Tiga Pemimpin Pas Yang Dilebelkan Sebagai Geng Publika Oleh Orang Kanan Najib


Oleh MALAYSIA DATELINESeptember 25, 2020



Pas kini dikuasai ‘Geng Publika’, dakwa orang kanan Najib

Umno mendakwa, Pas kini dikuasai oleh tiga pemimpin parti itu yang dinamakan sebagai ‘Geng Publika’ yang sentiasa bermesyuarat dengan Menteri Dalam Negeri yang juga Setiausaha Agung Bersatu, Datuk Seri Hamzah Zainudin.

Menurut orang kanan Datuk Seri Najib Razak, ketiga-tiga mereka adalah Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan, Naib Presiden Datuk Seri Ahmad Samsuri Mokhtar dan AJK Pas Pusat, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali.

“Ketiga-tiga mereka inilah berunding dengan Hamzah Zainuddin secara senyap-senyap sehingga tertubuhnya PN (Perikatan Nasional) secara senyap-senyap walaupun sudah bersama Umno dalam Muafakat Nasional,” kata Datuk Lokman Noor Adam dalam siaran FB Live beliau lewat malam tadi.

Lokman, bekas Pengarah Komunikasi Kementerian Kewangan ketika Najib menjadi menterinya sentiasa mendedahkan apa yang berlaku di belakang tabir politik Umno dalam siaran FB Live beliau.

Menurut Lokman, ketiga-tiga mereka inilah juga menjadi orang kepercayaan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang sentiasa bertemu di Publika, sebuah pusat membeli belah elit di tengah ibu kota.

“Kita fahamlah, dalam usia dan situasi Tok Guru Haji Hadi sekarang, dia banyak delegate (serahkan) kepada orang lain untuk bincang. Dia tidak mikro manage lagi,” kata Lokman menjelaskan bagaimana banyak keputusan Pas diserahkan Hadi kepada tiga orang ini.

Menurut Lokman, Pas mula melukakan hati Umno apabila menyertai Kongres Penyatuan Melayu yang dianjurkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad padahal muafakat antara Umno dan Pas pasti membuahkan kejayaan.

“Tun Mahathir ni tuan-puan macam Mat Sabu kepada Pas lah. Mereka ni pengkhianat kepada parti asal mereka tetapi Pas tak sensitif kepada perasaan Umno apabila bersama Mahathir.

“Apa perasaan Pas jika Umno menyertai majlis yang dianjurkan oleh Mat Sabu dan AMANAH. Sudah tentu Pas marah. Begitulah perasaan Umno bila Pas buat macam tu,” kata Lokman.

Ketika itu, kata Lokman, Presiden Umno pula menghantar Setiausaha Agung Umno, Datuk Annuar Musa.

“Perangai Setiausaha Agung Pas (Takiyuddin) ni tuan puan samalah dengan perangai bekas Setiausaha Agung Umno ni sekarang.

“Sekarang Annuar Musa lebih setia lagi kepada Muhyiddin berbanding dengan Presiden Umno. Sebab itulah, dalam kes sidang media Anwar Ibrahim ni, Zahid kata lain, Annuar Musa kata lain,” jelas Lokman Noor Adam.

Sebaik sahaja Anwar Ibrahim mengumumkan beliau mempunyai majoriti dalam Dewan Rakyat, Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengaku ada ahli Parlimen Umno yang menyokong Anwar dan beliau tidak boleh menghalangnya.

Namun Datuk Annuar Musa yang merupakan Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) dan Menteri Wilayah Persekutuan pula meminta Yang di-Pertuan Agong membubarkan Parlimen bagi membolehkan pilihan raya mengejut diadakan.

Langkah itu katanya, untuk mengembalikan mandat kepada rakyat bagi menentukan pemimpin pilihan mereka sekali gus menjadi jalan terbaik menyelesaikan kemelut politik yang melanda negara


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2020/09/tiga-pemimpin-pas-yang-dilebelkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Setelah Diketepikan Pemimpin Pas Puji Diri Sendiri

Setelah Diketepikan Pemimpin Pas Puji Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 235 hits
Katanya PAS tidak pernah rugi dalam semua kerjasama politik dengan pihak lain selagi parti itu beristiqamah dengan Islam Hari ini kita berjaya dalam usaha Wahdah Ummah bersama Islam maka pertahankan perpaduan ini dengan penuh kesabaran dala...
Pemimpin Umno Pas Negeri Akan Diberi Jawatan Jika Bn Sekutu Menang Zahid

Pemimpin Umno Pas Negeri Akan Diberi Jawatan Jika Bn Sekutu Menang Zahid

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 296 hits
PRN SABAH Pengerusi BN Ahmad Zahid Hamidi menyuarakan rancangan untuk membuat lantikan politik kepada pemimpin Umno dan PAS di Sabah sekiranya BN dan sekutu menang dalam pilihan raya negeri Sudah tentu kekecewaan itu saya dapat rasakan Ada ...
Keterlaluan Tentang Pemimpin Pas Boleh Dibunuh

Keterlaluan Tentang Pemimpin Pas Boleh Dibunuh

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 187 hits
ZOLA Saya menonton klip video ucapan seorang perwakilan Pas dalam muktamar Pas yang berkata bila kita di Sabah kita tidak bertanding Untuk melahirkan rasa kecewa boleh Tapi rasa untuk menentang tidak boleh Nabi SAW sebut sapa sapa yang cuba...
Ketika Pemimpin Profesional Tinggalkan Parti Adakah Pas Rugi Ustaz Mokhtar Senik

Ketika Pemimpin Profesional Tinggalkan Parti Adakah Pas Rugi Ustaz Mokhtar Senik

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 603 hits
KETIKA beberapa orang pimpinan PAS keluar meninggalkan PAS ada orang berkata PAS rugi kerana kehilangan sekumpulan profesional yang sekiranya mereka terus berada dalam PAS maka PAS akan dilihat hebat Lalu ramai yang menyalahkan perwakilan m...
Pemimpin Umno Sinis Pas Tidak Beri Laluan

Pemimpin Umno Sinis Pas Tidak Beri Laluan

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 187 hits
Tengku Razaleigh membangkitkan sikap PAS yang tidak memberi peluang kepada UMNO untuk menduduki kerusi Exco kerajaan negeri Tetapi PAS diterima dalam kerajaan Pusat sebagai menteri dan sebagainya Di Terengganu pun dia tidak bagi Kita ada ba...
Pas Perlu Kekalkan Kemenangan Dan Kerajaan Di Tiga Negeri Ustazah Nuridah

Pas Perlu Kekalkan Kemenangan Dan Kerajaan Di Tiga Negeri Ustazah Nuridah

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 433 hits
KUALA LUMPUR 11 Sept nbsp Penyertaan PAS membentuk nbsp kerajaan Persekutuan dan menjadi kerajaan di tiga negeri iaitu Kelantan Terengganu dan Kedah adalah kemenangan nbsp dan perkara yang perlu dikekalkan Ketua Dewan Muslimat PAS Senator N...
Pemimpin Perlu Rekonsiliasi Ketepi Ideologi Politik Selamatkan Sabah Kata Najib

Pemimpin Perlu Rekonsiliasi Ketepi Ideologi Politik Selamatkan Sabah Kata Najib

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 253 hits
Najib Razak hari ini mengingatkan pemimpin di Sabah supaya mengambil sikap rekonsiliasi mengetepikan perbezaan ideologi politik demi membangunkan dan membantu rakyat negeri itu Najib berkata rakyat Sabah sudah memberi kepercayaan kepada Gab...
Pas Sebagai King Maker Jadi Kenyataan Presiden Pas

Pas Sebagai King Maker Jadi Kenyataan Presiden Pas

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 256 hits
PENGKALAN CHEPA Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mendedahkan bahawa rancangan membawa pendekatan baharu politik PAS menerusi Ta awun Siyasi telah dibuat beliau bersama Almarhum Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Tuan...
Cybertrooper Rosmah Buat Pemimpin Pas Terkedu

Cybertrooper Rosmah Buat Pemimpin Pas Terkedu

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 386 hits
Setiausaha Agung KEADILAN Datuk Seri Saifuddin Nasution menciap di Twitter bahawa perbelanjaan ini lebih daripada pendapatan tahunan banyak isi rumah Soal saya dari mana datangnya duit itu Gaji Najib sebagai Perdana Menteri masa itu hanya R...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls