Anak Tikam Bapa Kandung Di Dada Kepala Dan Mata Setelah Diingatkan Solat Asar



Pada 1 Jun 2019, 5 hari sebelum mengelan Hari Raya Aidilfitri, telah berlaku satu pembunuh yang kejam apabila seorang anak sanggup membunuh ayahnya sendiri setelah hanya diingatkan untuk melakukan solat asar. Kejadian tersebut telah berlaku di Polres Kota Mataram, Jakarta.

Menurut laporan Kompas.com, Hilda Nurafriani telahpun ditangkap setelah didapati menikam ayah kandungnya sendiri, Muhammad Nurahmad dengan menggunakan pisau dapur dan dalam keadaan sedar dan waras.


Kronologi lengkap kejadianSebelum kejadian, Hilda dan ibunya,Fathiyah telah bertengkar, setelah ibunya menasihatkan Hilda untuk mencari pekerjaan yang sesuai dengan sijil pendidikan yang dimili. Difahamkan, Hilda mempunyai Master dalam bidang Jururawat dan merupakan graduan lepasan Universiti Muhammadiyah, Jakarta.

Tidak mahu mencari pekerjaan dan ingin berniagaNamun, Hilda tidak bersetuju kerana ingin memulakan perniagaan dengan menjual 'pop ice'. Dalam masa yang sama juga, mangsa (bapanya) sedang mengambil wuduk untuk menunaikan solat asar dan mendengar bunyi barang seperti dibaling di ruang tamu.

Ayahnya mengetuk pintu bilik Mangsa kemudian bergegas menuju ke ruang tamu dan isterinya mengatakan bahawa tiada apa yang berlaku dan tidak diapa-apakan oleh anaknya. Hilda yang ketika itu telah memasuki biliknya telah membuatkan mangsa tetap ingin bercakap dengan Hilda dan mengetuk pintu biliknya sambil mengingatkan untuk menunaikan solat Asar.

"Saat itulah pelaku keluar kamar, sempat menahan pintu sambil menghunus pisau dapur yang memang berada di dalam kamar pelaku. Saat melihat peristiwa itu, ibu pelaku keluar rumah minta pertolongan," jelas Saipul.



Tikaman bertubi-tubi di bahagian dadaKetika itu juga, Hilda telah bertindak untuk menikam bapanya bertubi-tubi di bahagian dada, kepala dan mata. Mangsa cuba melarikan diri sehingga ke pintu depan, namun terus dikejar dan ditikam Hilda tanpa belas kasihan.


Pihak polis berjaya mengepong kawasan rumahHilda kemudian sedar kehadiran orang ramai dan jiran di luar rumah dan bergegas masuk ke dalam rumah bersama pisau ditangan. Pihak polis kemudian berjaya mengepong kawasan rumah dan menangkap Hilda yang bersembunyi di dalam bilik.

Mangsa kehilangan banyak darahBapanya, kemudian dibawa terus ke hospital, tetapi tidak dapat diselamatkan selepas kehilangan banyak darah akibat belasan tikaman dan disahkan meninggal dunia pada jam 7 malam.


Penjara 15 tahun jika didapati bersalahPelaku, Hilda kini masih dalam perbicaraan dan dibawah tahanan pihak polis. Hilda juga bakal berdepan hukuman penjara 15 tahun dan denda 45 juta Rupiah atau sekitar RM13,000 jika didapati bersalah.


Oh! Media: Ya, memang jika dilihat dari jumlah denda yang dikenakan, memang tidak mencukupi setelah seorang anak sanggup melakukan sedemikian terhadap ayah kandungnya sendiri. Semoga kita dijauhkan dari sikap dan tindakan sebegini.
+ Baca Respon Pembaca di Facebook Oh! Media.



Sumber: Oh! Media

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/06/anak-tikam-bapa-kandung-di-dada-kepala.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Derhaka Jahanam Gadis Tikam Bapa Bertubi Tubi Dekat Dada Mata Dan Kepala Sebab Suruh Solat Asar

Derhaka Jahanam Gadis Tikam Bapa Bertubi Tubi Dekat Dada Mata Dan Kepala Sebab Suruh Solat Asar

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 608 hits
Seorang bekas jururawat tergamak menikam bapa kandungnya selepas diingatkan untuk solat Menurut Sebelum kejadian berlaku Hilda Nurafriani 30 telah bertengkar dengan ibunya Fathiyah lebih kurang ja 5 30 petang Difahamkan Fathiyah menasihati ...
Bengang Dipaksa Bangun Solat Asar Gadis Tikam Bapanya Sampai Mati

Bengang Dipaksa Bangun Solat Asar Gadis Tikam Bapanya Sampai Mati

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 344 hits
The ReporterPolis menahan seorang wanita yang juga bekas jururawat di sebuah hospital di Kota Mataram Indonesia kerana tergamak menikam bapanya sehingga maut Ketua Polis Daerah Matara Saiful Alam mengesahkan penangkapan suspek pada semalam ...
Tolong Tangkap Gambar Raya Aksi Bapa Paksa Anak Posing Buat Netizen Geli Hati

Tolong Tangkap Gambar Raya Aksi Bapa Paksa Anak Posing Buat Netizen Geli Hati

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 1482 hits
Sudah menjadi lumrah musim perayaan mengambil gambar beramai ramai bagi tujuan kenangan dan untuk dimuat naik ke media sosial menjadi keutamaan pada masa kini Tidak kira lelaki mahupun perempuan masing masing segak menggayakan busana hari r...
Stop Paksa Anak Peluk Semua Orang Ibu Bapa Perlu Tukar Mentaliti Walaupun Anak Masih Kecil

Stop Paksa Anak Peluk Semua Orang Ibu Bapa Perlu Tukar Mentaliti Walaupun Anak Masih Kecil

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 688 hits
Walaupun anak masih kecil sudah tiba masanya ibu bapa sekarang berfikiran lebih jauh Pelbagai isu dan kes yang berlaku melibatkan kanak kanak kecil Kes kes Pedophilia kerap berlaku di negara ini tanpa kita sedar Dari kecil lah anak anak per...
Kepala Anak Terhentak Ibu Ayah Bukan Redakan Tangisan Je Mesti Pantau Paling Takut Cedera Otak

Kepala Anak Terhentak Ibu Ayah Bukan Redakan Tangisan Je Mesti Pantau Paling Takut Cedera Otak

papar berkaitan - pada 7/6/2019 - jumlah : 422 hits
Kepala terhentak atau terhantuk kerap terjadi kepada si kecil Jangan ambil mudah kecederaan walau pun tiada kelihatan luka di luar dari boleh menyebabkan kecederaan pada otak Anak anak kecil memang akan meneroka memenuhi sifat ingin tahu da...
Ibu Bapa Tolak Imunisasi Anak 14 Bulan Meninggal Akibat Difteria

Ibu Bapa Tolak Imunisasi Anak 14 Bulan Meninggal Akibat Difteria

papar berkaitan - pada 7/6/2019 - jumlah : 392 hits
JOHOR BAHRU Seorang kanak kanak perempuan berusia 14 bulan meninggal dunia disyaki akibat jangkitan difteria atau akut pernafasan di daerah ini kelmarin Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata kanak kanak itu tidak pe...
Menitis Air Mata Tengok Ainul Bibir Cantik Pipi Tembam Lepas Ni Anak Mama Boleh Senyum

Menitis Air Mata Tengok Ainul Bibir Cantik Pipi Tembam Lepas Ni Anak Mama Boleh Senyum

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 497 hits
Ainul nampak sangat comel bibir dia cantik pipi dia tembam Insya Allah mama akan jaga Ainul walau apa jua ujian dan cabarannya kata ibu kepada Ainul Mardhiah Nurul Erwani Zaidi 24 memaklumkan anak perempuannya berusia sembilan bulan itu yan...
Mari Lawan Aku Mu Nak Viral Sangat Kan Isteri Sepak Kepala Suami Depan Anak Tuntut Cerai

Mari Lawan Aku Mu Nak Viral Sangat Kan Isteri Sepak Kepala Suami Depan Anak Tuntut Cerai

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 449 hits
Lawan Hooo Hoo Lawanlah Mari Mu nak viral sangat kan Haa mari lawan aku Lawan Oh aku ambik video tak nak lawan aku Lawanlah Aku ambik video mengucap pulak mu ingat Allah pulak mu Hebak lakonan mu hebak Mana surat cerai aku Duit pun tak bagi...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level