Tahniah Dr Nurliyana Ain




Semalam 6 Disember 2022 adalah hari yang sangat membuatkan saya rasa terharu dan sebak serta rasa bangga bila melihat anakanda saya, Nurliyana Ain menerima ijazah sarjana perubatan di Dewan Tunku Canselor Universiti Malaya.
Saya bersyukur kerana dikurniakan anak yang rajin dan bersemangat tinggi untuk mencapai kecemerlangan. Dia pernah memberitahu kami macam mana lah nak dapat CGPA 4 bila melihat kawan sefakulti yang memang bijak dan sentiasa mendapat markah tertinggi. Pada Nana, dia bukan mahu sekadar lulus tapi mahu lulus cemerlang.

Walaupun telah berkahwin dan menpunyai keluarga, dia tidak pernah lupa untuk meminta doa dan restu saya sebelum menduduki apa apa peperiksaan. Teringat satu tahun, dua dua Nana dan Juita menghantar mesej meminta saya doakan mereka.
Yang membuatkan saya bimbang ialah mereka menulis "takut" dengan kertas yang akan diduduki. Ketika mendapat mesej, saya berdoa pada Allah sambil menangis memohon supaya dipermudahkan mereka untuk menjawab semua soalan dan lulus dengan cemerlang.
Nana juga seorang yang tidak takut dengan cabaran dan persaingan. Sentiasa mencari peluang untuk belajar sesuatu yang baru. Alhamdulillah dia dipilih untuk berada dalam Young Opthal Committee yang pastinya memberikan dia pendedahan yang lebih luas dalam bidang ini. 
Saya kagum melihat kesungguhan beliau untuk menjadi doktor pakar yang berpengalaman bukan semata doktor pakar "atas kertas dan sijil". Ramai berlambak doktor pakar sekarang ini yang mendapat jawatan sebagai doktor pakar berdasarkan lulus peperiksaan tetapi tahap kematangan dalam menguruskan kes pesakit masih "rendah" sebagai seorang doktor yang pakar. 
Kenapa saya terharu dan juga bangga? Pertama, kalau saya pastinya saya tidak sanggup untuk belajar sambil bekerja dan pada masa yang sama menjaga anak anak yang ketika itu, baru habis pantang anak sulung. Kedua, saya bukan suka membaca seperti Nana yang sentiasa ada buku di tangan.

Saya yang merasa penat melihat Nana belajar bekerja sambil menguruskan rumahtangga. Dia sangat mementingkan pendidikan anak anak. Ammar dihantar ke sekolah seawal usia 2 tahun. Setiap hari meluangkan masa untuk mengajar dan bermain dengan Ammar. Sanggup membayar yuran persekolahan yang agak tinggi dengan kepayahan menghantar dan mengambil di rumah kami. Alhamdulillah, kami bersyukur kerana menpunyai menantu yang sangat supporting dan sentiasa memberi sokongan pada Nana.
Berbalik pada majlis konvokesyen yang ke62 ini, hanya saya dan Alain sahaja yang masuk dewan. Manakala Hubby balik ke rumah selepas menghantar kami untuk mengambil Ammar.
Selepas majlis, kami menghabiskan masa melayan Nana dan kawan kawannya berposing di mercu tanda kampus Universiti Malaya 2022. Alhamdulillah cuaca agak baik walaupun sedikit panas membolehkan Nana dan para graduan bergambar di sekitar bangunan Dewan Tunku Canselor.
Di dewan ini juga, saya dan Hubby menerima ijazah selepas menamatkan pengajian ijazah sarjana muda. Tanpa dirancang, Nana memilih songket tenun tangan dari Kelantan berwarna merah sama dengan pakaian saya ketika menerima ijazah yang juga songket asli Kelantan warna merah yang sama.

Akhir sekali tahniah pada anakanda saya dan juga jutaan terima kasih pada semua follower saya yang mengucapkan tahniah pada Nana. Doakan agar Nana terus menjadi seorang pegawai perubatan yang berdedikasi. Doakan juga agar Nana dipermudahkan untuk menduduki peperiksaan pada hari ini. Aamiin.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aziekitchen.com/2022/12/tahniah-dr-nurliyana-ain.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tahniah Dato Seri Anwar Ibrahim Perdana Menteri Malaysia Ke 10

Tahniah Dato Seri Anwar Ibrahim Perdana Menteri Malaysia Ke 10

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 272 hits
TAHNIAH DATO SERI ANWAR IBRAHIM PERDANA MENTERI MALAYSIA KE 10 Assalammualaikum semua Setelah mengikuti perkembangan Pilihan Raya Umum Ke 15 sejak Penamaan Calon pada 5 November 2022 Sebagai Rakyat Malaysia ini adalah detik paling Ruby teru...
Anwar Berterima Kasih Presiden Indonesia Jokowi Ketua Negara Pertama Ucap Tahniah

Anwar Berterima Kasih Presiden Indonesia Jokowi Ketua Negara Pertama Ucap Tahniah

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 90 hits
Perdana Menteri Malaysia ke 10 yang baharu sahaja dilantik Datuk Seri Anwar Ibrahim menzahirkan ucapan terima kasih kepada Presiden Indonesia Joko Widodo kerana nbsp menjadi ketua negara pertama menghubunginya bagi mengucapkan tahniah Anwar...
Dr Mahathir Ucap Tahniah Dan Selamat Maju Jaya Pada Anwar

Dr Mahathir Ucap Tahniah Dan Selamat Maju Jaya Pada Anwar

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 236 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad mengucapkan tahniah kepada pelantikan Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri ke 10 Dalam ciapannya di Twitter bekas bekas pengerusi Pakatan Harapan itu menyatakan selamat m...
Ucapan Tahniah Dari Ketua Kerajaan Asing Mencurah Masuk

Ucapan Tahniah Dari Ketua Kerajaan Asing Mencurah Masuk

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 208 hits
DSAI MENERIMA PANGGILAN DARI PRESIDEN TURKI ERDOGEN KETIKA MAHU MELAKUKAN SIDANG MEDIAPerdana Menteri ke 10 Datuk Seri Anwar Ibrahim mencipta sejarah sebagai Perdana Menteri Malaysia yang menerima ucapan tahniah daripada ketua kerajaan asin...
Kedutaan Asing Ucap Tahniah Kepada Anwar Ibrahim

Kedutaan Asing Ucap Tahniah Kepada Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 130 hits
Anwar Ibrahim menerima ucapan tahniah daripada perwakilan asing sejurus mengangkat sumpah sebagai perdana menteri KUALA LUMPUR Perwakilan asing di negara ini menghantar ucapan tahniah kepada Anwar Ibrahim yang dilantik sebagai perdana mente...
Perdana Menteri Ke 10 Tahniah Ds Anuar Ibrahim

Perdana Menteri Ke 10 Tahniah Ds Anuar Ibrahim

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 178 hits
Salam Hai Alhamdulillah Akhirnya Setelah Lama Penantian yg satu penyiksaan Terjawab Sudah Tahniah DSAI atas perlantikan sebagai Perdana Menteri Baru Malaysia Yang ke 10Semoga DS dapat memimpin dan mengalas tanggungjawab dengan amanah adil d...
Tahniah Iu Son Sukku Berjaya Raih Anugerah Di Majlis 42nd Film Critics Association Awards

Tahniah Iu Son Sukku Berjaya Raih Anugerah Di Majlis 42nd Film Critics Association Awards

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 157 hits
Wah Tahniah buat para pelakon yang berjaya meraih anugerah di 42nd Film Critics Association Award ARTIKEL BERKAITAN Terbaru satu majlis anugerah 42nd Film Critics Association Awards diadakan di Hall of Federation of Small and Medium Busines...
Hiburan Kami Takut Kena Ain Tular Foto Kad Kahwin Dengan Safawi Rashid Syifa Melvin Minta Peminat Tunggu 3 Disember

Hiburan Kami Takut Kena Ain Tular Foto Kad Kahwin Dengan Safawi Rashid Syifa Melvin Minta Peminat Tunggu 3 Disember

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 191 hits
Tular baru baru ini apabila pelakon dan usahawan dikatakan bakal bergelar isteri kepada pemain bolah sepat JDT iaitu Safawi Rasid pada 3 Disember ini Ini berikutan kad undangan perkahwinan yang tertulis nama kedua duanya telah tersebar di m...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened