Achik Aleya Dah Tak De


ACHIK, Aleya dah mati…itu kata anak lelaki suami isteri terbabit berusia empat tahun ketika saya ke rumah mereka menyebabkan hati ini kuat mengatakan anak saya sudah tiada (meninggal dunia),” kata Rosmaliah Samo, 32, ketika ke rumah keluarga itu pada 22 Februari lalu.
Bagaimanapun dia yang berasa tidak sedap hati kemudian sekali lagi ke rumah pasangan terbabit di Kuarters Hospital Langkawi keesokan harinya namun kanak-kanak terbabit memberitahu bapanya sudah menyerahkan Nur Aisyah Aleya Abdullah, 3, kepada orang lain.

Katanya, ketika itu dia mengesyaki sesuatu tidak kena dan antara percaya atau tidak anaknya sudah meninggal dunia kerana mustahil seorang budak bercakap bohong.
“Lelaki itu ada datang ke hostel berhampiran tempat kerja saya dan berjumpa seperti biasa, namun berdolak dalih memberitahu anak saya dalam keadaan sihat di bawah jagaannya dan dia akan bawa bertemu dengan saya tidak lama lagi.
“Kami menjalinkan hubungan sulit selama empat bulan dan lelaki itu membawa saya pulang ke rumahnya di kuarters dan memperkenalkan saya sebagai rakannya kepada isteri yang juga jururawat di hospital berkenaan,” katanya ketika ditemui di sebuah restoran di Pantai Cenang, Langkawi, hari ini.
Rosmaliah berkata, sepanjang tinggal di kuarters itu, hubungannya dengan isteri lelaki berusia 40 tahun itu sangat baik.
Bagaimanapun, menurutnya, wanita itu berjaya menghidu hubungan sulit mereka apabila tersilap berbalas WhatsApp dengan isterinya melalui telefon bimbit lelaki berkenaan.
Katanya, dia kemudian keluar dari rumah berkenaan sejak 27 Januari lalu untuk bekerja di kedai makan dan sepanjang tempoh itu, dia tidak pernah bertemu dengan Nur Aisyah Aleya.
“Disebabkan rindu untuk bertemu dengan anak, saya pergi ke rumah mereka pada 22 dan 23 Februari lalu tetapi kecewa apabila dimaklumkan anak saya tiada dalam jagaan mereka.
“Berikutan itu, saya ke Pulau Pinang dan pulang semula ke sini pada 28 Februari lalu sebelum suami isteri itu datang bertemu saya dan memujuk tinggal bersama mereka, tetapi saya enggan kerana mereka tidak mahu memberitahu di mana anak saya berada,” katanya.
Rosmaliah berkata, sepanjang tinggal bersama lelaki itu di kuarters berkenaan, anaknya pernah ditampar beberapa kali di depan matanya malah dia pernah dipukul lelaki itu.
Katanya, selain itu, seluruh badan anaknya pernah mempunyai kesan lebam dan kesan dicucuh api rokok selain kulitnya melecur seperti disiram air panas.
“Ketika tinggal bersamanya di kuarters itu, saya cuba untuk melarikan diri tetapi dihalang teman lelaki kerana dia mengunci mangga pintu.
“Isterinya pernah memberitahu yang suaminya pernah membawa perempuan lain pulang dan tinggal bersama di kuarters sebelum ini menyebabkan saya tak kisah apabila dia bawa saya pulang ke rumah itu.
“Dia seorang yang panas baran dan suka pukul kalau tak ikut cakap dia, malah isterinya pernah menjadi mangsa dan saya kurang yakin isterinya terbabit bersubahat dalam perkara ini,” katanya.
Rosmaliah berkata, dia hanya mengetahui tengkorak dan rambut anaknya ditemui di kawasan semak di Gunung Raya, Langkawi melalui portal Harian Metro pagi tadi dan terkejut dengan apa yang berlaku pada anaknya itu.
Katanya, dia bermimpi anaknya datang kira-kira dua minggu lalu, rupa-rupanya ketika itu anaknya sudah meninggal dunia.
“Dalam mimpi saya, Aleya datang dan memberitahu ‘Mama mai ambik adik’ dan tidak lama selepas itu, mimpi hilang menyebabkan saya tidak sedap hati.
“Selama ini, Aleya tidak pernah mempunyai penyakit sawan seperti yang didakwa lelaki itu dan mungkin itu alasan diberikannya sebaik melihat anak saya sudah meninggal dunia.
“Saya dijangka melakukan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) di Hospital Langkawi, esok untuk siasatan lanjut,” katanya
Sumber:harianmetro
The post ‘Achik, Aleya dah tak de…’ appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/achik-aleya-dah-tak-de/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Acik Aleya Dah Mati Anak Suspek Secara Tak Sengaja Dedah Cerita Sebenar

Acik Aleya Dah Mati Anak Suspek Secara Tak Sengaja Dedah Cerita Sebenar

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 427 hits
LANGKAWI Ibu kandung kepada Nur Aisyah Aleya Abdullah 3 yang ditemukan mati dipercayai dibunuh sudah diberitahu secara tidak sengaja oleh salah seorang anak suspek bahawa kanak kanak itu sudah meninggal dunia Bagaimanapun Rosmaliah Semo 32 ...
Mama Mai Ambik Adik Ibu Mimpikan Nur Aisyah Aleya Rupa Rupanya Anaknya Sudah Meninggal Dunia Ketika Itu

Mama Mai Ambik Adik Ibu Mimpikan Nur Aisyah Aleya Rupa Rupanya Anaknya Sudah Meninggal Dunia Ketika Itu

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 1021 hits
Kata kata budak lelaki berusia empat tahun bahawa anaknya sudah mati membuatkan Rosmaliah Samo 32 mengesyaki anaknya sudah meninggal dunia pada 22 Februari lalu nbsp Rosmaliah kemudian datang pada keesokan hari ke rumah pasangan terbabit di...
Kehilangan Nur Aisyah Aleya Terjawab

Kehilangan Nur Aisyah Aleya Terjawab

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 1071 hits
LANGKAWI Mayat Nur Aisyah Aleya Abdullah 3 yang hilang ketika dalam jagaan pengasuhnya di Kuarters Hospital Langkawi hujung bulan lalu ditemui di Gunung Raya pagi ini
Mama Mai Ambik Adik Kronologi Kehilangan Adik Aisyah Aleya Rupa Rupanya

Mama Mai Ambik Adik Kronologi Kehilangan Adik Aisyah Aleya Rupa Rupanya

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 606 hits
Mama Mai Ambik Adik Ibu mimpikan Nur Aisyah Aleya Rupa Rupanya Anaknya Sudah Tiada Ketika Itu Kata kata budak lelaki berusia empat tahun bahawa anaknya sudah mati membuatkan Rosmaliah Samo 32 mengesyaki anaknya sudah meninggal dunia pada 22...
Coretan Mufti Wp Dr Zulbakri Buat Anak Syurga Allahyarham Adik Nur Aisyah Aleya

Coretan Mufti Wp Dr Zulbakri Buat Anak Syurga Allahyarham Adik Nur Aisyah Aleya

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 831 hits
Firman Allah SWT Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati tidak mahu memahami dengannya dan yang mempunyai mata tidak mahu melihat dengannya dan yang mempunyai telinga tidak mahu men...
Anak Saya Tak Ada Sawan Lelaki Itu Memang Panas Baran Suka Pukul Ibu Nur Aisyah Aleya

Anak Saya Tak Ada Sawan Lelaki Itu Memang Panas Baran Suka Pukul Ibu Nur Aisyah Aleya

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 434 hits
Bermula dari kehilangan dan kemudian ditemui meninggal dunia dalam keadaan tragis ibu kepada kanak kanak Nur Aisyah Aleya akhirnya memberikan kenyataan Naluri saya kuat mengatakan anak saya sudah tiada apabila anak lelaki suspek berusia emp...
Anak Saya Takde Sawan Terkini Polis Jumpa Sesuatu Di Toto Milik Aleya Dalam Bilik

Anak Saya Takde Sawan Terkini Polis Jumpa Sesuatu Di Toto Milik Aleya Dalam Bilik

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 493 hits
Berikutan kes kem4tian Nur Aisyah Aleya Abdullah yang may4tnya ditemui dibuang di Langkawi ibunya tampil memberikan kenyataan Naluri saya kuat mengatakan anak saya sudah tiada apabila anak lelaki suspek berusia empat tahun memberitahu Aleya...
Penemuan Baru Aleya Dipu Kul Dengan Penyangkut Baju Hingga Maut

Penemuan Baru Aleya Dipu Kul Dengan Penyangkut Baju Hingga Maut

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 234 hits
Penemuan Baru Aleya Dipu kul Dengan Penyangkut Baju Hingga Maut Terdahulu kisah kanak kanak 3 tahun meninggal selepas dicam pak ke dalam gaung undang tangisan orang ramai Lebih memilukan apabila pihak polis menemui tengk orak gumpalan rambu...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Jangan Terpedaya Kolaborasi Dengan Zico Netizen Gesa Untuk Boikot Lagu Baru Jennie Bp Atas Sebab Ini



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil