Cuci Berus Makeup Dengan Daiso Makeup Brush Cleaner


Siapa yang suka mekap, kita geng..Rajin mekap kena rajin juga cuci berus makeup yang kita guna hari-hari tu. Kalau idak, segala kotoran/bakteria yang dah melekat kat berus makeup, boleh berpindah ke muka bila kita duk guna hari-hari tanpa cuci berus makeup. Basuh ni bukan lah hari-hari pula basuh tapi sekali atau dua minggu sekali. Macam rajin je orang yang menulis ni cuci berus makeup dia. hehe. Idak lah rajin juga, ada kadang sampai berbulan tak basuh weiii. Haha.. Perangai sangat tau.

Nak cuci berus makeup ni ikut mood juga benornya tau. Datang mood rajin, cuci berus makeup yang ada. Datang malas, guna je lah berus mekap yang dah macam-macam warna melekat kat situ. haha. 
Kalau tetiba mood rajin nak cuci berus makeup, k.fiezz cuci brush makeup pakai apa, yea? Sebelum ni k.fiezz nak cuci berus makeup, guna cleanser muka je. Hehe. Jimatt..haha. 
K.fiezz memang nak beli daiso makeup brush cleaner ni tapi sebabkan k.fiezz & mr hubby ni sejenis jarang keluar, mana nak menyinggah ke Daiso nya. Daiso  pun biasanya  semua dalam mall. Memang idak rajin lah mr hubby sis tu nak masuk mall. haha. 
Baru-baru ni, kitaorang ke MidValley nak tengok wayang. Masa otw ke panggung wayang tu, nampak ada Daiso kat level yang sama. Wahhh. Blink blink mata sis. Ajak mr hubby masuk Daiso. Mr hubby cakap habis tengok wayang, singgah dulu situ sebelum gerak balik rumah. 
Habis tengok wayang, terus remind mr hubby lagi sekali cakap nak masuk kat Daiso. 
Rambang mata sis bila masuk ke Daiso ni tapi tarik nafas, lepas. hehe. Stick pada misi mencari Daiso Makeup Brush Cleaner je. Lepas dah jumpa apa yang di cari, saja lah cuci-cuci mata kat situ.. hehe. Mana tahu ada benda lain yang berkenan lagi ke. hehe. Gedik kan. Tapi dalam duk cuci mata, sis tahan je nafsu shopping ni. Kalau idak, banyak sangkut tapi sabar sabar sabar. Kena berjimat bulan ni. Tapi ter ambil juga 1 pack shower cap. hehe. 
Selain dari 2 barang ni, k.fiezz berjaya control nafsu dari ter ter ambil benda-benda lain. hehe
JOM CUCI BERUS MEKAP
Apa lagi daiso makeup brush cleaner dah dapat, jom lah cuba cuci berus-berus &  span muka yang k.fiezz guna untuk mekap hari-hari. Bukan main meriah warna yang dah melekat kat berus-berus dan span muka tu. 

Sebelum cuci berus mekap


Dan tadaaa selepas cuci berus mekap. Cantik tak?Berseri elok dari sebelum (gambar atas) tu. hehe
SENANG TAK MEKAP TANGGAL GUNA  DAISO MAKEUP BRUSH CLEANER NI?
Senang juga. Eh juga. Macam tak okey je, k.fiezz? Bukan lah kata dia tak elok pula. Berfungsi. Bila masuk je berus dalam air yang dah di letak daiso makeup brush cleaner ni, memang nampak air yang dari warna jernih bertukar warna kepada coklat cair (macam teh tarik) yang keluar dari berus-berus mekap. 
Cuma untuk kotoran mekap yang tebal melekat macam berus kecil hat k.fiezz guna untuk concealer & span muka untuk loose powder, susah sikit nak keluar kotoran warna-warna yang melekat kat situ.  Hat yang degil sikit nak cuci, k.fiezz tambah letak cleanser sikit. Dah gabung daiso makeup brush cleaner + cleanser, baru lah senang sikit tanggal segala kotoran yang melekat kat berus dan span. 
Overall memang membantu daiso makeup brush cleaner ni cuma untuk kotoran yang degil dan susah nak bersihkan,  kena guna juga cleanser muka sebagai tambahan. Cleanser pun guna je pencuci muka sendiri. Logiknya kita bersihkan muka dengan pencuci muka jadi tak salah nak guna benda yang sama untuk cuci berus mekap & span muka yang memang sah-sah kita guna untuk muka. 
Harga Daiso Makeup  Brush Cleaner > RM5.90Tempoh ketahanan > Anggaran 2 bulan ke atas (bergantung pada kekerapan mencuci berus mekap)
PERLU KE CUCI BERUS MEKAP?
Bagi yang bertanya soalan di atas, jawapannya perlu yea sebab :-
Mengelakkan Cik Jerawat muncul pada muka.Katakan tidak kepada bakteria dan kuman.Berus mekap tahan lama.Bulu berus mekap sentiasa lembut.Jadi untuk yang rajin bermekap tu, rajin juga cuci berus makeup masing-masing yea. Cakap kat diri sendiri juga ni. hehe. 
KEBERSIHAN LAMBANG PERIBADI DIRI..Ewahh..hehe...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2022/06/Cuci-Berus-Makeup-Dengan-Daiso-Makeup-Brush-Cleaner.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dia Ingat Tu Doll Ke Ramai Pan4s Tengok Wanita Buat Full Makeup Untuk Monyet

Dia Ingat Tu Doll Ke Ramai Pan4s Tengok Wanita Buat Full Makeup Untuk Monyet

papar berkaitan - pada 17/6/2022 - jumlah : 103 hits
Para pencinta haiwan sememangnya akan terdorong untuk mempunyai haiwan peliharaan mereka sendiri Malah ada yang sanggup berbelanja sehingga ribuan ringgit demi keselesaan dan kebajikan pets kesayangan Yang selalu kita nampak orang jadikan h...
Tak Perlu Rendam Lama Lama Cuci Kain Buruk Ikut Teknik Ni Confirm Bersih Wangi

Tak Perlu Rendam Lama Lama Cuci Kain Buruk Ikut Teknik Ni Confirm Bersih Wangi

papar berkaitan - pada 16/6/2022 - jumlah : 90 hits
Kebersihan kain buruk atau kain pengelap di dapur selalu kita abaikan Kita rendam cuci dan bilas seperti biasa sedangkan kotoran masih lagi melekat Tak perlu tunggu lama baru hendak dibasuh apa kata basuh dan cuci kain pengelap ini hari har...
Cuci Mata Di Kedai Emas Sri Tanah Merah

Cuci Mata Di Kedai Emas Sri Tanah Merah

papar berkaitan - pada 22/6/2022 - jumlah : 229 hits
ahad lepas aku dan keluarga teman mak mertua dengan kawan dia cuci mata di Kedai Emas Sri Tanah Merah yang terletak di Bandar Baru Bangi bukan apa cuma cuci mata sementara kawan mak tukar gelang lama kepada gelang baru aku ada tengok tengok...
Berapa Kerap Anda Perlu Cuci Tukar Tuala Mandi

Berapa Kerap Anda Perlu Cuci Tukar Tuala Mandi

papar berkaitan - pada 26/6/2022 - jumlah : 144 hits
AssalamualaikumBismillahTuala mandi adalah sangat penting untuk mengeringkan tubuh badan setiap kali selepas mandi Namun ramai juga yang hanya bersikap acuh tak acuh tentang kebersihan tuala mandi Ada juga individu yang menggunakannya sehin...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Hawthorn Hood House By Bent Architecture In Victoria Australia

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan