Konvoi Ke Langkawi Langkawi Mangrove Tour


Sebenarnya kan cerita cuti-cuti konvoi Langkawi k.fiezz & mr hubby tak habis lagi yang ikut trip geng gamers mr hubby ke sana bulan Oktober lepas . hehe. So kita sambung cerita lah. hehe. Entry sebelum, korang boleh baca di sini << Konvoi Ke Langkawi Laksa Ikan Sekoq Langkawi Banyak Tulang >>
Aktiviti kitaorang untuk hari ke-2, trip ke Langkawi Mangrove Tour. Bayaran untuk trip ni satu bot (8 orang) RM200. Kitaorang ambil 2 bot sebab ramai. Bot terbahagi pada dua. Satu untuk budak-budak bujang. Satu lagi untuk yang dah berkeluarga. Tapi tak la strict pulak kena ikut. Ikut keselesaan masing-masing. LANGKAWI MANGROVE TOUROkey, dalam itinerary langkawi mangrove tour ni kitaorang akan dibawa ke beberapa tempat antaranya eagle feeding, monkey feeding, menyelusuri Gua Buaya, melawat Gua Kelawar, pi tengok kolam penternakan ikan dan penutup, ke Pantai Tanjung Rhu.
Langkawi Mangrove Tour ni, k.fiezz & mr hubby pernah pergi masa family day dengan family k.fiezz tahun 2017.  Jadi aktiviti di atas ni, semua kitaorang dah tahu kecuali yang monkey feeding tu je tak pernah. Agak menarik disitu. Cewah padahal cuak gak weiii.
So here start the trip. Sepanjang laluan kita boleh cuci mata tengok hutan paya bakau, kapal-kapal layar yang berlabuh di situ dan tengok pemandangan.


Kitaorang naik bot dari sini. Cantik pemandangan dia. 

Sepanjang laluan, cuci mata dengan pemandangan hutan paya bakau dan laut. 

1st pit stop - Kolam ternakan ikan. Ada restoran juga di sini untuk yang nak makan ikan / makanan laut segar. Cuma harga dia agak mahal sikit. 

Pekerja situ akan buat demo untuk tunjuk pada pengunjung ikan-ikan ni secara live. Macam-macam rupa ikan, size kita boleh tengok. Kalau bawa budak-budak ni, memang suka la diaorang dapat tengok ikan-ikan ni. Kita yang dewasa pun teruja sebab selalu tengok ikan kecil-kecil yang untuk makan je. Hah, ni ada yang size sampai berkilo2. 

Wajib lah ada gambar rombongan. 

halah halah..terselit gak couple ni. 

2nd -  Eagle Feeding

3rd pit stop - monkey feeding
Yang ni cuak tau sebab tunang kawan mr hubby konon nak mesra sangat dengan monyet-monyet ni. nak salam sangat, kan.. hah, ko. sekali ada sekor naik atas bot kitaorang. menjerit semua dalam bot tu. Tapi tukang bot tu dah cakap jangan cederakan monyet-monyet ni. Halau je elok-elok. Lepas monyet-monyet ni dapat paw barang makanan kitaorang baru monyet2 ni terjun balik dalam air. 
Bot budak-budak bujang tu pun kena juga. Monyet naik atas bot diaorang. Dapat lah kena paw air manis sebotol besor, baru monyet tu terjun dalam air. 

4th pit stop - Menyelusuri Gua Buaya. Ada nampak cam buaya tak?Sebab gua ni di panggil Gua Buaya bentuk dia macam mulut buaya. 


Bot kitaorang berjaya masuk dalam gua ni. bot budak-budak bujang tu besar sikit, tak berjaya. Kena ambil laluan lain. Dalam gua ni tak ada buaya pun. Jangan risau. Cuma boleh la merasai pengalaman masuk tengok sendiri keadaan dalam gua macamana. Selalu tengok dalam tv je, kan. Hah, ni live. 

