Kenapa Dengan Puteri Reformasi



Tanpa ribut dan ombak kencang tiba-tiba Nurul Izzah Anwar mengumumkan peletakan jawatan sebagai Naib Presiden PKR dan juga selaku Pengerusi PKR Pulau Pinang. Ia mungkin mengejutkan tetapi bagi saya wajar kalau anak Presiden PKR itu mengambil keputusan begitu atas maslahat siasah. Tindakan itu boleh mengurangkan persepsi buruk terhadap kerjaya politik, ibunya dan bapaknya.

Bagaimana pun peletakan jawatan Naib Presiden bukan mudah untuk berlaku kerana jawatan itu dipilih. Apa lagi beliau mendapat undi terbanyak. Untuk jawatan pengerusi PKR Pulau Pinang mungkin boleh kerana ia berstatus dilantik. Menurut Nurul Izzah beliau juga meletak jawatan dalam kerajaan, bagaimana pun akan kekal sebagai MP Permatang Pauh.

Kita tidak mahu menerjah jauh mencari sebab musabab tindakan Nurul Izzah itu. Dari konteks politik baharu Malaysia yang telus, tindakan itu bertepatan untuk mengelakkan beliau terperangkap dalam politik kronisme. Ayahanya ahli Parlimen Port Dickson, ibunya ahli parlimen Pandan yang juga Timbalan Perdana Menteri. Apa dicapai mereka anak beranak adalah rekod untuk Malaysia.

Kalau itu alasan kenapa Nurrul Izzah menarik perlahan-lahan tali politik yang dipegang sejak usia belasan tahun saya ucapkan terima kasih dan syabas. Peletakan jawatan itu akan menambahkan martabat politik integriti Anwar Ibrahim bakal PM ke 8 Malaysia.



Khabarnya penyusunan dan pelantikan pengerusi negeri dalam parti Keadilan (PKR) menimbulkan pertikaian ada yang yang tidak puas hati. Ada yang mendakwa pelantikan pengerusi negeri dibuat tanpa seimbangan di antara puak-puak yang ada dalam parti.

Natijah dari pelantikan yang tidak seimbang itu menyebabkan parti itu boleh hilang kepercayaan ramai.

Antara pelantikan pengerusi negeri ialah di Kelantan. Pelantikan Supardi Mohamad Nor dipertikaikan kerana beliau baharu menyertai parti itu malahan masih dianggap sebagai anggota Umno.


Pasai Minah nikah?
Pelantikan itu dipertikaikan dan kesalahannya diletakkan di bahu Anwar Ibrahim selaku presiden parti.

Bagi orang yang mengenal dan memahami politik Anwar tidak pelek mendengar pertikaian itu. Lagi pun begitulah sifat dalam politik. Sesiapa yang rapat dengan presiden, baik dengan pemimpin kanan, kebetulan ada sumber kewangan yang kukuh pula dan bermurah hati melaburkan duit, ia akan dipilih.

Pun begitu hak Anwar sebagai presiden tidak boleh dipertikaikan. Apabila beliau sudah buat pelantikan tidak manis dipertikaikan. Kalau hendak pertikai, buatlah sebelum keputusan dimuktamadkan. Sekiranya pertikaian berterusan ia tidak membawa kebaikan buat parti. - MSO

Nurul Izzah protes Anwar?

Inna lillahi wainna ilai hirojiuun..Anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim kembali menemui PenciptaNya jam 9.41 malam Isnin 17,2018.
Arwah bakal berkahwin Ahad 23,2018 dengan
Nurul Najihah bt Mohd RadziSalam Takziah Untuk Keluarga dan tunang...Tiada cerita sebenar untuk kita dengar..Tentang bagaimana beliau di belasah..CARI PEMBUNUH ADIB SAMPAI KE LUBANG CACING!!!
Najib memberi konsesi kepada Lee Hsien Loong menggunakan ruang udara dan perairan Johor sebagai balasan untuk ubah wang haram 1MDB di Singapura...
Sebagai satu balasan untuk membantu bekas PM Malaysia, Najib Razak bagi mengubah wang haram dana 1MDB di Singapura, PM Singapura, Lee Hsien Loong telah sediakan senarai konsesi termasuk Perjanjian Keretapi Berkelajuan Tinggi, diskaun drastik terhadap penjualan air mentah dan mengunakan ruang udara dan perairan Malaysia sebagai pertukaran. Secara tak langsung ianya telah mencabul kedaulatan Malaysia di Selat Johor dan Johor Selatan.

