Patutlah Anak Suka Pergi Sekolah Ini Perkara Ibu Ayah Kena Tahu


Sekejap saja masa berlalu, tiba-tiba dah sampai masa untuk hantar anak tersayang ke sekolah. Banyak perkara yang perlu ibu ayah pertimbangkan ketika memilih sekolah terbaik untuk anak, kadang-kadang boleh jadi buntu dibuatnya!
Buat Survey, Elak Masalah Anak Tak Nak Sekolah
Ketika mencari sekolah yang terbaik untuk anak, pastikan ibu ayah banyakkan membuat survey dan bertanya kepada ahli keluarga mahupun kenalan rapat. Selain itu, banyakkan membaca reviu yang dibuat tentang sekolah yang menjadi pilihan.
Sumber foto: www.shutterstock.com Dengan cara ini, kita dapat mengelak dari sebarang masalah di kemudian hari terutamanya situasi anak tak mahu ke sekolah. Setiap anak pasti akan merasa kurang selesa pada fasa awal ketika dihantar ke sekolah, tetapi jika berterusan menangis dan sebagainya susah juga kan?
Antara perkara yang perlu ibu ayah pertimbangkan tentang sekolah yang sesuai untuk anak:
Kredibiliti sekolah pilihan Kredibiliti yang dimaksudkan bukan hanya terletak kepada nama bahkan ia lebih daripada itu. Carilah sekolah yang mempunyai barisan tenaga pengajar yang mempunyai kelayakan serta berpengalaman.
Biarpun anak mungkin buat perangai tak nak ke sekolah, tetapi jika cikgunya baik, penyayang dan mempunyai personaliti menarik pasti sedikit-sebanyak menjadi pendorong anak untuk lebih bersemangat dan kurang rasa takut.
Sistem keselamatan yang bagus Mempunyai sistem keselamatan yang bagus juga merupakan kriteria yang perlu dititikberatkan ketika memilih sekolah untuk anak. Pastikan sekolah tersebut mempunyai sistem kamera litar tertutup yang berfungsi dengan baik. Ini bagi memastikan sekiranya terjadi sesuatu yang tidak diingini, ibu ayah boleh merujuk rakaman video yang ada.
Selain itu, pastikan pihak sekolah mementingkan aspek keselamatan yang lain seperti pintu pagar yang sentiasa berkunci. Selain itu, salah satu ciri keselamatan yang terbaik adalah apabila cikgu mengenali ibu ayah setiap murid supaya keselamatan mereka terjamin dan tiada sebarang percubaan untuk menculik berlaku.
Silibus pelajaran yang terbaik Tujuan ibu ayah hantarkan anak-anak ke sekolah adalah untuk memastikan mereka dapat belajar dalam persekitaran yang menyeronokkan tetapi silius ‘mudah tangkap’. Belajar sambil bermain akan membuatkan anak lebih teruja dan bersemangat untuk belajar.
Sumber foto: www.shutterstock.com Cara pembelajaran yang menyeronokkan juga sebenarnya dapat membuatkan anak lebih cepat absorb setiap ilmu yang diajarkan kepada mereka. Tak hairanlah bila anak balik sekolah, ada saja lagu baru yang akan mereka nyanyikan. Anak-anak juga mungkin akan tunjukkan pelbagai tarian menarik yang dipelajari di sekolah.
Buat apa nak pening-pening, kalau semua kriteria penting ini boleh didapati di Koolkidz Academy?
Koolkidz Academy juga merupakan salah satu Jenama Pilihan Pa&Ma 2022 untuk anugerah Playschool Terbaik Pilihan Pa&Ma. Tahniah!

Telah mula beroperasi sejak tahun 2018, Koolkidz menawarkan servis penjagaan kanak-kanak dan pusat pendidikan komprehensif yang meliputi penjagaan harian iaitu playschool yang bermula untuk anak 0-4 tahun manakala bagi pra-sekolah pula untuk kanak-kanak berusia 4-6 tahun. Koolkidz juga telah berdaftar di bawah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) serta Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM).

Di Koolkidz, murid-murid tidak terbeban kerana sesi pembelajaran dibuat sambil bermain dalam persekitaran yang selesa dan selamat. Dengan pendekatan sebegini, perkembangan fizikal, intelektual, sosial dan kreativiti setiap murid lebih bagus. Silibus pendidikan awal kanak-kanak di Koolkidz adalah berdasarkan progam PERMATA Negara serta Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (KSPK).

Setiap tenaga pengajar dan pengasuh di Koolkidz berpengalaman dan merupakan pendidik berdaftar. Guru-guru di sini mempunyai kelulusan di dalam jurusan Pendidikan Awal Kanak-kanak serta pernah mengikuti kursus khas seperti Kursus Asuhan Permata Kanak-kanak (KAP).

Koolkidz kini mempunyai 16 cawangan dan semakin berkembang. Sebagai strategi untuk terus maju, Koolkidz kini dikenali sebagai Koolkidz Academy.
Untuk maklumat lanjut tentang sekolah ini, layari www.koolkidz.com.my atau laman Facebook Koolkidz Academy atau laman Instagram koolkidz.academy. Juga boleh hubungi talian 03- 33488779.
The post Patutlah Anak Suka Pergi Sekolah, Ini Perkara Ibu Ayah Kena Tahu! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/patutlah-anak-suka-pergi-sekolah-ini-perkara-ibu-ayah-kena-tahu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ayah Minta Maaf Minta Maaf Lelaki Sebak Anak Isteri Ibu Bapa Pergi Serentak

Ayah Minta Maaf Minta Maaf Lelaki Sebak Anak Isteri Ibu Bapa Pergi Serentak

papar berkaitan - pada 14/11/2022 - jumlah : 247 hits
Ajal maut semuanya rahsia Allah Namun pemergian mengejutkan empat ahli keluarga serentak benar benar memberi trauma buat seorang lelaki yang menjadi saksi kehilangan insan tersayang dalam kemalangan menyayat hati Ibu ayah isteri dan anak me...
Anak Pergi Akibat Kanser Darah Ibu Sebak Netizen Tunai Permintaan Edit Gambar

Anak Pergi Akibat Kanser Darah Ibu Sebak Netizen Tunai Permintaan Edit Gambar

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 151 hits
Minggu lalu tular sebuah hantaran dari seorang wanita meminta jasa baik orang ramai grup Facebook Edit Apa Hari Ni untuk menyunting gambar anaknya yang sudah meninggal dunia ketika berusia dua tahun tujuh bulan Anak syurga saya meninggal di...
Ajar Anak Solat Tanpa Disuruh Banyak Kali Ibu Ayah Boleh Mula Dengan Cara Ini

Ajar Anak Solat Tanpa Disuruh Banyak Kali Ibu Ayah Boleh Mula Dengan Cara Ini

papar berkaitan - pada 17/11/2022 - jumlah : 170 hits
Nabi Muhammad SAW menyuruh ibu bapa ajar anak solat bila sudah berumur 7 tahun dan pukul kalau tidak solat bila umurnya 10 tahun Tapi sebaiknya sebelum mencecah usia anak 7 tahun kita kena dedahkan anak dengan amalan solat Bagaimanapun untu...
Tak Suka Diam Minta Stop Burukkan Adik Ibu Ayah Sajat Akui Stress

Tak Suka Diam Minta Stop Burukkan Adik Ibu Ayah Sajat Akui Stress

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 241 hits
Kemelut yang berlaku di antara adik beradik usahawan kosmetik Nur Sajat dan adik perempuannya Nur Mustika semakin berleluasa di platform media sosial hingga menjadi topik utama bualan ramai Mengulas berkenaan isu yang berlaku ibu adik berad...
Sebelum Ke Sekolah Akan Tukar Lampin Ibu Anak 10 Tahun Jaga Ibu Kanser Tanpa Bapa

Sebelum Ke Sekolah Akan Tukar Lampin Ibu Anak 10 Tahun Jaga Ibu Kanser Tanpa Bapa

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 163 hits
Usianya baru 10 tahun namun Nur Saffiya Irdina Mohd Firdaus sudah mampu menguruskan ibunya Roliza Md Zain 31 yang terlantar sakit akibat kanser payu dara sejak setahun lalu Setiap pagi sebelum ke sekolah Nur Saffiya akan membersihkan badan ...
Pakar Psikologi Larang Ibu Ayah Guna Ayat Ini Semasa Cakap Atau Marah Anak

Pakar Psikologi Larang Ibu Ayah Guna Ayat Ini Semasa Cakap Atau Marah Anak

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 205 hits
Merajuk teruk nampaknya anak aku yang seorang tu Aku ada tersalah cakap ke masa marah dia tadi Ish tapi takkan marah sikit pun tak boleh Apa tips komunikasi dengan anak supaya dia lembut hati ya Sebagai ibu bapa biasanya kita menganggap apa...
Bukan Sengaja Ibu Nak Marah Anak Kadang Penat Emosi Fizikal Itu Yang Terlepas

Bukan Sengaja Ibu Nak Marah Anak Kadang Penat Emosi Fizikal Itu Yang Terlepas

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 122 hits
Bukan sengaja tau ibu nak marah anak Bukan sengaja si isteri meninggi suara Kadang kala cuba juga letakkan diri kita dalam kasut mereka Seorang ibu dan isteri ni berkerja 24 jam Jika seseorang isteri tu suri rumah dia bekerja seharian tanpa...
Anak Suka Berlari Melompat Memanjat Sebenarnya Bagus Rugi Kalau Mama Papa Bising Larang

Anak Suka Berlari Melompat Memanjat Sebenarnya Bagus Rugi Kalau Mama Papa Bising Larang

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 96 hits
Lumrah kanak kanak suka berlari melompat memanjat dan menjerit Kadang kadang penat melihat gelagat mereka yang tak duduk diam tak tahu erti penat dan mungkin ianya memberikan anda rasa sakit kepala tetapi itu tandanya anak papa mama berada ...
Suka Pukul Orang Tak Perlu Marah Jelas Pada Anak Apa Kegunaan Tangan Kaki

Suka Pukul Orang Tak Perlu Marah Jelas Pada Anak Apa Kegunaan Tangan Kaki

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 200 hits
Tak dinafikan ada sesetengah anak kecil memang suka buat orang Mereka rasa benda itu seronok untuk dibuat Kadang kadang ibu ayah pun mereka pukul jika ada rasa tak puas hati tentang sesuatu Anak mungkin tak tahu perbuatan itu tak elok jadi ...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Legacy Credit Emerges As A Substantial Shareholder In Vci Global

Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher