Tenaga Dalam Bawaan Dalam Diri Manusia


1. Kekuatan Impian (The Power of Dreams)



Untuk memperoleh hal-hal terbaik dalam kehidupan ini, setiap kita harus memiliki impian dan tujuan hidup yang jelas. Setiap kita harus berani memimpikan hal-hal terindah dan terbaik yang kita inginkan bagi kehidupan kita dan kehidupan orang-orang yang kita cintai.
Tanpa impian, kehidupan kita akan berjalan tanpa arah dan akhirnya kita tidak menyadari dan tidak mampu mengendalikan ke mana sesungguhnya kehidupan kita akan menuju.

2. Kekuatan dari Fokus (The Power of Focus)



Fokus adalah daya (power) untuk melihat sesuatu termasuk masa depan, impian, sasaran atau hal-hal lain seperti kekuatan dan kelemahan dalam diri, peluang di sekitar kita, sehingga lebih jelas dan mengambil langkah untuk mencapainya.
Seperti sebuah kacamata yang membantu seorang untuk melihat lebih jelas, kekuatan fokus membantu kita melihat impian, sasaran, dan kekuatan kita dengan lebih jelas, sehingga kita tidak ragu-ragu dalam melangkah untuk mewujudkannya.

3. Kekuatan Disiplin Diri (The Power of Self Discipline)



Pengulangan adalah kekuatan yang dahsyat untuk mencapai keunggulan. Kita adalah apa yang kita lakukan berulang-ulang. Menurut filsuf Aristoteles, keunggulan adalah sebuah kebiasaan.
Kebiasaan terbangun dari kedisiplinan diri yang secara konsisten dan terus-menerus melakukan sesuatu tindakan yang membawa pada puncak prestasi seseorang. Kebiasaan kita akan menentukan masa depan kita.
Untuk membangun kebiasaan tersebut, diperlukan disiplin diri yang kokoh. Sedangkan kedisiplinan adalah bagaimana kita mengalahkan diri kita dan mengendalikannya untuk mencapai impian dan hal-hal terbaik dalam kehidupan ini.

4. Kekuatan Perjuangan (The Power of Survival)



Setiap manusia diberikan kekuatan untuk menghadapi kesulitan dan penderitaan. Justru melalui berbagai kesulitan itulah kita dibentuk menjadi ciptaan Tuhan yang tegar dalam menghadapi berbagai kesulitan dan kegagalan.
Seringkali kita lupa untuk belajar bagaimana caranya menghadapi kegagalan dan kesulitan hidup, karena justru kegagalan itu sendiri merupakan unsur atau bahan yang utama dalam mencapai keberhasilan atau kehidupan yang berkelimpahan.

5. Kekuatan Pembelajaran (The Power of Learning)



Salah satu kekuatan manusia adalah kemampuannya untuk belajar. Dengan belajar kita dapat menghadapi dan menciptakan perubahan dalam kehidupan kita. Dengan belajar kita dapat bertumbuh hari demi hari menjadi manusia yang lebih baik.
Belajar adalah proses seumur hidup. Sehingga dengan senantiasa belajar dalam kehidupan ini, kita dapat terus meningkatkan taraf kehidupan kita pada aras yang lebih tinggi.

6. Kekuatan Pikiran (The Power of Mind)



Pikiran adalah anugerah Tuhan yang paling besar dan paling terindah. Dengan memahami cara bekerja dan mengetahui bagaimana cara mendayagunakan kekuatan pikiran, kita dapat menciptakan hal-hal terbaik bagi kehidupan kita.
Dengan melatih dan mengembangkan kekuatan pikiran, selain kecerdasan intelektual dan kecerdasan kreatif kita meningkat, juga secara bertahap kecerdasan emosional dan bahkan kecerdasan spiritual kita akan bertumbuh dan berkembang ke tataran yang lebih tinggi.
Semua dari kita berhak dan memiliki kekuatan untuk mencapai kehidupan yang berkelimpahan dan memperoleh hal-hal terbaik dalam kehidupannya.
Semuanya ini adalah produk dari pilihan sadar kita, berdasarkan keyakinan kita, dan bukan dari produk kondisi keberadaan kita di masa lalu dan saat ini.
Sebagaimana dikatakan oleh Jack Canfield dalam bukunya The Power of Focus, bahwa kehidupan tidak terjadi begitu saja kepada kita. Kehidupan adalah serangkaian pilihan dan bagaimana kita merespons setiap situasi yang terjadi pada kita.

Sebagaimana dikatakan oleh Jack Canfield dalam bukunya The Power of Focus, bahwa kehidupan tidak terjadi begitu saja kepada kita. Kehidupan adalah serangkaian pilihan dan bagaimana kita merespons setiap situasi yang terjadi pada kita.







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://tipsremaja1.blogspot.com/2020/01/tenaga-dalam-bawaan-dalam-diri-manusia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fitrah Hidup Manusia Yang Sebenar Benarnya Ialah Mengabdikan Diri Pada Allah 9553

Fitrah Hidup Manusia Yang Sebenar Benarnya Ialah Mengabdikan Diri Pada Allah 9553

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 370 hits
Hai anak anakku Sesungguhnya Allah telah memilih agama ini bagimu maka janganlah kamu mati kecuali dalam memeluk agama Islam Ketika Abu Tholib menjelang wafat datanglah Rasulullah shollallahu alaihi wasallam kemudian beliau mendapati di sis...
Bayi Main Air Liur Sebenarnya Cara Dia Nak Hiburkan Diri Dia Dah Lepas Fasa Usia Menetas

Bayi Main Air Liur Sebenarnya Cara Dia Nak Hiburkan Diri Dia Dah Lepas Fasa Usia Menetas

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 344 hits
Fasa infant di kenali sebagai fasa trimester ke 4 Iaitu sambungan daripada 3 trimester kehamilan yang telah bayi manusia lalui Bezanya kali ini untuk trimester yang ke 4 ini iaitu pada 3 bulan pertama usia bayi selepas di lahirkan bayi haru...
Doa Pembatal Sihir Ayat Pendinding Diri Dari Gangguan Jin Syaitan

Doa Pembatal Sihir Ayat Pendinding Diri Dari Gangguan Jin Syaitan

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 12093 hits
Doa pembatal sihir adalah ayat Al Quran yang perlu diamalkan sebagai ikhtiar untuk mematahkan gangguan sihir ilmu hitam jin dan syaitan Doa dan zikir yang dipetik daripada Surah Yunus ayat 81 82 ini terbukti sangat mujarab untuk menghindari...
Hina Permaisuri Pemimpin Diam Diri Tak Bertanggungjawab

Hina Permaisuri Pemimpin Diam Diri Tak Bertanggungjawab

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 286 hits
Jual kestabilan negara demi politik peribadi parti tidak boleh diterimaOleh Ainul Illia Meor Suzurudin 13 01 2020BANGI 17 Jamadilawal 1441H Isnin Kegagalan pemimpin hari ini untuk bertegas terhadap elemen antinasional serta penyuburan sifat...
Fuad Bunuh Diri Di Sungai Bengawan Solo Ayahnya Sebut Dia Frustasi Karena Lama Menganggur

Fuad Bunuh Diri Di Sungai Bengawan Solo Ayahnya Sebut Dia Frustasi Karena Lama Menganggur

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 294 hits
Mohammad Fuad Thoifi Ihsan nekat bunuh diri dengan melompat ke sungai Bengawan Solo dari jembatan Sungai Sembayat Gresik Minggu Sampai kini Fuad belum ditemukan Menurut ayah Fuad Zainul sebelum dikabarkan terjun ke sungai Bengawan Solo Fuad...
Dr M Sedia Undur Diri Sekarang Jika Diminta Majlis Presiden Ph

Dr M Sedia Undur Diri Sekarang Jika Diminta Majlis Presiden Ph

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 258 hits
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad bersedia untuk melepaskan jawatannya serta merta sekiranya majlis presiden Pakatan Harapan mengkehendakinya Saya fikir ini akan diputuskan oleh empat parti bersama Sama ada mereka mahu saya pergi atau tid...
Kpk Tersangka Yang Melarikan Diri Tak Berhak Mengajukan Praperadilan

Kpk Tersangka Yang Melarikan Diri Tak Berhak Mengajukan Praperadilan

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 102 hits
Menurutnya penetapan tersangka terhadap pemohon adalah sah berdasarkan hukum Lalu penyidikan dan penyidik termohon adalah sah berdasarkan hukum Pimpinan termohon memiliki kewenangan untuk memerintahkan penyidik termohon melakukan tindakan p...
Kantongi Identitas Pembacok Di Bandung Polisi Beri Opsi Serahkan Diri Atau Ditangkap

Kantongi Identitas Pembacok Di Bandung Polisi Beri Opsi Serahkan Diri Atau Ditangkap

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 278 hits
Polisi mengantongi identitas pelaku pembacokan yang terjadi di Jalan Muhammad Yunus Kota Bandung Para pelaku diminta untuk menyerahkan diri sebelum ditindak tegas
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City