5th pit stop - Port wajib bergambar berlatar belakang KILIM GEOFOREST PARK
6th pit stop - Gua Kelawar 
Yang ni k.fiezz tak ambil gambar tau sebab tak turun. haha. penakut sikit. Kat Gua Kelawar ni kita boleh turun & explore dalam gua dengan berjalan kaki bukan macam masuk dalam Gua Buaya, kita duduk je dalam bot.  

7th pit stop - Pantai Tanjung Rhu
Budak-budak bujang ni nak mandi laut. 
Next aktiviti..bersambung entry lain. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2019/12/konvoi-ke-langkawi-langkawi-mangrove-tour.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hungarian Woman Tourist Drowns While Swimming In Langkawi

Hungarian Woman Tourist Drowns While Swimming In Langkawi

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 259 hits
The victim was said to have gone swimming alone at Pantai Tengah in Langkawi LANGKAWI A woman tourist from Hungary who had just arrived on the island drowned while swimming near a resort at Pantai Tengah here this evening The Langkawi distr...
Polis Nafi Pelatih Merusuh Di Pulapol Langkawi

Polis Nafi Pelatih Merusuh Di Pulapol Langkawi

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 624 hits
LANGKAWI 30 Nov Polis menafikan berlaku kejadian rusuhan melibatkan pelatih yang tidak berpuas hati dengan pentadbiran di Pusat Latihan Polis Langkawi di sini petang tadi Ketua Polis Daerah Langkawi Supt Mohd Iqbal Ibrahim berkata pihaknya ...
Wakil Wali Kota Tangerang Dampingi City Tour Rakorkomwil Iii Apeksi 2019

Wakil Wali Kota Tangerang Dampingi City Tour Rakorkomwil Iii Apeksi 2019

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 136 hits
Rute City Tour Rakorkomwil III APEKSI 2019 meliputi Taman Gajah Tungga Kampung Bekelir Masjid Kalipasi Kampung Markisa Jembatan Berendeng Tangerang Live Room dan Tangerang City Galeri serta Sentra Oleh Oleh Khas Kota Tangerang
Putrajaya Night Bridge Tour

Putrajaya Night Bridge Tour

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 726 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraPutrajaya Night Bridge Tour Seronoknya bersiar siar di kawasan sekitar Putrajaya dengan menaiki bas Hop On Hop Off Alhamdulillah baru baru ini aku berpeluang sertai pengalaman yang sangat seronok dengan be...
Langkawi Timber Raid Alert

Langkawi Timber Raid Alert

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 258 hits
A month ago the little island of Dayang Bunting just 15 minutes away from Langkawi s Kuah town was a forest covered little gem near to Malayisia s top tourist destination Locals who have got in touch with Sarawak Report say that it was a qu...
Mohon Pdrm Angkut Geng Besar Kepala Ni Geng Konvoi Kahwin Sekat Laluan Undang Kemarahan Netizen

Mohon Pdrm Angkut Geng Besar Kepala Ni Geng Konvoi Kahwin Sekat Laluan Undang Kemarahan Netizen

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 475 hits
Viral di media sosial semalam video dashcam yang menunjukkan beberapa buah kenderaan bertindak menghalang laluan pengguna jalan raya lain di sebuah persimpangan lampu isyarat Berdasarkan video itu sebuah kereta Kia Forte berhenti di tengah ...
Perhatian Kepada Marshall Konvoi Ke Cameron Highlands

Perhatian Kepada Marshall Konvoi Ke Cameron Highlands

papar berkaitan - pada 15/12/2019 - jumlah : 378 hits
Yang datang berkonvoi ke Cameron Highlands dan menggunakan marshall baik motorsikal kecik yang amat atau besor gedabak kereta lori basikal kecuali kereta terbang jangan halang laluan trafik hanya untuk kesenangan konvoi anda Yang melihat ke...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly