Belajarlah Daripada Axelsen Rashid



KUALA LUMPUR : Bekas pemain badminton negara Rashid Sidek mahu anak didiknya mempelajari beberapa aspek daripada pemain Denmark, Viktor Axelsen yang berlatih bersama di Akademi Badminton Sports Affairs, minggu lalu.



Bekas juara dunia itu yang muncul kembali selepas pulih daripada kecederaan dialami pada 2018 menjadikan Kuala Lumpur medan latihan dalam misinya mempertahankan gelaran perseorangan lelaki Masters Malaysia minggu depan. Rashid yang menjadi jurulatih kepada pemain bebas seperti Liew Daren dan Chong Wei Feng ketika dihubungi berkata, “Semuanya berjalan lancar buat Axelsen dan kelab (Akademi Badminton Sports Affairs), jadi itu sebab mengapa dia memilih KL sebagai tempat latihan menjelang Master Malaysia minggu depan.
“Axelsen dan Daren beraksi dalam pasukan sama (Ahmedabad) dalam Liga Perdana Badminton (BPL) di India. Axelsen tidak terbang balik ke Denmark sebaliknya datang ke sini.
“Saya fikir ia adalah baik untuk kedua-dua pihak kerana pemain kami teruja berlatih bersama bekas juara dunia dan Axelsen juga mendapat rakan pelatih yang bagus.”
Sejak tewas pusingan kedua di Terbuka Denmark pada Oktober lalu, Axelsen terpaksa diketepikan beberapa minggu akibat kecederaan buku lali.
Bagaimanapun, pemain nombor enam dunia itu menggunakan PBL sebagai platform untuk memulihkan kembali prestasinya.



“Saya kagum dengan tahap profesionalisme Axelsen,” kata Rashid yang keluar daripada Persatuan Badminton Malaysia (BAM) pada 2015.
“Seperti anda tahu di Denmark terdapat konflik di antara badan badminton negara itu dan pemain profesional tetapi ia tidak memberi kesan kepada Axelsen kerana fokusnya hanya kepada badminton.
“Untuk pemain seusianya, dia memiliki tahap profesional yang tinggi. Sikapnya ketika sesi latihan sangat berbeza. Jika berlatih selama satu jam setengah dia akan memastikan dapat melakukan yang terbaik.”
“Dia mengingatkan saya kepada Lee Chong Wei dan pemain Korea Lee Hyun Ill yang turut berlatih di Sports Affairs. Mereka memastikan mendapat latihan berkualiti, tiada tolak ansur.
“Sesuatu yang saya kagum dengan pemain Eropah ialah mereka tidak bergantung kepada orang lain terutamanya pendaftaran kejohanan, jadual latihan, perancangan dan lain-lain.
“Saya amat berharap pemain kita dapat menggunakan kesempatan ini dengan mempelajari sesuatu daripada mereka,” kata Rashid yang mengakui cabaran perseorangan lelaki kini lebih terbuka.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://mediaterjah.com/2019/01/belajarlah-daripada-axelsen-rashid/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tidak Perlu Ikut Kehendak Abdul Rashid Amal Kronisme Kata Dr Mahathir

Tidak Perlu Ikut Kehendak Abdul Rashid Amal Kronisme Kata Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 188 hits
Tidak perlu ikut kehendak Abdul Rashid amal kronisme kata Dr Mahathir Dikemas kini 20 minit yang lalu middot Diterbitkan pad
Isu Perpindahan Akhyar Rashid Kenapa Masih Berbangkit

Isu Perpindahan Akhyar Rashid Kenapa Masih Berbangkit

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 581 hits
Minggu ni isu perpindahan Akhyar Rashid menjadi buah mulut di kalangan peminat bola sepak tempatan Isu yang menjadi perbualan hangat selepas terdapat perbalahan antara Persatuan Bolasepak Kedah dan JDT mengenai perpindahan pemain bintang be...
Congrats Mahathir Vp Abdul Rashid S Demand For Contracts Is Proof Ppbm Is Becoming As Corrupt As Umno

Congrats Mahathir Vp Abdul Rashid S Demand For Contracts Is Proof Ppbm Is Becoming As Corrupt As Umno

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 275 hits
Abdul Rashid one of the most corrupt Election Commission chiefs was made one of PPBM s vice presidents in 2016 He joined the extreme Malay rights group Perkasa in 2013 and was famously quoted as saying that the three redelineation exercises...
Ppbm S Rashid Cheered For Demanding Govt Projects To Help Party Chiefs

Ppbm S Rashid Cheered For Demanding Govt Projects To Help Party Chiefs

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 276 hits
PPBM vice president Abdul Rashid Abdul Rahman has come to the defence of delegates at its general assembly who called for government resources to help the party The former Election Commission chief said PPBM must do all it could to win elec...
Tan Sri Abdul Rashid Tidak Digugurkan Tun M

Tan Sri Abdul Rashid Tidak Digugurkan Tun M

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 222 hits
Astro Awan Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman tidak digugurkan daripada Jawatankuasa Pembaikan Sistem dan Undang Undang Pilihan Raya KUALA LUMPUR Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tan S...
Kontrak Kerajaan Rashid Anggap Cadangan Tepat Masa Berasas

Kontrak Kerajaan Rashid Anggap Cadangan Tepat Masa Berasas

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 260 hits
Naib Presiden PPBM Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman menyifatkan tindakannya yang mencadangkan kontrak kerajaan diberikan kepada ketua bahagian dan cawangan dalam perhimpunan agung parti baru baru ini sebagai berasas dibuat di tempat yang b...
Malaysia Masters Zii Jia Puas Tewas Di Tangan Axelsen

Malaysia Masters Zii Jia Puas Tewas Di Tangan Axelsen

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 265 hits
MUHAMMAD HELMEE RAMLI 18 Januari 2019 9 42 PM KUALA LUMPUR Pemain perseorangan lelaki negara Lee Zii Jia mengakui puas biarpun tersingkir daripada kejohanan Malays
Kes Tebusan Telipok Ria Semasa Dia Tahan Budak Ni Dia Sebut Nama Rashid Siapa Rashid

Kes Tebusan Telipok Ria Semasa Dia Tahan Budak Ni Dia Sebut Nama Rashid Siapa Rashid

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 426 hits
Kes tebusan Telipok Ria Semasa dia Tahan Budak Ni Dia sebut Nama Rashid Siapa Rashid Penjenayah yang menculik dan mencedera seorang kanak kanak perempuan dua tahun di flat Telipok Ria Tuaran di Sabah Ahad lalu ada sebut nama Rashid sebelum ...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Deko Raya Yang Simple Je Alhamdulillah Tahun Pertama Raya Di Rumah Baru Ni

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Wordpress Website Speed Build The Masters Golf Tournament

Hikayat Budak Pening Sebuah Legasi

Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam

Bila Ada Ahli Keluarga Dan Kawan Jadi Influencer

Subkontrator Gagal Siapkan