Pada Oktober 2016, Singapura memulakan projek S$50 juta pembinaan semula terminal Seletar Airport. Terminal jet persendirian itu telah melepasi bajetnya sebanyak 60% kepada S$80 juta, dan penggunaan ruang udara di selatan Johor tidak mendapat bantahan daripada PM Najib Razak ketika itu. Pentadbiran Najib tidak mendaftarkan protes langsung terhadap Singapura yang begitu bebas menggunakan ruang udara dan perairan Malaysia tanpa mempedulikan kedaulatan udara dan perairan Malaysia selama dua tahun lalu, dan projek itu diteruskan kerana PM Singapura yakin kerajaan Malaysia di bawah Najib Razak tidak akan menimbulkan sebarang kekecohan dan bantahan terhadap kedaulatan negara Malaysia.

Pada masa yang sama lebih kurang setahun sebelum Oktober 2015, Malaysia mengumumkan pembinaan tambahan Pelabuhan Johor - yang kini Singapura mengadu bahawa tambahan itu "secara serius melanggar" wilayah lautannya. Pembinaan tambahan pelabuhan Johor selama 3 tahun itu tidak langsung dibantah oleh kerajaan Singapura ketika itu. Nyata ini adalah sebahagian daripada persetujuan sulit  di antara kedua-dua Perdana Menteri  Malaysia dan Singapura waktu itu yang dibuat tanpa persetujuan dan pengetahuan orang ramai.

Perdana Menteri Malaysia yang baru, Dr.Mahathir Mohamad menjelaskan bahawa beliau tidak akan terlibat dalam perbincangan peribadi dengan PM Lee Hsien Loong. PM Malaysia yang baru secara terang-terangan menolak jemputan PM Lee Hsien Loong untuk adakan "pertemuan peribadi pemimpin" pada Oktober 2018 - iaitu satu acara tahunan makan malam Najib Razak yang dilakukan setiap tahun bersama PM Lee Hsien Loong bersama2 dengan isteri mereka. Kini Malaysia di bawah pentadbiran baru tidak lagi sanggup menerima rasuah dan memertai perjanjian2 peribadi. Ini  telah terbukti menimbulkan masalah kepada PM Lee Hsien Loong, kerana pentadbiran baru dipilih atas komitmen memerangi rasuah.

Nyatalah PM Lee Hsien Loong dari Singapura masih begitu lambat untuk mengubah keterlibatannya dengan Malaysia baru, yang kini lebih demokratik dan bebas dari rasuah berbanding dengan Singapura. Hubungan dua hala tidak akan bertambah baik apabila sikap kediktatoran Singapura masih berkembang seperti rasuah undang2 dan menulis semula undang2 tempatan, yang sepatutnya tidak boleh untuk undang-undang antarabangsa. - Singapore Herald
(Rencana ini adalah terjemahan dan adaptasi dari artikal berjodul "Lee Hsien Loong given Najib's concessioon on Johore airspace and waters for laundering 1MDB" - Singapore Herald) -TS 

Lee Hsien Loong given Najib's concessioon on Johore airspace and waters for laundering 1MDB...
In exchange for assisting former Malaysian Prime Minister Najib Razak launder 1MDB funds in Singapore, Singapore Prime Minister Lee Hsien Loong was provided with a list of concessions including the High Speed Rail deal, drastic discounts over raw water sale and the forfeiting of Malaysian's sovereignty at the Johor Straits and Southern Johor.

In Oct 2016, Singapore began a S$50 million reconstruction of the Seletar Airport passenger terminal. The private jet terminal over shot its budget by 60% to S$80 million, and the use of Southern Johor's airspace received no objection from the then-Malaysia dictator Najib Razak. The Najib administration did not register a protest over Lee Hsien Loong's blatant ignoring of Malaysia's airspace sovereignty two years ago, and the project went ahead as the Singapore dictator was confident his partner-in-crime will not make kick up a fuss over sovereignty.

At around the same time just a year before in Oct 2015, Malaysia announced the construction of the Johor Port extension - which today Singapore is seen complaining that the extension has "seriously violated" its water territories. The 3-year construction of the port extension did not warrant a single response from the Singapore government then. Again, it is apparently part of the many secret deals the two dictator Prime Ministers agreed in private without the public's consent and knowledge...

Malaysia's new Prime Minister Mahathir Mohamad has made clear that he will not engage in private talks with Lee Hsien Loong. The new Malaysian PM outright rejected Lee Hsien Loong's invitation for a "leaders retreat" in Oct 2018 - a yearly dine-and-wine event Najib Razak enjoyed yearly with Lee Hsien Loong and their mistresses. A new Malaysia not willing to take bribes and private deals has proven to be problematic for Prime Minister Lee Hsien Loong, as the new administration was voted in power from commitments on anti-corruption.

Singapore's Lee Hsien Loong is still evidently slow to changing his engagement with the new Malaysia, which is now more democratic and corrupt-free than Singapore. Bilateral relations are unlikely to improve as the Singapore dictatorship flourish on legal corruptions and re-writing local laws, which it can't for international laws. - Singapore Herald

Now berthing in Langkawi, the “Equanimity” is said to worth about half of its original price tag. Valued at USD 130 million, the super yacht will now be sold through private negotiations. This, after bids received from public tender were said to fall short of appraised value. Lost too much!


cheers.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alditta.blogspot.com/2018/12/kenapa-dengan-puteri-reformasi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Homestay Puteri Indah Jaya Sandakan Sabah

Homestay Puteri Indah Jaya Sandakan Sabah

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 1267 hits
Nama Nama Homestay Homestay Puteri Indah Jaya Telefon 0128409282 Email Web Site Kadar Sewa RM200 00 Bilik Ruang Tamu Dapur Alamat Homestay Lot 4b 060 Taman Puteri Indah Indah Jaya Batu 4 Sandakan Sabah 90000 Malaysia Mengenai Homestay HOMES...
Hospital Pakar Puteri Pemeriksaan Susulan Mama

Hospital Pakar Puteri Pemeriksaan Susulan Mama

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 226 hits
Hospital Pakar Puteri Pemeriksaan Susulan Mama Aku amik cuti untuk hari ni Mama ada check up oleh kedua dua doktor pada hari ni Alhamdulillah Ada kemajuan yang baik Sempat jumpa bekas anak murid yang sedang menjalani praktikal kat sini Hida...
Penahanan Puteri Pengasas Huawei Pm Kanada Bantah Ada Motif Politik

Penahanan Puteri Pengasas Huawei Pm Kanada Bantah Ada Motif Politik

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 244 hits
07 Desember 2018 Pengarah Kewangan Huawei Meng Wanzhou PERDANA Menteri Kanada Justin Trudeau menegaskan pihaknya tidak terlibat dalam penahanan pegawai tinggi perusahaan telekomunikasi raksasa asal China Huawei Berbicara kepada para wartawa...
Gagal Melindungi Puteri Diana Sewaktu Masih Kecil Putera Harry Nekad Pertahan Isteri

Gagal Melindungi Puteri Diana Sewaktu Masih Kecil Putera Harry Nekad Pertahan Isteri

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 271 hits
JIKA baru baru ini gempar mengenai hubungan antara Meghan Markle dan Kate Middleton yang dikatakan semakin renggang kini timbul pula berita mengenai suami mereka Menurut The Sun hubungan di antara dua pewaris diraja Britain itu semakin keru...
Ziarah Mama Iskandar Puteri

Ziarah Mama Iskandar Puteri

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 332 hits
Ziarah Mama Iskandar Puteri 1 Disember Paginya kami buat sedikit sesi pemindahan barang Banyak juga barang barang nostalgia ditemui semula Dari patch yang aku selalu pakai dulu sampailah ke attire taekwando si iqa Hehehe Sempat la si ici me...
Mahathir Must Step Down To Save Reformasi

Mahathir Must Step Down To Save Reformasi

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 223 hits
It should be plain by now that we are on the threshold of seeing the reincarnation of Umno through Prime Minister Dr Mahathir Mohamad and his party Bersatu Soon the scores of Umno MPs will dwindle to a handful with almost all the defecting ...
Anwar Ketuai Kaukus Reformasi Di Parlimen

Anwar Ketuai Kaukus Reformasi Di Parlimen

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 257 hits
MALAYSIAKINI PARLIMEN Enam lagi Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen telah ditubuhkan bagi mengawasi dan memeriksa kerajaan persekutuan Setiap jawatankuasa akan memiliki tujuh anggota dan diketuai anggota parlimen Pakatan Harapan Enam jawatan...
The Illusion Of Power In Post Reformasi Malaysia

The Illusion Of Power In Post Reformasi Malaysia

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 236 hits
The planned anti ICERD turned thanksgiving rally marks a significant point in where real political power resides in post Reformasi Malaysia In this article I wish to suggest that the Pakatan Harapan leaders have a false understanding of rea...
Pernyataan Basarah Soeharto Guru Korupsi Momentum Tuntaskan Utang Reformasi

Pernyataan Basarah Soeharto Guru Korupsi Momentum Tuntaskan Utang Reformasi

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 112 hits
Pernyataan Wakil Sekjen PDIP Ahmad Basarah bahwa Soeharto guru korupsi dinilai harus dijadikan momentum untuk mengingatkan publik bahwa upaya pengusutan kasus kasus korupsi mantan Presiden Soeharto keluarga dan kroninya belum selesai
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music