Pengalaman Buat Cleo Glow Peel Treatment Di Cleo Clinic Sri Hartamas



Pengalaman Buat Cleo Glow Peel Treatment di Cleo Clinic Sri Hartamas. Assalamualaikum dan hi…sudah seminggu zaza berada di KL. Zaza dekat sini ada beberapa urusan sikit. So akan stay dalam beberapa hari lagi sebelum zaza pulang ke kampung halaman zaza.

Memandangkan zaza ada di KL ni dan memang dah lama sangat nak try buat rawatan wajah..jadi baru-baru ini zaza sempat singgah buat rawatan wajah dekat Cleo Clinic yang terletak di Desa Sri Hartamas Kuala Lumpur.



Zaza booking sesi rawatan tu pada hari ahad. Tapi ada satu kejadian yang menimpa..yang mana bila zaza dah sampai dan keluar dari kereta grab, time itu jugalah selipar zaza terputus. Sudahnya berkaki ayam la zaza ke Cleo Clinic tu..

Oklah, tak nak cerita tentang tu…sebaliknya zaza nak cerita pengalaman zaza buat rawatan wajah dekat Cleo Clinic ni.


Sebaik melangkah masuk, zaza disambut oleh staf Cik Fadhilah yang sangat ramah dan zaza pun memperkenalkan diri. Kemudian zaza perlu mengisi borang pendaftaran yang diberi. Selepas tu bermulalah sesi perbincangan mengenai kondisi kulit zaza ni.



Bersama staf Cik Fadhilah
Kalau dulu kulit zaza dah okay sebenarnya..tapi mungkin sebab zaza stress dan stop pengambilan produk dalaman..mean tak konsisten jaga sebelum ni, so masalah kulit kusam tu berlaku lagi..dan kulit zaza ni memang banyak sangat parut bekas jerawat sebab suka sangat picit jerawat. Jerawat pun berbatu-batu naik jadinya zaza mempunyai kulit kategori sangat sensitif.

Selepas sesi perbincangan tu, zaza perlu tunggu seketika sebelum dipanggil untuk sesi rawatan. Sementara menunggu tu, zaza dihidangkan dengan minuman dan snack.

Pada mulanya Cleo Clinic nak buat rawatan MicroDermaBrasion tapi disebabkan kulit zaza agak sensitive jadi dibimbangi ada effect lain, oleh itu zaza di cadangkan untuk membuat Cleo Glow Peel Treatment.

Antara rawatan yang ditawarkan di Cleo Clinic
Cleo Glow Peel Treatment

Dalam treatment jenis ini, ada beberapa fungsi iaitu ia membantu dalam :

Memberikan kelembutan dan rasa glowing pada wajahMengurangkan garis halus dibawah mata dan disekeliling mulutMeningkatkan penampilan dari parut jerawatMengurangkan age spots, freckles dan melasma.
Apa itu Melasma? Melasma adalah longgokan pigmen kulit sama ada di lapisan epidermis ( lapisan atas ), dermis ( lapisan bawah kulit ) atau kedua-duanya. Tidak ada barangan kosmetik yang boleh merawat melasma. Penggunaan krim-krim pelindung matahari juga tidak membantu. Melasma hanya boleh dirawat oleh doktor pakar kulit atau doktor estetik ( Sumber Berita Harian )

Dalam Cleo Glow Peel Treatment ini, ada beberapa step iaitu :

1. Step 1 – Facial Cleansing

Step ini adalah membersihkan muka dari sebarang kotoran dan solekan.


2. Step 2 – Detox Peel

Sapuan Detox Peel untuk membantu mencerahkan kulit, meremajakan kulit, dapat membantu menghilangkan jerawat ,menyamarkan noda hitam pada kulit muka dan mencegah penuaan



3. Glowing Peel

Sapuan ini pula adalah untuk mengatasi masalah kulit berminyak, mengatasi masalah jerawat, menghilangkan kulit kusam, memutihkan kulit wajah, menghaluskan permukaan kulit dan mencegah penuaan.


4. Step 4 –Spray Glowing Serum

Spray Glowing Serum dapat membantu melembapkan wajah, mencerahkan kulit, menjadikan kulit lebih lembut, glowing dan sihat


5. Step 5 – Put Repair Mask

Melembapkan wajah, mengurangkan garis halus dan kedutan dan menghilangkan kulit kusam



Pengalaman Selepas Buat Cleo Glow Peel Treatment

Sepanjang sesi rawatan berlangsung, Miss Stephanie yang melalukan sesi rawatan tersebut turut menerangkan apa yang dibuat dan apa yang diletakkan pada muka.

Memang terasa sangat kulit tu bersi, lembut dan ringan je. Dan yang paling zaza perasan kesan selepas je siap rawatan tu, kulit zaza nampak kelihatan glowing dan segar.


Semasa sapuan Detox Peel dan Glowing Peel tu pun memang terasa sejuk gila muka. Selepas sapu Detox Peel tu, ia dibiarkan beberapa ketika sehingga ia meresap ke dalam kulit dan selepas itu barulah pula sapuan Glowing Peel.

Bersama Miss Stephanie
Bersama staf Cik Fadhilah
Bagi zaza yang baru pertama kali buat rawatan wajah ni..Alhamdulillah puas hati dengan servis yang diberikan. Layanan staf Cleo pun begitu mesra. Ada juga zaza bertanyakan Cik Fadhilah mengenai penjagaan muka selepas itu. Nasihatnya gunakan pencuci muka dan skincare yang betul dan banyakkan minum air…zaza akui yang zaza memang kurang minum air.. Insyaallah lepas ni zaza akan cuba merajinkan diri.




View this post on Instagram

Bagi yang berminat untuk buat rawatan di Cleo Clinic bolehlah membuat temujanji melalui :

Phone : 010 252 1883
Waktu Operasi :
Monday – Friday : 10am – 7pmSaturday : 10am – 6pmSunday : 10am – 4pm
Website : www.cliniccleo.com

Cleo Clinic juga menjemput anda semua untuk menghadiri Grand Opening CLEO Aesthetic Clinic pada 14 Desember 2019 ( Sabtu ) dari 11 pagi sehingga 5 petang. Ada banyak promosi, cabutan bertuah yang bernilai RM10,000, goodies bag percuma dan voucher rawatan. Makanan turut disediakan.

Jangan lupa untuk hadir okay!









Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.zazaiman.com/2019/12/pengalaman-buat-cleo-glow-peel.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sri Mulyani Sdm Adalah Aset Penting Bagi Indonesia

Sri Mulyani Sdm Adalah Aset Penting Bagi Indonesia

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 139 hits
Menteri Keuangan Sri Mulyani Indrawati mengatakan sumber daya manusia adalah aset yang penting Tantangan ke depan adalah bagaimana mengembangkan dan meningkatkan kualitas SDM di Indonesia terutama dengan bonus demografi muda pada 2030 nanti
Sri Mulyani Lantik 357 Pengurus Baru Ikatan Ahli Ekonomi Islam Indonesia

Sri Mulyani Lantik 357 Pengurus Baru Ikatan Ahli Ekonomi Islam Indonesia

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 187 hits
Menteri Keuangan Sri Mulyani Indrawati selaku Ketua Ketua Umum Ikatan Ahli Ekonomi Islam Indonesia Periode 2019 2023 melantik 357 orang pengurus baru Dia berharap agar IAEI dapat memberikan sumbangsih yang nyata dalam menyelesaikan permasal...
Strategi Sri Mulyani Jaga Defisit 2 2 Persen Saat Shortfall Pajak Diramal Rp441 T

Strategi Sri Mulyani Jaga Defisit 2 2 Persen Saat Shortfall Pajak Diramal Rp441 T

papar berkaitan - pada 14/12/2019 - jumlah : 151 hits
Menteri Keuangan Sri Mulyani Indrawati angkat suara mengenai kekurangan penerimaan pajak atau shortfall sekitar Rp441 triliun tahun ini Seperti diketahui pemerintah menargetkan mampu mengumpulkan pajak sekitar Rp1 577 triliun namun hingga k...
Aturan Baru Sri Mulyani Pejabat Eselon Iii Tak Boleh Lagi Naik Pesawat Kelas Bisnis

Aturan Baru Sri Mulyani Pejabat Eselon Iii Tak Boleh Lagi Naik Pesawat Kelas Bisnis

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 200 hits
Direktur Jenderal Perbendaharaan Negara Kementerian Keuangan Andin Hadiyanto mengatakan perbedaan kedua aturan tersebut adalah eselon III tak lagi boleh terbang menggunakan pesawat kelas bisnis jika penerbangan kurang dari 8 jam
Revisi Aturan Perjalanan Dinas Sri Mulyani Ingin Pejabat Tertib Pakai Uang Negara

Revisi Aturan Perjalanan Dinas Sri Mulyani Ingin Pejabat Tertib Pakai Uang Negara

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 206 hits
Menteri Keuangan Sri Mulyani Indrawati baru saja merevisi aturan Peraturan Menteri Keuangan Nomor 227 PMK OS 2016 mengenai tata cara pelaksanaan perjalanan dinas luar negeri Pelaksanaan perjalanan dinas kemudian diatur dalam Peraturan Mente...
Kpk Minta Gaji Pns Diselaraskan Ini Jawaban Sri Mulyani

Kpk Minta Gaji Pns Diselaraskan Ini Jawaban Sri Mulyani

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 162 hits
Ketua Komisi Pemberantasan Korupsi Agus Rahardjo meminta agar pemerintah menerapkan sistem penyelarasan gaji atau one single salary system Pegawai Negeri Sipil Menurutnya hal ini sebagai salah satu upaya melakukan upaya reformasi birokrasi ...
Sri Mulyani Revisi Aturan Perjalanan Dinas Pns Ini Rinciannya

Sri Mulyani Revisi Aturan Perjalanan Dinas Pns Ini Rinciannya

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 183 hits
Menteri Keuangan Sri Mulyani Indrawati menerbitkan Peraturan Menteri Keuangan nomor 181 tahun 2019 tentang tata cara pelaksanaan perjalanan dinas luar negeri Aturan tersebut merupakan revisi Peraturan Menteri Keuangan Nomor 227 PMK OS 2016
Sri Mulyani Sebut Tidak Semua Pns Kemenkeu Dapat Libur Tambahan

Sri Mulyani Sebut Tidak Semua Pns Kemenkeu Dapat Libur Tambahan

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 132 hits
Menteri Keuangan Sri Mulyani Indrawati menilai bekerja hanya dalam 4 hari seminggu secara keseluruhan tidak bisa diterapkan di Kementerian Keuangan Sebab ada direktorat yang harus bekerja 7 hari penuh
Sri Haryati Mengaku Belum Terima Surat Penunjukan Plt Kadisparbud

Sri Haryati Mengaku Belum Terima Surat Penunjukan Plt Kadisparbud

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 147 hits
Sri mengaku peristiwa pencabutan penghargaan Colosseum menjadi pelajaran penting bagi Dinas Pariwisata dan Kebudayaan ke depan Ia juga mengatakan insiden tersebut tidak menyurutkan pemberian penghargaan bagi kegiatan usaha yang patut diberi...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