Awas Sihir Pemisah




Sifat kasih sayang merupakan anugerah Allah S.W.T untuk diri setiap manusia. Namun, perasaan ini boleh berubah sekiranya ada pihak yang tidak senang dengan melihat kebahagiaan yang dimiliki. Lalu mereka yang jeles, iri hati dan dengki mengambil jalan pintas untuk menggunakan sihir pemisah.


Individu yang terkena sihir pemisah kebiasannya akan mengalami perubahan diri dengan tiba-tiba seperti perasaan cinta dan sayang terhadap seseorang bertukar menjadi perasaan benci. Sekiranya pasangan suami isteri, salah seorang yang disihir akan berasa benci terhadap setiap perbuataan yang dilakukan walaupun ianya baik. 


Contohnya, pandangan mata yang buruk seorang suami terhadap isterinya dan begitu juga sebaliknya pandangan seorang suami yang melihat isterinya sangat hodoh, walaupun di mata orang lain isterinya sangatlah cantik. Ada juga situasi yang berlaku sang isteri melihat suaminya dalam keadaan wajah yang menakutkan.
Apabila salah seorang pasangan disihir, akan timbul perasaan ragu-ragu antara satu sama lain yang boleh menyebabkan perselisihan faham dan pergaduhan walaupun puncanya daripada perkara yang kecil dan biasa saja. Disebabkan salah seorang tidak mahu meminta maaf mengakibatkan perkara ini menjadi lebih besar. Contoh lain sihir pemisah ialah si isteri benci kepada suaminya apabila berada di rumah. Ketika si suami di luar rumah si isteri melihatnya seperti biasa, namun apabila sang suami masuk ke rumah dia berasa sangat benci.
Sihir ini merupakan golongan daripada sihir pembenci. Berfokuskan kepada pasangan suami isteri supaya hubungan kedua-duanya bermasalah dan akhirnya membawa kepada penceraian. Sihir ini juga dikenali sebagai nama sihir "at-Tafriq". Al-Hafiq Ibnu Kathir menjelaskan sebab penceraian antara suami isteri akibat sihir ialah bayangan suami atau isteri terhadap pasangannya dalam rupa atau perilaku yang buruk sehingga boleh menimbulkan perceraian.
Firmah Allah SWT dalam surah al-Baqarah ayat 102:
Terjemahannya:"... Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya. padahal mereka tidak akan dapat sama ekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah..."
Sihir pembenci atau pemisah ini dilakukan sama ada dengan menggunakan barang-barang seperti pakaian, air atau minyak yang dijampi, dipalit atau diletakkan pada tempat laluan mangsa. Kadang kala ada juga sesuatu yang dimasukkan ke dalam makanan seperti gula, kopi, beras dan lain-lain.
Kredit: Perubatan Islam Sinar Assyifa' UllinnaS



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.seramshit.com/2021/04/sihir-pemisah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lirik Nirrrlaba Lomba Sihir

Lirik Nirrrlaba Lomba Sihir

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 245 hits
Luruskan macam macam pikiranPakaian watak dan perbuatanYang kurang menyenangkanYang kurang ketimuranBakar dan lempar dan putarbalikkanSejarahku asal tunjuk asu hilangHilangkan andilku adil
5 Suku Paling Ditakuti Di Dunia Kerana Kekuatan Ilmu Sihir Mereka

5 Suku Paling Ditakuti Di Dunia Kerana Kekuatan Ilmu Sihir Mereka

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 337 hits
Ilmu sihir ini wujud di pelbagai bahagian dunia Sebenarnya ada beberapa suku yang paling ditakuti di dunia kerana kekuatan ghaib mereka Dalam artikel ini saya akan kongsikan kepada anda beberapa suku yang sangat ditakuti kerana kekuatan gha...
Kisah Ahli Sihir Muda Lee Jaewook Park Hyeeun Dilapor Bakal Terajui Drama Baru Garapan Hong S Sister

Kisah Ahli Sihir Muda Lee Jaewook Park Hyeeun Dilapor Bakal Terajui Drama Baru Garapan Hong S Sister

papar berkaitan - pada 14/4/2021 - jumlah : 447 hits
Selepas Do Do Sol Sol La La Sol tamat ramai katanya yang dah rindu nak tengok Lee Jae wook kembali menghiasi skrin televisyen mereka Berita baik untuk anda kerana dikhabarkan bahawa lelaki itu telah dipilih untuk menjadi hero baru untuk dra...
Awas Ibu Ayah Jangan Sesuka Hati Cuci Telinga Bayi Ada Caranya

Awas Ibu Ayah Jangan Sesuka Hati Cuci Telinga Bayi Ada Caranya

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 180 hits
Kebersihan dan dandanan bayi adalah satu perkara yang perlu dititikberatkan oleh ibu dan bapa supaya si manja membesar dengan baik Walau bagaimanapun ramai ibu bapa yang tidak mengambil berat hal penjagaan telinga anak dan tidak tahu pun ca...
Selain Ibrahim Ali Ramai Lagi Dijangka Bertanding Di Gombak Awas Taktik Ini

Selain Ibrahim Ali Ramai Lagi Dijangka Bertanding Di Gombak Awas Taktik Ini

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 158 hits
Panas Selepas Ezam Ibrahim Ali umum lawan Azmin di GombakApril 12 2021 Presiden Parti Bumiputera Perkasa Malaysia Ibrahim Ali sedang mempertimbangkan untuk bertanding di kerusi Parlimen Gombak yang kini dipegang oleh Mohamed Azmin Ali atau ...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas