihat dulu persoalannya seperti apa. Dirinya pun meyakini maskapai Batik Air akan bertanggung jawab
Artinya, kedepannya perlu ada pengertian antara penumpang dan penerbangan. Karena jika tidak ada penerbangan juga akan susah. Meskipun begitu, pihaknya akan meminta maskapai Batik Air untuk memberikan klarifikasi
“Saya sepakat kalau batik air harus memberikan klarifikasi atas persoalan yang terjadi kemarin,” tutupnya. []Beredar Video Penumpang Pesawat Batik Air Minta Turun gara-gara Mesin Pesawat Mendadak Mati - Islampos
https://www.islampos.com/beredar-video-penumpang-pesawat-batik-air-minta-turun-gara-gara-mesin-pesawat-mendadak-mati-118922/
Beredar Video Penumpang Pesawat Batik Air Minta Turun gara-gara Mesin Pesawat Mendadak MatiRifki M Firdaus pada Islampos - Sejam yang lalu[image: pesawat bisa terbang meski mesinnya mati] Sumber energy pesawat mengalami penurunan daya (down) The post Beredar Video Penumpang Pesawat Batik Air Minta Turun gara-gara Mesin Pesawat Mendadak Mati appeared first on Islampos.Pancasila Harus Terus Dirawat sebagai Ideologi BangsaSINDOnews pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 2 jam yang laluKomunitas Bela Indonesia (KBI) terus berupaya mengampanyekan Pancasila dan kesadaran berbangsa agar Indonesia sebagai rumah bersama bisa terawat selamanya.Trump: John Kelly Hengkang dari Gedung Putih Akhir 2018Muhaimin pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 2 jam yang laluSetelah sederet pejabat memutuskan meninggalkan pemerintah Trump, kini giliran Kepala Staf Gedung Putih John Kelly.Lagi, staf penting Donald Trump terpental dari Gedung PutihBBC News Indonesia - Berita - 2 jam yang laluIa merupakan pejabat ke-28 yang dipecat atau mundur dari posisinya di Gedung Putih. Hubungan John Kelly dengan Presiden Trump dikabarkan makin memburuk saja, sejak ia dikutip menyebut Trump sebagai 'seorang idiot.'Benarkah ponsel membuat kita menjadi kurang produktif dan 'menjajah' kita?BBC News Indonesia - Berita - 2 jam yang laluJelas kebanyakan orang mengandalkan ponsel untuk mendukung kegiatan sehari-hari: melakukan sesuatu dari jarak jauh, berurusan dengan bank, dan lain-lain. Tetapi ponsel juga bisa mencuri waktu dan menjajah kita tanpa kita ketahui.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/12/tuan-8864.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahal Ni Tuan Minta Maaf Saya Betul Tak Perasan Pemandu Teksi Cuak Terlanggar Kereta Mahal Namun Lelaki Ini

Mahal Ni Tuan Minta Maaf Saya Betul Tak Perasan Pemandu Teksi Cuak Terlanggar Kereta Mahal Namun Lelaki Ini

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 705 hits
Mahal ni tuan Minta maaf saya betul tak perasan Pemandu teksi cuak terlanggar kereta mahal namun lelaki ini Bila berlaku kemalangan tak kira besar atau kecil jarang benar kedua dua pihak mahu mengambil pendekatan menyelesaikan masalah itu d...
Senjata Makan Tuan Ibnu Tewas Terkena Bom Ikan Usai Meledakkan Kepala Istri Sirinya

Senjata Makan Tuan Ibnu Tewas Terkena Bom Ikan Usai Meledakkan Kepala Istri Sirinya

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 237 hits
Dari hasil penyelidikan polisi motif pelaku melakukan aksinya karena korban yang sudah dua bulan pisah ranjang menolak diajak rujuk oleh pelaku
Sabah Tuan Rumah Empat Penjuru Jemputan Asean

Sabah Tuan Rumah Empat Penjuru Jemputan Asean

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 350 hits
Sabah tuan rumah Empat Penjuru Jemputan AseanSabah tuan rumah Empat Penjuru Jemputan AseanSabah akan menjadi tuan rumah Kejohanan Bola Sepak Empat Penjuru Jemputan Asean di Stadium Likas pada 15 16 Disember depan Kejohanan itu melibatkan pa...
Icerd Diskriminasi Siapakah Tuan Siapakah Hamba

Icerd Diskriminasi Siapakah Tuan Siapakah Hamba

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 384 hits
Oleh Ridhuan Tee AbdullahNampak sangat agenda jahat ultra kiasu apabila bandingkan Malaysia dengan negara negara Arab yang ratifikasi konvensyen antarabangsaSAYA amat teruja membaca kenyataan bapak ultra kiasu bertajuk Banyak negara majorit...
Malaysia Bukan Negara China Komunis Dan Negara India 8864

Malaysia Bukan Negara China Komunis Dan Negara India 8864

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 430 hits
Melayu mengalah walau kontrak sosial terang terang dilanggar sebagai memenuhi tuntutan politik Artikal Tanpa Prajudis Malaysia punyai Kontrak Sosial untuk dipatuhi terutama oleh warga yang asalnya pendatang dan Hak Melayu Rizeb Melayu Pribu...
Indonesia Bakal Jadi Tuan Rumah 2 Pertemuan Ketenagakerjaan

Indonesia Bakal Jadi Tuan Rumah 2 Pertemuan Ketenagakerjaan

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 291 hits
Direktur Jenderal Pembinaan Penempatan Tenaga Kerja dan Perluasan Kesempatan Kerja Kementerian Ketenagakerjaan Maruli A Hasoloan mengatakan penunjukan Indonesia sebagai tuan rumah perhelatan dua tahunan ini telah dirundingkan dalam kesepaka...
Dahsyat Lihat Mp Jelutong Mp Padang Serai Bangun Memuji Almarhum Tuan Guru Nik Aziz

Dahsyat Lihat Mp Jelutong Mp Padang Serai Bangun Memuji Almarhum Tuan Guru Nik Aziz

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 511 hits
Dahsyat Lihat Mp Jelutong Mp Padang Serai Bangun Memuji Almarhum Tuan Guru Nik Aziz
Berundurlah Tuan Sudah Masanya Kata Kj Kepada Zahid

Berundurlah Tuan Sudah Masanya Kata Kj Kepada Zahid

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 181 hits
Bekas Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar memberitahu Presidennya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sudah tiba masa orang nombor satu parti itu meletakkan jawatan Berkongsi laporan berita Sinar Harian Hanya PAU yang boleh lucutkan ...
Jangan Biarkan Emosi Jadi Tuan Abby Abadi Kongsi Rahsia Baik Dengan Bekas Suami

Jangan Biarkan Emosi Jadi Tuan Abby Abadi Kongsi Rahsia Baik Dengan Bekas Suami

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 758 hits
Segelintir netizen bertanyakan mengenai kebahagiaan rumah tangga Abby Abadi dan hubungan dengan bekas suami Norman Hakim Pelakon Gerak Khas ini kongsi tips bermakna buat anda yang pernah melalui fasa penceraian Macam mana boleh berbaik deng...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api