Parkinson S Disease


Assalamualaikum..Setelah sekian lama laptop ini terbiar.. kerana sudah ada penganti yang lebih comel..maka hari ini tergerak hati nak gunakan dia semula. Sebab apa? tetiba rindu nak update blog ni..hihihi
Apa khabar semua kawan-kawan blogger akk? nampak gaya semuanya sihat. bila ada update tu tak kiralah di fb ke.., di insta ke..,itu menandakan kawan-kawan sihatlah ye. yang tak update tu mungkin bizi dengan urusan harian dan harap kalian sihat sejahtera hendaknya..
Kita ni kan kekadang sebelum atau semasa nak update blog membuak2 idea datang. Bila start menaip idea semua terbang  entah kemana perginya..last2 blurr..hihi. Maka tercatitlah dan terluah lah apa yg terlintas di fikiran ini saja..

sambil berblog sambil tengok TV. temankan en papa. inilah tempat lepak dia..
Sejak PKP ni pergerakkan akk agak terbatas di sebabkan keadaan en papa yang kurang sihat. Sebelum PKP en papa telah di diagnose mengidap parkinson's disease. Mulanya akk terkejut juga tapi lama2 akk redho dengan apa yg ditakdirkan. Awalnya Doc kata en papa dapat penyakit  saraf di sebabkan terlalu lama makan ubat ubatan. Puaslah kami berubat dan berurut merata tempat tapi takde satu pun yang serasi. Sebenarnya awal tahun 2018 kami dah mula nampak perubahan pada en papa, pergerakan agak lambat dan mengadu lengoh kaki dan sesekali dia mengeletar. pertuturan pun agak lambat dan getaran tangan makin kuat. Doc masih lagi kata saraf keras dan kena tambah ubat saraf. Jadi sepanjang  tempuh itu tiada apa2 yg boleh kami buat. Pertengahan tahun 2019 akk gesa doc untuk buat pemereksaan menyeluroh ke atas en papa. Keputusanya en papa mengidap parkinson's disease stage satu.
Kalau dulu en papa boleh lagi drive dengan pantauan akk. Tapi sekarang anak-anak tak bagi lagi en papa drive walaupun en papa kata dia still boleh drive. Tapi sesekali terlepas juga bila dia kata nak ke surau jumpa kawan-kawan atau nak kekedai membeli barang keperluannya. 
jadi dalam tempoh ini dan akan datang pergerakkan akk pun turut terbatas. maklom en papa dalam kebanyakkan masa kena berehat dan tidur kerana ubat yg dia makan menyebabkan rasa mengantuk. walaupun en papa masih boleh menguruskan diri sendiri..tapi memandangkan usia pun sudah agak berusia..en papa perlukan ada orang  yg sentiasa temankan dia. sekarang ni akk dah jadi fulltime lady driver laa..


terimakasih..kerana sudi membaca coretan kakyon.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kakrose.blogspot.com/2020/08/parkinson.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly