Fridayhana 3




بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Doa adalah senjata seorang muslim. Rugi lah kita kalau tak guna senjata tu kan? Because "even if it a whisper, Allah hears it" 
Waktu-waktu makbul berdoa
Waktu antara azan dan iqomahRasulullah SAW bersabda yang bermaksud “Doa di antara azan dan iqamah tidak tertolak”(Hadis Riwayat At Tirmidzi dan Abu Daud).
Sewaktu hujan turunRasulullah s.a.w bersabda “Doa tidak tertolak pada 2 waktu, iaitu ketika azan berkumandang dan ketika hujan turun.” (Hadis Riwayat Al Hakim)
2 waktu pada hari jumaat“Hari Jumaat ada 12 jam yang mana tiada seorang hamba muslim berdoa padanya kecuali akan diberikan (dimakbulkan), maka carilah ia di hujung waktu selepas Asar.” (Hadis Riwayat Abu Daud)
Sepertiga malam terakhir ramadan“Di malam hari terdapat suatu waktu yang tidaklah seorang muslim memanjatkan doa pada Allah berkaitan dengan dunia dan akhiratnya bertepatan dengan waktu tersebut melainkan Allah akan memberikan apa yang ia minta. Hal ini berlaku setiap malamnya.” (Hadis Riwayat Muslim)
Hari Arafah pada musim hajiSabda Rasulullah  SAW “Doa yang terbaik adalah doa ketika hari Arafah” (Hadis Riwayat At Tirmidzi).
Ketika waktu sahur dan berbuka puasaNabi Muhammad SAW bersabda yang bermaksud : “Ada tiga doa yang tidak tertolak. Doanya orang yang berpuasa ketika berbuka, doanya pemimpin yang adil dan doanya orang yang dizalimi.” (Hadis Riwayat At Tirmidzi)
Sumber : https://zayan.my/zayan-portal/trending/6-waktu-paling-mustajab-untuk-berdoa
-------------------------------------------------------------------------------------
Allah bersifat Haya' (malu), iaitu apabila kita mengangkat tangan memohon sesuatu, Allah sangat malu untuk membiarkan kita menurunkan tangan tanpa sebarang doa yang makbul. 

Cuma... kadang-kadang doa kita lambat makbul bukan sebab Allah tak nak makbulkan. Tapi sebab Allah naaak sangat dengar kita doa lagi, lagi dan lagi dekat DIA. :') Supaya... kita jadi dekat dan makin rapat dengan DIA. Dan supaya kita faham indahnya sabar apabila akhirnya Allah makbulkan juga doa kita.

Apa-apapun, berdoa itu ibadah. Makbul tak makbul kita tak rugi apa-apa pun sebenarnya. Pahala dapat... rahmat Allah pun dapat, Inshaallah.

And kawan Hana pernah pesan, iaitu memetik daripada kata-kata seorang ulamak "Jangan lihat betapa tidak layaknya kita untuk meminta dari Allah. Tapi lihatlah, betapa berkuasanya Allah untuk memberi"
Sekian, semoga bermanfaat! ^_^Semua tak nak beraya pakai mask kan? ngehehehe jadi jom sama-sama perbanyakkan doa supaya Allah angkat wabak Corona ni cepat-cepat. :')

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://thepolarishana.blogspot.com/2020/04/fridayhana-3.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fridayhana 2

Fridayhana 2

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 228 hits
Allah knows and that s enough for meSakit hati yang kita rasa hari ini sebolehnya jangan bawa ke hari esok Nanti jadi dendam What s burden you today should be released today Macam mana nak release Letakkan redha dan sabar melebihi perasaan ...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira Dela Torre Artis Filipina Pilih Kuala Lumpur Sebagai Hentian Pertama Moira World Tour 2024

Dap Lagi Ambil Tindakan Begini Meggajarnya

Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu